Про CPM: що це таке та для чого потрібне в рекламі
Що таке CPM?
CPM (Cost Per Mille) — це традиційний рекламний показник або модель, яка розраховує витрати на кампанію. Вона буквально перекладається як “вартість за тисячу показів”. CPM зазвичай застосовується для вибору рекламних платформ, маркетингу, пов’язаного з інтернет-трафіком, та онлайн-реклами. Цей підхід прийшов у цифровий маркетинг із традиційної реклами.
Що таке CPM у рекламі?
CPM – один із найпоширеніших методів ціноутворення для реклами. Він базується на показах – метриці, яка підраховує кількість переглядів для певної реклами. Показ означає, що реклама, як елемент веб-сторінки, завантажена та переглянута. Це не те саме, що перегляд сторінки. У результаті маркетологи сплачують власникам веб-сайтів певну плату за кожні 1000 показів свого оголошення.
У диджитал-маркетингу оголошення за моделлю CPM доступні в Google Ads, Meta (Facebook та Instagram), TikTok Ads, Microsoft Ads.
Відзначимо, тарифи на рекламу в соціальних мережах, як правило, вищі та можуть відрізнятися залежно від платформи. Так, наприклад, середня ставка для реклами по CPM на Facebook цього року становить 7,19 доларів США.
! Важливо: йдеться про те, скільки разів реклама відображалася на платформі. Рахують тільки покази, кліки та будь-яка взаємодія – стосуються вже іншого методу оплати.
Деякі маркетологи визначають успіх кампанії з оплатою за тисячу показів завдяки її CTR (показника кліків). Так, наприклад, реклама, яка отримує два кліки на кожні 100 показів, має CTR 2% та відповідно вважається не надто вдалою. Можливо, реклама націлена не на тих людей або розміщена не на найкращих веб-сайтах чи не в найкращому місці. Також причиною може стати власне оголошення – невдале ключове слово чи поєднання кольорів і т.д. Та насправді невисокий показник кліків – не завжди точно свідчить про погане creo чи його розміщення. Адже не можна виміряти успіх реклами лише за рейтингом кліків. Оголошення, яке читач переглядає, але не натискає на нього, також може мати вплив.
Кому підходить модель CPM?
Раніше рекламу на основі CPM використовували лише великі компанії, адже тільки вони могли витрачати на рекламу багато грошей. Із приходом CPM у диджитал сферу, вартість таких оголошень стала нижчою, а відтак і доступною для малого та середнього бізнесу. Однак основний принцип зберігся – така реклама націлена на велику кількість показів. Тому, щоб не спускати гроші на вітер, варто мати конкретну ціль кампанії. Наприклад:
- підвищити впізнаваність бренду;
- розповісти про продукт великій аудиторії;
- інформувати клієнтів про акції, знижки або програми лояльності (тут варто бути обережними – це треба робити тільки тоді, коли ваш бізнес вже відомий ЦА. Навіть шалені знижки від нікому не відомої компанії викличуть лише підозру в більшості);
- просувати новий продукт;
- рекламувати захід/подію – відкриття офлайн-магазину чи ресторану, певний івент, марафон чи подібне;
- повідомити про ребрендинг.
Як розрахувати CPM?
Зараз у більшості рекламних кабінетів цей показник розраховується автоматично. Однак, якщо потрібно розрахувати cost per mille вручну, використовують таку формулу:
CPM = (загальні витрати на рекламу / число показів) × 1000

Так, наприклад, розміщення рекламного оголошення на певному ресурсі коштує 6 000 грн на тиждень. Відвідуваність цього сайту за цей період – 20 тис. користувачів. Рахуємо:
(6 000 ÷ 20 000) × 1000 = 300
Відтак, 1 000 показів рекламного оголошення на цьому майданчику коштуватимуть 300 гривень.
Чим CPM відрізняється від інших метрик?

Тепер, коли ми знаємо, як порахувати та коли використовувати модель CPM, варто розібратися, як вона протиставляється іншим моделями ціноутворення.
Різниця між CPM та CPC
Замість того, щоб платити за 1000 переглядів, CPC передбачає оплату за клік. Відповідно, якщо реклама не призводить до кліків, з вас не стягується плата.
Компанії, чия реклама не користується великою популярністю, завдяки цим клікам отримують тисячі безкоштовних показів. Люди бачать рекламу, навіть якщо вони вирішують не клікати на неї.
Метод CPC ідеально підходить для підвищення конверсії, а CPM важливий компаніям, які, наприклад, хочуть підвищити впізнаваність бренду.
Чим CPM відрізняється від CPA
CPA або ціна за дію – маркетологи платять за певні конверсії (такі як купівля чи реєстрація), що відбуваються після взаємодії з рекламою.
Фактично CPM стосується лише показів, тоді як CPA – це плата за кількість людей, які зробили певні дії на користь вашої рекламної кампанії після взаємодії з рекламою.
Висновки
Модель ціноутворення CPM передбачає плату за перегляди, а не дії користувачів. Тому такий метод краще обирати, коли ви точно впевнені в дієвості свого оголошення, або ж коли ви хочете сповістити про новий продукт, акцію чи відкриття магазину. Ця модель доцільна для рекламних кампанії націлених на підвищення впізнаваності бренду. Краще приділяти увагу кожному елементу оголошення. Якщо ви сумніваєтеся у його доцільності чи ефективності, дослідіть спочатку найкращі практики для конкретних ніш та типів реклами. Спробуйте щось схоже. Адаптуйте кілька ідей під власний бренд. Не бійтеся експериментів 🙂



