Що таке сайти-сателіти та для чого вони потрібні
24.02.2023
Є багато різних SEO-стратегій для виведення сайту на топові позиції пошуковиків. Одна з найстаріших ― створення сайтів-донорів або сателітів, Цю тактику вважають неоднозначною, адже вона заборонена пошуковими системами. Розбираємося детально, навіщо потрібні сайти-сателіти, як вони допомагають в SEO-оптимізації та якими мають бути, щоб не потрапити під санкції Google.
Сайти-сателіти: що це таке та для чого їх створюють?
Сателіт (satellite — з англійського «супутник») — це додатковий сайт (або частіше мережа сайтів), який створюється з метою розвитку та збільшення відвідуваності основного сайту (акцептора). Він, як правило, присвячений одному або декільком розділам головного веб-ресурсу. Наприклад, якщо ви маєте сайт про інтернет-маркетинг, то на сателіті буде розміщено контент лише про один конкретний напрям ― контекстну рекламу або SEO. Вебмайстри використовують сателіти для закриття кількох SEO-завдань:
- Заповнення топових позицій у пошуковиках. Мережа сателітів дозволяє вивести в ТОП пошукової видачі за певними ключовими запитами не один веб-проєкт, а відразу кілька та відповідно «посунути» конкурентів на нижчі позиції. При цьому основний веб-ресурс займатиме вищу сходинку, ніж допоміжні.
- Нарощування посилальної маси всередині мережі сателітів з метою подальшої передачі головному веб-сайту. Кількість зовнішніх зворотних посилань відіграє значну роль у ранжуванні веб-ресурсу. Чим їх більше — тим вищий рівень довіри пошукових роботів. На сателітах зазвичай додають веб-адреси з необхідними анкорами. Так ви отримуєте відразу дві переваги: не потрібно домовлятися зі спеціальними біржами про розміщення посилань; можна не хвилюватися, що url видалять, адже ви самостійно ними керуєте. Але варто враховувати! Сучасні алгоритми пошуковиків надають перевагу не кількості, а якості зовнішніх посилань та оцінюють авторитетність сайтів-донорів.
- Отримання трафіку за низькочастотними запитами. За рахунок того, що сайти-сателіти вузькотематичні, вони залучають більш цільовий трафік по низькочастотним запитам. Наприклад, для агентства нерухомості створюються окремі ресурси з квартирами в певних ЖК. Конкретна тематика дозволяє отримати якісний трафік, який можна передавати на основний сайт.
- Формування потоку відвідувачів на головний веб-ресурс. На деяких сателітах відразу налаштовують автоматичне перенаправлення, що сприяє збільшенню трафіку.
- Просування товарів/послуг у випадку, якщо є проблеми з основним сайтом. Наприклад, на ньому виконуються технічні роботи.
Види сателітів
Сайти-донори мають кілька класифікацій. Пропонуємо розглянути дві основних.
В залежності від структури та наповнення, сателіти поділяють на три види.
Статичні
Прості сайти, що складаються з однієї або кількох веб-сторінок та часто створюються за готовими шаблонами. Вони однотипні, рідко оновлювані та, як правило, розміщені на безкоштовних хостингах. Статичні сателіти просувати складно, тому їх основна сила — це кількість.
Динамічні
Більш якісні та складні за структурою веб-проєкти, розроблені на базі популярних CMS. На відміну від статичних, регулярно оновлюються і містять корисний та унікальний контент, що може мати певну цінність для користувачів. На їх створення потрібно більше зусиль та витрат, тому розробники намагаються максимально убезпечити динамічні сателіти від бану пошуковими системами. Наприклад, розміщуючи на окремих хостингах, доменних зонах та реєструючи на різних людей.
Дорвеї призначені для перенаправлення трафіку на основний сайт. Зазвичай вони неякісні, генеруються автоматично та не містять жодної користі для відвідувачів. До дорвеїв пошуковики найбільш суворі, адже вони сильно «засмічують» видачу та вводять в оману користувачів. За рахунок цього такі сателіти існують всього кілька місяців.
Сайти-донори також розрізняють за методами їх просування, іншими словами — «рівнем розвитку».
Третій рівень (чорні сателіти) — містять скопійовані з інших ресурсів статті та мають велику кількість неякісних посилань. Через це вони часто потрапляють в бан пошукових систем. В просуванні чорних сателітів відіграє значення швидкість, а не якість.
Другий рівень (сірі сателіти) — для наповнення сайтів використовується рерайт або копірайтинг низької якості, що забезпечує переважно унікальний контент. Методи оптимізації менш «агресивні» у порівнянні з сайтами третього рівня, однак сірі сателіти також доволі легко виявляються пошуковиками.
Перший рівень (білі сателіти) — для них застосовуються білі методи просування. Створюється унікальний та оптимізований під вимоги пошуковиків контент, розробляється продумана та зручна для користувачів структура. «Білі» ресурси генерують якісний трафік і суттєво допомагають в просуванні основного сайту.
Зазвичай SEO-спеціалісти використовують схему трьохрівневої сателітної мережі. «Чорні» сателіти просувають сайти другого рівня, а ті в свою чергу впливають на оптимізацію «білих» ресурсів.
Ще одне розподілення сайтів-супутників — за призначенням:
- «допоміжні» — створенні для просування основного ресурсу;
- каталоги — платформи, де переважають зовнішні посилання;
- для продажу — їх головна мета — збільшення продажу певної категорії товарів або послуг.
Як грамотно використовувати сателіти?
Просування сайту за допомогою сателітів відносять до Black Hat SEO — чорних методів оптимізації, які заборонені пошуковими системами. Незважаючи на те, що чорне SEO часто не менш ефективне, ніж традиційні способи підвищення рейтингу веб-ресурсу, воно має один вагомий недолік, який перекриває всі переваги — санкції і фільтри пошуковиків. Як наслідок — Google може повністю виключити ваш сайт з видачі.
Ми не рекомендуємо використовувати чорні SEO-методи. Краще звернутися до досвідчених SEO-фахівців, які допоможуть з пошуковою оптимізацією вашого веб-ресурсу із дотриманням всіх вимог Google.
Якщо ж ви таки вирішили спробувати цей метод SEO-просування, дотримуйтесь кількох правил, які допоможуть уникнути санкцій:
- використовуйте схему трьохрівневої сателітної мережі;
- створюйте якісний та унікальний контент. Навіть оптимізований під ключі рерайт, замовлений на біржі фріланса, є набагато безпечнішим за згенеровані заспамлені та нечитабельні тексти. Періодично оновлюйте наповнення сателітів;
- не зловживайте із кількістю вихідних посилань. Якщо один донор включатиме веб-адреси на інші сателіти й додатково на основний сайт, він дуже швидко буде заблокований;
- розміщуйте головний сайт та сателіти на різних хостингах, а для реєстрації домену оберіть окремі акаунти;
- при створенні донорів за готовими шаблонами, використовуйте різний дизайн та CMS (для динамічних сателітів);
- важливо, щоб тематика допоміжного ресурсу була релевантною направленню ключового проєкту;
- не зазначайте однакові контакти на основному веб-ресурсі та сателітах.
На завершення
Щоб не потрапити під заборону пошуковиків, не створюйте для них відповідних умов. Використовуйте чесні методи SEO-просування, слідкуйте за оновленнями алгоритмів, щоб вчасно реагувати на зміни та оптимізувати сайт під актуальні вимоги. Грайте за правилами і тоді вам вдасться досягти відмінних результатів у довгостроковій перспективі.