KPI в SEO: які метрики ефективності відслідковувати?
12.04.2023
Щоб розуміти ефективність та успіх зусиль, вкладених в SEO, необхідно визначити ключові KPI. Без постійного моніторингу та аналізу показників ефективності пошукової системи неможливо оцінити прогрес роботи. KPI в SEO, які визначають замовник та виконавець послуг, дозволяє налагодити робочий процес, відслідковувати дані та врегулювати взаємовідносини між сторонами.
Артем Коломієць, Head of SEO агентства інтернет-маркетингу Webpromo, розповів про основні та додаткові метрики ефективності, які варто контролювати кожному онлайн-бізнесу.
Зміст:
Що таке KPI в SEO?
KPI (с англ. key performance indicators або ключові показники ефективності) допомагають виміряти ступінь досягнення цілей, зокрема оцінити результативність вкладених зусиль в SEO. На відміну від інших маркетингових каналів, пошукова оптимізація потребує часу. Метрики KPI дозволяють аналізувати, наскільки стратегія ефективна, визначити, які її елементи працюють, а які ні, оцінити прогрес за проміжний період.
Крім цього, KPI в SEO гарантують прозорість даних, що регулює відносини між клієнтом та агенцією.
Типи KPI в SEO
Слід виділити обов’язкові KPI для відстеження, а також додаткові показники, які допоможуть робити глибинний аналіз у роботі SEO.
Основні KPI
1. KPI по позиціям. Будь-який онлайн-бізнес прагне опинитися в ТОП пошукової видачі (SERP). Бренд зацікавлений, щоб якомога більше користувачів побачило його сайт, а значить обрало серед інших конкурентів.
Чим вища позиція в SERP, тим більше потенційних клієнтів ви охопите.
2. KPI по трафіку. Це основа, яка є ключовим критерієм послуг SEO. Метрика підходить для кожного ресурсу, від комерційного до інформаційного. Видимість сайта у пошуковій видачі забезпечує зріст кількості клієнтів, які прийшли органічним шляхом. Люди вводили запити в Google та отримали результати, які відповідають ключовим словам на вашому сайті. Ріст органічного трафіку від місяця до місяця відображає результат роботи SEO-спеціаліста. Крім цього, можна відслідковувати якість цільового трафіку.
3. KPI по конверсіям, лідам. Метрика, яка відповідає за продажі. Сьогодні світ SEO рухається в сторону рахування трафіку — скільки SEO канал приносить у співвідношенні вкладених інвестицій в направлення SEO, як відсоток відбивається для клієнта. KPI по конверсіям та лідам особливо розвинений в англомовних країнах (США, Європа тощо).
Клієнти не хочуть купувати послугу заради послуги, а хочуть послугу, яку можна відслідковувати.
Додаткові KPI
- Видимість по ключовим словам. Метрика, що визначає не тільки процент ключових слів в ТОПі, а й збільшення видимості сайту в пошуковій видачі;
- Процент покращення у порівнянні з конкурентами;
- Покращення поведінкових факторів. Параметри, які визначають, як люди комунікують з ресурсом, слідкують за статтями або іншим інформаційним контентом. Окремі блоки з даними допоможуть зробити більш детальний аналіз.
Також можна встановлювати спеціальні KPI під кожного SEO-спеціаліста. Наприклад, натискання на комерційну кнопку. Задача SEO-спеціаліста — привести людину на сайт та зробити так, щоб вона виконала певну дію: скачала гайд, чек-лист або подивилась відео.
Висновок
Важливо почати відслідковувати KPI з самого початку SEO роботи. Чим раніше ви почнете збирати та аналізувати дані, тим краще будете розуміти поточний стан ресурсу, який відображається у числових контрольних показниках.
Налаштування та вимірювання KPI в SEO допомагає оцінювати ефективність та продуктивність роботи спеціалістів. Завдяки зібраній інформації та даним ви зможете приймати розумні рішення.
Встановлення KPI для оптимізації пошукових систем показує прогрес зацікавленим сторонам, спираючись на досягнення спільних цілей бізнесу.