10 тригерів довіри для інтернет-магазинів
22.03.2021
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ольга Коцофанэ
З розвитком електронної комерції зростає конкуренція між інтернет-магазинами. Більше клієнтів отримує той, хто зумів завоювати довіру споживачів. І, на превеликий жаль, багато людей до сих пір не роблять покупки в інтернеті саме внаслідок недовіри сайтам. Така категорія клієнтів обирає або дуже відомі магазини, які мають точки оффлайн, або вважатиме за краще не замовляти потрібний товар зовсім. З послугами справи ще складніші, так як їх не можна помацати і заздалегідь оцінити результат. І довіру клієнта компанії грає ключову роль в продажу.
Щоб підвищити довіру до інтернет-магазину, на допомогу приходять так звані тригери довіри. І тут мова йде не про маніпуляції емоціями користувачів. А реальними можливостями, постати перед ними компанією з прозорими і безпечними умовами співпраці.

Фото автора Sora Shimazaki з Pexels
Причини недовіри покупців до інтернет-магазинів
Продавці часто самі створюють умови для формування недовіри до магазину. Ось найпоширеніші фактори:
- Доступ до каталогу тільки після реєстрації.
- Погана навігація і велика кількість помилок, в тому числі граматичних.
- Застарілий дизайн сайту.
- Фальшиві відгуки від Петрова, Іванова, Сидорова.
- Велика кількість спливаючих вікон.
- Часті заклики купити, оформити замовлення, перейти за посиланням.
- Фотографії товарів поганої якості.
- Відсутність контактної інформації або вказівка тільки одного способу зв’язку.
- Обмежена кількість варіантів оплати або незнайомі користувачеві платіжні системи.
- Фальшиві знижки та акції (це легко визначити завдяки сервісів порівняння цін).
- Відсутність захищеної передачі даних.
- Занадто велика кількість полів в формі замовлення.
- Відсутність інформації про доставку, її вартості, терміни.
Все це в купі призводить до того, що користувач просто йде з сайту, так нічого і не купивши.
Порада! Виявити, чому і на якому етапі воронки клієнти найчастіше йдуть з сайту, можна за допомогою CRO-аудиту. Наша експертиза в цьому питанні допомогла вже понад 1500 компаній.
Як викликати довіру у користувачів?
Всі перераховані вище причини можна перетворити в тригери довіри і вибудувати довгі взаємини з вже клієнтом.
- Достовірні відгуки. Розміщуйте реальні огляди та відгуки покупців з фотографіями, посиланнями на профілі в соцмережах. Не обов’язково публікувати тільки позитивні відгуки. Якщо негатив обгрунтований, працюйте з ним для вирішення проблеми. Причому відповідайте незадоволеним клієнтам відразу на сторінці відгуків, щоб інші відвідувачі магазину бачили, що ви готові до обговорення питань. Відгуки впливають на довіру і рішення купити товар.
- Детальна інформація про товар. Хороший тригер довіри — повний опис продукту з якісними фотографіями, перерахуванням характеристик, переваг. Доповніть інформацію сертифікатом, інструкцією або відео, на якому показано процес виробництва. Чим більше відомостей про товар отримує споживач, тим вище довіра до продавця.
- Прозорі умови. Чесно розкажіть про способи доставки, варіанти оплати, існуючі знижки та бонуси. Якщо ви надаєте знижку, чи не завищувати первісну ціну. Споживачі завжди можуть порівняти вартість товару в реальності і оцінити вашу чесність. Якщо ціни на ваші товари вище, ніж у конкурентів, поясніть клієнтам, ніж це обумовлено. Наприклад, ви швидко доставляєте товар чи готові прийняти його назад, якщо клієнту не сподобалася модель.
- Інформація про себе. Довіра до магазину залежить від відкритості продавця. Якщо ви ділитеся інформацією про будні колективу, корпоративних заходах, участі у виставках, користувачі більше схильні до співпраці. У цьому можуть допомогти розділ “Про нас” на сайті, соціальні мережі або блог.
- Відповіді на коментарі і питання. Швидка реакція на кількість звернень від користувачів підвищує довіру до магазину. Користувачам може знадобитися додаткова інформація перед покупкою. Якщо ви оперативно її надасте, отримаєте нові замовлення і задоволених клієнтів. Працюйте з аудиторією на сайті і в соцмережах.
Чим більше інформації у відкритому доступі, тим краще
Читайте також: Чому розвиток емоційного інтелекту — найкраща інвестиція керівника? Інтерв’ю з Ліаною Габулян
- Амбасадор бренду. Якщо ваш інтернет-магазин досить великий і відомий, то його репутації не завадить наявність бренд-посла, який буде транслювати ваші цінності на ширшу аудиторію. Часто це люди, навколо яких вже зібрана лояльна аудиторія. Користувачі їх поважають, прислухаються до думки, беруть з них приклад. Амбасадор може спілкуватися зі споживачами, допомагати їм у вирішенні питань.
- Чесні конкурси та акції. Якщо ви проводите заходи для своїх клієнтів, завжди виконуйте обіцянки і виправдовуйте очікування. У конкурсах повинні бути реальні подарунки, яких вистачить усім призерам. Визначення переможця має бути прозорим, щоб аудиторія не сумнівалася у вашій чесності.
Умови акцій повинні бути простими і зрозумілими покупцеві
- Подбайте про призначеному для користувача досвід. Приємний і інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, зручний клієнтський кабінет, видимість найбільш важливих сторінок, наявність онлайн-консультанта створять комфортні умови користувачеві для прийняття рішення про покупку.
- Мінімум спливаючих вікон. Цей функціонал дуже небезпечний з точки зору ux, так як надлишок pop-up елементів може викликати зворотний від очікуваного ефект. Використовуйте цю можливість в тих випадках, коли це дійсно необхідно і допоможе підвищити конверсію. Наприклад, щоб виділити актуальне спецпропозиція або повідомити дуже важливу інформацію відвідувачам ресурсу.
Такі ненав’язливі спливаючі вікна підсилюють бажання зробити покупку
- Відсутність битих сторінок. Чим менше сторінок з помилкою 404 і непрацюючих посилань, тим краще. Ще краще, якщо сторінка помилки буде оптимізована під ux і пом’якшить неприємний досвід користувача своїм дизайном, текстом і кнопкою для повернення на головну.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Розбираємо 3 ключових тренда контент-маркетингу в 2021 році;
- Ключові фрази long tail – значна частина SEO-оптимізації сайту;
- Статистика для e-commerce: дані, які потрібно знати маркетологу в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.