SEO-просування для інтернет-магазину: кейс REEF
03.12.2018
Тип послуги: пошукове просування проєкту e-commerce
Проєкт: www.reef.ua
Результат:
- зростання трафіку в 4 рази: з 287 до 1 186 відвідувань в місяць;
- поліпшення показників видимості бренду.
Период робіт: березнь 2017 р. — вересень 2018 р.
Про проєкт
ТОВ НВО «РІФ» є імпортером і офіційним дистриб’ютором широкого асортименту продукції авторитетних європейських та азіатських компаній зі світовим ім’ям, а також одним з найбільших в Україні виробників етикеток і фарбувальної стрічки (ріббона).
Крім того, компанія є ексклюзивним імпортером і дистриб’ютором обладнання:
- Принтери етикетки (GoDex, HPRT).
- Принтери (HPRT, Labau, Bixolon).
- Сканер штрих-коду (Cino, SunLux, GoDex, General Scan).
Сайт Reef.ua є інтернет-магазином з продажу обладнання для маркування продукції, друку етикеток, а також витратних матеріалів.
Основні цілі проєкту:
-
Залучення цільового трафіку з органічного пошуку на сайт.
-
Збільшення видимості сайту по цільових запитах в пошукових системах.
Визначення стратегії робіт проєкту
На старті робіт основним завданням було складання стратегії просування проекту і визначення максимально ефективного шляху розвитку проекту.
В рамках стратегії просування були проведені наступні роботи:
- Комплексний аналіз конкурентів в ніші.
- Усунення технічних проблем сайту.
- Рекомендації щодо розширення структури сайту.
- Аналіз пошукової видачі в ніші і збір семантичного ядра.
- Контентний аналіз основних цільових сторінок сайту.
- Складання та реалізація лінкбілдінга кампанії.
В ході робіт виявили у видачі інші сайти клієнта:
- etiket-pistolet.com.ua
- reef2000.kiev.ua
- reef2000.com.ua
- reef2000.org.ua
- printer-etiketok.com.ua
- reef2000.all.biz
- reef.ub.ua
- reef2000.business-guide.com.ua
Дані сайти могли сприйматися пошуковими системами, як аффіліатов, що могло значно перешкоджати ефективному поданням сайту в пошуковій видачі. У стратегію з розвитку проекту також додався пункт щодо усунення сайтів-аффіліатов і побудови єдиного брендового сайту.
Комплексний аналіз конкурентів у ніші
Аналіз сайтів-конкурентів в ніші включав в себе:
- Нормативний аналіз конкурентів.
- Аналіз трафіку і пошукових запитів, за якими ранжуються конкуренти.
- Аналіз тематичної стратегії конкурентів і структури їхніх сайтів.
Даний аналіз дозволив виявити наступні особливості ніші:
- Успіх конкурентів в ніші залежить від грамотної структури і наявності цільових сторінок під ключові запити.
- У всіх конкурентів проводяться PR-активності, а також є сильні посилальні профілі, що приносить сайтам великий обсяг брендового трафіку. Також грамотно використовуються додаткові цільові сторінки під ключові запити при менш активної кампанії по лінкбілдінгу.
- Усі конкуренти використовують блог в якості додаткового каналу залучення трафіку на сайт.
- Основне джерело посилальної маси для конкурентів: тематичні і околотематіческіе трастові сайти, нішеві новинні і загальнотематичні сайти. Також конкуренти використовують крауд-посилання.
Усунення технічних проблем сайту
Було проведено технічний аналіз сайту і підготовлені рекомендації щодо оптимізації.
На етапі технічного аналізу були підготовлені критично важливі для подальшого успіху проекту рекомендації:
- ТЗ по усуненню поточних і можливих в подальшому проблем з індексацією і скануванням сайту (настройка правил для редиректів, наявність карти сайту, оптимізація robots.txt, структура URL і т. Д.).
- ТЗ по оптимізації швидкості завантаження сторінок сайту.
- Рекомендації з розвитку тематичної і посилальної складових сайту.
- Рекомендації щодо розширення структури сайту.
Наявність даних рекомендацій виключило появу помилок при активній роботі над сайтом і on-page-оптимізації сторінок.
Рекомендації по розширенню структури сайту
При детальному аналізі виявилося, що на сайті відсутні статичні сторінки типів сканерів штрих кодів, класів принтерів друку етикеток і чеків, а також видів текстильної стрічки. На сайті реалізовані фільтри, які формуються через скрипт, що призводить до відсутності посилання.
Іншими словами, при виборі будь-якого значення фільтра змінюється виключно товарне відображення. Посилання у сторінки залишається незмінною. Отже, без окремої посилання не можна оптимізувати сторінку під більш релевантні запити.
Конкуренти забирали трафік по цілій низці запитів. Ми рекомендували створити сторінки, які дозволять отримати додатковий трафік по частотним запитам.
На сторінці «Сканери штрих-кодів» зробили статичні сторінки:
- Бездротові сканери штрих-кодів.
- Стаціонарні сканери штрих-кодів.
- Вбудовувані сканери штрих-кодів.
На сторінці «Принтери етикеток і чеків» зробили окремі посадкові сторінки «Принтери для друку етикеток» і «Принтери для друку чеків», для яких створили статичні сторінки:
- Мобільні принтери.
- Промислові принтери.
- Настільні принтери.
І розділили всі принтери за способом друку на:
- термодрук,
- термотрансферний друк.
На сторінці «Текстильна стрічка» зробили статичні сторінки:
- Сатинова стрічка.
- Текстильна стрічка.
Аналіз пошукової видачі в ніші та збір семантичного ядра
При зборі семантичного ядра для сторінок сайту важливо враховувати, що на одну сторінку можуть вести кілька запитів з однієї «логічної» групи або теми. Стандартна практика в SEO-оптимізації «один запит — одна сторінка» не діє.
Для сайту було зібрано семантичне ядро, яке складає 320 запитів для основних цільових сторінок, а також 156 запитів по сторінках розширеної структури.
При аналізі посилальної маси виявилося, що сайт не ранжируется по брендовим ключам. Раніше сайт переїхав з іншого домену etiket-pistolet.com.ua, і брендові ключі змінилися. Для поліпшення ситуації була продумана посилальна стратегія з брендовими анкорами, а також анкорами типу «ключ + бренд» для поліпшення розуміння пошуковими системами появи нового бренду.
Після збору семантичного ядра і первинних вимірів ми отримали наступні позиції:
- 1-10 позиція — 7 запитів.
- 11-20 позиція — 8 запитів.
- 21-50 позиція — 46 запитів.
- ТОП-100 — 259 запитів.
Після впровадження наших рекомендацій результати значно покращилися:
- 1-10 позиція — 40 запитів,
- 11-20 позиція — 81 запит,
- 21-50 позиція — 128 запитів,
- ТОП-100 — 71 запит.
Контентний аналіз сайту
На сайті були відсутні тексти, або на сторінках були розміщені не унікальні, переспамленние тексти. Після детального аналізу були підготовлені ТЗ і переписані всі тексти під зібране семантичне ядро.
Також були переглянуті і актуалізовані мета-теги, що дозволило розширити перелік ключових слів в сниппета:
Оскільки у видачі були представлені інші сайти клієнта, кожен окремий домен аналізувався з точки зору користі контенту для користувачів. Таким чином, на основному сайті з’явився розділ «Довідник» з визначеннями основних понять, розділ «Драйвери та інструкції» з корисними файлами для користувачів, розширилися розділи «Послуги» і «Статті».
Роботи зі збільшення посилальної маси
В цілому на сайті була проблема якості посилальної маси і якості анкорного листа, оскільки в анкорах був присутній інший бренд. Оскільки основним завданням був розвиток бренду, акцент при розміщенні посилань робився на якість і показники майданчиків.
У напрямку зовнішньої оптимізації були поставлені наступні завдання:
- Контроль якості посилальної маси. Спамние посилання, що з’являються на сайт, підлягають відхиленню.
- Залучення посилань з якісних тематичних ресурсів. Крім контенту для сайту, також готується контент для зовнішніх ресурсів з роз’ясненням специфіки обладнання для маркування товарів, а також особливості підбору комплектуючих і витратних матеріалів. Таким чином, були встановлені контакти і розміщені матеріали на сайтах chp.com.ua, bin.ua, vinbazar.com, так як саме на цих ресурсах сконцентрована основна цільова аудиторія. Також розміщення інформації про продукцію компанії велося на сайтах регіональних ЗМІ. На основі зібраних даних, а також виявлених особливостей, був підготовлений оптимальний план з нарощування посилальної маси який включав в себе:
- базу нових унікальних тематичних і околотематіческіх майданчиків для розміщення інформації про діяльність і продукцію компанії;
- список анкоров для зовнішніх посилань, з урахуванням розбивки оптимальних типів анкоров.
В результаті проведених робіт вдалося вийти на стабільне зростання посилальної маси сайту. Використання різноманітних типів анкоров і nofollow / dofollow-посилань допомогло підвищити якість і релевантність посилальної маси з точки зору пошукових систем.
Графік зростання посилальної маси на сайт:
Також в березні 2017 року було проведено аналіз конкурентів по посилальної масі. За даними сервісу Ahrefs виявили проблему розподілу доменів по доменних зонах. приклад:
Кількість доменів в зоні .UA для сайту reef.ua дорівнювало 23,08% від загальної кількості. Так як діяльність аналізованого сайту направлена на Україну, необхідно було збільшувати даний показник.
На сьогоднішній день показник відповідає вимогам пошукових систем, що служить позитивним сигналом для пошукової системи при ранжируванні сайту.
Результати робіт:
Впровадження розробленої стратегії просування для сайту reef.ua дозволило збільшити кількість відвідувань щомісяця в 4 рази, і трафік продовжує зростати.
У період з березня 2017 року по вересень 2018 р. трафік виріс в 4 рази: з 287 до 1186 відвідувань в місяць.
Також в результаті нашої роботи були усунені сайти-аффіліатов клієнта, завдяки чому покращилися показники видимості бренду. З усіх сайтів була перенесена унікальна інформація на основний сайт reef.ua. Таким чином, інформація не розпорошуватися, а концентрувалася на одному ресурсі.
Нижче представлені дані Google Analytics з органічного трафіку з березня 2017 року по вересень 2018 р .:
Також збільшилася видимість домену в пошуковій системі Google, що можна побачити на графіках нижче:
Висновки
-
Аналіз історії проекту та особливостей ніші — це знову успішного старту проекту.
-
При побудові стратегії просування дуже важливо спиратися на результати аналізу пошукового попиту і аналізу конкурентів.
-
Завдяки комплексному підходу до робіт по SEO-оптимізації можна домогтися значних результатів.