Головна » Блог » Запускаємо інтернет-магазин у Польщі: тренди e-commerce, про які потрібно знати кожному маркетологу

Запускаємо інтернет-магазин у Польщі: тренди e-commerce, про які потрібно знати кожному маркетологу

08.08.2022

Катя Лифиренко


Вибір країни для масштабування бізнесу та диверсифікації ризиків, пов’язаних з війною, стали пріоритетом номер один для більшості українських інтернет-магазинів. Країни Євросоюзу одні з найпривабливіших та найперспективніших для розширення інтернет-магазину. Це пов’язано з географічною близькістю, схожим менталітетом, правовим полем та торговельними угодами між Україною та країнами ЄС.

Одним із потенційних ринків для українського інтернет-магазину може стати Польща. Ще до війни з росією у Польщі проживала велика кількість українців. Вихід на польський ринок дозволить масштабувати бізнес та компенсувати падіння попиту в Україні. Сприяє цьому розвиток відносин між Польщею та Україною, а також поява нових торговельних зв’язків. Вихід на закордонні ринки та пошук нових можливостей допоможе не лише конкретному бізнесу, а й українській економіці за рахунок імпорту товарів. У цій статті ми зібрали основні тренди e-commerce у Польщі, про які потрібно знати інтернет-маркетологу.

Зміст:

  1. Потенціал e-commerce у Польщі
  2. Лідери польського e-commerce
  3. Вподобання польських покупців
  4. Доставка та способи оплати
  5. Висновки

Интернет-магазин в Польше



 

Потенціал e-commerce у Польщі

Польща є одним із найбільш швидко зростаючих ринків електронної комерції в Європі. З кожним роком кількість зареєстрованих інтернет-магазинів у Польщі зростає. Очікується, що ринок електронної комерції зростатиме в середньому на 15,5% з 2022 до 2027 роки. На стрімкий розвиток інтернет-магазинів дуже вплинула пандемія. Досвід Польщі в галузі цифрових технологій значно розширився за рахунок незвичайного переходу до віддаленої роботи, а обмеження можливості купувати особисто сприяло зміні поведінки покупців. Згідно зі статистикою, близько 84% польських інтернет-користувачів купують онлайн. Виходячи з останніх тенденцій польського e-commerce, клієнти почали більше довіряти безпечним методам онлайн-платежів, тому кількість покупок в інтернет-магазинах збільшиться в найближчі кілька років. Це ринок із більш ніж 27 мільйонами потенційних клієнтів.

За даними сайту Builtwith, у Польщі понад 100 тис. інтернет-магазинів, для порівняння в Україні близько 57 тис. Ще одним індикатором потенціалу зростання є відсоток проникнення онлайн, який на початок 2022 року становив 87%, в Україні – 71,8%. Частка e-commerce у загальному обсязі торгівлі у Польщі становить 14%, це майже на 6% вище, ніж у нас. Все це робить торгівлю у Польщі актуальною та перспективною для українського бізнесу. Україна та Польща співставні за своїм населенням, але у поляків набагато більше інтернет-магазинів.

 

Лідери польського e-commerce

Згідно зі статистикою Similarweb за липень 2022 року, безперечний лідер у польській електронній комерції —  Allegro.pl. Цей маркетплейс, по суті, є польським Amazon та eBay. У Allegro величезна аудиторія, яка становить понад 20 мільйонів користувачів, інтернет-магазин захопив близько 30% ринку. З 2021 року Allegro розширює свою діяльність у сфері B2B, пропонуючи знижки корпоративним клієнтам та знижену вартість при великих замовленнях, а також можливість відстрочення платежу. На другому місці добре знайомий українським продавцям OLX. Як і у нас, його зазвичай використовують для продажу електроніки, одягу, меблів, товарів для дому, автомобілів та велосипедів. Третє місце посідає Ceneo. Це один із найпопулярніших польських сайтів порівняння товарів. На четвертому місці otomoto.pl. Це окремий сайт на базі Allegro для купівлі та продажу всього, що пов’язане з автотранспортом. Замикає п’ятірку лідерів рейтингу категорії електронна комерція pepper.pl.

 

Интернет-магазин в Польше



Ніша e-commerce у Польщі активно розвивається. Amazon запустив довгоочікувану повнофункціональну польську платформу Amazon.pl у березні 2021 року. Amazon, налічує близько 7000 користувачів у першому кварталі 2022 року, проте ще не увійшов до десятки найбільших платформ електронної комерції в Польщі. Сінгапурська компанія Shopee прийшла до Польщі восени 2021 року, запустивши свій shopee.pl, а польська компанія Comarch планує запустити нову платформу наприкінці 2022 року.

 

Вподобання польських покупців

Спираючись на опитування польських покупців, можна виділити кілька факторів, які є вирішальними у виборі способу купівлі:

  • Для двох третин поляків, які здійснюють покупки в інтернеті, важливим фактором є ціни, які мають бути нижчими ніж в офлайн магазинах.
  • 75% заявили, що віддають перевагу онлайн покупкам, оскільки вони доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень.
  • 72% сказали, що віддають перевагу онлайн покупкам, тому що їх можна зробити не виходячи з дому.
  • 68% зазначили, що купують в інтернет-магазинах через необмежений час на прийняття рішення.

Учасників опитування також запитали про те, що стимулює їх здійснити онлайн-покупку:

  • Безкоштовне повернення: 53%
  • Знижена вартість доставки: 55%
  • Нижчі ціни: 53%
  • Промокод на знижку: 42%

Користувачі також поділилися проблемами, з якими вони стикалися при купівлі товарів в інтернет-магазинах:

  • 34% — довге очікування доставки
  • 33% —  висока вартість доставки
  • 27% —  настирлива реклама раніше переглянутих товарів

Популярні категорії польських інтернет-магазинів

Згідно зі статистикою, мода є найбільшим сегментом у Польщі, і на його частку припадає 45% доходів електронної комерції. За ним слідує Electronics & Media з 19%, іграшки, хобі та товари для дому — 15%, меблі та побутова техніка — 11%, продукти харчування та засоби особистої гігієни — 10%.

Интернет-магазин в Польше



За даними Trade.gov, найактивніша група покупців проживає у великих містах чи селах віком від 29 до 49 років. Понад 70% польських покупців використовують послуги порівняння цін. Клієнт інтернет-магазину в Польщі витрачає близько 80 доларів на місяць.

 

Доставка та способи оплати

Найпростіший варіант виходу на польський ринок — продаж товарів з України за допомогою міжнародної доставки. Навіть без локалізації сайту та бази польських клієнтів ви зможете знайти покупців за кордоном. Ними можуть стати українці, які перебувають у Польщі. Для цього не потрібно реєструвати бізнес у Польщі, необхідно лише організувати доставку за допомогою Укрпошти, Нової Пошти або Meest Express. Попередньо ознайомтеся з тарифами поштових операторів і з’ясуйте, чи підходять вам такі умови.

В особистому кабінеті Укрпошти можна прорахувати точну вартість відправлення, вказавши вагу та країну доставки. Наприклад, за посилку вагою 1 кг, із оцінною вартістю 1 тис. гривень, доведеться заплатити близько 350 гривень.Цей варіант підійде для компактних продуктів. Важливо враховувати, що чим більша посилка, тим дорожча її доставка. У середньому посилка з України до Польщі йде від 20 днів, а в умовах війни терміни можуть збільшитись через відсутність авіасполучення.

Який спосіб доставки обирають поляки?

В опитуванні польських покупців говориться, що:

  • 58% клієнтів обирають кур’єрські служби (доставка або на роботу або додому).
  • 52% вказали пункт видачі посилок як кращу форму доставки. В даний час у Польщі налічується понад 7 000 поштамтів, цей спосіб дозволяє забрати посилку самостійно 24 години на добу, 7 днів на тиждень. Сьогодні це одна з найдешевших форм доставки доступних у Польщі (одна посилка зазвичай коштує не більше 1,80 євро/8 злотих). Пошти користуються особливою популярністю серед поляків.
  • Лише 38% хотіли б скористатися послугами поштових операторів.
  • Найменш популярні форми самовивезення у газетному кіоску (23%), поштою (17%), магазині чи торговому центрі (14%).

Вартість доставки

Для багатьох польських покупців важливим критерієм для здійснення покупки є вартість доставки:

  • Менше 2 євро/10 злотих: 23%
  • Менше 1 євро/5 злотих: 54%
  • Менше 0,20 євро/1 злотий: 57%
  • Має бути безкоштовно: 43%

Більше того, 85% зазначили, що розраховують отримати товар менш ніж за 24 години.

Для того, щоб масштабувати інтернет-магазин, вам знадобиться склад на території Польщі. Доставляти замовлення покупцю безпосередньо з України одразу після оформлення складно та досить довго, а швидкість доставки є важливим фактором для поляків.

Перевезення товарів через кордон складається з кількох етапів. Спочатку вантаж потрібно доставити на кордон за допомогою приватних перевізників або будь-яким іншим зручним способом. На кордоні ви маєте скористатися послугами українських та польських брокерів. Вони допоможуть з митним оформленням товару та підготують необхідні декларації та сертифікати.

Интернет-магазин в Польше



Після оформлення документів та перетину кордону товар можна залишити на польській митниці. Далі скористайтеся службою доставки, щоби привезти вантаж на склад. Наприклад, DPD або InPost – це два найпопулярніші поштові оператори в Польщі.

Форми оплати

Згідно зі статистикою опитування польських покупців, способи оплати розділилися у такому співвідношенні:

  • Миттєві банківські перекази: 66%
  • Оплата при отриманні: 47%
  • Традиційний грошовий переказ: 46%
  • Оплата карткою: 40%
  • Мобільні платежі: 30%

 

Висновки:

  1. Польща є одним із найшвидше зростаючих ринків електронної комерції в Європі, це відкриває нові можливості для українського бізнесу.
  2. Безперечний лідер у польській електронній комерції – Allegro.pl.
  3. Близько 84% польських інтернет-користувачів роблять покупки онлайн.
  4. Частка e-commerce у загальному обсязі торгівлі у Польщі становить 14%, це майже на 6% вище, ніж у нас. Все це робить торгівлю у Польщі актуальною та перспективною для українського бізнесу. Україна та Польща співставні за своїм населенням, але у поляків набагато більше інтернет-магазинів.
  5. Для польських покупців важливим фактором, який впливає на покупку онлайн є ціна. Більшість поляків користуються сервісами порівняння цін, вартість має бути нижчою ніж в офлайн магазині.
  6. Для того, щоб користувач замовив товар на сайті, важливо надати йому зручний, швидкий і недорогий спосіб доставки. Для поляків це важливий критерій.
  7. Для того, щоб доставляти товари в Польщу, скористайтесь службою міжнародної доставки (Укрпошта, Нова Пошта або Meest Express).
  8. Для того, щоб ваш товар швидко потрапляв до покупця, необхідний склад на території країни.

 

 

Последние материалы рубрики

Google for Startups оголосив 25 переможців. Які українські компанії...

Google оголосив переможців третьої групи на підтримку стартапів в Україні

ErsteBank preview ua

Реклама дня: Erste Bank зробив різдвяний анімаційний ролик про...

Віденська банківська група Erste Bank у своєму новому різдвяному ролику «Вірю в Різдво» порушила тему енергетичної кризи.

Чорна п'ятниця

Black Friday: підсумки щорічного розпродажу від Фокстроту за 2022...

Лідери продажів та списки найпопулярніших товарів у 2022 році. Найбільший рітейлер України опублікував результати розпродажу

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності