Головна » Блог » Все про чат-боти: типи і приклади, якому бізнесу підійде, список конструкторів для створення

Все про чат-боти: типи і приклади, якому бізнесу підійде, список конструкторів для створення

24.07.2020

Ольга Коцофане


 

Зміст:

    1. Що таке чат-бот: визначення та приклади
    2. Чому чат-боти стали популярні?
    3. Переваги чат-ботів для маркетингу
    4. Якому бізнесу підходить чат-бот
    5. Основні типи чат-ботів
    6. На яких платформах працюють чат-боти: функціонал та можливості
    7. Як створити чат-бота для сайту, месенджера «з нуля»
    8. Поради, як підвищити ефективність чат-бота

З появою чат-ботів в маркетингу настала нова ера. До 2020 року впровадити цей інструмент лідогенераціі в свій бізнес не спробував тільки ледачий. І це не дивно! Адже програма дозволяє вийти на принципово новий рівень віртуального спілкування з існуючими і потенційними клієнтами. Вона миттєво відповідає, передбачає сотні різних сценаріїв комунікації і дає релевантні відповіді. Одним словом, чат-бот в епоху мілленіалів – це маст-хев, який дозволяє збільшити охоплення аудиторії і побудувати ефективну воронку продажів при мінімальних витратах.

Що таке чат-бот: визначення та приклади

Чат-бот – це віртуальний менеджер, який з’ясовує потреби клієнта і допомагає їх задовольнити. Інформація надається в текстовому, інтерактивному або мультимедійному форматі.

Чат-боти використовують в соціальних мережах і месенджерах, в мобільних додатках, на сайтах, в пошукових системах.

Чому чат-боти стали популярні?

Частка мобільного трафіку в період з 2018 по 2019 роки зросла 53,3%, приріст склав 8,6%. Таку статистику наводить App Annie в звіті State of Mobile 2020.

Частка мобільного трафіку: статистика

Частка мобільного трафіку стає дедалі більше

Згідно з даними, сучасна людина проводить з телефоном в руках в середньому 3,4 години часу. Більше половини з них припадає на комунікацію через месенджери і соціальні мережі. В інший час люди поглинають інформацію з розважальних програм, шукають або купують товари і послуги, грають.

Скільки часу користувачі проводять в інтернеті і чим займаються: статистика

Скільки часу користувачі проводять в інтернеті і чим займаються

Інтернет-маркетинг трансформувався під нову реальність. З’явилися адаптивно-медійні оголошення та мобільні версії сайтів, які дозволяють користувачам комфортніше оцінювати інформацію на шестидюймового екрані і підвищують продажі. Тому поява чат-ботів була очікувана. За допомогою них бізнес вирішує конкретні завдання: консультація, підвищення продажів, підтримка звернень клієнтів.

Для користувачів чат-боти – це зручний спосіб миттєво отримати необхідну інформацію, щоб прийняти рішення про покупку або відразу оформити замовлення.

Переваги чат-ботів для маркетингу

Що таке чат-бот для бізнесу простими словами? Це потужний інструмент CRO, який приведе вам нових клієнтів, допоможе утримати старих і створить сприятливу атмосферу для продажів.

Статистика! З розсилки по електронній пошті відгук становить приблизно 20%, з повідомлень чат-бота – понад 50% (деякі джерела наводять цифри в 85%).

Висока залученість пов’язана з тим, що чат-боти з самого початку не позиціонують себе як спам. Це довірчий діалог клієнта і компанії за згодою першого. Більш того, багато брендів підтримують неформальний стиль ведення чат-бота, від чого користуватися ним стає ще комфортніше.

Основні плюси чат-ботів в маркетингу:

  1. Якісну взаємодію. Програма дозволяє персоналізувати контент для кожного користувача. Вони отримують тільки ту інформацію, на яку у них був запит.
  2. Економія бюджету. Чат-бот – це одноразова інвестиція, яка передбачає подальших витрат на персонал.
  3. Вимірність даних. У програмі легко відстежити доставку контента, залученість користувачів. Також бот дозволяє сегментувати аудиторію і зібрати зворотний зв’язок від клієнтів для покращення послуг.
  4. Генерація і «прогрів» лидов. Боти можуть працювати з аудиторією на всіх етапах воронки продажів. Навіть вночі, коли реальні менеджери сплять.
  5. Крім того, вони допомагають відсікати «важких», що віднімають час клієнтів.
  6. Додаткові можливості. Поступово розширюючи функціонал компанія може залучати нову аудиторію. Наприклад, додатковий мову інтерфейсу відкриває доступ до міжнародних ринків.

Якому бізнесу підійде чат-бот

Згідно з дослідженням Relay, найчастіше чат-боти використовують B2B компанії (58%), ніж їх B2C-колеги (42%). На практиці цей розрив практично непомітний і однаково добре показує себе в обох сферах.

В якому бізнесі використовуються чат-боти

Категорії бізнесу, в яких використовуються чат-боти

У сегменті B2C чат-боти підійдуть:

  • інтернет-магазинах;
  • ИнфоБизнес;
  • страховим компанія;
  • банкам;
  • готельно-ресторанного бізнесу;
  • освітнім платформ;
  • медичним і косметологічних центрів;
  • агентствам по організації заходів і т. д.

Так, за допомогою програми користувач може записати до лікаря, оформити заяву на страховку, завести кредитну карту або оплатити навчальний курс по цікавить його темі.

На B2B ринку чат-боти використовують в галузях інформаційних технологій, рітейлу, фінансів, нерухомості та девелопменту, маркетингу і контенту, аналітики даних.

Сфера бізнесу, в яких найбільше застосовуються чат-боти

Галузі, в яких найбільше застосовуються чат-боти

Також програма віртуального співрозмовника може була успішно впроваджена в державні організації. Наприклад, щоб спростити навігацію по сайту, допомогти із заповненням форми і подачі документів.

Простий спосіб зрозуміти, що вашому бізнесу потрібен чат-бот

Як створити групу чату бота на 100% підійде бізнесу, якщо до нього може бути застосовано хоча б одне з цих тверджень:

  • Клієнти не можуть самостійно знайти потрібну інформацію на сайті в зв’язку.
  • Клієнти витрачають багато часу на спілкування з операторами, щоб отримати потрібну їм інформацію.
  • Оператори не справляються з обробкою повідомлень, які приходять на пошту, в соціальні мережі і месенджери. Заявки довго обробляються, і через це йдуть клієнти.
  • Менеджери витрачають багато часу на рутинні процеси (перевірку наявності товарів, розрахунок ціни для клієнта і т. Д.).
  • Поштові розсилки перестали працювати і конверсія заявок знизилася.

Основні типи чат-ботів

Чат-боти класифікують за кількома критеріями: алгоритму роботи, формату взаємодії та способу призначення.

Залежно від алгоритму роботи чат-боти бувають:

      • обмежені – відповідають на конкретні запити користувачів за заздалегідь розробленим скрипту, мають обмежену кількість відповідей;
      • саморозвиваючі – працюють на основі штучної нейронної мережі, можуть розуміти суть бесіди і вести реалістичні розмови з покупцем, з часом навчаються і дають більш релевантні відповіді на запити.

За форматом взаємодії з користувачем існують такі типи чат-ботів:

      • Кнопковий. Використовується найчастіше в месенджерах. Комунікація з клієнтом відбувається через кнопки з варіантами дій. Бот реагує на них, як на команди, і пропонує користувачеві уточнюючі кнопки або дає відповідь на поставлене запитання;
        Кнопковий чат-бот, як виглядає

        Кнопковий чат-бот

        Кнопочный чат-бот

      • Текстовий. Самий функціональний вид віртуального співрозмовника. Спілкування з ним близько до людського, так як робот розпізнає запит, аналізує інформацію і підбирає для нього найбільш релевантний відповідь із заготовлених;

        Текстовий чат-бот

        Текстовий чат-бот

      • Вбудований (inline). З’являється усередині діалогу в месенджері після виклику і пропонує варіанти дій. Результатом можна поділитися зі співрозмовником, з яким йшов діалог. Зазвичай використовується для пошуку відповідних локацій, замовлення їжі та інших схожих послуг.

        Вбудований чат-бот

        Вбудований чат-бот

Також чат-боти діляться на комунікаційні та функціональні.

Комунікаційні боти відповідають своїй назві і забезпечують спілкування компанії з клієнтами. Вони можуть бути дуже примітивними. Наприклад, відповідати на запитання й відповіді шаблонними фразами, пропонувати зворотний дзвінок або переадресовувати на справжнього менеджера. Але також це можуть бути і маркетингові чат-боти. Вони за замовчуванням виконують функцію двостороннього каналу зв’язку з клієнтами. Надають їм інформацію про послуги та спецпропозиції, відповідають на зустрічні питання по заздалегідь вибудуваної архітектурі.

Функціональні чат-боти є заміну повноцінним мобільним додаткам. Уже зараз більшість програм дозволяє в одному вікні шукати, консультуватися, бронювати, купувати, виконувати банківські операції, а також пропонувати користувачам інтерактивні дії і персоналізовані відповіді. Далі спектр операцій можна розширювати до нескінченності.

На яких платформах працюють чат-боти: функціонал і можливості

Бот-платформа – це додаток, на API якого можна створити віртуального співрозмовника. Сьогодні чат-боти підтримують більшість популярних месенджерів. Серед них Facebook Messenger, Viber, Whatsapp, Skype, Telegram, Sender, Wechat і навіть Instagram.

Важливо! Так як платформи у всіх месенджерів різні, то і API у них відрізняються. Тому не можна створити один чат-бот для всіх платформ відразу.

Вибираючи відповідну платформу для свого бота, слід виходити з її можливостей. Розберемо функціонал чат-ботів на самих популярних платформах.

Facebook Messenger

Чат-боти на платформі Facebook Messenger мають просунутий набір функцій. У нього входять:

      • Текстові повідомлення
        кнопки з варіантами дій;
      • структурні елементи (до 10 в одному повідомленні);
        рахунки на оплату.

Щоб створити чат-бот на Фейсбуці, у компанії обов’язково повинна бути публічна сторінка в цій соціальній мережі.

Viber

Чат-бот в Viber не поступається по функціоналу іншим платформам. Взаємодія з аудиторією ведеться з публічного аккаунта в месенджері. У нього є набір стандартних можливостей і кілька додаткових. А саме:

      • розсилки (відправлення повідомлень всім контактам, включаючи не підписаних на канал);
      • оформлення постів у вигляді «каруселі» з товарами.
        Telegram

Ботів в Телеграма легко розпізнати по приставці «bot» в назві. Це одна з обов’язкових вимог платформи для власників своїх автоматизованих чатів.

Логіка чат-бота в Telegram контролюється за допомогою HTTPS запитів до API платформи. Основні функції, які доступні:

      • інтеграція з іншими сервісами (наприклад, «розумним будинком» або роботом-пилососом);
        робота в інлайн-режимі (бот вбудовується в інші діалоги);
        рішення різних завдань (бот може передбачати погоду, перекладати тексти і т. д.);
      • гра з користувачем, інтерактивна взаємодія;
        відправлення текстових повідомлень, коментарів, пошук інформації;
      • виконувати команди.

Також на платформі є можливості для заміни інтерфейсу, кастомізації клавіатури, зовнішнього зв’язування.

Skype

На платформі Skype bot доступні до створення текстові чат-боти, які мало відрізняються від конкурентів. Вони точно так само відповідають на запити користувача по заздалегідь прописаним скриптів. У повідомленнях можна додавати і змінювати елементи. З цікавих функцій варто відзначити блок «Меню» з переліком можливостей конкретного чат-бота. Він показується користувачеві при знайомстві з роботом.

Важливо! Велику увагу приділено здатності бота до саморозвитку. Так, Skype bot використовує Cognitive Service Language API. Це передбачає збір ключових слів з тексту і побудова на них відповідей, облік користувацького досвіду, самостійну генерацію відповідей з полуструктурированного набору шаблонів.

Sender

Платформа активно застосовується в бізнесі, так як має гнучкі настройками. Функціонал чат-бота на Sender забезпечують API інтерфейси: для побудови логіки бізнес процесів – Corezoid, для отримання і обробки платежів – Liqpay.

Можливості віртуального співрозмовника включають:

      • відправку повідомлень;
      • виставлення рахунків;
      • отримання оплат;
      • розсилки;
      • маркетингові дослідження;
      • проведення опитувань.

Порада! Розроблений в Sender чат-бот можна розмістити як в месенджері, так і на сайті.

Slack

Ця платформа підходить для створення корпоративних чат-ботів. Наприклад, для проведення опитувань серед співробітників, складання звіту про поточні справи, планування спільних нарад і графіків кожного із співробітників.

Існує два варіанти ботів, які дозволяє створити Slack. Перший – призначений для користувача. Він буде існувати в межах месенджера і при необхідності додавати в групи і діалоги співробітників. Другий – мобільний додаток. Такий бот розміщується за межами Slack, але інтегрується з месенджером ..

Як створити чат-бота для сайту, месенджера «з нуля»

Впровадити чат-бот в свій бізнес можна декількома способами. Розглянемо кожен з них детальніше.

Модулі CMS

Власники сайтів на популярних CMS (WordPress, Joomla, Drupal) можуть скористатися готовими плагінами чат-ботів. Майже у всіх є полегшена безкоштовна версія, щоб протестувати продукт.

Для WordPress: BotPenguin, Collect.chat, Cliengo, WPBot, IBM Watson Assistant, WP-Chatbot, Acobot Lead Generation AI Chatbot.

Для Joomla: Geek Facebook Chatbot, Webemus Cliengo ChatBot, LiveChat, AI Chatbot.

Для Drupal: Drupal Chatbot, Dialogflow, Acobot AI Live Chat (Free Chatbot), Chatbot Framework, Chatbot Builder.

Налаштування перерахованих чат-ботів можна виконати самостійно, це не вимагає навичок програмування.

Онлайн-конструктори: ТОП-14

Другий спосіб створити чат-бот – скористатися готовим сервісом. На відміну від полігонів для CMS цей варіант має більш розвинену клієнтську підтримку, можливості для кастомізації віртуального співрозмовника. Для початку роботи досить підібрати той, який підходить до вашої платформі, і написати сценарій відповідей.

Ось найпопулярніші конструктори чат-ботів:

Створення «з нуля»

Розробка чат-бота «з нуля» здійснюється програмістом за індивідуальним технічним завданням. Цей варіант є самим складним і дорогим. Тому створювати самопісний чат-бот варто тільки в тому випадку, якщо необхідно отримати повністю кастомізованих віджет, захистити дані клієнтів і забезпечити хорошу інтеграцію з CRM.

5 порад, як підвищити ефективність чат-бота

    1. Придумайте чат-боту ім’я і поставте логотип, щоб розташувати користувачів до програми.
    2. Робіть паузи між повідомленнями – це імітує набір тексту людиною.
    3. Пропонуйте кнопки з варіантами відповідей, щоб користувачеві було зручніше вести діалог.
    4. Замість негативних відповідей використовуйте тактовні варіанти відмови.
    5. В кінці бесіди використовуйте фрази, які сприяють повторному зверненню до чат-боту.

Последние материалы рубрики

Як дати доступ до рекламного кабінету Facebook: покрокова інструкція та ролі в акаунті

Як дати доступ до рекламного кабінету Facebook: покрокова...

Як відкрити доступ до рекламного кабінету в Facebook? Є два способи: через Facebook Business Manager або Business Suite і через Facebook Ads. Читайте докладну...

101 приклад як оформити сторінку з помилкою 404

101 приклад як оформити сторінку з помилкою 404

Виберіть особистий стиль оформлення досить популярною сторінки з помилкою 404 в інтернеті. Подумайте, якою ви б хотіли її побачити, щоб...

Як надати або прибрати доступ до файлів в Google Docs. Налаштування та обмеження

Як надати або прибрати доступ до файлів в Google Docs....

Чи знали ви, що більшість користувачів мережі не вміють відкривати або забороняти доступ до файлів гугл диску? Створити і надіслати...

Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб опинитися в Топі Google

Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб...

Розповімо про особливості роботи алгоритмів в пошукових системах, чому не кожен текст може бути SЕО-статтею, чим займається і що...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті