Штучний інтелект у маркетингу: переваги і приклади використання
20.04.2023
Із штучним інтелектом мала справу чи не кожна людина. ШІ присутній у соціальних мережах, пошукових системах та навіть у повсякденному житті. Інструменти на базі штучного інтелекту можуть значно полегшити життя маркетолога. Яким чином можна використовувати новітні технології у повсякденній роботі? Які є приклади використання штучного інтелекту в маркетингу? Поговоримо більш детально у цьому матеріалі.
Що таке штучний інтелект (ШІ)?
Штучний інтелект – це спеціально навчена програма, яка за допомогою алгоритмів майже із точністю відтворює процес мозкової діяльності людини. ШІ може виконувати поставлені завдання, поступово навчатися на основі наданої інформації. Розрізняють кілька типів ШІ – сильний та слабкий.
Сильний ШІ, також відомий як загальний штучний інтелект, – це машина з повним набором когнітивних здібностей. Цей тип ШІ ми бачимо у фільмах, але насправді його ще не існує. Створення машини з інтелектом людського рівня є Святим Граалем для багатьох дослідників, але пошуки пов’язані з труднощами. Так, науковці Інституту майбутнього життя закликають ввести мораторій на дослідження і подальший розвиток технологій ШІ. До цієї ініціативи також приєднався Ілон Маск.
Слабкий ШІ, який ще називають спеціалізованим, працює в обмеженому контексті. Його можна застосувати до вирішення певних завдань: керування автомобілем, розшифровка людської мови або моніторинг контенту на веб-сайті. Можна навести такі приклади слабкого ШІ:
- Siri, Alexa та інші розумні помічники;
- безпілотні автомобілі;
- пошук Гугл;
- розмовні боти;
- рекомендації YouTube та Netflix тощо.
Технології ШІ можна застосовувати у будь-якій сфері, і царина маркетингу – не виняток. Використовуючи штучний інтелект у своїй діяльності, ви зможете випередити конкурентів на кілька кроків. Інструменти на основі ШІ допоможуть відобразити tone of voice бренду, висвітлити його переваги та сильні сторони.
Переваги інтеграції ШІ у маркетингу
Згідно зі статистикою IBM Global AI Adoption Index 2022, 35 % компаній вже почали застосовувати технології ШІ у своїй роботі. Ще 42 % досліджують можливості для їхньої подальшої реалізації. Рішення маркетолога інтегрувати штучний інтелект у повсякденну роботу матиме безліч переваг. ШІ може вплинути на успішність бізнесу, адже завдяки спеціальним інструментам можна вирішити такі завдання:
- Покращення взаємодії із користувачами. За результатами опитування Zendesk, понад 50% клієнтів перейдуть до конкурента після одного незадовільного клієнтського досвіду.
- Розуміння потреб аудиторії. Бренд Starbucks застосовує технології ШІ для здійснення геолокаційної аналітики. Це допомагає у визначенні економічної доцільності відкриття нових точок у тому чи іншому регіоні.
- Автоматизація процесів. Інформувати клієнтів про нові акції можна за допомогою push-сповіщень у Viber, Telegram, Facebook Messenger, WhatsApp тощо.
- SEO-просування. Наприклад, сервіс Serpstat допоможе із складанням списку ключових та відстежування позицій за цими ключами.
- Створення унікальної конкурентної переваги. Знову ж таки, широко відомий гарбузовий латте від Starbucks був придуманий завдяки залученню новітніх технологій. Компанія аналізує великі дані, щоб постійно оновлювати свої пропозиції в залежності від уподобань клієнтів.
- Допомога email-маркетологам. Новітні технології допоможуть визначитися із частотою публікації email-розсилок, а також їх змістом. Спам-фільтри електронної пошти також належать до технологій ШІ.
Окрім цього, технології ШІ можна інтегрувати і в соціальні мережі. Про найдієвіші стратегії розповідаємо нижче.
9 стратегій використання ШІ у маркетингу в соціальних мережах
Наведемо приклади використання штучного інтелекту в соціальних мережах.
-
Формування контент-планів та створення унікальних дописів.
Якщо ви вичерпали усі ідеї для створення креативних дописів в Instagram або Telegram, то ШІ допоможе сформувати список тем для висвітлення в ваших соцмережах. Достатньо лише поставити конкретний запит славнозвісному ChatGPT, наприклад:
Деякі інструменти можуть пропонувати унікальні теми, беручи до уваги дописи, які є найбільш популярними у вашій ніші. Яскравим прикладом є сервіс BuzzSumo, який аналізує релевантний контент серед конкурентів і генерує свіжі ідеї..
-
Покращення візуальної стратегії бренду.
Візуальна складова є не менш важливою, адже саме на неї аудиторія звертає увагу в першу чергу. Інструменти ШІ здатні аналізувати колірну палітру, тематику та композицію зображень. Наприклад, сервіс Dash Hudson передбачає ефект від публікації того чи іншого матеріалу. Також він надасть рекомендації для створення конверсійного візуалу на основі останніх тенденцій.
-
Автоматизація управління соціальними мережами.
Присутність бізнесу на кількох платформах одночасно — це чудова можливість охопити більше цільової аудиторії. Однак відслідковування активностей, тенденцій, оновлень у різних соціальних мережах відбирає багато зусиль і часу. Інструменти ШІ дають змогу встановити час та дату оприлюднення публікацій на різних майданчиках. Також ви зможете слідкувати за активністю аудиторії одразу на кількох профілях. Деякі сервіси автоматично надсилають вашим клієнтам відповіді на питання після аналізу контексту їхнього повідомлення.
-
Запуск і аналітика рекламних кампаній.
Інструменти на основі ШІ допоможуть налагодити та автоматизувати процес створення цифрової реклами. Найчастіше використовують такі платформи: Facebook, Instagram, Google, Snapchat. ШІ розрахує вдалий час для показу рекламного оголошення, що позитивно вплине на показники продажів. При завершенні рекламної кампанії є можливість ознайомитися із вичерпним звітом.
-
Аналіз конкурентів і соціальний моніторинг.
Інструменти ШІ дозволяють слідкувати за оновленнями потенційних конкурентів. Аналіз коефіцієнтів конверсії та охоплень допоможе вам оптимізувати власну маркетингову стратегію. Важливо проводити і соціальний моніторинг, тобто дізнаватися про те, що говорять споживачі про ваш бренд і досвід користування ним. Інструменти ШІ допоможуть відслідкувати хештеги, ключові слова і відмітки, які стосуються вашого продукту. Таким чином є шанс на оперативне виявлення і усунення потенційні ризики.
-
Аналіз аудиторії.
Завдяки ШІ є змога чітко визначити потреби цільової аудиторії. ШІ збиратиме дані про користувачів, їх поведінкові особливості, демографічні ознаки. Завдяки цьому ваша аудиторія бачитиме лише цікавий та корисний для себе контент. Це підвищить лояльність користувачів до вашого бренду, адже ви не генеруватиме контент заради контенту. Окрім цього, ШІ створить детальний портрет цільової аудиторії: це допоможе під час запуску і проведення таргетованих рекламних кампаній.
-
Маркетинг впливу.
Співпраця з авторитетами зіграє на руку будь-якому бренду. Люди звикли довіряти лідерам думок, однак пошук агентів впливу – одне з найважчих завдань маркетолога. Зекономити час і підібрати агента, який відповідатиме цінностям вашого бренду, допоможе ШІ. Переваги застосування інструментів ШІ в цьому питанні очевидні: ви спрогнозуєте ефективність від співпраці з авторитетами, зможете відслідкувати результати кампанії впливу та отримаєте ще більшу кількість лояльних користувачів.
-
Покращення користувацького досвіду завдяки чат-ботам.
Чат-боти збиратимуть стандартні персоналізовані дані про користувача. На їх основі штучний інтелект зможе сформувати вигідну комерційну пропозицію, яка буде цікава тій чи іншій особі. Окрім цього, чат-ботів можна залучити і в якості служби підтримки, яка буде на зв’язку цілодобово. На відміну від звичайних працівників, чат-бот допоможе користувачу із вирішенням нагальних питань в незалежності від робочого часу.
Переваги використання чат-ботів у соціальних мережах такі: надання персоналізованих послуг та рекомендацій, збільшення показників продажів, зниження витрат на обслуговування клієнтів, підтримка ефективної комунікації з аудиторією, зберігання даних про клієнтів.
-
Об’єднання технологій ШІ з AR.
Технології AR (доповнену реальність) вже впровадили такі соцмережі як Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat. Наприклад, для користувачів працює віртуальна підтримка, а бренди демонструють свій товар за допомогою технології у стрічці. З їхнього досвіду AR позитивно впливає на продажі — взаємодія з продуктом або сервісом підвищується, і конверсія в покупку зростає. Згідно останніми даними, AR збільшує вірогідність продажів на 33 %”.
Бренд Pepsi випередив конкурентів ще у 2014 році, коли на лондонському автобусному вокзалі були встановлені технології AR. Захоплива ілюзія з НЛО, тиграми та роботами викликала справжній подив серед населення.
Висновки
Інтеграція інструментів на основі ШІ поліпшить користувацький досвід та продукт загалом. Окрім цього, сучасні інструменти можуть допомогти із вивченням конкурентного середовища, оптимізацією сайту, автоматизацією рекламних кампаній. Усе це дає змогу збільшити рентабельність інвестицій, заощадити час та на крок випередити конкурентів.
Інструменти на основі ШІ можна інтегрувати у соціальні мережі. Найбільш дієвими стратегіями є: використання чат-ботів і технологій доповненої реальності, аналіз конкурентів і проведення соціального моніторингу, пошук агентів впливу для співпраці.