Головна » Блог » 60 термінів, які має знати кожен інтернет-маркетолог

60 термінів, які має знати кожен інтернет-маркетолог

05.08.2022

Катерина Ліфиренко, редактор блогу Webpromo


Професія маркетолога передбачає знання основ SEO-просування, PPС, CRO, аналітики, а також вміння розробити маркетингову стратегію та грамотно розподілити бюджет по джерелам трафіку. Всі ці спеціалізації вміщують безліч термінів і скорочень, заплутатися в яких дуже просто. Терміни лякають лише коли їх не знаєш. Звичайно, професійному маркетологу не потрібно знати всі тонкощі налаштування реклами або нюанси факторів ранжування, проте базове розуміння професійної лексики має бути точно. Щоб ви впевнено почували себе на зустрічах і були на одній хвилі з фахівцями, ми підготували для вас список із 60 термінів, які необхідно знати кожному інтернет-маркетологу.

Зміст:

  1. Стратегія та планування
  2. PPC
  3. SEO
  4. CRO
  5. Аналітика

Термины маркетинга



 

 

Терміни маркетингу

Демаркетинг

Демаркетинг стратегія негативного маркетингу, що здійснюється з метою зниження попиту на певну групу товарів чи послуги.

Діджитал-мікс

Діджитал-мікс термін, що означає використання різних інструментів цифрової реклами в рамках кампанії.

Медіаплан

Медіаплан це інструмент організації розміщення реклами на різних каналах. Такий план дозволяє ефективно організувати маркетингове просування шляхом структурування інформації, розрахунку витрат, розподіл коштів по рекламним каналам, відображення планових показників, цілей.

ROI

Return On Investment, ROI (коефіцієнт повернення інвестицій) показник, що характеризує прибутковість або збитковість бізнесу. Це фінансовий коефіцієнт, що дозволяє оцінити окупність. Для його визначення необхідно проаналізувати суму вкладень та дохід від них.

ROMI

ROMI (окупність інвестицій у маркетинг) це допоміжний показник рентабельності інвестицій, який вимірює ефективність маркетингової кампанії з метою ухвалення найкращих рішень щодо майбутніх інвестицій. ROMI розраховується за формулою: (Доходи від маркетингу – Витрати на маркетинг) / Витрати на маркетинг * 100%.

ROAS

ROAS (рентабельність рекламних витрат) це маркетинговий показник, який вимірює ефективність рекламних кампаній. ROAS = Дохід від реклами / Витрати реклами х 100%.

Сегментація ринку

Сегментація ринку об’єднання в окремі групи цільову аудиторію за однаковими ознаками, характерними відмінностями, які важливі для подальшого розвитку компанії. Такий процес розбиття дозволяє провести якісний аналіз груп споживачів.

Перформанс-маркетинг

Перфоманс-маркетинг (Performance marketing) результативний маркетинг, який дозволяє синхронізувати всі рекламні канали з метою отримання максимального ефективного результату. Усі дії спрямовані збільшення продажів і повернення витраченого бюджету на маркетингову кампанію.

Позиціювання

Позиціонування чітко сформований образ компанії, бренду, продукту чи послуги для цільової аудиторії. Дозволяє відрізнятися від конкурентів. Це позиція торгової марки, що запам’ятовується у свідомості клієнтів. Включає в себе певні асоціації, з якими аудиторія пов’язує бренд.

Омніканальний маркетинг

Омніканальний маркетинг — тип маркетингу, основою якого є використання відразу кількох взаємодіючих між собою каналів комунікації.

Кастомізація

Кастомізація (Customization) — один із методів маркетингу з розробки продукту. Це процес індивідуалізації товару, зміна його з урахуванням вимог потенційного покупателя. Зміни вносяться в конструкцію та дизайн товару. Кастомізація виконує функцію індивідуального підходу до клієнта.

KPI

KPI (Key Performance Indicators) — індикатор, який використовується для перевірки ефективності роботи компанії. Це числові показники, що дозволяють аналізувати досягнення поставленої мети.

SERM

SERM (управління репутацією) — це сукупність методів, що впливають на фактори управління репутацією приватних осіб та бізнес-структур.

 

 

Термины маркетинга

СTR

СTR (click-through rate) — це показник, за допомогою якого вимірюється ефективність рекламної кампанії. Він обчислюється за допомогою спеціальної формули, для цього потрібно кількість кліків по рекламному оголошення поділити на кількість показів реклами та помножити на 100. Клікабельність дозволяє оцінити зацікавленість користувачів та частоту натискань на оголошення.

CPL

CPL (cost per lead) — показник вартості залучення одного ліда, який можна розрахувати за формулою. Для цього витрати на рекламу потрібно поділити на кількість одержаних лідів. Ця цінова модель використовується для оплати реклами.

CPC

CPC (cost per click) — це термін платної реклами, при якому рекламодавець платить за кожен клік по оголошенню. Іншими словами, це ціна за клік.

CPA

CPA (call to action), заклик до дії — інструмент, що використовується маркетологами для отримання негайної реакції від користувача. Він підказує подальші дії — оформити замовлення, перейти на сайт, підписатися на розсилку тощо. CTA складається з двох головних елементів: яскравого оформлення та активного дієслова.

GDN

Google Display Network (контекстно-медійна мережа) — це сукупність сайтів та програм, що дозволяють розміщувати рекламні оголошення в мережі. Реклама показується зацікавленим у продукті користувачам на сайтах-партнерах Google.

Медійна реклама

Медійна реклама (Display advertising) — візуальний рекламний продукт. Інструмент привертає увагу користувачів за допомогою інформації, поданої у вигляді графіки, аудіо або відео. Це банери та відеоролики, які використовуються з метою маркетингового просування послуг, брендів, сайтів, торгових марок тощо.

Программатик реклама

Программатик реклама — спосіб автоматизації рекламного процесу, що дозволяє рекламодавцям купувати показ банера певній групі користувачів. Це дає можливість оптимізувати рекламну кампанію та підвищити її релевантність за допомогою вибору необхідних параметрів аудиторії.

Машинне навчання

Машинне навчання — метод навчання, характерний штучному інтелекту. У процесі виконання аналізу даних система навчається, виділяючи знання з даних. Аналітична система самостійно приймає рішення, виявляючи закономірності на основі даних без участі людини.

Мінус-слова

Мінус-слова — це певний перелік слів, які виключаються з рекламної кампанії. За ними реклама не показуватиметься. Додавання таких мінус-слів доступне лише для ключових фраз. Це дозволяє зробити рекламу більш релевантною та виключити користувачів, які не потрапляють до цільової аудиторії.

Ремаркетинг

Ремаркетинг — розроблений Google Ads маркетинговий інструмент, який має на меті повернути клієнта на сайт і завершити покупку. Технологія показує рекламу відповідно до запиту користувача, котрий покинув сайт.

Скликання

Скликання (Clicking) — це один із методів недобросовісної конкуренції між рекламодавцями. Процес збільшення кількості нецільових кліків по рекламним оголошенням, що виконуються людиною або роботом. Здійснюється з метою розтрачування бюджету, виділеного на рекламну кампанію.

Конверсія

Конверсія (Conversion) — це спосіб оцінки ефективності рекламної кампанії. Відображає відсоток користувачів, які виконали цільові дії (оформлення заявки, оплата замовлення тощо) по відношенню до відвідувачів ресурсу. За допомогою конверсії оцінюється та аналізується рівень продажів, здійснюється пошук способів їх збільшення.

 

 

Термины маркетинга

SEO-аудит

Пошуковий або SEO аудит — це перевірка внутрішньої та зовнішньої оптимізації інтернет-ресурсу на відповідність його критеріям пошукової системи, необхідним для оптимального ранжування сайту.

Внутрішня оптимізація

Внутрішня або On-page оптимізація — оптимізація веб-сторінок сайту під вимоги пошукової системи з метою підвищення їхньої позиції у видачі. Один із ключових етапів SEO-оптимізації сайту.

Посилальний профіль

Посилальний профіль (Link Profile) — це сукупність всіх посилань, розміщених на зовнішніх ресурсах та ведучих на сайт.

Дубль сторінки

Дубль сторінки (Duplicate page) — ідентична копія сторінки сайту, розміщена на одному домені з різними URL-адресами. Наявність дублів не ускладнює роботу ресурсу, але створює проблеми під час індексування. Пошуковик, побачивши дубль сторінки, використовує обмеження, фільтри та знижує позиції у рейтингу.

Індексація

Індексація (Indexing) — робота пошукової системи, спрямована на збирання інформації про сторінки сайту та додавання її до бази даних. Робот відвідує ресурс та аналізує його на наявність помилок. Тільки після цього визначатиметься позиція сайту в результатах пошуку.

Лінкбілдінг

Лінкбілдінг (Link building) — метод пошукового просування, що використовується в SEO-оптимізації ресурсу. Передбачає нарощування посилання для збільшення рейтингу сайту або його окремих сторінок.

Локальне SEO

Локальне SEO — стратегія пошукового просування, мета якого досягти високих позицій, збільшення кількості користувачів та підвищення впізнаваності бренду в географічно близькому до компанії регіоні. В основі такої пошукової оптимізації — геозалежні запити, пошук карток. Більше підходить для компаній, що мають фізичний офіс (магазинів, кафе, барів, салонів краси, автомайстерень тощо).

Backlink

Зворотнє посилання (Backlink) — розміщене на сторонніх ресурсах посилання на сайт. Зв’язок зовнішнього ресурсу з іншим сайтом.

Пошукова оптимізація

Пошукова оптимізація — це роботи спрямовані на оптимізацію ресурсу з метою кращого ранжування пошуковими системами та підняття позицій у пошуковій видачі.

Контент користувача

Контент користувача — текстова та візуальна інформація, яка розміщується на ресурсі користувачами.

Ранжування

Ранжування (Ranging) — роботи пошукової системи, спрямовані на оцінку релевантності сторінок, їх сортування в пошуковій видачі. Визначення позиції сторінок інтернет-ресурсу у відповідь на запити користувачів. Для успішного ранжування сайт має відповідати пошуковим запитам.

Редирект

Редирект (Redirect) — процес переадресації користувача з однієї сторінки сайту на іншу.

Семантичне ядро

Семантичне ядро ​​— це сукупність пошукових запитів, які є релевантними вимогам потенційних клієнтів. Для створення семантичного ядра виконується ряд робіт зі збирання ключових фраз та слів, пов’язаних з конкретною нішою та які залучають цільовий трафік на сайт. У цьому непотрібні відсіваються, інші розбиваються на тематичні кластери.

 

 

Термины маркетинга

Landing page

Посадкова сторінка (Landing page) — сторінка інтернет-ресурсу, куди потрапляє користувач після введення запиту, це може бути контекстна реклама, таргет або інші джерела трафіку. Мета посадкових сторінок — спонукати користувачів до певної дії, купити товар, замовити послугу, заповнити форму зворотнього зв’язку.

Hamburger button

Гамбургер-меню — кнопка з трьома горизонтальними смужками на інтерфейсі сайту, що приховує меню навігації. Використовується для збереження місця на екрані. Часто зустрічається у мобільних версіях інтернет-ресурсів.

Mobile friendly

Mobile friendly — ​​цим терміном описують «дружелюбність» та адаптивність інтернет-ресурсу до мобільних пристроїв. Наскільки зручно його переглядати на мобільних девайсах.

User experience

Досвід користувача (User experience) — це сприйняття користувачем товарів і послуг, після взаємодії з ними. Може бути негатив, радість, задоволення чи роздратування.

Інтерфейс користувача 

Інтерфейс користувача (User interface) — сукупність апаратних і програмних засобів, завдяки яким здійснюється взаємодія користувача з певною системою. Це не лише візуальна частина програми, а й мова, яка використовується для розкриття її змісту.

CRO-аудит

CRO-аудит — термін означає оптимізацію коефіцієнта конверсії. Це ряд робіт, спрямованих на пошук можливостей збільшення продажів через сайт та удосконалення якостей веб-ресурсу.

Usability

Юзабіліті (Usability) — сукупність характеристик, котрі визначають зручність і якість інтерфейсу користувача. За допомогою цього терміна оцінюється наскільки комфортно і просто працювати інтернет-ресурсом.

Сайт візитка

Сайт-візитка — інтернет-ресурс, на якому розміщується інформація для презентації компанії або професійної діяльності конкретної особи. Це веб-сайт у вигляді віртуальної візитної картки.

UX Copywriting

Мікро або UX-копірайтинг — створення текстового контенту для елементів інтерфейсу інтернет-ресурсів та програм. Ці тексти роблять взаємодію з інтерфейсом максимально зручною. До UX-копірайтингу відносяться назви пунктів меню та розділів, заголовки сторінок, кнопки, контекстні підказки, заклики до дії тощо.

Hover-ефект

Hover-ефект — веб-анімаційна технологія, яка використовується у створенні інтерфейсу сайту. При наведенні користувачем курса мишки на певні елементи, вони змінюють свій зовнішній вигляд (відбувається трансформація, зміщення, збільшення, підказки і т.п.).

 

 

Терміни маркетингу

Атрибуція

Атрибуція — процес присвоєння цінності діям, оголошенням, клікам та факторам на шляху користувача до здійснення конверсії.

Подія

Подія — дозволяє виміряти окрему взаємодію користувача на сайті або в програмі. Наприклад, завантаження сторінки, перехід за посиланням та здійснення покупки.

Представлення

Представлення — це рівень облікового запису Google Аналітики, який забезпечує доступ до звітів та аналітичних інструментів.

Сеанс

Сеанс — це послідовність дій користувача на сайті за певний період часу. За один сеанс може відбутися кілька переглядів сторінок, подій, взаємодій та транзакцій електронної торгівлі.

Глобальний тег сайту

Глобальний тег сайту (gtag.js) — це спеціальна бібліотека, яка сумісна з сервісами Google, призначеними для збору статистики сайтів та відстеження конверсій.

Сегмент

Сегмент — це набір даних Google Analytics, які відповідають певним критеріям. Наприклад, сегмент може об’єднувати дані про користувачів з певної країни або міста, покупців конкретного товару або відвідувачів певного розділу сайту.

Спеціальний звіт

Спеціальний звіт — це звіт у Google Analytics, який можна налаштувати під необхідні критерії. Ви вибираєте показники та параметри та вирішуєте, в якому вигляді вони мають бути представлені.

Direct

Direct — це прямі переходи на сайт. Google Analytics визначає такий трафік, коли користувачі вводять адресу в рядку браузера або відкривають сторінки, збережені в закладках.

Referral

Referral — це трафік, який потрапляє на ваш сайт за зовнішніми посиланнями.

Social Network

Social Network —  це трафік на сайт із соціальних мереж.

Display

Display —  це трафік, який потрапляє на сайт з оголошень медійної реклами, в тому числі враховуються кліки з банерної реклами в соцмережах.

 

 

Последние материалы рубрики

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Адаптування маркетингової стратегії бізнесу

Ключові питання перед виходом на міжнародні ринки. З чого почати та які маркетингові інструменти використовувати?

Оновлення LinkedIn Ads

4 нові функції LinkedIn Ads

Оновлення LinkedIn Ads. Які нові інструменти розміщення реклами запускає соціальна мережа?

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах:...

Як просувати мультирегіональний та мультимовний сайт на одному домені? Розповідаємо на прикладі кейсу AutoCatalyst

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Комплексне просування бізнесу на глобальний ринок

Як підібрати performance інструменти для просування на зовнішній ринок? Планування бюджету та маркування рекламних кампаній

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті