Головна » Блог » Підсумки Чорної п'ятниці 2020: як пройшла головна розпродаж року в Україні під час пандемії

Підсумки Чорної п’ятниці 2020: як пройшла головна розпродаж року в Україні під час пандемії

30.11.2020

Ольга Коцофане


Чорна п’ятниця 2020 залишилася позаду. Різні дослідницькі компанії встигли підвести підсумки довгоочікуваної розпродажі. Ми зібрали їх дані в один матеріал, щоб ви не упустили жодної деталі при підготовці до Чорної п’ятниці 2021.

 

Чи планують українці покупки на Чорну п’ятницю?

За підсумками дослідження 4Service Group більше половини респондентів (52%) зробили покупки в день розпродажу. Хоча планували отоваритися всього 50% опитаних. Ось тільки витратилися багато хто не на те, про що мріяли.

Жарт про людину, яка довго відкладав на машину, але зірвався і купив шоколадку, красиво увійшла в українську реальність в цьому році.

Скільки людей зробили покупки на Чорну п'ятницю 2020 на Україні

Серед тих, хто утримався від покупок, 32% – це ті, хто не планував і не купив, і 16% – ті, хто планував і не купив. Останні або не знайшли знижок на потрібні товари, або зовсім викрили торгові мережі в підвищенні цін перед розпродажем і, відповідно, фальшивих знижки.

 

Товарні групи – що купували найбільше

Список найбільш затребуваних товарних груп в порівнянні з попередніми роками, за даними 4Service Group, не змінився. Все так же на Чорну п’ятницю 2020 жінки хотіли купувати косметику, одяг та взуття, товари для будинку, а чоловіки електроніку і побутову техніку. При цьому в ході опитування з’ясувалося, що одягу і взуття було куплено на 35% менше, ніж планували спочатку. Серця продавців побутової техніки також були розбиті об сувору реальність уподобань українців – її продали на 23% менше. Це може свідчити, як про переоцінку покупцями своїх фінансових можливостей в умовах пандемії, так і про знижки, які в підсумку споживачів розчарували.

Однак у HUBBER топ-5 категорій товарів на Чорну п’ятницю 2020 виглядає дещо інакше. Серед найбільш купованих товарів виявилися:

  • засоби індивідуального захисту і медичні прилади;
  • одяг та взуття;
  • косметика і парфюмерія;
  • побутова техніка;
  • електроніка.

Важливо! Найбільш продаваним товаром на українських маркетплейсах, за даними Hubber, став пульсоксиметр.

Аудиторії і їх поведінку на Чорну п’ятницю 2020

Що стосується поділу покупців за статевою ознакою, то:

  • електроніку і гаджети купували 39,7% чоловіків і лише 15,1% жінок;
  • косметику та парфумерію 27,2% жінок і лише 2,1% чоловіків;
  • 40,4% споживачів з групи 45+ купували побутову техніку;
  • товари для дітей найчастіше купували представники вікової групи 25-34 роки.

 

Середній чек в Україні на Чорну п’ятницю 2020

Середній чек на Чорну п’ятницю 2020 на Україні теж підрахувала компанія HUBBER. У класичних мультітоварних маркетплейсах клієнти він склав 628 грн. У нішевих магазинів чек виявився вищим.

35,7% опитаних проголосували, що витратили від 500 до 1 000 грн на Чорну п’ятницю. За 11,1% і 20,6% респондентів проголосували за чек 100-300 грн і 300-500 грн відповідно. Найменше клієнтів (4,8%) завершили розпродажного шопінг з чеком від 2 до 3 тис. грн.

Чек покупки на Чорну п'ятницю 2020 на Україні

 

Чим були незадоволені українці?

4Service копнув глибше і дізнався, які саме бар’єри споживання завадили українцям зробити покупки на Чорну п’ятницю 2020. До першої категорії покупців відносяться старовіри – ті, хто залишився не зломлений пандемією і до сих пір вважає за краще купувати в звичайних офлайн-магазинах. Серед опитаних таких виявилося 61,5%. Серед них:

  • 38% поскаржилися на те, що знижки були занадто маленькими;
  • 36% опитаних вказали на те, що продавці намагалися обдурити їх своєю знижкою, завищуючи первісну вартість;
  • 25% були розсерджені великими чергами в магазинах.

Наступна група опитаних вже оцінила всі переваги онлайну і продовжує бути вірною цьому способу покупок навіть в чорну п’ятницю. Їх виявилося 62,8% (з ніх42,6% – українські Інтернет-і 20,2% – закордонні) і це в основному люди у віковій групі 18-44 роки. Вони скаржилися:

  • 32% на маленькі знижки;
  • 27% на намагання продавців обдурити про справжніх цінах;
  • 14% на відсутність бажаних товарів.

Бар'єри споживання на Чорну п'ятницю 2020 на Україні

Респонденти скаржилися на те, що Black Friday в Україні – всього лише жалюгідна пародія справжньою п’ятниці в США. І їхня думка небезпідставно. Так, 20,9% підприємців зізналися HUBBER в тому, що попередньо збільшували ціни на товари, щоб потім організувати знижки на Black Friday.

Українські магазини зізналися, що підвищують ціни перед Чорною п'ятницею

 

Висновки про Чорної п’ятниці 2020

Ринок був готовий до зростання продажів на Чорну п’ятницю 2020 року, але деяких магазинах не вдалося конвертувати своїх клієнтів в реальних покупців в гонитві за надприбутками. 28,6% респондентів HUBBER абсолютно незадоволені об’ємом продажів в святковий день. Але, так чи інакше, результати говорять про те, що в порівнянні зі звичайною тижнем, приріст склав + 320%. Якщо брати побутову техніку, то зростання, порівняно з попередніми тижнями, склав від + 250% (холодильники) до + 450% (телевізори).

Щоб бути більш ефективними в наступному році, ми б рекомендували бізнесу працювати над купівельним досвідом онлайн та офлайн. Крім стандартного набору маркетингових активностей, варто приділити увагу опрацюванню вищезазначених 4Service Group споживчих бар’єрів. Наприклад, усунути проблеми з оплатою і доставкою, надати реальні знижки, а також подбати про наявність товарів в достатній кількості.

Підготовано за матеріалами 4Service Group і HUBBER.

Читайте більше корисних статей, щоб підготуватися до Чорної п’ятниці (Black Friday), на блозі Webpromo:

Хочете працювати з нами й отримувати максимальний результат від інтернет-реклами та просування?

Останні матеріали рубрики

Що таке SEO-копірайтинг і як він допомагає у просуванні...

SEO — це завжди про комплексну роботу, використання різних інструментів для досягнення найкращих результатів у просуванні...

Оператори пошуку Google та способи їх використання в роботі...

Для ефективнішого пошуку інформації існують спеціальні команди, які дозволяють виокремити потрібні дані, конкретизувати або...

Google завершив оновлення політики щодо спаму за березень 2024

Google завершив оновлення політики щодо спаму 20 березня 2024 року. Про це стало відомо на сторінці Google Search Status Dashboard Основне оновлення — Core...

Лінкбілдинг: що це таке та навіщо потрібно вашому сайту?

Для того, щоб сайт отримав топову позицію при ранжуванні на сторінці видачі результатів Google (SERP), SEO-спеціалісти вдаються до різних...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності