Google BERT як і раніше актуальний: як адаптувати сайт до алгоритму в 2021
24.02.2021
У цій статті ми розберемо нюанси функціонування алгоритму BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) від Google. Як впливає BERT на просування сайтів в Google? Чи несе він небезпеку для вашого веб-проекту? Як протистояти «страшному» пошуковому алгоритму і чи потрібно це взагалі? Також ми представимо сценарій адаптації веб-ресурсу до цього масштабного пошукового оновлення.
Для кого інформація про алгоритм BERT буде корисною?
Відповідаємо:
- для видавців, які просувають свої ресурси в Google;
- для тих, хто розвиває і оптимізує інформаційні портали;
- для власників комерційних сайтів, де є розділ з текстовим контентом (блог).
Що являє собою алгоритм BERT?
BERT — це інструмент аналітичного призначення, що сприяє дослідженню контексту пошукових запитів користувачів. Також BERT дозволяє пошуковій системі ефективно розпізнавати природне мовне мова. Алгоритм працює за принципом уточнюючого зіставлення змісту веб-документа із запитом користувача. При цьому:
- алгоритм взаємодіє з усіма словами, що використовуються в пошуковій команді, тобто контекст одного слова BERT досліджує за допомогою аналізу всіх словесних конструкцій, які його «обрамляють» (раніше в розрахунок бралася організована сукупність слів, наприклад, їх послідовність з лівої частини запиту в праву ( і навпаки));
- алгоритм BERT працює (імовірно) виключно з об’ємними запитами, в яких визначальну роль відіграють прийменники (тобто брендові і короткохвості запити новий алгоритм не цікавлять).
У грудні 2019 року з’явилася інформація про те, що BERT почав краще розуміти ключові слова і фрази українською мовою. Це сприяє формуванню більш релевантною пошукової видачі в UA-сегменті. Відповідно, чим швидше сайти адаптуються під BERT, тим більше у них шансів буде на збереження позицій.
На что в первую очередь оказывает влияние алгоритм BERT?
Перераховуємо:
- на ранжування пошукових результатів при використанні голосового пошуку (роз’яснення: раніше обробка голосових команд пошукачем здійснювалася за допомогою аналізу ключових конструкцій; зараз же Google за допомогою алгоритму BERT буде орієнтуватися на смислове завершеність всієї структури запиту);
- для довідки: на сьогоднішній день BERT застосовується для побудови розширених пошукових сніпетів на понад 70 мовах;
- на генерування класичних фрагментів (як було раніше: оптимізатори на етапі заповнення мета-тегів розривалися між використанням контенту, здатного поліпшити показник КЕП, а також наповнення, яке могло позитивно вплинути на позиції веб-майданчика у видачі; що буде відбуватися в найближчій перспективі: власникам сайтів треба буде концентруватися на підвищенні CTR (примітка: поки що це передчасний розмова, оскільки алгоритм BERT тільки почав освоювати російську мову));
- на процес ведення тематичних проектів (пояснення: для сайтів, що належать до певних тематиках, пропаде необхідність в написанні кілька переоптімізірованние статей, які [теоретично] могли б просунути їх в ТОП Google-видачі; при цьому варто зауважити, що великі текстові обсяги досі є (і будуть) важливим фактором ранжирування).
Важливо! Алгоритм BERT сприяє зниженню цінності показника щільності ключів в контенті до рекордного мінімуму (це стосується комплексу пошукових видач, яким буде «керувати» BERT).
Як правильно адаптувати сайт до алгоритму BERT?
1. Нарощуйте семантичну основу сайту. Мова йде про:
- поступове додаванні в СЯ синонімів ключових запитів (важливо: ними можуть бути і мікрочастотние запити; найголовнішим в цьому процесі є їх правильний підбір в контексті врахування особливостей застосування таких синонімів вашою аудиторією);
- включення в СЯ пошукових підказок, висвічується при введенні в пошуковому рядку базових запитів (такі конструкції також слід розмістити в текстах на сайті);
- впровадження в контент розмовних фраз, якими користуються люди в рамках живого спілкування (завдяки цьому сайт буде краще демонструватися за голосовими запитами).
2. Почніть максимально докладно відповідати на запитання користувачів. Зробити це можна за допомогою:
- публікації контенту будь-якого типу (аудіозаписів, відео, колажів і так далі) з метою детального висвітлення теми;
- надання нетривіальних відповідей, що супроводжуються нестандартними словесними формулюваннями (цю пораду дав співробітник Google Денні Салліван).
На цьому все. Удачі вам при адаптації веб-ресурсу до алгоритму BERT в 2021 році.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Головні тренди UX/UI дизайну в 2021 році;
- 5 фатальник помилок у веб-дизайні в 2021 році, які шкодять користувацькому досвіду (UX);
- Які соцмережі та месенджері найпопулярніші серед українців?
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.