Чи варто бренду створювати телеграм-канал у 2020 році?
28.07.2020
Зміст:
«Якщо вашого бізнесу немає в інтернеті, значить, вас немає в бізнесі», – нетлінна цитата Білла Гейтса. Сьогодні ця фраза більше застосовується до соціальних мереж й мессенджерів. А саме, до Телеграму. У 2020 році брендам варто задуматися над тим, щоб створити телеграм-канал. В іншому випадку, компанії втрачають потужний інструмент для просування онлайн і ефективної взаємодії з цільовою аудиторією. Про причини, за якими потрібно створити канал в Телеграмі, і його ролі для бізнесу ми поговоримо далі.
Чому бренду варто створити канал в Телеграм
Telegram займає п’яте місце в списку найбільш популярних месенджерів у світі. За даними Statista.com на жовтень 2019 року сумарна аудиторія платформи становить 400 млн користувачів. При цьому кількістю користувачів постійно зростає.
Також телеграм постійно покращує функціонал, а в найближчому майбутньому представить власний алгоритм ранжирування. Щоб переваги були ще більш очевидні, зупинимося на кожному пункті на користь створення телеграм-каналу докладніше.
Причина №1. Аудиторія зростає
Власників брендів відлякує конкуренція в Телеграм. Але аудиторія месенджера постійно зростає і пропозиція зовсім не покриває попит на контент.
Факти! Тільки з 2017 по 2018 аудиторія українського Telegram виросла в 600 разів, а загальна кількість користувачів за даними на 2019 й рік склала 4,5 млн.
Яскравий приклад ефективного використання Телеграм на українському ринку ‒ бренд Xiaomi. За даним сайту аналітики їх приріст аудиторії з січня по серпень 2020 року склав 14,7 тис. користувачів. Охоплення кожної публікації на каналі компанії становить 44,2 тис. користувачів.
Ще більше зростання ринку спостерігається в сфері ЗМІ.
Причина №2. Високий рівень довіри
За родом діяльності основною аудиторією телеграм-каналів в Україні є досвідчені наймані працівники. Це означає, дорослі й освічені. Вони дуже швидко відрізняють експертизу від неякісного контенту.
Тому якщо ви володієте корисною інформацією, якою готові ділиться з публікою, то точно знайдете своїх читачів в Телеграм.
Причина №3. Зручний доступ до контенту
На відміну від Інстаграму, де блогери регулярно зіштовхуються з блокуванням постів або тим, що їх публікації не показуються підписникам в стрічці, Телеграм надає підписникам цілодобовий доступ до контенту каналу. Тут поки немає ніяких механізмів ранжирування, модерації та інших факторів, що ускладнюють роботу з платформою.
Причина №4. Покращення функціоналу
Telegram регулярно тестує і впроваджує нові функції. У березні 2020 року з’явилася можливість угрупування чатів і каналів по папках. А зараз популярний месенджер додав послугу відеодзвінків. Правда, поки тільки для власників iOS і в тестовому режимі.
Однак варто зазначити, що для користувачів однаково в пріоритеті можливість читати канали, листуватися особисто і в чатах. А весь додатковий функціонал тільки підвищує їх лояльність до месенджера.
Важливо! Раніше ми писали про те,як використовувати чат-боти в бізнесі і на яких платформах його можна створити. Телеграм ‒ один з найбільш зручних для цього майданчиків.
Причина №5. Телеграм стане конкурентом для медіа
У травні 2020 року розпочався другий етап конкурсу Павла Дурова на створення алгоритму ранжирування новин усередині телеграм ‒ Data Clustering Contest. Агрегатор повинен буде знаходити й виділяти статті російською та англійською мовами, розподіляти їх за сюжетами, категоріям, часом публікації. Після цього рекомендувати користувачам до прочитання новини в різних тематиках.
З огляду на те, що користувачі читають в Телеграм в основному саме новини або професійні статті, оновлення приверне ще більше охочий своєчасно отримувати контент
Канал в Telegram як маркетинговий інструмент
«Маркетинг ‒ це, в першу чергу, про цільову аудиторію. Він завжди починається зі споживача і націлений на створення цінності для нього. Всі канали комунікації, які існують на ринку, це шлях до вашого споживачеві. Саме тому потрібно розуміти, хто ваші покупці й де вони бувають найчастіше в інтернеті.
Телеграм ‒ одне з найпопулярніших «місць проживання» молодий і дорослої аудиторії одночасно. Але головна особливість в тому, що в цей месенджер приходять для спілкування зі своїми рідними й близькими. Тому завдання бізнесу також лежить в тому, щоб канал вписався в цю «домашню» обстановку і став рідним для споживача.
Складно переоцінити користь телеграм-каналу для вашої цільової й на їх мові. Уявіть, що ви можете безпосередньо говорити з клієнтами, радити, розважати або допомагати приймати рішення нарівні з друзями або знайомими. Чи не про це мріє кожен бізнес? » ‒ Олена Мельник, Head of Marketing в Webpromo.
Чи впливає канал в Телеграм на SEO сайту?
«Не існує доказів або досліджень про те, що посилання в Телеграм має для сайту аналогічний ефект, як guest post. Але такі посилання однозначно приносять користь для сайту. Хоч вони й не є SEO-трафіком, який дають переходи з пошукових мереж, кліки по ним побічно впливають на позиції ключових запитів. Конкретно ‒ поведінковий фактор. На сайт переходить потенційно цільовий користувач, і ймовірність здійснення цільових дій від такого користувача вище. За підсумком це впливає на позиції сайту, а значить і отримання трафіку », ‒ Ярослав Рушковський, SEO Team Lead в Webpromo.
Висновки
Якщо ви читаєте цю статтю, то значить давно роздумуєте про те, щоб створити канал в Телеграм. Об’єктивно, це потрібно було зробити ще вчора, але і сьогодні не пізно. Наявність телеграм-каналу дасть бізнесу новий майданчик для маркетингових досліджень. Також новий канал налагодить двосторонній зв’язок з потенційними або вже існуючими клієнтами, стане ефективною ланкою воронки продажів і джерелом цільового трафіку на сайт.