Аромамаркетинг Дмитра Борисова, WOW-ефект і бізнес без конкуренції: перший випуск подкасту «А что, если?»
12.02.2021
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ольга Коцофанэ
В українському аудіопросторі з’явився абсолютно новий подкаст про маркетинг — «А что, если?», в якому маркетологи Webpromo Олена Мельник і Кирило Андрусяк разом з цікавим гостем міркують про бізнес в альтернативній реальності. Їх випуски виводять слухачів за рамки звичного мислення та надихають на пошук нових сенсів, а іноді — дають можливість виграти круті тематичні призи.
Тема першого випуску — «А що, як люди втратять смак та нюх?». Розбиратися з питанням ведучим допомагав відомий український ресторатор і маркетолог Дмитро Борисов.
Подкаст «А что, если?». Випуск #1
Кирило: Діма, дуже приємно! Раді бачити вас сьогодні в студії з нами. У нас є прекрасна традиція — назви 3 головних факти, які ти готовий виділити про себе.
Дитро Борисов: Мене називають ресторатором-маркетологом. І це вже факт. Багатодітний батько. Та хороша людина, напевно.
Кирило: Чудові факти. Такі прям милі-милі 🙂
Дмитро Борисов: Так, я мі-мі-мішний.
Олена: Ми не дарма покликали саме тебе (Дмитра Борисова — прим. ред.) сьогодні. Тому що у нас така тема — «А що, як всі люди втратять смак та нюх?» і я вважаю, дуже доречний у нас гість.
Дмитро Борисов: Друзі, давайте спостерігати це зараз. Що відбувається зі світом, коли втрачається смак та нюх? На жаль, через пандемію коронавіруса це можна виділити як ключовий фактор, бо хвороба проявляється через втрату цього. І подивіться як все валиться навколо, починаючи від Штатів і закінчуючи всіма іншими країнами. Тому що через рецептори в цілому проявляється смак до життя. А без цього якось все нудно.
Олена: Так, дійсно. У нас п’ять основних органів почуттів, а смак і нюх — це майже половина. І втрачається великий спектр відчуттів.
Дмитро Борисов: До того ж згадайте, ми навіть, якщо приходимо в якесь місце з дитинства, відчуваємо ось цей ось аромат і відразу флешбек, згадуємо речі, про які вже забули. Смаки і аромати — дуже важливі частини нас. Загалом смак дає нам з вами повне відчуття. Наприклад борщ зі шматочком сала, обов’язково на пампушці або якийсь дріжджовій випічці, з маленькою чаркою крижаної «Горілочки». Без цього смак борщу не такий повний.
Кирило: Ну прям захотілося! (сміється — прим. Ред.)
Дмитро Борисов: Розганяємося! (сміється — прим. Ред.)
Олена: Все дуже класно, але маркетологи користуються цим і в комерційних цілях. Давайте бути відвертими. Аромамаркетинг — дуже прибуткова історія, тому що на імпульсивні покупки за рахунок приємного запаху в магазині припадає великий відсоток.
Дмитро Борисов: Так і є. Знову ж таки, щоб достукатися до серця споживача або клієнта, треба знайти способи, як через всі органи почуттів на нього якимось чином впливати. Аромамаркетинг у нас в ресторанах також активно використовується. Якщо ви заходите в мої заклади і відчуваєте аромат свіжоспеченого хліба, то це не факт, що ми печемо хліб десь в печі (сміється — прим. Ред.). Це як раз аромамаркетинг 🙂
Кирило: Яким чином це у вас влаштовано в ресторанах? Яка це система?
Дмитро Борисов: Є спеціалізовані компанії, які всередині — inside, та outside (в перекладі з англ. — ззовні, прим. ред.) Інсталюється певний пристрій в загальну припливно-витяжну вентиляцію, а можна окремо блочками (блоком — прим. ред. ) і розподіляє (аромат — прим. ред.). У процесі дегустації беруть участь купа різних баночок з якимись ароматами. Наприклад, хліба, кави, свіжоскошеної трави, лимона, апельсина або глінтвейну. Залежно від пори року і того, як ти хочеш в своєму форматі щось застосувати, вибирається аромат. Потім ставляться дифузори і запах розпорошується.
Олена: Клас! Як ціле мистецтво!
Дмитро Борисов: Я вам натякну! Якщо ви ходите навколо славнозвісного ресторану швидкого харчування на букву M, то ловили себе на думці, що там пахне на 500 метрів. // А коли дивитеся всередині в кухню, ви бачите, що там може поширювати такий запах? Ні! Я достеменно не знаю, але мені здається, вони витрачають чималі гроші, щоб на таку відстань outside (за межі закладу — прим. ред.) розпорошувати аромат.
Кирило: Коли ти голодний проходиш повз, це й правда працює. Дмитро, а якісь правила в аромамаркетингу є? Ти повинен слідувати цьому (вибраному — прим. ред.) аромату й надалі, щоб у клієнта в голові ресторан співвідносився з цим запахом?
Дмитро Борисов: Цілі можуть бути різні. Ми переслідуємо дві мети. Перша мета — це бренд-асоціація. У більшості моїх закладів пахне свіжоспеченим хлібом. Але також, наприклад, в рибних в форматах ми ставимо до цього аромату ще й додатковий аромат, який вирішує друге завдання… (яке саме, слухайте у повній версії подкасту)
В цьому випуску ви також дізнаєтесь:
- Що станеться з аромамаркетингом, якщо споживач втратить відчуття ароматів?
- Що таке WOW-ефект та чому зараз це найважливіше;
- Чому хороший сервіс ― швидкий серів.
*Перекладено з мови оригіналу.
Слухати повний випуск подкасту «А что, если?»
Мусимо попередити, що наш подкаст поки що не доступний українською мовою. Нам дуже шкода. Але є і хороші новини — відсутність перекладу в аудіоверсії ніяк не вплинула на якість контенту. Тож сподіваємося, це не завадить вашому розумінню учасників першого випуску. Приємного прослуховування!
Подкаст «А что, если?» доступний на всіх цифрових аудіоплощадках: Soundcloud, Apple Podcasts, Google Подкасты.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Підвищуємо продажі з Hotline на свята: інструкція від Ашан і Webpromo;
- Як отримати приріст +84,5% безкоштовного трафіку навіть з урахуванням спаду сезонності;
- Статистика для e-commerce: дані, які потрібно знати маркетологу в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.