Чому показники Core Web Vitals змінюються? Відповідь Google
09.05.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
Представник Google Джон Мюллер відповів на запитання, що часто ставиться. Чому показники Core Web Vitals змінюються, незважаючи на те, що сторінки залишаються незмінними?
Core Web Vitals відносяться до групи метрик Page Experience, які відображають показники і сигнали досвіду користувача — наскільки швидко вони можуть взаємодіяти з сайтом. У довідці Google Search Console докладно описано, як формуються показники та які значення вважаються оптимальними.
Чому основні показники Core Web Vitals продовжують змінюватись, хоча самі веб-сторінки не змінилися. Відповідь дав співробітник Google Джон Мюллер у рамках сеансу SEO Office-hours онлайн-виданню Search Engine Journal. Він пояснює, що є два типи показників.
- Field Data або польові дані показують реальний досвід користувача на даному сайті. Це дані про продуктивність, зібрані при реальному завантаженні сторінок.
- Lab Data або лабораторні дані — це дані про продуктивність, зібрані в контрольованому середовищі з визначеними настройками пристрою та мережі. Спеціальний бот Google Lighthouse відвідує сторінку, що тестується, алгоритм імітує відвідування з мобільного телефону та підключення до Інтернету з обмеженням швидкості. У цей час збирається інформація про завантаження сторінки та генерується штучна оцінка основних показників життєдіяльності. Метою лабораторних даних є діагностика.
Мюллер відповів на питання з погляду польових даних, які є показниками, заснованими на реальних відвідувачах.
Джон Мюллер стверджує, що на показники Core Web Vitals впливають випадкові фактори:
«Я думаю, що це, ймовірно, побічний ефект того, як обробляються Core Web Vitals та оновлення сторінки. Це напрямки, де я спробував би знайти деталі, щоб зрозуміти трохи більше про те, як польові дані, які бачать користувачі, грають у цьому роль. Це також відображає те, де користувачі отримують доступ до ваших сторінок, якщо належать до різних верств суспільства, заходять з різних місць і різних типів пристроїв. Ви зможете побачити деякі коливання з часом».
Можна зробити висновок, що існує безліч факторів, що впливають на основні показники Web Vitals, і багато з них не завжди можна контролювати. Навіть якщо сайт розміщений на швидкому сервері, перевантаження мережі, застарілий мобільний телефон, який використовує гість сайту, і погане мобільне з’єднання для передачі даних може значно вплинути на продуктивність сайту. Або, навпаки, деякі відвідувачі сайту можуть використовувати мобільний телефон нової моделі з потужним процесором, що працює в новій мережі 5G. Таким чином, він генеруватиме високі бали за основними польовими даними Web Vitals.
Подібні фактори можуть впливати як на реальні польові дані, так і змодельовані лабораторні дані. Незалежно від того, тестуєте ви сайт на предмет лабораторних даних або переглядаєте реальні польові дані, основні показники Web Vitals матимуть тенденцію коливатися і не забезпечуватимуть стабільну оцінку місяць за місяцем.
Також читайте інші новини у блозі Webpromo:
- Нові функції у рекламних кампаніях Performance Max;
- 3 попередження від Google Ads: нова політика про порушення для облікових записів;
- Підсумки, плани та майбутнє Meta — Цукерберг представив квартальний звіт.
Та підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.