Як створити сайт з нуля: дайджест для маркетологів і не тільки
12.01.2023
Для того, щоб сайт вашої компанії був зручним для користувачів, подбайте не тільки про його дизайн і контент, але й структуру. Якщо вона розроблена правильно, клієнти залишаться задоволені, а ви — зменшите показник відмов і підвищите рівень продажу. Що потрібно врахувати під час проєктування структури сайту?
Содержание:
- Види структур сайтів
- Основні види сайтів
- Які сторінки є в структурі сайту: приклади
- Call To Action у структурі сайту: навіщо потрібен заклик до дії
- Поради щодо розробки структури сайту
- Додаткові фішки у структурі сайту
Види структур сайтів
- Лінійна (послідовна)
Найпростіший і звичний спосіб упорядкувати інформацію — розташувати її у послідовному порядку. Така структура характерна для книг, журналів та інших друкованих матеріалів, тому вже знайома користувачам. Послідовний порядок може бути:
- хронологічним;
- логічною серією тем (від загальних до конкретної);
- алфавітним (як у покажчиках, енциклопедіях, словниках).
Джерело: https://www.edupointbd.com
Така структура відмінно підійде, наприклад, для освітніх сайтів, в яких користувач має рухатися фіксованим набором матеріалів, а єдиними посиланнями є ті, що підтримують лінійний шлях навігації.
- Деревоподібна (ієрархічна)
Це, мабуть, найпоширеніший тип структури сайтів, оскільки вони зазвичай організовані навколо однієї домашньої сторінки, яка потім посилається на сторінки меню.
Джерело: https://www.edupointbd.com
Таке розташування основних категорій і підкатегорій звичне для більшості людей, тому вони легко зможуть знаходити потрібну інформацію на сайті.
- Мережева (вебпов’язана)
У цій структурі всі сторінки сайту безпосередньо пов’язані одна з одною. Фрейм використовується для представлення посилань у списку та залишається фіксованим. Якщо перейти за посиланням, сторінка відображатиметься у великому кадрі.
Джерело: https://www.edupointbd.com
Це непрактична структура для сайту, тому що користувачеві важко її зрозуміти. Найкраще вона підходить для невеликих сайтів, на яких переважають списки посилань, а також для сайтів, які призначені вже для досвідчених користувачів.
- Гібридна (комбінована)
Сама назва говорить про те, що дана структура сайту включає декілька видів. Наприклад, деякі сторінки пов’язані послідовно, інші — ієрархічно.
Джерело: https://www.edupointbd.com
Зазначимо, що Google любить сайти з простою структурою і такими ж короткими URL-адресами, в яких важливо не забувати про знаки пунктуації (особливо про дефіс «-»).
Основні види сайтів
Після того, як оберете відповідну структуру для свого сайту, переходьте до наступного етапу — визначте, які сторінки, розділи, підрозділи та категорії будуть на ньому розміщені. Залежно від його цілей та завдань структура може змінюватись.
- Сайти eCommerce
Вони дають змогу користувачам купувати товари або послуги в інтернеті (наприклад, Amazon, Rozetka, Prom.ua тощо). Платформи електронної комерції спрощують додавання товарів у кошик та оформлення замовлення за допомогою кредитної картки або платіжної системи.
У плані структури це одні з найскладніших сайтів, адже вони мають багато розділів і підрозділів. Найважливіше для інтернет-магазинів — категоризація, адже саме вона визначає, які будуть фільтри на сайті.
Як це виглядає в цілому, показуємо на прикладі магазину побутової техніки.
- Особисті сайти та блоги
Такі сайти призначені для людей, які хочуть заявити про себе, висловити свою думку чи створити власний бренд. Вони мають просту структуру, містять багато текстового, фото- та відеоконтенту. Щоб монетизувати такі сайти або використовувати їх для просування себе, своєї справи, їхня структура має бути зрозумілою пошуковим системам.
Джерело: https://www.fanpop.com/ (фан-сайт, присвячений Wednesday Addams)
Також для того, щоб висловити свою думку або пропонувати клієнтам/підписникам цінний контент, блоги можуть використовувати компанії. Раніше їх розміщували на субдомені, а зараз дедалі частіше вбудовують у структуру основного сайту. Багаторівневість блогів пояснюється кількістю розділів, в основі яких — окремі сторінки. На них неможливо потрапити із основного меню.
Радимо заздалегідь продумати, про що писатимете, скільки розділів і підрозділів буде у вашому блозі і як користувачі їх знаходитимуть. Блог Webpromo — чудовий приклад простої та зрозумілої структури блогу, яка містить основні категорії, теги і необхідні мовні версії.
- Сайт-портфоліо або сайт-візитка
Цей тип сайту нагадує особистий сайт, але призначений для демонстрації вашої роботи, навичок та послуг з метою залучення клієнтів. Він чудово підійде дизайнерам, письменникам, художникам і представникам інших творчих професій, а також фрілансерам. Структура таких сайтів проста, адже вони складаються з головної сторінки та вкладки з кейсами, рідше ― кількох категорій за типами робіт.
Джерело: https://www.al-murphy.com
- Сайт для малого бізнесу
Він необхідний для того, щоб інтернет-користувачі могли дізнатися про вашу компанію, її співробітників, продукти, послуги, а також зв’язатися з вами безпосередньо. Прикладами сайтів для бізнесу є сайти ресторанів, юридичних організацій, місцевих бухгалтерських фірм тощо.
У структурі таких вебсайтів будуть додаткові рівні сторінок. Так, наприклад, на головній сторінці відвідувачів можна ознайомити з основними видами роботи компанії, а в підрозділах ― з кожною послугою окремо.
- Лендінг
Це односторінковий сайт з горизонтальним або вертикальним прокручуванням, який створений для продажу вашої послуги або товарів. В основі лендінг пейдж лежить оффер (пропозиція), коротка інформація про компанію, зображення з продукцією або видами послуг, а також їх опис, заклик до дії, лід-форма, відгуки та контакти організації.
- Корпоративний сайт
На відміну від лендінгу корпоративний сайт є багаторівневою структурою з великою кількістю інформації: головна сторінка, інформація про послуги та товари, історія компанії, прайс-лист, авторизація та реєстрація, новини, контакти, розділ для партнерів, FAQ, інформація про оформлення замовлень, їх оплату та доставку тощо. Кількість розділів та підрозділів для таких сайтів залежить від бізнес-цілей компанії.
Джерело: https://www.nasa.gov
- Форуми та чати
Чати та форуми допомагають спілкуватися з іншими людьми через інтернет, але вони використовуються по-різному. Перші забезпечують комунікацію в режимі реального часу, другі ж найбільше підходять для дискусій, де не всі учасники мають бути в мережі одночасно.
Форум поділяється на категорії різних дискусій. Під категоріями розміщені підфоруми, які можуть мати додаткові підфоруми. Структура чатів набагато простіша — лаконічна сторінка, мінімум елементів і кнопок, ім’я і фото користувача, панель з особистим кабінетом.
- Сайти-каталоги
Це багаторівневі структури з великою кількістю розділів і підрозділів. Адже головна мета сайтів-каталогів — надати потенційним клієнтам максимальний перелік послуг та продуктів. Базово сайт складається з інформації про компанію та види її діяльності, каталогу і контактних даних. Однак власники бізнесу можуть розширити структуру сайту додатковими сторінками (пошук, розсилка, новини, авторизація/реєстрація, відгуки, карта сайту тощо).
Джерело: https://www.elocal.com
Які сторінки є у структурі сайту: приклади
Одно- або багатосторінковим буде ваш сайт — вирішувати тільки вам. Але якщо ви вже працюєте над створенням свого вебресурсу, буде чудово, якщо кожна зі сторінок окремо буде розроблена правильно і допоможе досягти ваших бізнес-задач. Давайте ми коротко розповімо про найпопулярніші та найважливіші сторінки в структурі сайту.
Головна. Ця сторінка допомагає користувачам швидко переміщатися між потрібними розділами сайту. Радимо розробляти її останньою, коли вже матимете перед собою чітку схему сайту, а також замість слова «Головна» використовувати лого, назву компанії або піктограму у вигляді будиночка. Так ви виграєте більше місця та покращите дизайн сторінки.
Джерело: https://www.hubspot.com
Контакти. Подбайте про те, щоб користувачі могли легко знайти цю сторінку та зв’язатися з вами. Якщо у вас багато каналів зв’язку (номери телефонів, електронна пошта, месенджери, профілі в соцмережах), то пріоритетні розмістіть у шапці сайту. На сторінці з контактами обов’язково має бути мікророзмітка Schema.org. Також рекомендуємо додати карту чи схему проїзду.
Джерело: https://www.freepik.com
Доставка. Така сторінка необхідна компаніям, які доставляють товари чи продукцію. Навіть якщо ви безпосередньо не займаєтеся транспортуванням, клієнт має знати, хто цим займатиметься, де і як отримати своє замовлення, оформити відмову, платна чи безкоштовна доставка, які її терміни тощо.
Джерело: https://www.asos.com
Оплата. У разі надання платних послуг повідомте клієнтам інформацію щодо системи оплати замовлень.
FAQ. Сторінка з частими питаннями заощадить ваш час, оскільки з її допомогою користувачі зможуть самостійно знайти відповіді на хвилюючі їх запитання. Якщо не знайдуть — перейдуть на сторінку «Контакти» та зв’яжуться з вами особисто.
Джерело: https://www.asos.com
Про компанію. Це важлива сторінка, оскільки на ній клієнти дізнаються історію вашої компанії, знайомляться з її діяльністю, співробітниками, кейсами, сертифікатами та іншими документами, що підтверджують вашу кваліфікацію та професіоналізм.
Зображення від storyset на Freepik
Відгуки. Клієнти мають бачити, що ви справді ведете реальну діяльність. Сторінка з відгуками покаже, наскільки високий рівень послуг, що надаються, а також, як ви спілкуєтеся з клієнтами. Важливо, щоб відгуки на сторінці могли залишати не лише зареєстровані користувачі. Ну і, звичайно, у жодному разі не створюйте фейкових коментарів. Якщо ж хочете більше відгуків, мотивуйте до цього клієнтів за допомогою невеликих подарунків.
Джерело: https://makeup.com.ua
Блог (новини, статті). Така сторінка буде перенаправляти до вас користувачів із пошукових систем. Для цього регулярно оновлюйте контент, робіть його цікавим та цінним, а також обов’язково стежте за актуальними новинами та подіями.
Послуги. Якщо ви надаєте декілька послуг, не змішуйте їх на одній сторінці. Для кожної послуги або продукту створюйте окрему сторінку з детальним описом, фото, відео тощо.
Сторінка помилки 404. На цій сторінці має бути інформація, чому користувач опинився тут і що йому робити далі. Надайте відвідувачам можливість повернутись на головну сторінку сайту або інші розділи. Не забудьте додати відповідні посилання.
Порада! Якщо ж ви створюєте односторінковий сайт, то скористайтеся нашим посібником зі структури лендингу — у ньому ми докладно розповіли про кожен блок, його вплив на конверсію, а також знайшли приклади відмінних лендингів для натхнення.
Call To Action у структурі сайту: навіщо потрібен заклик до дії
Незалежно від обраної вами структури для комерційного сайту дуже важливо привести клієнта до цільової дії. Для цього є низка вже перевірених інструментів.
- Використовувати заклики до дії в тексті. Call To Action (CTA) може стояти після спеціальної пропозиції, у середині тексту та/або наприкінці. Однак якщо текст короткий — не перестарайтеся, інакше тільки злякаєте потенційного клієнта. Заклики можуть бути подвійними («Купи та підпишись на нас»), говорити про вигоду («Купи та отримай подарунок») або вказувати на ексклюзивність пропозиції («Сьогодні 40% знижка на весь асортимент товару). Як бачимо з прикладів, заклик до дій формується саме за допомогою дієслів («зателефонуй», «отримай», «замов» тощо).
- Впровадити кнопку CTA — “завантажити”, “зателефонувати”, “купити в 1 клік”, “отримати чек-ліст”, “купити за ХХХ грн”, “зв’язатися з нами” і тощо. На сторінці, що продає, такі кнопки використовують на головному екрані, в кінці посадкової і в середині структури, якщо дозволяє контекст.
- Формувати тригери довіри. Саме вони мотивуватимуть клієнтів натиснути на кнопку СТА. Для цього розміщуйте на сайті достовірні відгуки, детальну інформацію про товар, фото та відео, інформацію про компанію, відповідайте на коментарі та запитання тощо.
Якщо ви надаєте дорогі послуги та товари, то стратегія заклику до дії може й не спрацювати. У такому разі зосередьтеся на тому, щоб встановити з клієнтом довірчі стосунки та емоційний зв’язок (наприклад, це може бути безкоштовна консультація). Також не забувайте про розсилки, адже клієнт не завжди хоче спілкуватися з менеджером по телефону, проте отримана необхідна інформація може допомогти йому ухвалити фінальне рішення.
Поради щодо розробки структури сайту
- Кожній сторінці надавайте унікальне ім’я.
- Додайте до структури сайту рядок навігації, щоб користувачам було легше переміщатися сайтом.
- Проконтролюйте, щоб із кожної сторінки сайту можна було повернутися на головну.
- Створюйте логічні та зрозумілі URL-адреси.
- Додайте внутрішню перелінковку.
- Розділи про ваші послуги або продукти розміщуйте поруч із головною сторінкою, щоб вони потрапляли у поле зору відвідувачів.
Додаткові фішки у структурі сайту
- Якщо ви продаєте товар, за допомогою окремого розділу можете показати, як ним користуватися. Невеликий матеріал із фото- та відеоконтентом точно зацікавить потенційних покупців й зніме зайві питання і сумніви.
- Для запланованих компанією подій можна використовувати на сайті спеціальну таблицю або таймлайн.
- Щоб підкреслити ексклюзивність пропозиції або показати, коли стартують продажі, додайте на сайт лічильник зворотного відліку.
- Додайте на сайт блок з інформацією про переваги вашої компанії. Тезисно поясніть, чим ви відрізняєтесь від інших і чому клієнту буде комфортно співпрацювати з вами.
- Розмістіть на сайті публікації з історіями успіху клієнтів — вони стануть наочним прикладом роботи вашої компанії.
- Для створення успішної комунікації з користувачами додайте на сайті кнопки зворотного зв’язку, а також іконки соціальних мереж.