Головна » Блог » Податок на Google набув чинності. На яких умовах співпрацюватиме бізнес із нерезидентами?

Податок на Google набув чинності. На яких умовах співпрацюватиме бізнес із нерезидентами?

07.12.2021

Ольга Сомова, редактор блогу Webpromo


Законопроект №4184 від червня 2021 року про оподаткування нерезидентів офіційно набув чинності. Раніше ми писали про ухвалення закону про оподаткування Google. Тепер іноземні компанії сплачуватимуть податок у розмірі 20% за здійснення електронних послуг в Україні. У суспільному середовищі закон отримав негласну назву “Податок на Google”. Правила діють для зарубіжних компаній з реалізації послуг в інтернеті. Що це означає для галузі електронної комерції? Як далі розвиватиметься український бізнес?

Зміст:

  1. Що таке податок на Google?
  2. Основні положення податку на Google
  3. Причини та передумови прийняття закону
  4. Які сфери бізнесу торкнеться законопроекту?
  5. Як податок вплине на рекламні кампанії в Україні?
  6. Висновок

Налог на Google



 

Що таке податок на Google?

“Податок на Google” — це законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України, який зобов’язує усіх великих нерезидентів сплачувати додаткову суму податку 20% (ПДВ). До списку IT-гігантів входить не лише Google, а також Facebook, Viber, Apple та інші компанії.

Нерезидент — це юридична або фізична особа, яка надає сервісні послуги в одній країні, а фактично зареєстрована в іншій.

“Податок на Google” стосується зарубіжних холдингів та корпорацій. Дохід компанії-нерезидента повинен перевищувати 1 млн гривень за курсом на 31 грудня поточного року, який встановлен Національним банком України. Міжнародні компанії вже виявили готовність сплачувати запроваджений податок.

Постанову аргументували чинним законом щодо оподаткування на території Європи. На цьому наголошують автори законопроекту в пояснювальній записці. Подібний закон вже ухвалили близько 60 країн. У кожній державі фіксують індивідуальну ставку податку, яка може коливатись у діапазоні від 5 до 27%. Але головна умова єдина — іноземна компанія має бути зареєстрована на території країни як офіційний платник податків.

На фоно нижче вказані країни, в яких Facebook сплачує у різних країнах ПДВ, тепер включаючи Україну.

Податок на Google

Країни, де Facebook офіційно сплачує ПДВ



 

Основні положення податку на Google

  • Сума ПДВ складає 20%;
  • Платитимуть ПДВ нерезиденти, які не мають представництв в Україні;
  • ПДВ виплачуватимуть лише іноземні компанії чи посередники;
  • Зміни скасовують пункт про податок на іноземну рекламу;
  • Штраф за ухилення від податку становитиме 100% вартості наданих послуг.

Для всіх корпорацій діятиме “перехідний період”, який триватиме до 31 березня 2022 року. Це крайня дата, коли потрібно зареєструватися нерезиденту. Також слід створити аккаунт в онлайн-сервісі «ПДВ для осіб-нерезидентів», який спеціально запустили для коректної сплати податку. Представників нерезидента зобов’язали регулярно складати податкову декларацію, заповнену українською та англійською мовами. Оплату можна здійснювати у доларовій валюті чи євро.

 

Причини та передумови прийняття закону

Законопроект про оподаткування для нерезидентів подав голова комітету з фінансових питань Данило Гетьманцев ще наприкінці 2019 року (законопроект №2634). Це була перша спроба оподаткувати на додану вартість великі IT-компанії. Основою для прийняття закону стало базове порушення принципів оподаткування.

Головна мета – дотримуватися концепції рівності, створюючи при цьому сприятливе та конкурентне середовище для локальних компаній, зареєстрованих на території України. Також однією з причин запровадити податок на Google в Україні стала потреба шукати додаткові шляхи для “збагачення” державної скарбниці. За попередніми підрахунками, бюджет країни можна поповнювати за рахунок податку на електронні послуги на суму майже в 3 млрд гривень на рік.

Налог на Google



 

Які сфери бізнесу торкнеться законопроєкт?

Податок діятиме на такі діджитал послуги, як:

  • Доступ до бази даних, електронних ресурсів, телевізійних каналів;
  • Надання програмного забезпечення, оновлення та дистанційне обслуговування;
  • Хмарні послуги із зберігання інформації;
  • Послуги дистанційного навчання;
  • Рекламні послуги в Інтернеті;
  • Завантаження фільмів, електронних книг чи журналів.

Не сплачуватимуть компанії, хто офіційно зареєстрований як платник податків в Україні. ПДВ сплачує податок на іноземну рекламу.

Фінансові зміни торкнуться звичайних споживачів, фізичних осіб, які користуються сервісами без посередників, оплачує передплату на сервісі (наприклад Netflix або YouTube).

Налог на Google



 

Який податок вплине на рекламні кампанії в Україні?

Ситуацію з введенням “податку на Google” в Україні прокоментував СЕО агенції інтернет-маркетингу Webpromo Юрій Копишинський.

Налог на Google

Чи змінюватимуться рекламні бюджети малого, середнього та великого бізнесу на тлі нововведення?

Ухвалений закон підтверджує, що очікування який завжди збігаються з реальністю. Оплачуватимуть податок не міжнародні компанії, а користувачі електронної комерції. Сервіс Google Ads вже повідомив споживачам про +20% податку згідно з новими правилами. Насамперед, “постраждає” малий бізнес, оскільки велика кількість підприємців із цієї області використовує сервіс Google для рекламних кампаній. Це призведе до подорожчання реклами, після чого очікує підвищення цін на товари та послуги. Найближчим часом зростання цін вплине на споживчий гаманець.

Як розвиватиметься ця тенденція? Податок підвищуватиметься поступово або посилюватимуться правила для рекламодавців?

Наразі на введення податку відреагував лише Google. Позиція пошукового IT-гіганта досить жорстка, немає адаптації до українського ринку чи економічної ситуації. Компанія одразу підвищує вартість послуг. Інші нерезиденти, можливо, займуть більш лояльну позицію. Однак, дивлячись на приклад Google, ми можемо очікувати на швидке зростання цін від інших сервісів.

Як рекламні агенції можуть пом’якшити цей перехід до підвищеного податку? Чи можуть вплинути?

Агентства, на жаль, не впливають на податок та вартість усередині сервісів. Це ключові рекламні канали, що впливають на український бізнес. Подорожчання варто очікувати від усіх міжнародних компаній, де ми оплачуємо рахунки своїми банківськими картками напряму закордон.

Однозначно, якщо бізнес приваблює клієнтів за рахунок реклами Google, то він підвищуватиме ціни на товари та послуги. І якщо великий бізнес, швидше за все, зможе адаптуватися до зміни, то малий бізнес почне шукати альтернативні канали просування або, ймовірніше, перекласти додаткову статтю витрат на споживача. Також я прогнозую тенденцію збільшення обсягу взаємодії з українськими маркетплейсами, оскільки це буде фінансово вигідніше.

 

Висновок

Ми можемо підсумувати майбутні зміни у податковій системі так:

  • Податок на Google сплачуватиме безпосередньо нерезидент або посередник, який купує та надає послуги в Україні.
  • Підвищення цін слід очікувати клієнтам, оскільки саме за їх рахунок буде сплачено податок 20%.
  • Уряд прагне захистити український бізнес, створюючи однакові умови реалізації послуг на території держави.
  • За словами авторів постанови, закон про “Податок на Google” зрівняє українські юридичні особи та компанії-нерезиденти в системі оподаткування.
  • Незважаючи на гостру тему сплати податків, це є крок у бік розвитку для України.
  • У найближчому майбутньому Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) планує ввести систему оподаткування ще у 137 країнах світу.

 

Також читайте інші новини в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

 

Последние материалы рубрики

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Адаптування маркетингової стратегії бізнесу

Ключові питання перед виходом на міжнародні ринки. З чого почати та які маркетингові інструменти використовувати?

Оновлення LinkedIn Ads

4 нові функції LinkedIn Ads

Оновлення LinkedIn Ads. Які нові інструменти розміщення реклами запускає соціальна мережа?

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах:...

Як просувати мультирегіональний та мультимовний сайт на одному домені? Розповідаємо на прикладі кейсу AutoCatalyst

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Комплексне просування бізнесу на глобальний ринок

Як підібрати performance інструменти для просування на зовнішній ринок? Планування бюджету та маркування рекламних кампаній

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті