Що зараз дивляться українці та який контент обирає аудиторія з початком війни? CMO MEGOGO Валерія Толочина поділилась спостереженнями з Webpromo
25.10.2022
Редакція: Катя Лифиренко. Автор: Катерина Ліфиренко
Контент, якому надає перевагу українська аудиторія, з початком повномасштабного вторгнення росії в Україну сильно змінився. Як і подача цього контенту. Редакція Webpromo запитала маркетинг-директорку MEGOGO Валерію Толочину, які фільми зараз обирають українці та як подавати розважальний контент під час війни.

Джерело: facebook.com/lera.tolochina
Під час війни розваги не на часі, але і відпочивати від новин також потрібно. Як правильно зараз подавати контент та яким він має бути?
Стабільний морально-психологічний стан кожної людини та суспільства загалом — важлива складова перемоги. Це вже давно доведено військовими, так в ЗСУ є спеціальна «Інструкція з оцінювання морально-психологічного стану особового складу». Ми всі переживаємо за емоційну налаштованість наших захисників і захисниць, тому нікого не дивують, наприклад, концерти на фронті. Або згадаємо фільм «Доброго ранку, В’єтнам» (1987, США), як ведучий військової радіостанції, своїми жартами, дивакуватою поведінкою та чудовою музикою, піднімає настрій солдатам. Коли дивилась цей фільм в дитинстві, була здивована, що в армії є розважальна радіостанція і це важлива складова загальної системи.

Джерело: megogo.net
Водночас зрозумілою є і важливість тилу. Відповідно, задача кожного громадянина піклуватись про себе для того, щоб мати сили працювати на спільну справу. Забороняти собі відпочинок є великою помилкою, яка призводить до морального і фізичного виснаження. Тому ми визначили своєю місією – оперативно реагувати на зміни емоційно-психологічного стану українців і рекомендувати контент, який потребують користувачі. На щастя, каталог MEGOGO має пропозицію на будь-який смак. Так у перші дні повномасштабного вторгнення був надзвичайно високий попит на новини. Тому вже 24 лютого ми безкоштовно відкрили канали новин, які глядачі дивились майже цілодобово, слідкуючи за останніми подіями на фронті. Тоді поінформованість давала розуміння ситуації і допомагала визначати подальший план дій. Водночас спостерігався підвищений попит на дитячий контент — аудіоказки, мультфільми, онлайн-садочок і онлайн-школа. Діти – це наше майбутнє, вони потребують уваги, розваг та навчання незважаючи ні на що! І тут ми також змогли домовитись із правовласниками та відкрити дитячий контент безкоштовно для всіх українців, що опинились у біді.

Джерело: megogo.net
Згодом з’явилась потреба психологічного розвантаження. Збільшився попит на перегляд спортивних подій, де ми спостерігали як весь світ підтримує Україну — від іноземних вболівальників, що піднімали наші прапори на стадіонах, до зіркових спортсменів із мотивуючими заявами. Далі настала черга легких фільмів, щоб відволіктись і хоча б на 90 хвилин поринути у світ мрій. При цьому запит саме на українські фільми бʼє всі рекорди! Якщо минулого року на український фільм припадав лише кожен сотий перегляд, то в 2022 — вже кожен двадцятий. Зростання в пʼять разів — феноменальний результат, до якого ми також доклали руку, тому що з початку існування MEGOGO промотуємо українське кіно.
І окремо хочу виділити історичний та документальний контент — аудіокниги та подкасти про історію нашої країни та її видатних постатей, документальні фільми про сучасні та давно минулі події — все, що пов’язано з Україною викликає особливу зацікавленість і це дуже тішить!
Як зберегти баланс між розважальним контентом та соціально-політичним?
Кожна людина унікальна. Як не існує пігулки від усіх хвороб, так не може бути контенту, що сподобається всім в будь-якій життєвій ситуації. Наприклад, навесні у нас найпопулярнішою аудіокнижкою був «Кобзар» Тараса Шевченка, її прослухали майже 20% аудиторії MEGOGO Audio і це неймовірний результат! Збірка доступна безкоштовно, а актуальність геніального українського митця не викликає сумнівів, та все ж охопити 100% аудиторії неможливо.

Джерело: megogo.net
Аналогічна ситуація і з популярними фільмами, мультфільмами чи спортивними подіями — кожен обирає за смаком та настроєм. Перевага ж MEGOGO полягає в тому, що ми даємо можливість зробити цей персональний вибір. Тому задача команди, по-перше, зібрати на медіасервісі стільки якісного і різноманітного контенту, щоб задовольнити нашого користувача. По-друге, що не менш важливо, допомогти орієнтуватись в цьому різноманітті: редакція підсвічує найцікавіші події та прем’єри, а система фільтрів та рекомендацій, вирішує питання індивідуального запиту. А головне, що сьогодні технології дозволяють керувати навіть часом, наприклад, дивитись вечірні новини зранку у записі, якщо ви перед сном потребуєте заспокійливого контенту.
Які фільми зараз обирають українці? Чи змінились вподобання після повномасштабного вторгнення?
Наразі спостерігаємо справжній бум українського кіно. Всього за рік кількість переглядів українських фільмів у нас на платформі зросла в п’ять разів. І хоч ми завжди приділяли особливу увагу промоції наших фільмів, але тільки зараз бачимо такі вражаючі результати та відгук аудиторії. Поява майже кожної стрічки — подія. Так «Снайпер. Білий ворон» чи «Я працюю на цвинтарі» з моменту премʼєри одразу стали лідерами за кількістю переглядів, достойно змагаючись за увагу глядачів з контентом всесвітньо відомих студій.

Джерело: facebook.com/MegogoUA
Що стосується жанрів, тут без суттєвих змін — кожен дивиться те, що до вподоби. Втім, цього року дещо більше уваги глядачів отримала категорія документальних фільмів. Це пов’язано як із появою в нашому каталозі нових актуальних робіт, серед яких «Маріуполь. Невтрачена надія» — історія про багатостраждальне українське місто, коли там точились бої. Так і є результатом співпраці MEGOGO з фестивалем Kharkiv MeetDocs 2022 — завдяки нашому прекрасному партнеру, глядачі мали можливість подивитись добірку з 19 якісних стрічок. Вже традиційно такі події привертають увагу аудиторії, тому ми із радістю підтримуємо фестивалі та разом працюємо для популяризації української кіногалузі.
Які основні інсайти Ви для себе винеси з маркетинг-форуму? Чи порадили б захід колегам? Чому?
Вже багато років я планую свій графік так, щоб не пропустити Український маркетинг-форум. Для мене це один з найкращих майданчиків для зустрічі із колегами, обміну новинами та планами. Щороку гарантовано повертаюсь із 5-10 ідеями спільних проєктів, які реалізовуємо до наступного року. А цього разу форум ще й став джерелом натхнення та сил, щоб продовжувати боротьбу. Ще раз впевнилась, що українські бізнеси незламні!

Джерело: facebook.com/lera.tolochina