Як змінився ринок металевих меблів в Україні: основні тенденції, структура, аналіз приросту
12.08.2020
Зміст:
Ринок металевих меблів в Україні розвивається дуже швидкими темпами. Тут напрошується питання: в порівнянні з якими сферами? Але в цій статті ми не будемо зіставляти металеві меблі з її конкурентами з дерева і м’яких матеріалів, оскільки спочатку вони знаходяться не в рівних умовах і працюють на різну аудиторію. Тому просто розповімо про те, як змінився ринок металевих меблів в Україні за період 2018-2019 рр., проаналізуємо зростання показників, а також вивчимо структуру ринку й основні канали збуту. В якості достовірного джерела скористаємося дослідженням Pro-Consulting, яке вони провели спеціально для видання InVenture.
Як розвивався ринок металевих меблів в Україні в 2018-2019 рр.
Ринок металевих меблів в Україні представлений переважно сегментом B2B ‒ «бізнес для бізнесу». Тобто, основними гравцями є середні й великі підприємства, які працюють з аналогічними їм компаніями.
Маленькі підприємства з виробництва металевих меблів під замовлення практично відсутні в цій ніші. Цьому є дві причини:
- На ринку недостатньо обладнання, яке дозволяє обробляти металопрокат в малій кількості;
- Сировина продається великими партіями і не по кишені «приватникам».
Індекс цін на продукцію металургії за 2017-2019 рік в Україні
За період 2017-2018 рр. металургія, включаючи ринок металевих меблів, стала коштувати на 43% дорожче, ніж в 2016 році. Однак на діаграмі чітко видно падіння цін у 2019 році. Вони знизилися на 18,6%. Зміни торкнулися чавуну, квадратної заготовки, сляби, але найбільше ‒ гарячекатаного рулону (його вартість впала майже на 100 $).
Важливо! У 2019 середньорічні ціни на продукцію з металу знизилися на 18% в порівнянні з попереднім роком. Про це заявили GMK, а після дані підтвердили в ДП Укрпромзовнішекспертиза.
Такий розвиток цінової політики на ринку металевих меблів обумовлено наступними факторами:
- зниженням споживання на тлі економічної кризи в Північній Африці і Близькому Сході;
- відсутністю збуту в КНР на тлі зниження темпів розвитку економіки країни;
- падінням вартості залізорудної сировини на міжнародному ринку через конкуренцію з Бразилією.
Обсяг ринку металевих меблів в 2018-2019 рр.
Як видно на таблиці, обсяг виробництва суцільнометалевої меблів в 2019 році був оцінений в 3,59 млрд. грн. (близько 140 млн. дол. США за середнім курсом НБУ за 2019 рік). У статистиці не враховувалися вироби, які лише частково складаються з металу і мають дерев’яні або пластикові елементи.
У порівнянні з 2018 роком значення обсягу виробництва зросла на 9%, а імпорту ‒ на 25%. Експерти стверджують, що ситуація викликана зміцненням нацвалюти і зниженням цін на металургію. При цьому наголошується, що компанії стали виробляти більше важкого устаткування. Так, легкі сітчасті стелажі замінили великогабаритні стельові стелажі.
Структура ринку металевих меблів
Основні групи товарів, які становлять ринок металевих меблів в Україні, представлені на діаграмі нижче.
Найскладнішим сегментом, безумовно, є медичні меблі. Тільки 3 компанії можуть виробляти вироби з урахуванням побажань замовника. Це обумовлено жорсткими держстандартами, що пред’являються до таких меблів. Адже вона повинна володіти відмінними від побутових виробів характеристиками.
Експорт металевих меблів в 2018-2019 рр.
74% експорту суцільнометалевих меблів припадає на великих українських виробників, а близько 26% ‒ на маленькі приватні компанії (до 25 осіб в штаті).
У 2019 спостерігається помітний спад постачання на закордонні ринки. Падіння склало 33,8% в порівнянні з попереднім роком. При цьому натуральний обсяг ринку в тоннах знизився всього на 4%.
Причинами істотної зміни показників може бути збільшення попиту на даний товар всередині країни. Далі ми побачимо підтвердження цьому на діаграмі імпорту, що показує позитивну динаміку.
Імпорт металевих меблів в 2018-2019 рр.
Компаніями-імпортерами виступають як великі підприємства в сегменті B2B, так і їх дочірні компанії, які працюють в роздрібній торгівлі.
Підсумки 2019 року показали, що попит на внутрішньому ринку збільшився. Приріст склав 24,9%. Цьому сприяло зниження темпів інфляції, зростання мінімальної зарплати і зростання кількості виданих споживчих кредитів.
Карта імпортних поставок в Україну майже не змінилася. 54% імпортованої меблів припадає на вироби з Китаю і Польщі. Далі ринок рівномірно розподілився між Німеччиною, Туреччиною, Італією, Росією та Іспанією.
Основні канали збуту і їх особливості:
- гіпермаркети й ТРЦ з великими торговими площами й можливість вигідно презентувати вироби у вигляді готових інтер’єрних рішень;
- мережі меблевих салонів ‒ ефективний, але витратний і вимагає ретельно проробленої маркетингової стратегії метод;
- не пов’язані з роботою меблеві салони, які пропонують різноманітні меблі від виробників з усього світу. Мінуси каналу ‒ маленька площа і невисока прибутковість точки;
- прямі продажі через e-mail розсилки й гарячі/холодні дзвінки по базі ‒ підходить компаніям, які продають унікальний продукт або націлені на регулярні постачання меблів;
- співпраця з дистриб’юторами, у яких є напрацьована клієнтська база;
- ярмарки й виставки для виробників в сегменті B2B, щоб продемонструвати продукцію і знайти своїх клієнтів. Найкраще підійде компаніям, які виготовляють офісні, складські меблі;
- виготовлення меблів на замовлення для фізичних і юридичних осіб на договірних умовах;
- держзакупівлі ‒ участь в тендерах підходить великим і середнім компаніям, бо вимагає збору відповідного пакета документів, дотримання держстандартів і дедлайнів.
Прогнози для ринку
Всі сегменти ринку металевих меблів в Україні за проаналізований період показали стабільний приріст. Це дозволяє розраховувати на збереження тенденції.
Найбільші перспективи експерти прогнозують ніші медичної металевих меблів. Позитивно позначиться на її розвиток і те, що витрати на охорону здоров’я у 2020 році були збільшені на 9,9%. Також буде присутній попит на дану категорію товарів серед приватних осіб і великих компаній.
Набагато складніше прогнозувати сегмент офісних і домашніх меблів. Тут металеві меблі конкурують з дерев’яним і пластиковими, які відмінно задовольняють всі потреби аудиторії. Розвиток ніші буде відбуватися під впливом безлічі факторів, починаючи від моди на металеві меблі й закінчуючи вартістю готових виробів. Основні гравці ринку в цьому плані не поспішають експериментувати й продовжують позиціювати свої меблі для складів, виробничих і торгових приміщень, офісів.