Що потрібно знати про поведінку споживачів в 2021 році
03.03.2021
2020 рік був складним, а пандемія не відступає до сих пір, як і не скасовуються карантинні обмеження, пов’язані з відвідуванням громадських місць. Ситуація продиктувала бізнесменам нові умови ведення справ, переорієнтувавши на онлайн-магазини, кур’єрську доставку, безконтактну оплату. У поведінці покупців теж з’явилися нові тенденції, які ми і розглянемо в цій статті.
Замовлення онлайн
Покупки онлайн здійснюють не тільки ті, хто і раніше користувався такою послугою, а й ті, хто раніше не хотів або не вмів купувати товари в Інтернеті. Згідно з опитуванням CBR в листопаді 2020 року, близько 33% українців регулярно здійснює покупки онлайн. Серед товарних груп в Інтернеті найбільшим попитом користується техніка і одяг, про що свідчить опитування AIN.
Кількість онлайн-покупок постійно збільшується, в результаті чого Всеукраїнська рекламна коаліція прогнозує приріст + 38% для всього інтернет-ринку.
Маркетплейси
Інтернет-майданчики за типом Rozetka, Prom, Епіцентр розміщують асортимент продукції різного призначення все більшої кількості виробників. Це гарантує зростання популярності маркетплейсов за рахунок створення комфортних для користувачів умов пошуку різноманітних товарів на одному ресурсі.
Платформа Hubber опублікувала відомості за липень-серпень 2020 року про те, що 36,1% покупців віддають перевагу онлайн-магазинам змішаного типу.
Мобільні додатки
З огляду на зростання активних користувачів всіляких гаджетів, зростає попит на мобільні додатки-магазини. Покупцям зі смартфонами зручніше використовувати для здійснення покупок спеціальні додатки. Відповідно до досліджень компанії Statista, до кінця 2021 року очікується зростання угод за допомогою мобільних додатків до 75%. При цьому 27% опитаних в ході дослідження Criteo повідомили, що в 2020 році вперше замовляли продукцію з використанням додатків.
Соціальні мережі та месенджери
Новим трендом в споживчій поведінці стали онлайн-покупки через соцмережі і месенджери. Згідно з інформацією компанії Data Insight, частка таких покупок становить 55% і 13% відповідно.
Раніше ми публікували аналітику мобільного оператора Київстар про те, що найпопулярнішими соцмережами серед українців є Facebook, Youtube і Instagram, а серед месенджерів лідирують Viber, Facebook Messenger і Telegram. Детальніше ознайомитися з аналізом ви можете в нашій статті.
Новий кошик придбань
Починаючи з березня 2020 року в Україні збільшився попит на віддалених працівників, а кількість віддалених вакансій на 40% перевищує таке до початку пандемії (GlobalLogic). В 2021 році Enterprise Technology Research (ETR) прогнозує зростання кількості вилучених співробітників удвічі, з 16,4% до 34,4%. Це означає, що буде рости і кількість проведеного часу вдома, яке впливає на потребу в певних предметах побуту. Таким чином, бізнесу варто орієнтуватися під клієнтів, які залишаються вдома, розширюючи асортимент категорій домашніх товарів.
Важливо! Варто також відзначити можливості зростання для локальних брендів. Зміна поведінки споживачів сприяє їх виходу за межі раніше встановленої географії. Тепер покупцям все одно, замовляти товари з України, Європи або з Китаю. Тому власники невеликих компаній можуть розглянути можливість виходу на міжнародний e-commerce ринок. Фахівці з маркетингу відзначають нинішній час як період з найнижчим порогом входження в e-commerce.
Доставка
Ситуація в світі призвела до того, що все більша кількість покупців вибирає кур’єрську доставку на будинок, щоб не відвідувати поштове відділення. Користувачі готові повертатися в магазин, який пропонує максимально вигідну і швидку доставку. Опитування Criteo встановив, що вартість доставки для більш, ніж 60% покупців, впливає на остаточний вибір товару.
Висновки
Які висновки можна зробити про поведінку споживачів в 2021 році? Все більше людей залишається вдома, працюючи і вирішуючи свої питання віддалено. Це визначає орієнтованість покупців на онлайн-покупки і розвиток найбільш підходящих для цього сервісів. Все веде до того, що більшість угод буде відбуватися з мобільного телефону за допомогою додатків, соціальних мереж і месенджерів. Популярними стають товари для будинку, а рівень сервісу доставки визначає клієнтоорієнтованість магазину.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Розбираємо 3 ключових тренда контент-маркетингу в 2021 році;
- Ключові фрази long tail – значна частина SEO-оптимізації сайту;
- Статистика для e-commerce: дані, які потрібно знати маркетологу в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.