Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Персоналізація сайту: як мотивувати клієнта до покупки?

Персоналізація сайту: як мотивувати клієнта до покупки?

20.01.2022

Ольга Сомова, редактор блогу Webpromo


Зі збільшенням кількості комерційних сайтів користувачі стають вимогливими. При повторній покупці споживач очікує на високий рівень обслуговування. Персоналізація сайту це тренд 2022 року, за допомогою якого можна зробити привабливу пропозицію, підвищити конверсію. У статті розбираємо переваги та недоліки інструменту, приклади, а також послуги для налаштування персоналізації.

Зміст:

1. Що таке персоналізація сайту? Як це працює?

2. Переваги та недоліки персоналізації

3. Типи персоналізації у маркетингу

4. Приклади персоналізації у маркетингу

5. Як настроїти персоналізацію сайту? Корисні сервіси

6. Висновок

Персонализация сайта



 

Що таке персоналізація сайту? Як це працює?

Онлайн-відвідувачі мають різні інтереси, бажання та мотиви. Персоналізація сайту процес зміни контенту в режимі реального часу. Сторінка сайту динамічно оновлюється, підбираючи потрібні товари для користувача на основі зібраних даних.

Персоналізація сайту включає стратегію, яку використовують маркетологи для створення унікального досвіду з індивідуальними рекомендаціями та ексклюзивними пропозиціями для клієнтів. Функцію налаштуватися на основі поведінки відвідувача під час перебування на сайті, демографічних даних, інтересів.

Компанія Accenture у травні 2021 року проводила дослідження у рітейлі, наскільки персоналізація ефективна. Аналіз включав питання, наскільки користувачі зацікавлені у подібних пропозиціях. За результатами дослідження, 84% споживачів відповіли згодою.

Персонализация сайта 

Мета персоналізації сайту покращити взаємодію з користувачем шляхом задоволення його потреб та бажань до того, як залишить коментарі. При повторному відвідуванні сайт адаптується під потреби клієнта.

Gartner також проводив дослідження. У процесі вдалося з’ясувати, які проблеми допомагає вирішити персоналізація споживачам.

  • 62% персоналізація допомогла зробити вибір кращим;
  • 49% зберегла час;
  • 46% надала інформацію, яку раніше не знали;
  • 45% оптимізувала (спростила) процес покупки;
  • 44% полегшила процес покупки, допомогла розібратися у виборі та не заплутатися.

Персонализация сайта

Персоналізація відповідає очікуванням користувачів. Багато хто звикли до подібного досвіду з стрічок новин, соціальних мереж та рекомендацій щодо покупок. Важливо задовольнити потребу клієнта. Цифровий маркетинг рухається у бік майбутнього, де персоналізація буде головним пріоритетом для інвестицій у комерційні технології.

Персоналізовані сайти одержують більше прибутку. Покупці частіше повертаються до магазинів, що взаємодіють із попереднім досвідом.

Сайт вивчає потреби клієнта та адаптується під запити. Персоналізація вирішує проблему індивідуального підходу. Користувач отримуватиме посилання, пропозиції та рекомендації, сформовані на основі інтересів.

 

Переваги та недоліки персоналізації

Розуміння цільової аудиторії має значення. Користувачі помічають деталі, особливо, хто повернувся повторно. Це спосіб підвищити лояльність клієнта до вашого бізнесу. У відповідь на релевантні пропозиції, споживач витратить більше часу на сайті, перегляне групу товарів, взаємодіятиме, кликатиме на кнопки із закликом до дії.

Переваги персоналізації сайту

1. Релевантні рекомендації

Спираючись на зібрані дані про користувачів, можна дати точні та своєчасні рекомендації, поради, що можуть придбати наступного разу. Ретаргетингова реклама спосіб передбачити майбутні покупки. Для цього слід використовувати інформацію про взаємодію на основі рекламних кампаній. Після цього, автоматично заповнювати відсутні елементи на головній сторінці сайту.

2. Підвищення лояльності клієнтів

Знання та розуміння потреб цільової аудиторії допомагає надати персоналізований користувальницький досвід. Варто розпочати з розробки портрета клієнта, які найчастіше купують, створити п’ять-шість персонажів з розширеними параметрами, включаючи регіон, який витратили за останні шість місяців.

3. Збільшення часу перебування на сайті

Якщо користувач зацікавлений у товарі, він довше розглядатиме фото або відеоогляд, читати докладніше опис. Важливо зацікавити клієнта в перші секунди, після чого згасає увага. Пропонуючи персоналізовані рекомендації є шанс, що потенційний покупець затримається на сайті. Час, проведений на сторінці, це показник залученості, який слід відстежувати. Однак, також важливо аналізувати, коли споживачі конвертуються на заклик до дії, на якій цільовій сторінці.

4. CTA та цільові сторінки з високою конверсією

Перевагою персоналізації сайту є високий коефіцієнт конверсії на цільових сторінках та CTA (call to action заклик до дії). Під час аналізу Boston Consulting Group з’ясували, що підприємства, створюють персоналізований досвід, отримують збільшення доходів на 6%, і навіть збільшення обсягу продажу супутніх товарів.

Недоліки персоналізації

1. Вплив на продуктивність сайту

Персоналізація сайту вимагає балансу між керуванням великими обсягами трафіку та швидким відображенням динамічного контенту на запит. Неперсоналізований сайт справляється із інтенсивним трафіком без зниження продуктивності за рахунок кешування. Якщо зробити персоналізований сайт, потрібно шукати компроміс між продуктивністю та швидкістю завантаження. Можна використовувати інші сервіси, наприклад CDN (Content Delivery Network мережа доставки вмісту), який допомагає зображенням завантажуватися швидше. Видалення непотрібних плагінів на сайті може зменшити кількість додаткових файлів, що впливають на продуктивність.

2. Порушення конфіденційності

Останнім часом конфіденційність стала гарячою темою. Більшість сайтів використовують файли cookie (стороннє відстеження), що збирають дані, включаючи розташування та тип пристрою. Це дає бренду більше інформації, за допомогою якої можна створити персоналізований інтерфейс користувача.

Законодавство про Загальний регламент захисту даних (GDPR), яке діє в Європейському Союзі, змінило спосіб використання файлів cookie. GDPR вимагає від користувача згоди на відстеження та зберігання даних. Користувач при переході на сайт отримує повідомлення у вигляді спливаючого вікна, де потрібно зробити вибір. У разі потреби можна прийняти або відхилити пропозицію. Комерційному сайту вигідно отримувати згоду використання особистої інформації.

Персонализация сайта



3. Збір даних

З технічного боку, збирання даних вимагає потужного обладнання для зберігання. У процесі застосування можуть виникнути складності. Це непросте завдання для великих та малих компаній. Якщо демографічні дані клієнтів знаходяться в окремій CRM, а покупки та поведінка клієнтів в іншій базі даних, інформація буде губитися. Ключові фактори мають бути зібрані в одній системі, інакше створення персоналізованого досвіду стає складнішим. Потрібно провести реструктуризацію баз даних. Це може покращити якість обслуговування клієнтів для відділів компанії, починаючи з продажу до обслуговування клієнтів.

 

Типи персоналізації у маркетингу

Персоналізацію можна настроїти за допомогою технологій, що забезпечують індивідуальний досвід. Бренди отримали можливість покращити взаємодію з клієнтами, випередити конкурентів. Кожен користувач під час переходу на сайт бачить динамічний контент на основі алгоритму.

Сегментація аудиторії

Сегментація розподіляє аудиторію на підсегмент людей. Прикладом є націлення на постійних клієнтів за допомогою адаптованих повідомлень. Однак для отримання високих результатів необхідно націлюватися на дрібні сегменти, а також створити якісний сайт, здатний швидко адаптуватися під клієнта.

Індивідуальна персоналізація

Увага націлена на надання персоналізованого досвіду конкретним особам, а чи не сегментам клієнтів. Технологія обробляє поведінку користувача та аналізує наступні фактори:

  • історія відвідувань сайту;
  • активність в Інтернеті;
  • географічне положення;
  • тип пристрою та інші дані.

Даний механізм пропонує потрібний досвід для кожного користувача. Алгоритм машинного навчання може аналізувати і відстежувати поведінку, швидко реагувати і коригувати інформацію, що відображається.

Персоналізація надає досвід кожного клієнту з використанням доступних даних. Тут важливо швидкий збір та аналіз даних, багатоканальне розгортання та оптимізація машинного навчання.

Персонализация сайта



 

Приклади персоналізації у маркетингу

Залежно від цілей бізнесу можна вибрати варіант персоналізації. Варто враховувати формат, який підходить під вашу аудиторію.

1. Персоналізація через електронну пошту

Це спосіб донести правильне повідомлення до потрібного користувача. Можна реалізувати за допомогою сегментації списку адрес електронної пошти. Наприклад, за посадою, типом компанії або демографічним характеристикам. Ефективний спосіб доставки потрібного контенту персоналізація електронної пошти. Технологія на основі машинного навчання орієнтується на історії переглядів, географії та розташування. Це призводить до більш персоналізованих результатів.

2. Персоналізовані веб-сторінки

Підвищення залучення – важлива мета для маркетологів. Клієнти, які вирішуються повторне придбання товару, перебувають у групі ризику і найчастіше не здійснюють її. Можна знизити рівень ризику за допомогою персоналізованих веб-сторінок. Це дає бренду шанс спілкуватися з клієнтами за допомогою динамічного контенту, рекомендованих продуктів та оновлень залежно від розташування та погоди.

3. Рекомендації щодо товару

Рекомендації щодо продуктів використовуються у роздрібній електронній комерції та інших галузях. Алгоритми аналізують поведінку клієнтів, щоб вибрати рекомендації щодо товарів, які викликають інтерес у клієнта. Він бачить пов’язані пропозиції для подібних категорій товарів або аналогічні покупки інших користувачів.

Чинники, що впливають на рекомендації:

  • Попередні сеанси (відвідані сторінки);
  • Користувальницькі дані (налаштування облікового запису, опитування);
  • Поведінковий націлення;
  • Спеціальні пропозиції, згенеровані даними користувача (продажу до дня народження);
  • Демографічний профіль (стаття, вік);
  • Тимчасові дані (географічне розташування, час, день)

Інструмент дозволяє дізнатися більше про цільову аудиторію. При цьому, ненав’язливо та легко формувати вигідну пропозицію та зацікавити кожного клієнта.

 

Як запровадити персоналізацію сайту? Корисні сервіси

Напрямок в інтернет-маркетингу використовують персоналізацію у різних видах на базі технологій. Як впровадити персоналізацію на сайті на основі машинного навчання? Це можна зробити самостійно, за допомогою спеціалістів чи додаткових сервісів.

Персонализация сайта



Добірка корисних сервісів:

RetailRocket функціонує з урахуванням штучного інтелекту. Сервіс персоналізує товарні пропозиції та e-mail розсилку за допомогою спеціального трекінг-коду. Можна скористатися безкоштовною демо-версією, що діє протягом 30 днів.

Barilliance підійде для e-commerce Можна налаштувати розширені релевантні поради, сегментація покупців. Сервіс створює персоналізований досвід покупок на протязі всього шляху, знизити кількість відмов, відходу з кошика. На сайті є пробна демо-версія.

Personyze аналізує поведінку користувачів та “підтягує” релевантний контент, включаючи картинки, описи та товарні рекомендації. Можна оформити безкоштовний тариф із обмеженим списком послуг або протестувати демо-версію.

Vero сегментує цільову аудиторію, створюючи окремі картки кожного користувача, і навіть аналізує і зберігає виконані действия. На основі зібраних даних видає релевантні пропозиції та генерує повідомлення для e-mail розсилки.

Monoloop ідентифікує кожного відвідувача та створює клієнтську базу. Після цього сайт автоматично адаптує контент. При повторному відвідуванні “дізнається” клієнта та надає релевантні пропозиції. Сервіс супроводжує користувача на всіх етапах вирви. У разі кинутого кошика система надсилає нагадування про завершення покупки.

Також Google Optimize можна використовувати для тестування та персоналізації сайту. Доступні як безкоштовний та платний корпоративний продукт. Google Optimize підключається до сайту та запускає експерименти, сегментує відвідувачів, розгортаючи персоналізований досвід. При підключенні синхронізується з маркетинговою платформою Google.

 

Висновок

Персоналізація потребує зусиль, при цьому витрати та складності швидко окупаються. Коли користувачі відчуває свою цінність, вони роблять більше покупок і з більшою ймовірністю повернеться. За кожним інтерфейсом користувача стоїть потужна CMS (Content management system або система управління контентом).

Персоналізація не відлякує клієнта, а навпаки, мотивує до покупки. Інструмент допоможе створити ідеальний сайт для кожного клієнта. Щоб налаштувати персоналізацію, необхідно відстежувати поведінку цільової аудиторії, дані про місцезнаходження, минулу історію дій. Обробка даних та аналіз допоможуть пропонувати користувачам унікальний досвід користувача взаємодії з сайтом.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Think with Google

Тенденції пошуку в Google на 2022 рік

Як змінився вектор пошуку у 2022 році? Think with Google опублікував тенденції, які допоможуть відстежувати поведінку споживачів

Через нові правила реклами половина маркетологів...

Новий звіт Bango The App-ocalypse показав, що маркетологи зазнають негативного впливу на свій прибуток у зв'язку з новими правилами реклами та...

дослідження Semrush

Найбільш швидко зростаючі галузі малого та середнього...

Які ніші вважаються лідерами у сегменті малого та середнього бізнесу? Дослідження визначило ТОП відвідуваних сайтів та ефективні...

Огляд сервісів CRO. Функціональність інструментів за...

Повний перелік всіх потрібних сервісів для оптимізації конверсії. Набір інструментів для аналітики, збору даних, оформлення та...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті