Головна » Блог » Як створити ефективний QR-код, за яким будуть переходити?

Як створити ефективний QR-код, за яким будуть переходити?

24.06.2021

Ольга Коцофанэ


Що таке QR-код сьогодні не знає хіба що немовля. Цей тренд з’явився в маркетингу за допомогою мобільних пристроїв і мережі, де тепер кюар-коди зустрічаються повсюди – як в друкованих виданнях, так і онлайн. Швидкими темпами цей інструмент просування витісняє свого попередника штрих-кода, вміщуючи до 4 тисяч символів замість 250-ти.

У маркетингу – це один з найбільш зручних способів взаємодії з аудиторією. Далі розповімо вам про те, як зробити QR-код, в чому його відмінні характеристики, які можливості він відкриває для власників і користувачів, і для чого він потрібен в маркетингу.

Зміст:

Що таке QR-код, історія його появи і популярності

Де знадобиться шифрування QR-коду

Як зробити QR-код: вчимося правильно генерувати, оформлювати і сканувати коди

Коли не потрібно використовувати QR-код

Висновки

Що таке QR-код, історія його появи і популярності



 

Що таке QR-код, історія його появи і популярності

QR-код – це абревіатура з англійської мови Quick Response, що в перекладі означає «швидка відповідь». Потреба в ньому виникла в 80-х роках, коли попередній аналог QR-коду вже не зміг відповідати високим вимогам в сфері промисловості Японії. Винахід такого інструменту потрібно було японцям для маркування автомобілів.

Перш за все, куар знадобився для збереження в ньому великого обсягу інформації. Так, японська компанія Denso Wave в 1994 році представила світу двовимірний штрих-код. Спроби зробити його популярним до 2011 року не приносили дуже помітний результат, оскільки мобільні пристрої не мали безперервного доступу до світової мережі, а камери не відрізнялися супер можливостями.

Зараз кюар-коди представлені як звичні штрих-коди, щоправда, дещо видозмінені. У них зашифрована будь-яка корисна інформація.

Статистика зростання обсягів використання QR-коду в 2015-2024 роках

За даними опитування опросу Statista, в США спрогнозували, що в 2020 році близько 11 мільйонів сімей повинні були відсканувати QR-код. Це означало б зростання використання QR-кодів в порівнянні з 9,76 мільйонів сімей в 2018 році.

Однак, таким був сценарій до того, як COVID вразив світ. Пандемія відчинила двері до величезного успіху безконтактних технологій (QR-код як провідний гравець). Очікується, що безконтактна торгівля набиратиме обертів. Згідно зі звітом Gartner, до 2024 року 80% сервісів замовлення, оформлення та оплати стануть безконтактними. І в цьому їм допоможе, звичайно ж, технологія QR-кодування.

Зростання обсягів використання QR-коду з роками за тенденцією збільшується. За даними Bluebite, з 2018 по 2019 рік був зареєстрований сплеск використання QR-коду:

  • 28% зростання охоплення QR-коду;
  • 26% зростання кількості взаємодій;
  • 35% збільшення кількості взаємодій з одним об’єктом.

Ще цікавіше спостерігати за зростанням кількості взаємодій з одним об’єктом. Це означає, що люди сканують більше одного разу один і той же QR-код. Це говорить про користь і довіру користувачів до QR-кодів. І, звичайно, про їх подальше майбутнє.

Купони і цільова аудиторія QR-коду

Один із найпопулярніших варіантів використання кюар-кодів – платежі і пропозиція купонів на знижку в друкованих рекламних матеріалах. Так, в 2017 році за допомогою QR-кодів було отримано близько 1,7 мільярда купонів, а в 2018 році близько 3,27 мільйона. Передбачається, що до 2022 року близько 5,3 мільярда купонів будуть оплачені за допомогою QR-кодів. Вражає, правда?

Також цікавий аспект вивчення цільової аудиторії QR-кодів. Якщо ви маркетолог, то напевно знаєте, наскільки ЦА важлива для будь-якого бізнесу. До яких же вікових груп відносяться люди, що сканують QR-коди? Переважно, у віці від 24 до 54 років.

Згідно з дослідженням Scanlife у 2015 році, вікова група з найбільшим відсотком людей, скануючими QR-коди, становила 34-44 роки.

Відтоді, у популярні додатки серед молодого покоління, такі як Snapchat, Pinterest та WeChat, були додані функції сканування QR-коду. Це показує, що віковий розподіл у 2021 році, ймовірно, зміститься в бік більш молодого покоління.

Купони і цільова аудиторія QR-коду

 

Де можна використовувати QR-код

Давайте подумаємо, для чого нам створювати QR-коди? Для багатьох цілей. Зараз вони використовуються в талонах авіакомпанії United Airlines. У Китаї літнім людям роздають значки з кодами, щоб вони могли повернутися додому, якщо раптом заблукають або забудуть свої дані. Японці і австрійці залишають штрих-коди на надгробках, щоб швидко отримати відомості про небіжчика. А корейці можуть замовляти продукти харчування прямо на станції метро, використовуючи віртуальну вітрину з QR-кодом.

В маркетингу використання QR-кодів допомагає:

  • розкрутити бренд, підвищивши його впізнаваність;
  • розширити аудиторію веб-ресурсу, відправляючи нових користувачів прямо до опису товарів або реєстраційної форми сайту;
  • надавати актуальну інформацію про акції та спеціальні пропозиції;
  • відкривати каталог товарів;
  • розсилати повідомлення про оновлений товар і отримувати зворотній зв’язок з користувачами в СМС-маркетингу;
  • відслідковувати показники активності на сторінці ресурсу;
  • надавати партнерам і клієнтам через QR-код контактні дані для зв’язку, можливість зателефонувати;
  • порівнювати ціни на товар на різних торгових майданчиках;
  • відкривати карту з місцем розташування офісу власника;
  • пропонувати встановити додаток, щоб клієнтам не доводилося витрачати час на ручний пошук;
  • направляти користувачів в соціальні мережі, якщо вони зацікавлені в товарі, послузі і хочуть отримувати оновлену інформацію про них;
  • надавати квитанції про оплату;
  • отримати налаштування Wi-Fi.

Важливо! Все, що можна зашифрувати в QR-код, має бути корисним і зручним. Користувач не зобов’язаний замислюватися над тим, як зробити або використати QR-код.

Де можна використовувати QR-код



 

Де знадобиться шифрування QR-коду

Активні користувачі соціальних мереж цінують просте і зручне користування ресурсами. Саме тому корисно дізнатися, як зробити QR-код на посилання профілю – наприклад, сторінку Facebook, створити кюар-код в інфографіці та освіті.

Навіщо потрібен QR-код сторінки фейсбук

В QR-коді на посилання профілю сторінки Facebook будуть зашифровані дані про учасника платформи. Програма, що зчитує QR-код, перенаправить користувача на сторінку профілю. Це зручно, тому що:

  • дозволяє швидко обмінюватися контактами;
  • забезпечує взаємодію з аудиторією;
  • дає можливість моментально ознайомити клієнтів з видом діяльності суб’єкта, переліком послуг або продукцією.

Зашифрувати можна як особистий профіль, так і бізнес-сторінку на сторінці Facebook. За допомогою даного інструменту просування можна відображати додаткові відомості – посилання, зображення, текст і т. д.

Перед тим, як зашифрувати посилання і створити QR-код для переходу на сайт, вибирають зручний і безкоштовний онлайн-сервіс. Зробити це можна поетапно: скопіювати посилання на профіль, вставити в поле для тексту, відкоригувати дизайн «квадратиків» і згенерувати готово.

Використання QR-коду в інфографіці

Дуже зручно створювати і використовувати QR-код для шифрування підпису в цифровому форматі. Більшість користувачів зберігає інформацію наочно, поширюючи зображення в мережі без посилань на сайт. А якщо прив’язати фірмове посилання, на інфографіці відобразиться і те, куди вона веде. Це ж відбувається і з кюар-кодом якщо їх застосовують разом, тоді всі інструменти вказують на один сайт. Зручно, чи не так?

QR-коди в освіті

За допомогою даного інструменту роблять більш ефективним навчальний процес. Закодувати можно:

  • завдання для індивідуального або групового виконання;
  • мультимедійні файли;
  • зв’язок з сервісами для доступу до електронної бібліотеки;
  • корисні посилання до певних завдань;
  • практичні заняття у вигляді командної гри;
  • інформацію, що не вмістилася на тематичних стендах і плакатах.

Якщо, наприклад, в аудиторії є всього один комп’ютер, тоді учні встановлюють на свій смартфон, планшет і одночасно отримують доступ до інформації. Важливо, щоб учням і викладачам було легко знайти або створювати QR-коди, щоб не гальмувати навчальний процес.

 



 

Як зробити QR-код: вчимося правильно генерувати, оформлювати і сканувати коди

Кодування інформації можливо виконати декількома способами: якщо будуть використані тільки цифри це цифрове кодування. Застосування додатково букв або символів відноситься до алфавітно-цифровому коду. Перед тим, як зробити свій QR-код, вибирають сервіс, в якому його можна згенерувати. Куар код на будь-якому з них можна створити за пару хвилин, виконавши всього три дії.

Сервіси для генерації QR-кодів

Пропонуємо ознайомитися з декільками адресами, де можливо зробити кюар-код онлайн:

Знайти компанію, яка допоможе згенерувати QR-код, не складе труднощів. Крім онлайн-сервісів, цьому присвячують свою діяльність великі виробничі підприємства. Вони допомагають не тільки закодувати посилання в QR-код, а й наносять його на об’єкти візитки, рекламні буклети та інші друковані видання, предмети побуту, одяг.

Зображення не обов’язково має бути чорно-білим, тепер більшою популярністю користуються кольорові QR-коди. У рекламі використання різних кольорів дозволяє легше привертати увагу аудиторії, особливо, якщо кюар-коди поєднуються з корпоративним стилем компанії.

Як зробити QR-код онлайн

Щоб зробити кюар-код онлайн, дійте послідовно:

  • визначте, яку інформацію доведеться закодувати;
  • виберіть онлайн-сервіс, за допомогою якого це можна зробити безкоштовно;
  • в спеціальному текстовому полі введіть інформацію – характеристики товару, новини, контакти підприємства, посилання, геолокацію і т.д., не виходячи за гранично допустиму кількість символів;
  • в режимі можна додати підпис або картинку, видозмінити зображення на свій розсуд, вибрати фоновий відтінок;
  • визначте довжину і ширину куар-коду, не виходячи за максимальне число пікселів (зазвичай 1000 × 1000 вистачає для розміщення на великому форматі);
  • можна навіть встановити радіус згладжування кутів, щоб візуально вони виглядали більш округлими;
  • коли все готово, залишається клікнути «Згенерувати» або «Готово»;
  • зберегти QR-код на пристрій в форматі PNG це дозволить відкривати його в різних графічних редакторах, зберігаючи якість зображення.

Порада! Перш ніж закінчити роботу і закрити онлайн-генератор, переконайтеся в коректній роботі створеного QR-коду. 

У телефон потрібно завантажити додаток і спробувати відсканувати картинку, щоб перевірити, як працює зроблений QR-код, і чи всі блоки інформації видно користувачам. Тепер можна QR-кодами поділитися з аудиторією розмістити, наприклад, на сторінках інтернет-ресурсу або офлайн-об’єктах. Допоможіть користувачеві комфортно сканувати QR-код, щоб у зручний час ознайомитися з інформацією, яка в ньому зашифрована.

Створюємо ефективний QR-код

Щоб кюар-код приніс очікуваний результат, він повинен відповідати таким вимогам:

  • чіткі контури, достатній рівень контрастності картинка добре розпізнається візуально;
  • нормальні розміри, зручні для використання QR-коду і його сприйняття;
  • наявність пояснювальної інформації про цілі сканування QR-кодів;
  • використання унікальної URL-адреси, яка збігається зі штрих-кодом;
  • успішна перевірка коректної роботи з різних пристроїв.

В маркетингу коди дають кращий результат, якщо скористатися порадами:

  • динамічний куар завжди краще, оскільки в будь-який момент можна змінити URL в QR-код, в тому числі після випуску з ним величезного тиражу друкованих матеріалів;
  • на одній сторінці онлайн- або офлайн-об’єкта не варто розміщувати більше одного кюар-коду це знижує ефективність обох і може призводити до помилок при розпізнаванні програмою;
  • обов’язково потрібно поставити UTM-мітку за допомогою компоновщика URL адрес це щось на зразок тегів для подальшого аналізу джерела трафіку, який покаже ефективність інструменту просування;
  • код не рекомендується наносити на поверхні з відблиском або глянцем людям важче його помітити, а камері мобільного пристрою розпізнати;
  • щоб створити базу з користувачів, які сканували куар, можна скористатися сервісами vkqr.ru;
  • зображення повинне гармоніювати з логотипом компанії, варто витратити час на обдумування дизайну – оригінальна картинка привертає більше уваги, що позначається на ефективності застосування QR-коду.

Для кодування ієрогліфів китайці і японці користуються окремим способом «кандзі». Для зчитування будь-якого з них потрібна камера і програма-визначник штрих-кодів, яку встановлюють на пристрій.

Для ipad і iphone програму для читання qr кодів завантажувати не потрібно. Ще «ближче до народу» кюар став в 2017 році, коли побачив світ Apple iOS 11. Їх власникам взагалі не потрібно робити зайвих дій, адже функція зчитування кодів стала вбудованою в камеру. Відразу після декодування автоматично відкривається браузер і розшифрована інформація.

Як зробити QR-код: вчимося правильно генерувати, оформляти і сканувати коди



 

Коли не потрібно використовувати QR-код

Один з таких випадків розміщення кодів в електронній пошті. Близько 60% користувачів використовують мобільні пристрої, щоб перевірити пошту. Створений QR-код на екрані смартфона просто картинка, яку неможливо відсканувати зі свого пристрою. Використання персонального комп’ютера для перегляду e-mail – неефективний спосіб просування. У більшості випадків листи не відкривають, або вони автоматом відправляються в папку Спам. Щоб залучити аудиторію і підвищити впізнаваність бренду, варто користуватися фірмовими посиланнями.

Що ж робити, якщо ви все ж хочете використовувати QR-коди в розсилках?

QR-код в листі можно использовать в тому випадку, якщо ваші листи призначені для роздрукування або доповнення до основної інформації. Наприклад, відкриваючи лист на мобільному пристрої, сканувати кюар-код доведеться за рахунок іншого телефону, що створює незручності. В такому випадку краще користуватися посиланнями. Якщо ж користувач відкриє ваш лист на робочому столі – йому буде зручно скористатися своїм телефоном для швидкого переходу за посиланням. В обох випадках винятком може стати сканування будь-якої програми.

Використання QR-кодів тільки набирає обертів. І хоча вони вже отримали вагоме поширення, їх потенціал повністю ще не розкритий. В умовах пандемії інструмент став актуальний як ніколи, завдяки можливості поєднувати онлайн і офлайн, зводячи до мінімуму фізичну взаємодію людей. Користувачі цілком задоволені таким ультрасучасним інструментом, кожен раз полегшуючи собі життя, а маркетологи відкривають для себе більше нових методів взаємодії з покупцем, залучаючи цільову аудиторію без зайвих витрат на рекламу.

 

Висновки

  1. QR-код (Quick Response) – видозмінений штрих-код зі сторінками корисної інформації швидкого доступу. Все, що можна зашифрувати в кюар-код має бути потрібним і зручним.
  2. До 2024 року 80% сервісів замовлення, оформлення та оплати стануть безконтактними. І в цьому їм допоможе, звичайно ж, технологія QR-кодування. Зараз QR-коди використовуються в талонах авіакомпаній, талонах на проїзд і повернення додому при втраті даних, за кордоном популярні штрих-коди на надгробках, віртуальних вітринах, галереях.
  3. QR-код також використовують в соціальних мережах, відео та інфографіці, для шифрування підпису в цифровому форматі, в освітніх процесах і закладах і т.д.
  4. Правильно згенерувати, оформити і сканувати кюар-код дуже просто. Для цього можна використовувати як онлайн-сервіси або онлайн-генератори, так і великі виробничі підприємства. Користуються популярністю серед QR-цінителів візитівки, рекламні буклети та інші друковані видання, предмети побуту, одяг.
  5. Щоб кюар-код приніс очікуваний результат – потрібно відповідати технічним вимогам. У маркетингу дають кращий результат динамічні і гармонійні кюари, без відблисків, розміщені поодиноко на сторінках і обов’язково з UTM-міткою, яку можна зробити за допомогою компоновщика URL-адресів.
  6. Не рекомендується розміщувати QR-код в електронній пошті, оскільки кюари на екрані смартфона – просто картинка, яку неможливо відсканувати зі свого пристрою. Рекомендується використовувати QR-код в листах в тому випадку, якщо вони призначені для роздрукування або доповнення до основної інформації.

Кюар код на телефоні

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Чорна п'ятниця 2022

«Чорна п’ятниця» 2022: як змінилися витрати українців у...

«Чорна п’ятниця» 2022: де, на що і скільки витратили українці у тиждень наймасштабнішого роспродажу року

превью сторіс ua

Як дивитися сторіс так, щоб про це не дізнався конкурент

Якими сервісами та програмами скористатися, щоб анонімно переглядати сторіс інстаграм?

Як розробити УТП

Як розробити УТП: рекомендації та референси

Як розробити ефективну унікальну торгову пропозицію: рекомендації та вдалі приклади для натхнення

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності