Як змінилася роль директора з маркетингу після пандемії? Дослідження LinkedIN і досвід Webpromo
04.02.2021
В кінці січня 2021 року LinkedIN опублікувала результати опитування, в якому взяли участь 300 директорів із маркетингу (CMO). Більше половини з них прийшли до висновку, що роль маркетолога в компанії після пандемії серйозно змінилася.
Давайте дізнаємося, як саме.
Результати дослідження LinkedIN:
- 58% опитаних директорів з маркетингу заявили, що їм все більше доведеться підтримувати інші функції, включаючи брендинг роботодавця, внутрішні комунікації, навчання і розвиток.
- Також 48% очікують, що вони будуть мати більший вплив на рівні ради директорів.
- 87% директорів з маркетингу кажуть, що пандемія підвищила необхідність гнучкого. При цьому 60% попереджають, що зараз вони ризикують завдати шкоди пріоритетною маркетингової стратегії через гнучкості.
- Маркетологи прагнуть підвищити рентабельність інвестицій і оптимізувати доходи за рахунок використання потенціалу цифрового маркетингу і даних про клієнтів для стимулювання взаємодії з продуктами / послугами компанії.
- Так як потреба в digital-маркетингу збільшила фінансове навантаження на компанію, то 65% очікують ослаблення в 2021 році.
- Незважаючи на всі складнощі, лише 10% маркетологів готуються до скорочень в штаті, а 24% очікують, коли світ вийде зі стану невизначеності.
Опитування директорів з маркетингу LinkedIN супроводжував своїм коментарем Том Пеппер, глава відділу маркетингових рішень LinkedIn в Великобританії, Ірландії та Ізраїлі:
«Covid-19 спровокував серйозні зміни в бізнесі, і директорам з маркетингу було запропоновано вирішувати майбутні завдання і сприяти поверненню до зростання, — сказав він і додав, — Директорам з маркетингу завжди був потрібний різноманітний набір навичок, але, схоже, в 2021 році вони візьмуть на себе ще більше обов’язків. Підвищення кваліфікації буде важливим напрямком для директорів з маркетингу в цьому році, оскільки вони прагнуть перерозподілити співробітників і заповнити потенційні прогалини в навичках, але найкмітливіші також будуть знати, коли залучати додаткових талантів.»
Думка Webpromo про те, як зміналася роль директора з маркетингу після пандемії
З цим питанням редакція блогу звернулася до керівника відділу маркетингу Webpromo Олени Мельник.

Олена Мельник, Head of Marketing Webpromo
«Виходячи з власного досвіду можу сказати, що роль директора з маркетингу безумовно змістилася. Так як звичний спосіб отримання клієнтів став не таким актуальним, яким був до пандемії, то велика частина функцій маркетингу перейшла в онлайн. І, в першу чергу, це функція залучення клієнтів — лідогенерація», ― поділилася Олена.
Також Олена розповіла, чи були у неї професійні страхи перед новою реальністю і який період найсильніше вплинув на роботу відділу маркетингу.
«Хороший маркетолог — той, який думає про можливості, коли в усьому світі і в індустрії зокрема настає криза. Тому тут немає місця страху. Можу сказати лише, що переломний момент настав у період з квітня до початку червня 20-го, коли всі, включаючи Webpromo, переживали трансформацію. Але він завершився, ми адаптувалися і продовжуємо бути максимально ефективними в роботі.»
Що ж стосується автоматизації процесів, які знайшли своє відображення в думках учасників опитувань LinkedIN і CMO Council на початку нового 2021-го року, то у керівника відділу маркетингу Webpromo є на цей рахунок чітка позиція:
«Пандемія не була пусковим механізмом для автоматизації процесів. Цей тренд почався набагато раніше і завжди в пріоритеті маркетологів.
Тепер про саму автоматизації. Якщо ми говоримо про автоматизацію процесів, при якій дані передаються з аналітики в CRM-ку і назад для автоматичного налаштування РК з урахуванням цінності вхідних лідів або при якій формується дашборд з періодичністю або в моменті, то це актуально поза кризою і поза пандемії. Якщо ж мова про автоматизацію функції контролю співробітників відділу як спосіб підвищення ефективності, то я від цього не в захваті. Є методи набагато кращі, перевірені мною особисто на практиці, — розвиток кожного члена команди, постановка цікавих завдань, якісний зворотній зв’язок. Автоматичне управління вбиває будь-які прояви творчості в маркетологів.»
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Підвищуємо продажі з Hotline на свята: інструкція від Ашан і Webpromo;
- Як отримати приріст +84,5% безкоштовного трафіку навіть з урахуванням спаду сезонності;
- Статистика для e-commerce: дані, які потрібно знати маркетологу в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.