На якій CMS зараз робити інтернет-магазин? ТОП-3 найактуальніших «движків» від Webpromo
29.07.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
Розробка інтернет-магазину включає кілька етапів: вибір технологій та CMS, хостинг, прототипування, дизайн, програмування, тестування і так далі. Система керування контентом або CMS — це двигун, який забезпечує роботу інтернет-магазину. У статті докладно розбираємо, що таке CMS, типи та ТОП-3 найактуальніших движків для інтернет-магазину від Team Lead в команді Webpromo з розробки сайтів Костянтина Борисенко.
Зміст:
- Що таке CMS? Принцип роботи
- Типи CMS: особливості та відмінності
- ТОП-3 найактуальніших CMS для інтернет-магазину
- Критерії вибору двигуна
- Резюме
Що таке CMS? Принцип роботи
CMS (Content Manager System) або система керування контентом — це програма з панеллю інструментів, яка дозволяє створити та публікувати контент на сайті, редагувати дизайн, контролювати та керувати вмістом. У ком’юніті програмістів ви могли чути спрощений варіант — движок сайту.
CMS оптимізує роботу із сайтом, надає спільний доступ за необхідності, щоб спростити робочий процес, забезпечує безпеку даних.
Якщо у вас є ідея створення інтернет-магазину, тоді потрібно прорахувати вартість розробки. У статті Скільки коштує розробка інтернет-магазину в 2022 році? розповідаємо основні критерії вартості, що впливає та де дешевше замовити.
Принцип роботи CMS
При вході в CMS ви потрапляєте на панель керування або консоль, як її ще називають. Тут зібрані всі доступні функції для керування сайтом. Система організовує роботу сайту, збирає всі сторінки в один цілісний компонент. Все, що ви хочете здійснити та впровадити в інтернет-магазині, можливо зробити тільки за допомогою спеціальної платформи. У цьому випадку CMS. Для простішого варіанту можна обмежитися конструктором. Однак, якщо ви хочете дійсно якісний та конкурентний інтернет-магазин, тоді потрібно обирати CMS.
Усередині системи є готові шаблони. Їх можна використовувати, коригуючи дизайн, колір, зображення та текст. Налаштування можуть відрізнятися залежно від вибраного шаблону. До CMS можна підключати додаткові плагіни, модулі, що дозволить розширити функціонал інтернет-магазину.
Типи CMS: особливості та відмінності
Усі системи керування контентом можна розділити за типами:
- Open Source або CMS із відкритим вихідним кодом. У систему усі можуть вносити зміни. Тому в движку типу Open Source регулярно з’являються нові теми, можна швидше знаходити і усувати проблеми. Щоб запустити сайт на Open Source, не потрібно володіти професійними навичками програмування.
- Коробочні CMS мають закритий код, тому вносити зміни можуть лише офіційні розробники. Таку систему швидко запустити, але треба пам’ятати про обмежені можливості.
- Самописні CMS — це ексклюзивний движок, створений під конкретний проєкт. Система відповідає поставленим завданням, але має встановлений функціонал без зайвих інструментів. Мінус у тому, що робота такого сайту повністю залежить від можливостей розробника. Тільки він зможе покращити функціонал чи усунути проблеми.
- Фреймворк (Framework) — це не класична CMS, хоча є і рішення наприклад October CMS. Це скоріше основа, за допомогою якої можна створити сайт зі всіма побажаннями та не обмежуватись у можливостях стандартних CMS. Підтримувати та розвивати проект набагато легше за допомогою фреймворку, тому що тут відсутні обмеження з боку стандартних CMS. Основні його переваги – швидкість та безпека.
Щоб зрозуміти, як працювати з кожним типом, проведемо паралель на прикладі аркуша паперу.
- Самописна CMS це чистий листок без нічого. Ви починаєте з нуля креслити лінії, заповнювати елементами, заливати кольором.
- CMS з відкритим вихідним кодом — це готове розмальовка з готовими елементами, яку вам залишається лише розмалювати.
- Фреймворк — це зошит у клітинку, де є направляючі лінії та межі, але залишається багато порожнього місця для прояву фантазії та креативу.
ТОП-3 найактуальніших CMS для інтернет-магазину
Оскільки сьогодні скоротилася можливість використання конструкторів і плагінів російського походження, ми попросили Team Lead в команді Webpromo з розробки сайтів Костянтина Борисенко виділити найактуальніші в Україні двигуни на сьогодні.
Рейтинг ТОП-3 включає:
1. WordPress з плагіном WooCommerce
Найлегший і доступніший варіант для базового інтернет-магазину з функціоналом. Можна підключити стандартні плагіни Yoast SEO для SEO просування и WPML для мультимовності.
2. OpenCart
Проміжний варіант підійде для інтернет-магазину. Краще використовувати класичний стандартний OpenCart з Mega Filter PRO. Система розвивається, легко інтегрується із платіжними системами.
3. Laravel
Laravel — це фреймворк. Якщо вам потрібний розширений функціонал, необхідна кастомізація (адаптація ресурсу під конкретного клієнта) саме в плані програмування, це ідеальне рішення для вас.
Це стабільні рішення, що ми рекомендуємо використовувати для розробки інтернет-магазину.
У статті ТЗ на інтернет-магазин розповідаємо, як правильно скласти ТЗ, а також, що дійсно потрібно знати розробнику про ваш бізнес перед початком роботи.
Критерії вибору двигуна
Радимо прислухатися до думки спеціаліста, оскільки технічна частина – це основа інтернет-магазину. Наскільки швидко і якісно він працюватиме, залежить саме від двигуна. При цьому слід звернути увагу на такі фактори, як:
- функціональність — можливість оптимізації та зручної роботи з сайтом, доступ до вбудованих інструментів електронної комерції, налаштування інтерфейсу та оформлення, інші параметри.
- вік двигуна. Краще вибирати усталені системи, ніж нові. Щоб повністю перевірити CMS на працездатність, потрібно близько 5 років. Тільки створені програми видають багато багів та часто вимагають додаткового тестування;
- інтеграція з іншими сервісами. Інтернет-магазин сьогодні — це не просто набір товарів у каталозі, це майданчик, де користувач може сплатити за продукцію, синхронізувати вибрані товари із зовнішніми базами та мобільними пристроями.
- швидкість роботи двигуна. Швидкість завантаження сторінки — це елемент досвіду користувача. Якщо сайт завантажується довше, ніж за 5 секунд, більша кількість потенційних клієнтів залишає ресурс;
- адаптивність сайту під мобільні пристрої. Важливо, оскільки більшість замовлень в інтернет-магазинах здійснюється зі смартфона.
- вартість. Ви можете вибрати платну чи безкоштовну CMS. Тут потрібно виходити із співвідношення ціна/можливості. Плюс платної системи в тому, що у вас завжди буде технічна підтримка, куди можна ставити питання у разі виникнення будь-яких проблем.
- популярність CMS показує рівень попиту — чим популярніший двигун, тим легше знаходити розширення, плагіни та модулі, шаблони дизайну, підрядників та відповіді на запитання.
- сумісність із SEO. SEO-оптимізація впливає на позицію інтернет-магазину у пошуковій видачі. CMS дозволить налаштувати сайт для оптимального індексування ресурсу пошуковими системами: працювати з метаданими (прописувати заголовки, описи до сторінок), створювати канонічні URL-адреси, формувати ЧПУ-посилання.
Резюме
Розробка інтернет-магазину — це трудомісткий процес, що потребує професіоналізму. Хороша CMS забезпечує дійсно багатофункціональний робочий сайт, при цьому швидкий і з унікальним дизайном. Такий інтернет-магазин виділятиметься серед конкурентів, потраплятиме в ТОП пошукової видачі та приноситиме прибуток.
Наша команда розробників Webpromo займається розробкою сайтів для інтернет-магазинів. Щоб уточнити подробиці, залишайте заявку і ми розповімо вам, як створити та просувати успішний сайт у 2022 році.
Також читайте інші новини в блозі Webpromo:
- Як маркетологу заповнити бриф на контекстну рекламу, щоб повернути інвестиції;
- ТОП-5 привабливих світових ринків для українського бізнесу: які та чому?;
- Запитуємо експерта: який домен вибрати для SEO на міжнародний ринок — локальний чи комерційний?
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.