Головна » Блог » Підсумки Чорної п'ятниці 2020: як пройшла головна розпродаж року в Україні під час пандемії

Підсумки Чорної п’ятниці 2020: як пройшла головна розпродаж року в Україні під час пандемії

30.11.2020

Ольга Коцофане


Чорна п’ятниця 2020 залишилася позаду. Різні дослідницькі компанії встигли підвести підсумки довгоочікуваної розпродажі. Ми зібрали їх дані в один матеріал, щоб ви не упустили жодної деталі при підготовці до Чорної п’ятниці 2021.

 

Чи планують українці покупки на Чорну п’ятницю?

За підсумками дослідження 4Service Group більше половини респондентів (52%) зробили покупки в день розпродажу. Хоча планували отоваритися всього 50% опитаних. Ось тільки витратилися багато хто не на те, про що мріяли.

Жарт про людину, яка довго відкладав на машину, але зірвався і купив шоколадку, красиво увійшла в українську реальність в цьому році.

Скільки людей зробили покупки на Чорну п'ятницю 2020 на Україні

Серед тих, хто утримався від покупок, 32% – це ті, хто не планував і не купив, і 16% – ті, хто планував і не купив. Останні або не знайшли знижок на потрібні товари, або зовсім викрили торгові мережі в підвищенні цін перед розпродажем і, відповідно, фальшивих знижки.

 

Товарні групи – що купували найбільше

Список найбільш затребуваних товарних груп в порівнянні з попередніми роками, за даними 4Service Group, не змінився. Все так же на Чорну п’ятницю 2020 жінки хотіли купувати косметику, одяг та взуття, товари для будинку, а чоловіки електроніку і побутову техніку. При цьому в ході опитування з’ясувалося, що одягу і взуття було куплено на 35% менше, ніж планували спочатку. Серця продавців побутової техніки також були розбиті об сувору реальність уподобань українців – її продали на 23% менше. Це може свідчити, як про переоцінку покупцями своїх фінансових можливостей в умовах пандемії, так і про знижки, які в підсумку споживачів розчарували.

Однак у HUBBER топ-5 категорій товарів на Чорну п’ятницю 2020 виглядає дещо інакше. Серед найбільш купованих товарів виявилися:

  • засоби індивідуального захисту і медичні прилади;
  • одяг та взуття;
  • косметика і парфюмерія;
  • побутова техніка;
  • електроніка.

Важливо! Найбільш продаваним товаром на українських маркетплейсах, за даними Hubber, став пульсоксиметр.

Аудиторії і їх поведінку на Чорну п’ятницю 2020

Що стосується поділу покупців за статевою ознакою, то:

  • електроніку і гаджети купували 39,7% чоловіків і лише 15,1% жінок;
  • косметику та парфумерію 27,2% жінок і лише 2,1% чоловіків;
  • 40,4% споживачів з групи 45+ купували побутову техніку;
  • товари для дітей найчастіше купували представники вікової групи 25-34 роки.

 

Середній чек в Україні на Чорну п’ятницю 2020

Середній чек на Чорну п’ятницю 2020 на Україні теж підрахувала компанія HUBBER. У класичних мультітоварних маркетплейсах клієнти він склав 628 грн. У нішевих магазинів чек виявився вищим.

35,7% опитаних проголосували, що витратили від 500 до 1 000 грн на Чорну п’ятницю. За 11,1% і 20,6% респондентів проголосували за чек 100-300 грн і 300-500 грн відповідно. Найменше клієнтів (4,8%) завершили розпродажного шопінг з чеком від 2 до 3 тис. грн.

Чек покупки на Чорну п'ятницю 2020 на Україні

 

Чим були незадоволені українці?

4Service копнув глибше і дізнався, які саме бар’єри споживання завадили українцям зробити покупки на Чорну п’ятницю 2020. До першої категорії покупців відносяться старовіри – ті, хто залишився не зломлений пандемією і до сих пір вважає за краще купувати в звичайних офлайн-магазинах. Серед опитаних таких виявилося 61,5%. Серед них:

  • 38% поскаржилися на те, що знижки були занадто маленькими;
  • 36% опитаних вказали на те, що продавці намагалися обдурити їх своєю знижкою, завищуючи первісну вартість;
  • 25% були розсерджені великими чергами в магазинах.

Наступна група опитаних вже оцінила всі переваги онлайну і продовжує бути вірною цьому способу покупок навіть в чорну п’ятницю. Їх виявилося 62,8% (з ніх42,6% – українські Інтернет-і 20,2% – закордонні) і це в основному люди у віковій групі 18-44 роки. Вони скаржилися:

  • 32% на маленькі знижки;
  • 27% на намагання продавців обдурити про справжніх цінах;
  • 14% на відсутність бажаних товарів.

Бар'єри споживання на Чорну п'ятницю 2020 на Україні

Респонденти скаржилися на те, що Black Friday в Україні – всього лише жалюгідна пародія справжньою п’ятниці в США. І їхня думка небезпідставно. Так, 20,9% підприємців зізналися HUBBER в тому, що попередньо збільшували ціни на товари, щоб потім організувати знижки на Black Friday.

Українські магазини зізналися, що підвищують ціни перед Чорною п'ятницею

 

Висновки про Чорної п’ятниці 2020

Ринок був готовий до зростання продажів на Чорну п’ятницю 2020 року, але деяких магазинах не вдалося конвертувати своїх клієнтів в реальних покупців в гонитві за надприбутками. 28,6% респондентів HUBBER абсолютно незадоволені об’ємом продажів в святковий день. Але, так чи інакше, результати говорять про те, що в порівнянні зі звичайною тижнем, приріст склав + 320%. Якщо брати побутову техніку, то зростання, порівняно з попередніми тижнями, склав від + 250% (холодильники) до + 450% (телевізори).

Щоб бути більш ефективними в наступному році, ми б рекомендували бізнесу працювати над купівельним досвідом онлайн та офлайн. Крім стандартного набору маркетингових активностей, варто приділити увагу опрацюванню вищезазначених 4Service Group споживчих бар’єрів. Наприклад, усунути проблеми з оплатою і доставкою, надати реальні знижки, а також подбати про наявність товарів в достатній кількості.

Підготовано за матеріалами 4Service Group і HUBBER.

Читайте більше корисних статей, щоб підготуватися до Чорної п’ятниці (Black Friday), на блозі Webpromo:

Последние материалы рубрики

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула + приклад розрахунку

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула +...

Визначення поняття конверсії продажів. Як правильно робити розрахунок та підвищити ефективність маркетингової стратегії?

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні рекомендації від назви до мікророзмітки

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні...

Впевнені, що знаєте як оптимізувати картинки на сайті? Які основні вимоги пошукових систем до зображень на сайті? Як стиснути графіку...

Модель аукціону першої ціни: нововведення від Google AdSense

Модель аукціону першої ціни: нововведення від Google AdSense

Модель аукціону першої ціни спростить процес покупки рекламних місць на платформі Google AdSense.

Google Analytics 4 оновився: інтеграція з Search Console, атрибуція на основі даних і досягнення маркетингових цілей

Google Analytics 4 оновився: інтеграція з Search Console, атрибуція на...

Що оновили в Google Analytics 4? Як інтегрували Search Console, змінили модель атрибуції, а також які представили нові дві моделі машинного навчання?...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті