Як збільшити небрендовий трафік для новинного порталу: кейс «24 Канал»
12.07.2017
Тематика: новинний портал
Сайт: 24tv.ua

Мал. 1. Логотип компанії.
24 канал — український новинний телеканал, метою якого є висвітлювати останні події, надавати найдостовірніші і актуальні новини. В інтернеті канал представлений сайтом 24tv.ua.
У цьому кейсі ми представимо результати SEO-оптимізації сайту, які дозволили поліпшити безбрендових трафік на 47%, збільшити мобільний трафік і поліпшити показники інтерактивності.
Ситуація по проєкту
Клієнт звернувся до нас з проблемою відсутності постійної динаміки зростання відвідувачів ресурсу, що впливало на бізнес-завдання проекту. Також спостерігалося зниження небрендові трафіку.
Основним завданням будь-якого інформаційного проекту є розширення постійної аудиторії.
З огляду на специфіку просування новинних ресурсів, ми почали роботу з нарощування органічного трафіку. Він повинен був стати основним каналом отримання відвідувачів. Також переслідувалася мета нарощування постійної аудиторії.
Спеціально під вимоги пошукових систем були сформовані наступні завдання:
- Поліпшення ранжирування сторінок новин.
- Поліпшення ранжирування сторінок розділів.
- Збільшення частки інформаційного трафіку.
- Координація правильності технічних змін проекту.
Що ми зробили?
1. Мобільність і тонкощі роботи — прив’язка мобільного додатка до сайту.
У 24 телеканалу набирає популярність мобільний додаток “24 канал”, яке дозволяє отримувати актуальні відеоновини і дивитися телепрограми.
Якщо такий додаток зв’язати з сайтом, воно буде просуватися через мобільний пошукову видачу (як показано на скріншоті нижче). Це збільшує CTR і популяризує сам додаток.
Щоб Google зміг зрозуміти, що між веб-ресурсом і додатком існує зв’язок, ми додали елемент rel=alternate в HTML код на сайті:
Для оптимізації видачі за допомогою файлу Sitemaps XML позначили зв’язок і визначили, як варто відображати результати пошуку. У файлі Sitemap розміщуються посилання на всі сторінки, контент яких слід пов’язати з додатком.
Приклад:
В результаті цих дій ми отримали поліпшення інтерактивності і зростання мобільного трафіку.
Давайте подивимося на результати в таблиці:
Критерій | До оптимізації | Після оптимізації | Покращення |
Перегляд сторінок | 3,03 с | 3,33 с | ↑ 9,76% |
Довжина сеансу | 4,19 с | 4,35 с | ↑ 6,12% |
Показник відмов | 50,39% | 41,95% | 16,74% |
Нові сеанси | 26,71% | 30,05% | ↑ 12,52% |
Як змінилися показники за період 01.09.2015-30.11.2015 в порівнянні з 02.06.2015-31.08.2015:
Як змінився відсоток мобільного трафіку за 01.09.2015-30.11.2015 в порівнянні з 02.06.2015-31.08.2015:
2. Завдання, спрямовані на зростання небрендового трафіку:
- Роботи по перелінкуванню
Додаткова настройка перелинковки дозволяє значно поліпшити якість пошукового індексу, відповідно поліпшити ранжування сайту по НЧ і СЧ запитам. Тому ми:
- Створили додатковий блок на сторінках публікацій з лінками на релевантні публікації останніх періодів: місяць, 1-3 місяці, 3-6 місяців (по два посилання на публікації кожного з періодів).
- Облінкований сторінки тегів, створивши блок «Схожі теги», який включає перелік тематичних і/або популярних тегів.
- Організація тех. правок
На сайті був виявлений ряд проблем, пов’язаних з технічними недоробками по сайту. Наприклад: значний внутрішній дубляж, відсутність на більшості сторінок атрибутів rel=”canonical” і rel=”hreflang”, наявність в коді сторінок 404 і 301, велика кількість вихідних зовнішніх посилань, які незакритих атрибутом rel=”nofollow”.
Тому приступили до оптимізації технічної складової сайту. Відповідно до рекомендацій пошукових систем було впроваджено:
- ЛЗУ для сторінок новин і тегів;
- ЛЗУ для мовних версій і розмітка;
- Усунення внутрішніх дублів;
- Налаштування атрибутів hreflang і canonical;
- Налаштування пагінацію (атрибути prev, next);
- Закриття від індексації неінформативних сторінок;
- Усунення 404 помилок;
- Організація багаторівневої карти сайту.
- Робота з контентною складовою
На порталі була проблема з дублюванням і низькою інформативність мета-тегів, був відсутній текстовий контент. Все це негативно відбивалося на ранжируванні сторінок сайту за цільовими пошуковими запитами.
Для поліпшення ситуації ми провели ряд дій:
- Оптимізація мета-тегів на сайті — кастомними настройка мета-тегів основних сторінок сайту + шаблонна унікалізація за типами сторінок;
- Налаштування структурованих даних на сайті: breadcrumb, мікророзмітки відео і фото контенту;
- Розміщення текстового контенту на сторінках цільових тегів.
- Організація зовнішньої ваги
У нарощуванні посилальної маси ми зробили акцент на сторінки пріоритетних категорій. Перевага віддавалася трафіковий майданчикам доменної зони .ua.
Крім перерахованих, були також проведені роботи:
- Оптимізація існуючої посилальної маси:
- аналіз доменів, що посилаються
- усунення битих посилань (настройка 301-го редіректу)
- Аналіз посилального профілю основних конкурентів;
- Формування плану з нарощування посилальної маси;
- Нарощування посилальної маси.
Проробивши цілий комплекс робіт, ми отримали збільшення безбрендових трафіку на 47%:
Тепер розглянемо зміна кількості позицій в ТОП 10 і ТОП 3 по релевантними запитами основних тегів сайту, в порівнянні.
Графік позицій в ТОП 10 (синій) і ТОП 3 (зелений) за 01.09.2015-11.10.2015:
Графік позицій в ТОП 10 (синій) і ТОП 3 (зелений) за 19.05.2016-01.06.2016:
Що в підсумку?
Як бачите, саме робота з комплексом позвозволіла домогтися високого результату і успішно виконати поставлені завдання.
1. Основний упор в роботі ми зробили на внутрішню оптимізацію: усунення внутрішнього дубляжу, усунення з коду адрес з 404-м і 301-м відповідями, настройка файлів sitemap.xml, оптимізація вихідних посилань (атрибут rel = “nofollow”), чистка індексу пошукової системи, а також поліпшення внутрішньої перелінковки.
2. Проведена ретельна робота з контентом: Унікалізація мета-тегів, оптимізація сторінок по входженням ключових слів, робота з контентом на цільових сторінках.
3. За зовнішньої оптимізації сайту особлива увага приділялася аналізу доменів на відвідуваність, співвідношення вхідних / вихідних посилань, контент та інші оцінки якості домену, а посилальна маса розподілялася відповідно до пошукової популярністю розділів.
4. За час просування проекту, позиції сайту вийшли в ТОП 10 по 80% ключових фраз, портал зайняв топові позиції по основній частині ВЧ запитів, а також по широкому спектру СЧ-НЧ запитів.
Webpromo радить
Підводячи підсумки, хочемо залишити вам кілька підказок з просування інформаційних ресурсів.
- Слідкуйте за якісним розподілом внутрішнього ваги сторінки (внутрішня перелінковка сторінок тегів і публікацій) — це дозволить високо ранжувати старіші публікації, які також приносять трафік.
- Налаштуйте коректні файли sitemap.xml із заданими пріоритетами і частотою сканування — це обов’язковий пункт для об’ємних сайтів з великою кількістю сторінок, який значно прискорює індексацію / переіндексацію сторінок.
- Впровадити в роботу редакторів принципи SEO, наприклад: застосування релевантних анкоров при перелинковке публікацій, входження ключових слів в заголовках, захоплююче виклад матеріалу і інтерактивний контент і т.д. — все це в значній мірі поліпшить як релевантність сторінок, так і поведінкові показники, що є основним критерієм якості для новинних порталів.