Нові правила написання мета-тегів Title і Description від Google
21.10.2021
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Оксана Харьковчук
Теги Title і Description («тайтл» і «дескріпшн») призначені для опису змісту сторінки і ранжирування в пошуковій видачі. Ці важливі елементи SEO-оптимізації та просування формують сніпет і допомагають користувачам переходити на сайт за пошуковим запитом. 8 жовтня 2021 року Google представив нові правила написання мета-тегів в результатах пошуку для Title (Контролюйте title в результатах пошуку) і Description (Контролюйте сніпети в результатах пошуку).
Нові правила написання мета-тегів допоможуть правильно зрозуміти логіку формування сніпетів, скласти заголовки і описи ваших сторінок для ранжирування в пошуковій видачі. Давайте розглянемо їх детальніше.
Зміст:
- Як створюються теги title в пошуку Google?
- Нові правила написання тега Title
- Як створюються сніпети в пошуку Google?
- Нові правила написання мета-тега Description
- Висновки
Як створюються теги title в пошуку Google?
Процес генерації заголовків (тегів title) в результатах Google повністю автоматизований. У ньому враховується як вміст сторінки (контент), так і посилання на ресурси, які з’являються в інтернеті. Мета заголовка посилання або тега title — якнайкраще представити і описати кожен результат в пошуковій видачі.
Нові правила написання мета-тегів Google вказують, що пошуковик використовує такі джерела для автоматичної генерації Title:
- Вміст тексту в елементах title
- Основний title або заголовок, який відображається на сторінці
- Елементи заголовку, такі як H1
- Інший контент, який буде помітно завдяки стилям тексту
- Основний текст на сторінці
- Якірний текст (Anchor text)
- Текст зашитий в посилання, який вестиме на сторінку
Оскільки Google не може вручну змінювати теги title для окремих сайтів, в компанії постійно працюють над тим, щоб зробити їх якомога більш релевантними. Ви можете поліпшити якість відображуваного тега title для вашої сторінки, використовуючи нові правила написання мета-тегів Title і Description від Google.
Нові правила написання тега Title
Title як заголовок результату запиту надає користувачам краще розуміння контенту сторінки, яка з’явилася в пошуку. Нові правила написання мета-тегів Google вказують, що пошуковик використовує кілька різних джерел для автоматичного визначення посилання заголовка.
Як сформувати високоякісний текст Title на своїх веб-ресурсах, використовуючи нові правила написання мета-тегів Google?
- Перевірте, щоб на кожній сторінці вашого сайту був вказаний заголовок і прописаний title.
- Короткий і змістовний текст для title, який поміститися в результатах пошуку. Нові правила написання мета-тегів Google вказують, що слід використовувати конкретику, а не розмитість опису, як «Home» для вашої домашньої сторінки або «Profile» для профілю певної людини.
- Не використовуйте нерелевантні ключові слова або не перенасичуйте текст релевантними. Наприклад, «Foobar, foo bar, foobars, foo bars» не допоможе користувачеві і, швидше за все, заплутає Google.
- В title уникайте шаблонів і повторюваного тексту. Наприклад, «Назва бренду — Дивіться відео, тексти пісень, постери, альбоми, огляди і концерти» — це не інформативний текст. Однак, якщо слова «відео, тексти пісень» будуть включені в тайтл сторінки, яка присвячена саме пісням та їх текстам, тоді це допустимо. Можна також використовувати фактичну назву групи в якості короткого тексту і мета description для опису вмісту вашої сторінки. Тому, варто оновлювати тайтл елемент для динамічного відображення інформації.
- Брендуйте свої заголовки в тайтлі і додавайте інформацію про ваш сайт лаконічно.В якості прикладу видно, що зазначена назва ресурсу, а на початку і кінці елемент title з разділювачем.
- Коли ви не дозволяєте Google індексувати свою сторінку або використовуєте robots.txt, це не означає, що пошукові роботи цього не зроблять. Наприклад, Google може проіндексувати вашу сторінку, перейшовши за посиланням з чужого сайту. Якщо немає доступу до контенту, алгоритми Google враховуватимуть позасторінковий контент для створення посилання заголовка, наприклад тексту прив’язки з інших сайтів. Щоб запобігти індексування URL-адреси, ви можете використовувати noindex.
Нові правила написання мета-тегів Title від Google можна прочитати тут.
Як створюються сніпети в пошуку Google?
Сніпети в пошуку Google генеруються автоматично з вмісту сторінки. Вони призначені для виділення і попереднього перегляду вмісту ресурсу, що найкраще відповідає конкретному пошуковому запиту користувача. Це означає, що Google може відображати різноманітні сніпети для різних пошукових запитів.
Нові правила написання мета-тегів Google вказують, що у власників сайтів є два основних способи запропонувати Description для сніпетів сторінок:
- Повні або розширені результати. Додайте на свій сайт структуровані дані, які допоможуть Google зрозуміти сторінку: наприклад, огляд, рецепт, бізнес або захід. Дізнайтеся більше про те, як розширені результати можуть поліпшити позицію вашого ресурсу в результатах пошуку.
- Мета-теги: Google іноді використовує вміст тега meta для генерації сніпетів. Це відбувається в тому випадку, якщо є більш точний опис, ніж можна взяти безпосередньо з вмісту сторінки.
Ви можете поліпшити якість відображуваного тега description для вашої сторінки, використовуючи нові правила написання мета-тегів Title і Description від Google.
Нові правила написання мета-тега Description
Сніпет сторінки — це опис або короткий бриф пошукового запиту в Google та інші його властивості (наприклад, Google Новини). Google використовує кілька різних джерел для автоматичного визначення фрагмента опису для кожної сторінки. Також можливе створення сніпета системою розширених результатів на основі розмітки і вмісту.
Як сформувати високоякісний текст Description на своїх веб-ресурсах, використовуючи нові правила написання мета-тегів Google?
- Перевірте, щоб на кожній сторінці вашого сайту був зазначений мета-опис description.
- Короткий, змістовний та унікальний текст опису description для кожної сторінки. Нові правила написання мета-тегів Google вказують, що варто використовувати конкретику і вкладеність рівнів. Також важливо обов’язково створити описи для основних URL-адрес, таких як головна і топові сторінки вашого сайту.
- Використовуйте релевантну інформацію в описі description. Наприклад, в новинах або повідомленнях блогу можна вказати дату публікації, автора або інформацію про підписи. Опис з ключовими фрагментами інформації (ціна, вік, виробник) також може бути доречна в пошуку.
- Створюйте description за допомогою програмного опису (programmatic generation) в тих випадках, коли ручне введення неможливе. Наприклад, для сайтів, де зберігаються великі бази даних. Дані, що стосуються сторінок, добре підходять для створення програмних описів. Зверніть увагу, що довгі мета-описи будуть погано відображатися в пошуку і можуть заплутати користувачів та Google.
- Використовуйте в description якісні та інформативні мета-описи, з перспективою їх відображення в результатах пошуку Google та поліпшення вашого трафіку.
Нові правила написання мета-тегів Description можна прочитати тут.
Висновки
- Мета-теги Title і Description («тайтл» і «дескріпшн») формують сніпет сторінки і допомагають користувачам переходити на сайт за пошуковим запитом. Вони призначені для опису змісту і ранжирування в пошуковій видачі.
- Google представив нові правила написання мета-тегів (заголовків та описів) в результатах пошуку для Title (Контролюйте title в результатах пошуку) і Description (Контролюйте сніпети в результатах пошуку).
- Сформувавши сніпет за новими правилами написання мета-тегів Title і Description від Google ви зможете поліпшити ранжирування сайту або сторінки в пошуковій видачі.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Найпопулярніші сайти України за Вересень 2021. Як маркетологам використовувати дані з рейтингових списків?;
- Ситуативний маркетинг або в чому принцип «Гри в кальмара»?;
- Конверсія продажів онлайн і офлайн: проста формула + приклад розрахунку;
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.