Унікальність тексту та антиплагіат. Як написати якісну та оригінальну статтю, яку дочитують до кінця?
03.02.2023
Google отримує безкінечну кількість запитів на день від користувачів, а у відповідь видає релевантний контент. Навколо контенту будується інтернет-простір, збираючи дані з мільйонів джерел. Що таке унікальний контент та антиплагіат? Як створити текст, який матиме 100% унікальність, при цьому дорівнюватиме 100% користі та якості? У статті розповідаємо про способи перевірки тексту на унікальність та антиплагіат, а також як написати якісну статтю, яку дочитують до кінця.
Зміст:
- Що таке унікальність тексту?
- Інструменти для перевірки на плагіат
- Як ТЗ впливає на якість та унікальність тексту?
- Унікальний контент не означає корисний
- А як же SEO?
- На останок
Що таке унікальність тексту?
Створенням контенту частіше займаються копірайтери на фрілансі, як приклад, або наймані співробітники в штаті (редактори, автори). Велика доля компаній сьогодні віддають підготовку контенту на аутсорс, щоб скоротити витрати та час. Спеціаліст отримує ТЗ (технічне завдання) та встановлені дедлайни.
Копірайтер або райтер пише текст на основі вже існуючих матеріалів в інтернеті та має перевірити його на антиплагіат. Як ми знаємо, контенту в мережі величезна кількість, саме тому важливо дотримуватися унікальності, щоб уникнути плагіату. Що таке унікальність тексту?
Унікальність тексту — це параметр, який відображає процент використаних в тексті фраз, наскільки вони є унікальними по відношенню до контенту на вже проіндексованих сторінках. Чим частіше в статті зустрічаються словосполучення та фрази з інших текстів, тим нижча буде її унікальність. Параметр визначається у відсотках, де 100% — це відсутність перетинань, повністю унікальний матеріал, а 0% означає наявність копії. В залежності від вимог проєкту, складності теми, відсоткова доля може варіюватися.
Завдяки унікальності сайт потрапляє в ТОП видачі або навпаки в «бан». За плагіат пошукові роботи карають ресурси та відправляють у «чорний список». Це означає, що жодна сторінка не буде індексуватися, а користувачі не зможуть навіть знайти ваш сайт. Тому важливо дотримуватися мінімальних показників унікальності, уникати плагіату та ретельно перевіряти тексти на плагіат. При цьому текст має бути цікавим, пізнавальним та корисним, написаним для людей, а не для пошукових роботів.
Інструменти для перевірки на плагіат
Перевірити унікальність тексту на плагіат можна за допомогою сторонніх сервісів. Якщо у вас невелика кількість статей в день (1-2), то можна скористатися безкоштовною версією. Якщо ж плануєте писати багато та часто, рекомендуємо придбати мінімальний пакет послуг, щоб робити перевірку на плагіат на постійній основі.
В Україні існують альтернативні варіанти на заміну адвего або інших російських сервісів. Ми підібрали список актуальних інструментів перевірки на плагіат і протестували їх на зручність. Ділимося результатом, який отримали:
- Copywritely дозволяє перевірити не тільки унікальність тексту, але й такі параметри як читабельність, граматику, входження ключових слів, наявність води. Для перевірки на плагіат доступно 10 мов, зокрема українська. Максимальний розмір 2500 символів. При реєстрації ви отримуєте пробну місячну версію з можливістю безкоштовно перевірити 5 документів. Також сервіс надає варіанти, як перевірити на плагіат: вставити текст у спеціальне поле, завантажити документ у форматі .doc/docx або вказати URL.
- Plagiarism Detector безкоштовний сервіс антиплагіат. Тут користувач необмежений по кількості текстів. Крім унікальності аналізує дотримання граматики та синтаксис.
- Plag підтримує інтерфейс на українській мові. Після реєстрації відкривається безкоштовний доступ для перевірки на плагіат. Для цього завантажте текст у форматі DOC, DOCX, ODT, PAGES, RTF, TXT, HWP. Ви отримуєте результат у відсотковому значення. Для перегляду більш детального звіту потрібно сплатити певну суму.
- Unicheck — антиплагіат українських розробників. Для користування потрібна реєстрація, після чого можна придбати кількість сторінок для перевірки унікальності. В особистому кабінеті легко орієнтуватися: слід завантажити документ, вставити у текстовое поле або інтегрувати з сервісами Google або хмарними сховищами.
Сервіс перевірки на плагіат допоможе оцінити роботу копірайтера або іншого спеціаліста. Зважаючи на велику кількість пропозицій, варто зайвий раз переконатися у тому, що знання та навички копірайтера відповідають його резюме. Перевірка тексту плагіат буде вагомим аргументом для розірвання співробітництва, або стаття не відповідає ТЗ (технічне завдання).
Як ТЗ впливає на якість та унікальність тексту?
Встановлені правила можуть впливати на результат роботи з копірайтером. Важливо чітко та структуровано прописати ті правила та вимоги, які ви хочете бачити в кінці.
Як скласти якісний бріф для початку співпраці з копірайтером читайте в нашій статті за посиланням.
Якщо потрібен рерайт декількох джерел, то варто встановити умови на початку. Слід відзначити, що рерайт тексту коштує дешевше ніж копірайт, що потрібно обговорити заздалегідь зі спеціалістом.
Копірайтер пише статтю з нуля, спираючись на власні знання у заданій тематиці. Оригінальність тексту це і є унікальність. Кваліфікований спеціаліст створює текст з власного досвіду, доповнюючи його прикладами. Тому якщо у вас високаконкурентна ніша, варто задуматися про якісні матеріали з залученням спеціалістів у тематиці.
Унікальний контент не означає корисний
За допомогою різних хитрощів є можливість написати текст, який покаже 100% унікальності на сторонньому сервісі. Проте не варто концентрувати всю увагу на процентах. Адже перевірка тексту на плагіат не гарантує, що текст не буде нудним, «важким» для читання та беззмістовним. Часто копірайтери пишуть тексти, наповнюючи його складними конструкціями та ключовими словами без природнього входження, та навіть не замислюються над його кінцевим виглядом.
Результат якісно написаної та статті — це показники довжини сеансу, тривалість та уважність читання. Хороший та корисний текст користувач дочитує до кінця, збереже в закладки та поділиться з друзями у соціальних мережах. Не забувайте, що ви створюєте контент, в першу чергу, для людей, а не автоматизованих роботів. Текст має легко читатися, бути структурованим та логічним. Саме так він отримає схвальні відгуки читачів, а Google вважатиме його релевантним та підніме у ТОП.
А як же SEO?
Звісно, щоб отримати першочергове схвалення від пошукових роботів, потрібно дотримуватися правил SEO. Це окрема галузь, яка працює у комплексі з оптимізацією коефіцієнту конверсії (CRO) та контекстною або таргетованою рекламою (PPC). SEO важливо для просування ресурсу у пошуковій видачі, збільшення органічного трафіку за допомогою впровадження структури перелінкування, оптимізації сторінок згідно семантичного ядра, технічних впроваджень тощо.
SEO стратегія включає рамки та бюджети, де залишається небагато місця для креативності або створення корисного контенту нашвидкоруч. Тому частіше SEO спеціалісти звертаються до копірайтерів, які не надто обізнані в тематиці матеріалу. В цьому випадку читачі потрапляють на статтю, в якій не ясно, про що автор намагався розказати та яку інформацію донести.
На останок
Отож ми рекомендуємо не «жертвувати» якістю контенту заради позначки 100% на сторонньому сервісі для перевірки текстів на антиплагіат. Проте це також важливо для розвитку вашого сайту, якщо ви ставите амбіційні цілі.
Система Google все більше схиляється до «живого» та цікавого контенту. З кожним роком виходять сильні оновлення, де пошукові роботи вчаться розпізнавати корисний контент, який сподобається користувачу. Роки текстів, написаних виключно з незрозумілого набору ключових слів давно минули, як приклад «купити пароварку Київ доставка».
Тепер в мережі цінується досвід автора, нові ідеї. Якщо в статті немає реальних прикладів, а є просто рерайт вже існуючих текстів, не сподівайтеся на високі рейтинги.