Як вести комунікацію з клієнтами під час війни
11.04.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Олександра Чернівчан
Комунікація бізнесів під час війни має зберігати спокій аудиторії. Публікації про подальшу роботу, інформування про зміни, висловлення позиції і навіть мовчання ретельно аналізується читачами, а в результаті формується відношення до вашого бренду.
Адаптація компаній до нових умов — показник надійності, що в першу чергу оцінюється клієнтами.
Обговорення позиції компанії стосовно війни
Деякі компанії проговорили свою позицію ще до початку війни. Важливо чи вся команда однієї думки, тому необхідний особистий контакт — цю задачу можна доручити топам відділів. Позиція має бути чіткою — відношення до росії та бізнесів агресора пряма і зрозуміла.
За місяць війни позиція всередині команди мала скластись і закріпитись.
Публічна позиція
Дайте зрозуміти клієнтам свою позицію і розкажіть про подальшу роботу бізнесу. Не ігноруйте ситуацію, адже мовчання також аналізується аудиторією.
Однак, якщо ваш бізнес адаптувався до нових умов зараз, то у доданок до позиції та змін у роботі напишіть про складні моменти адаптації та причину довгого мовчання.
Також не варто спамити у соцмережах про свої думки, зараз інфопростір переповнений новинами — дайте читачам дізнатись важливу інформацію. Якщо з’явились новини, які стосуються вашого бізнесу, то відреагуйте і поясніть зміни для ваших клієнтів.
Інформування у соцмережах
Розкажіть читачам як саме ви тепер працюєте. Клієнтам та партнерам необхідно пояснити свою подальшу роботу і обговорити “правки” та нюанси співпраці, а також не буде зайвим проговорити свою позицію і критичні моменти.
Якщо ваша компанія частково або повністю перекваліфікувалася, то поширте цю інформацію, можна також розповісти чому такі зміни і що вас до цього спонукало.
Обов’язково повідомте про нюанси роботи компанії на території з нестабільною ситуацією.
У роботі з потенційними клієнтами важливо показати, що ви готові до нових умов і знаєте що робити.
Розкажіть про ваш вклад у нашу перемогу та спонукайте клієнтів також брати участь — буде дуже доречним опублікувати реквізити чи посилання на фінансову підтримку ЗСУ.
Стратегія комунікації
Війна — привід для корректив у tone of voice.
Розважливий тон замініть на підбадьорення і позитив, буде доречним публікувати жарти стосовно абсурдності представників чи дій росії.
Дайте зрозуміти, що ви переймаєтесь через те, що відбувається та піклуєтесь про своїх читачів.
А для поширення інформації про послуги компанії краще використовувати спокійний тон і оперувати фактами.
Із початку війни багато компаній відключили рекламу. І це не дивно — людей цікавлять новини про Україну, а повсякденні рекламні кампанії можуть викликати обурення.
Якщо ви вирішили продовжити рекламні кампанії, то перше що треба зробити — перевірити контент план і скоріш за все внести правки до нього. Також треба бути обережними із заздалегідь підготовленими публікаціями і перевірити їх на наявність неоднозначних формулювань, гумору та прямого ігнорування війни. Краще всього подавати інформацію як фактаж.
Турбота про читачів не буде зайвою. Поділіться посиланням на корисну практику боротьби зі стресом, чи іншою, на вашу думку, корисною інформацією. Однак не робіть турботу ресурсом для інфоприводу — люди це розуміють і зреагують відповідно.
Страждання — не ресурс для маркетингу.
Якщо ваш бізнес призупинився до перемоги України, то розкажіть про свою позицію у соцмережах, поясніть причини зупинки роботи і перейдіть у режим “тиші”.
Мінімізуйте контент або адаптуйте його до актуального — спамний постинг лише схвильовує, занепокоює чи дратує читачів.
Також читайте інші матеріали в блозі Webpromo:
- Війна в Україні. Що робити?;
- Що воєнний стан означає для бізнесу?;
- Соцмережі, які підтримали Україну та пішли з рф.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.