Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Як перетворити відвідувача в продаж? 5 сервісів, які підвищують конверсію сайту

Як перетворити відвідувача в продаж? 5 сервісів, які підвищують конверсію сайту

14.11.2019

Влад Сідньов, керівник відділу CRO і аналітики Webpromo


 

Які існують сучасні інструменти підвищення конверсії сайту? Відповідь на це питання особливо важливе для проектів, для яких сайт – це в першу чергу засіб залучення клієнтів. Стратегічна мета таких сайтів – перетворювати відвідувачів в продажу. Розповідаємо, як це зробити.

Щоб досягти конверсії, відвідувач на сайті повинен здійснити ряд щодо послідовних дій. Наприклад, щоб купити і оплатити товар на сайті, необхідно попередньо додати його в кошик, перейти в корзину, заповнити персональні дані, вибрати і заповнити дані про спосіб доставки, вибрати спосіб оплати і, якщо це онлайн-оплата, перейти і зробити оплату. Такі дії прийнято вважати мікроконверсіямі, а ключову конверсію – макроконверсіей.

Всі кроки, які необхідно здійснити відвідувачеві сайту на шляху до покупки, можна вибудувати в певну послідовність – воронку продажів. Воронка продажів має на увазі певне звуження або зменшення числа користувачів на кожному наступному кроці. У реальності так і відбувається: в будь-якому інтернет-магазині може бути дуже багато відвідувачів, але додають товар в корзину 4-8%, переходять в кошик 2-5%, а оплачують товар ще менше – 0,5-2% відвідувачів.

Воронку продажів сайту найзручніше візуалізувати у вигляді таблиці, в якій ви послідовно вважаєте кількість користувачів з самого першого їхнього кроку і до покупки.

Першим кроком найчастіше вибирається відвідування або візит на сайт. Ну а далі все етапи потрібно вибудовувати індивідуально, виходячи зі структури сайту.

Всі макро- і мікроконверсіі необхідно якось відстежувати і вимірювати. Для цього потрібен один з двох основних сервісів збору статистики:

  • Google Analytics
  • Яндекс.Метрика

Якщо основна ваша цільова аудиторія – це жителі України, то вам не рекомендується встановлювати на сайт Яндекс.Метрику. Сам Яндекс знаходиться в Україні під санкціями, і всі сайти, які розміщені на домені yandex.ru – заблоковані провайдерами, і зайти на них без VPN ніяк не можна.

Через це установка Яндекс Метрики призведе до зависання сайту, до збільшення часу завантаження, а це вкрай небезпечно, так як користувачі не люблять довго чекати і йдуть з сайтів, які повільно вантажаться.

Причому після блокування Яндекса в Україні, в Яндекс.Метрика з’явилася можливість вказати альтернативний CDN і відправляти дані не через домен yandex.ru, а через якийсь альтернативний адресу. Але наш досвід показав, що все одно час завантаження сайту з встановленої Яндекс.Метрика (навіть при включеному альтернативному CDN) більше, ніж без неї.

Якщо врахувати, що трафік з пошукової системи Google в Україні домінуючий, то і основним сервісом збору статистики відвідувань повинен бути саме Google Analytics. Базова настройка Google Analytics дозволяє бачити, скільки відвідувачів зайшло до вас на сайт, скільки часу тривав їх сеанс, скільки вони переглянули сторінок,% відмов (відвідувачі, які покинули сайт, я не перейду на іншу сторінку і не виконавши жодної дії на сторінці входу) , з яких пристроїв були відвідування, з яких міст, вік і стать відвідувачів і т.д.

В основному це базові поведінкові метрики, а також демографічні дані. Для відстеження потрібних нам цільових дій (мікро- і макроконверсій) потрібно провести додаткову настройку аналітики.

Якщо ми налаштуємо відстеження всіх дій, згідно з нашою воронці продажів, то ми вже в Google Analytics будемо бачити кількість досягнутих конверсій і коефіцієнт за цими переходів. Встановлення лічильника Google Analytics на сайт, а також налаштування відстеження мікро- і макроконверсій рекомендується виконувати через Google Tag Manager (GTM). Ось уже багато років ми ставимо лічильники аналітики тільки через GTM. І відстеження цілей згідно воронці продажів налаштовуємо відразу в GTM.

І ось ми непомітно визначили 2 базових сервісу для підвищення конверсії, без яких не обійтися ні в одному проекті, за винятком рідкісних винятків:

  1. Google Analytics – для збору статистики.
  2. Google Tag Manager – для відстеження макро- і мікроконверсій, інформацію про яких ми передаємо відразу ж в Google Analytics.

Хоча правильніше буде їх що назвати не сервісами підвищення конверсії, а сервісами для побудови звітів по нашій воронці продажів. Такий звіт – ваша відправна точка, спираючись на яку вже можна шукати відповіді на запитання підвищення конверсійних сайту.

Наприклад, у вашого сайту коефіцієнт конверсії 0,3% в покупку. Вас це не влаштовує, і ви хочете цей коефіцієнт підвищити. Насамперед потрібно вивчити поточні показники по макро- і мікроконверсіям, сегментувати користувачів по:

  • каналах входу (органічні переходи з пошукових систем, переходи з
  • реклами, з соціальних мереж та інше);
  • пристроями (Desktop, Tablet або Mobile);
  • статтю та віком;
  • географії (країні, області, місті);
  • сторінках входу;
  • сторінках виходу;
  • новим і повернулися користувачам;
  • часу відвідування сайту (число місяця, день тижня, час доби і т.д.);
  • операційним системам;
  • браузерам.

Основне завдання під час вивчення даних – шукати, де у вас коефіцієнт конверсії вище середнього, а де – нижче середнього.

Високий коефіцієнт конверсії підкаже вам, хто є для вас найбільш вигідним сегментом користувачів і на кого потрібно цілитися в першу чергу. Низький або нульовий коефіцієнт конверсії підкаже, де можуть бути проблеми і де слід копати.

Наприклад, часто в більшості ніш високий коефіцієнт конверсії у власників останніх моделей iPhone і низький коефіцієнт у власників телефонів на Android. Хоча буває і навпаки: особливо в сегменті дешевих або недорогих за ціною товарів.

Пам’ятаю реальний випадок, як один з наших клієнтів продавав недешеві якісні двері з досить високою ціною самих дверей. Цей клієнт мав дуже високий коефіцієнт конверсії серед власників iPhone.

А ось інший клієнт в цій же ніші торгував дуже дешевими дверима і дуже вдало в цьому досяг успіху, досягнувши за багато років лідируючої позиції на цьому ринку. Так ось у цього клієнта все було рівно навпаки – був низький коефіцієнт конверсії з телефонів на iOS і високий коефіцієнт конверсії у власників телефонів на Android.

Детальне вивчення статистики поведінки сегментів користувачів по всій воронці продажів може дати вам дуже багато цінних ідей, инсайтов і рішень, які можна буде відразу впроваджувати на сайт.

Plerdy и Hotjar

Наступні дуже корисні інструменти – сервіси теплових карт і карт кліків. З усього розмаїття таких сервісів я рекомендував би звернути увагу на Plerdy і Hotjar. Plerdy дозволяє зрозуміти, куди і як часто клікають користувачі. Такий звіт називається карта кліків.

Hotjar також може показати вам карту кліків по вашому сайту, але ключова відмінність карти кліків Plerdy від самого Hotjar полягає в більш точних даних, виражених в цифрах по кожному елементу, який ми бачимо на екрані.

Особливо без Plerdy не обійтися для збору статистики по розкривається елементів, наприклад, по випадає меню.

Hotjar дає можливість подивитися карту кліків у вигляді теплової карти без абсолютних значень за кількістю кліків.

Як ви вже зрозуміли, я б рекомендував для дослідження карти кліків використовувати в першу чергу саме сервіс Plerdy. Однак Hotjar має одну незаперечну перевагу – це запис сесій.

Хто пам’ятає, записом сесій володіє і Яндекс Метрика, а саме Вебвізор. Але як я писав на самому початку статті, на українських сайтах лічильник Яндекс.Метрики призводить до збільшення часу завантаження, що призводить в свою чергу до падіння конверсії.

А ось сервіс Hotjar показує себе дуже гідно – ніякого статистично значимого впливу на швидкість завантаження сайту після установки Horjar ми ніколи не спостерігали. Тому сміливо можемо рекомендувати цей сервіс для запису сесій.

Для виявлення певних помилок на сайті за допомогою запису сесій необхідно переглянути сотні сеансів. Рекомендую відразу відфільтрувати сеанси з часом відвідування більше 2 хвилин і з цільовою для вас країни.

Перегляд сеансів слід робити спочатку повністю для одного типу пристроїв (наприклад, для ПК), і тільки після перегляду необхідної кількості записів перемикатися на інший тип пристроїв (наприклад, на телефони або планшети).

У процесі проведення такого дослідження бажано володіти великим досвідом і високою експертизою. Це дозволить швидше виявляти загальні патерни в поведінці, правильно інтерпретувати певні дії і робити надійні висновки щодо покращення сайту.

Але якщо таких надійних експертів у вас немає або ж ви не готові поки виділяти гроші на послуги таких експертів, то чи не шкідливим буде і самому переглянути кілька десятків записів сесій. Деякі помилки можна виявити за відеозаписами і не володіючи дюжини досвідом. Головне бути посидючим, уважним і не відволікатися на сторонні справи, виділивши 2-3 години поспіль суто на перегляд.

Разом ми маємо 5 обов’язкових сервісів, які потрібні для проведення будь-яких досліджень щодо підвищення конверсії на вашому сайті:

  1. Google Tag Manager
  2. Google Analytics
  3. Яндекс Метрика (не для України)
  4. Plerdy
  5. HotJar

Підключайте ці інструменти і сервіси до ваших сайтів. Налаштуйте їх. І приступайте до дослідження.

Последние материалы рубрики

Дослідження Capgemini довело основні переваги маркетингу в реальному часі

Дослідження Capgemini довело основні переваги маркетингу в...

Основні переваги "real-time" маркетингу для керівників відділу

Сезонна реклама: 7 порад для успішного запуску

Сезонна реклама: 7 порад для успішного запуску

Основні інструменти сезонної реклами. 7 дієвих порад для успішного запуску осінньої кампанії.

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула + приклад розрахунку

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула +...

Визначення поняття конверсії продажів. Як правильно робити розрахунок та підвищити ефективність маркетингової стратегії?

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні рекомендації від назви до мікророзмітки

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні...

Впевнені, що знаєте як оптимізувати картинки на сайті? Які основні вимоги пошукових систем до зображень на сайті? Як стиснути графіку...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті