Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Просування новинних сайтів: як зробити інформаційний портал популярним?

Просування новинних сайтів: як зробити інформаційний портал популярним?

25.01.2023

Таня Шевченко


Сьогодні одним з ключових KPI головних редакторів онлайн-медіа є трафік. Кількість унікальних відвідувачів визначає місце ЗМІ в конкурентному середовищі, відсоток проданої реклами та її вартість. І єдиний спосіб створити надійну присутність в інтернеті ― ефективна SEO-стратегія для новинного сайту. 

ЗМІ в інтернеті отримують більшість трафіку з пошукових систем. Але SEO для новинних сайтів має суттєві відмінності в порівнянні з просуванням комерційних сторінок. Крім величезної кількості ключових запитів, які генерують потенційні читачі, видавцям потрібно враховувати ще безліч інших факторів. Серед них свіжість, актуальність, унікальність та достовірність контенту. Але основа основ у SEO новинних ресурсів траст або, простими словами, рівень довіри пошукових систем до сайтів. Чим він вищий тим більше шансів регулярно потрапляти в рекомендації Google та залучати нову аудиторію.

Зміст:

Особливості новинних сайтів

Як збільшити органічний трафік для новинного сайту за допомогою SEO:

  1. Розробка зручної структури сайту
  2. Використання мікророзмітки Schema.org
  3. Додавання ключових слів
  4. Оптимізація швидкості завантаження сторінок
  5. Регулярне виправлення технічних помилок
  6. Перелінковка
  7. Адаптація мобільної версії сайту
  8. Розробка розділу для коментарів
  9. Додавання фото та відео
  10. Особлива увага до текстів

Інші методи просування новинних сайтів

 

Особливості новинних сайтів

Інформаційні портали потребують особливого підходу. Методи, що застосовуються для просування інтернет-магазинів чи сайтів з послугами, навряд чи принесуть хороший цільовий трафік новинним ресурсам. У чому ж полягають основні відмінності між комерційними та новинними сайтами? Розглянемо основні:

  • Ціль. У новинних порталів, на відміну від комерційних, немає завдання отримати конверсії, головна мета максималізація трафіку. Монетизуються інформаційні ресурси за рахунок розміщення реклами партнерів.
  • Запити. Новинні сайти мають велике семантичне ядро, пошук здійснюється за інформаційними запитами, яких дуже багато, але вони, найчастіше, мікроНЧ (мікронизькочастотні) або взагалі нечастотні.
  • Цільова аудиторія. Крім головної мети залучення нових користувачів, новинним сайтам важливо акцентувати увагу на утриманні поточної аудиторії та збільшенні частки лояльних читачів. Першість в створенні цікавого та актуального контенту, push-сповіщення, короткі анонси з посиланнями на сторінках соцмереж — для інформаційних ресурсів must have. 
  • Контент. Контент генерується редакторами, їх завдання постійний пошук актуальних новин, а в пріоритеті швидкість розміщення. Статті здебільшого мають подієвий характер, швидко застарівають, тому аналізувати позиції для такого формату контенту переважно немає сенсу.
  • Аналітика. При аналізі враховуються трафік (по сайту та по окремим розділам), середня тривалість сеансу, взаємодії з матеріалом (лайки, дизлайки, завантаження та ін.), кількість реєстрацій відвідувачів або кількість підписок (якщо присутні такі функції).

Особливості новинних сайтів



 

Як збільшити органічний трафік для інформаційного порталу?

SEO для інформаційних ресурсів — інструмент, завдяки якому можна значно збільшити трафік в довгостроковій перспективі з мінімальними інвестиціями. Щоб цей трафік ефективно «працював» на користь бізнесу, важливо не лише залучити штатного SEO-фахівця або маркетингове агентство з досвідом ведення новинних сайтів, а й навчити редакторів основам оптимізації текстів. В рамках SEO-просування, важливий наступний комплекс дій.

 

1. Розробіть зручну структуру сайту

Сайт повинен мати чітку, зрозумілу користувачам ієрархічну структуру: головну сторінку, сторінки категорій/розділів з контентом, контактну інформацію. Таку карту сайту необхідно прописати у файлі sitemap.xml це спростить навігацію пошуковим ботам. На інформаційному порталі мають бути присутні:

  • панель пошуку;
  • панігація (порядкова нумерація сторінок);
  • теги вони об’єднують схожі статті та допомагають читачеві знаходити матеріали на цікаву йому тему;
  • навігаційна стежка («хлібні крихти») — мінімім: → «основна категорія» → «розділ». Пропонуємо кілька прикладів:
Хлібні крихти на новинному порталі УНІАН

Приклад «хлібних крихт» портала https://www.unian.ua/

Приклад хлібних крихт на новинному сайті

Приклад навігації на сайті; https://news.finance.ua/

Приклад навігації на новинному сайті

На сайті https://nv.ua/ «хлібні крихти» об’єднані з меню – користувач бачить головну рубрику + підрубрику

 

2. Використовуйте мікророзмітку Schema.org

Schema.org — мікророзмітка, що дозволяє структурувати дані на сайті для пошукових систем. З її допомогою алгоритми Google розуміють, яку інформацію взяти для показу розширеного сніпета. Впроваджується мікророзмітка Schema.org на рівні HTML-коду. Серед переваг наявності мікророзмітки: привабливіший та зрозуміліший вид сторінки у видачі, покращення індексації пошуковою системою, підвищення клікабельності сніпета, як результат збільшення трафіку на веб-сайт. Приклади сайтів з реалізованою мікророзміткою:

Сайт з реалізованою мікророзміткою

Джерело: https://biz.nv.ua/; колонка автора

 

Сайт з мікророзміткою Schema.org в пошуковій видачі

Новинні сайти з мікророзміткою Schema.org в пошуковій видачі

 

3. Завжди додавайте ключові слова

Ключовими словами необхідно доповнювати: заголовки сторінок (оскільки вони є заголовками новин, назви мають бути зрозумілими, змістовними, та обов’язково з ключовими словами), сніпети (description), підзаголовки (h2-h4), описи зображень (атрибут ALT), URL-адреси (якісний URL — зрозумілий та читабельний. Як правило, URL-адреси автоматично генеруються ідентично вказаному заголовку сторінок, і часто — з помилками, які необхідно виправляти. Це можна зробити за допомогою онлайн-генератора URL-адрес).

 

4. Оптимізуйте швидкість завантаження сторінок

Оперативність особливо важлива для новинних порталів, адже інформація зі схожим змістом в лічені хвилини з’являється на декількох інформаційних майданчиках. Користувач навряд чи буде довго чекати поки завантажиться цікава йому стаття, а просто вивчить її на іншому, «швидшому» ресурсі. 

Щоб прискорити завантаження веб-сторінок, можна оптимізувати JavaScript та CSS, видалити зайві плагіни, налаштувати асинхронне завантаження, зменшити розмір зображень. Останній метод — одне із щоденних завдань редактора при публікації статей. Картинки мають бути:

  • не більше 1200 px та в межах 200-400 кб — розмір та вага визначаються SEO-спеціалістами індивідуально для кожного веб-ресурсу;
  • легкими, але при цьому якісними;
  • в форматах JPEG (JPG) або PNG.


 

5. Регулярно виправляйте технічні помилки

Потрібно регулярно сканувати сайт на помилки та вчасно виявляти сторінки 404, «биті» посилання, повторення метатегів. Сторінки з однаковими Title, Description, H1 пошуковик сприймає як дублі, може їх розцінити неякісними та уповільнити індексацію сайту. Важливо вказувати унікальні SEO-теги для кожної новини, а також Alt — для зображень. Часто при розміщенні великих обсягів інформації редактори про це забувають. Користуйтесь спеціалізованими сервісами, що швидко виявляють однакові метатеги, наприклад Screaming Frog SEO Spider.

Майте на увазі! Порожні title, description та h1 — не менш «шкідливі» з точки зору ранжування сторінок пошуковиками, ніж їх дублювання. Перевірити сайт на наявність незаповнених метатегів можна аналогічним способом, що й дублікати.

 

6. Робіть перелінковку

Внутрішня перелінковка сторінок має 2 важливих функції: підвищує якісні показники інформаційного порталу для ранжування пошуковими ботами та полегшує навігацію для користувачів. Посилання повинні допомагати відвідувачам легко знаходити схожі за тематикою матеріали, надавати доступ до роз’яснення незрозумілих термінів та іншої потенційно цікавої інформації. Ще один плюс внутрішньої перелінковки зростання поведінкових показників, адже користувачі будуть більше часу проводити на сайті.

 

7. Адаптуйте сайт до мобільних пристроїв

Так як люди найчастіше читають новини на смартфонах, коректне відображення ресурсу на девайсах з різною роздільною здатністю екрану обов’язкове:

  • реалізуйте адаптивний дизайн; 
  • використовуйте кегль шрифту від 14-16px; 
  • вимкніть спливаючі вікна (виключення: запит на дозвіл використання файлів cookie, перевірка віку, попередження про потенційно неприйнятний контент для певних категорій користувачів);
  • залишайте простір між рядками (наприклад, для шрифта 16px оптимально — 8px між рядками). Важлива також наявність абзаців, відступів між зображеннями, кнопками та іншими елементами сторінки для полегшення сприйняття інформації читачем;
  • щоб не «перевантажувати» сторінки в мобільній версії, залиште лише важливі навігаційні елементи. 

Перевірити наскільки сайт оптимізований для мобільних пристроїв можна за допомогою сервісів Google: Mobile-Friendly Test та WebPageTest

 

8. Додайте розділ для коментарів

Розробіть окремий розділ для коментарів під кожною новиною, а також можливість ділитися нею у соціальних мережах. Коментарі позитивно впливають на показники унікальності сторінки, а репости «сигналізують» пошуковим роботам про корисність контенту.

Розділ коментарів на сайті

https://dev.ua/news/

 

9. Доповнюйте новини зображеннями або відео

Фото-відеоконтент — невід’ємна частина користувацького досвіду. Він полегшує сприйняття інформації та допомагає краще орієнтуватися в тематиці. Додавайте мінімум одне зображення високої якості на початку або в середині новини. Якщо в наявності є актуальне відео, ним краще доповнити статтю у кінці основного тексту. Не забувайте про Alt та оптимізацію ваги та розміру фото для пришвидшення завантаження ресурсу. Звичайно, краще публікувати унікальні знімки, але зазвичай новинні ресурси використовують нейтральні картинки з відкритих джерел, що відповідають заголовку. 

Важливо: завжди перевіряйте першоджерело зображення та авторські права на нього. Якщо ліцензія на використання фото платна або потребує згоди автора, то розміщення таких файлів на сайті може стати причиною позову до суду та накладення серйозного штрафу. Рекомендуємо використовувати зображення з відкритого доступу тільки після перевірки ліцензії чи брати їх з офіційних фотобанків, пройшовши реєстрацію та оплативши підписку.

 

Видео на новостных сайтах

 

10. Приділіть увагу контенту

Тексти ключові для новинного сайту, саме задля їх вивчення користувачі переходять за посиланням. В свою чергу, Google використовує для вимірювання ступеня довіри до веб-сайту алгоритм EAT (експертиза, авторитетність, надійність), «цінує» та виводить в ТОП експертний у своїй ніші контент. Новини мають бути:

  • своєчасними та актуальними. Оптимально робити щогодинні (як мінімум) оновлення контенту та постійно «тримати руку на пульсі». Слідкуйте за іноземними ресурсами, офіційними порталами з вашої тематики (наприклад, державних установ, якщо публікуєте політичні новини), особистими сторінками відомих осіб в соцмережах тощо;
  • достовірними. Особливо це стосується заголовків. Створювати «клікбейтну» назву, яка не відповідає змісту не кращий варіант для новинних сайтів, адже це лише зіпсує репутацію та знизить шанси залучення лояльних читачів;
  • унікальними. Підвищити унікальність новин можна за рахунок створення авторської манери викладення матеріалів;
  • об’єктивними. Пам’ятайте, редактор лише доносить інформацію до населення, а ліричні відступи та особисті роздуми краще залишити для «колонки автора»;
  • короткими. Щоб змістовно передати суть більшості подій, як правило достатньо 1000-1500 символів;
  • відповідати політиці Google новин. Недотримання правил виключає можливість потрапляння в ТОП видачі пошуковика та Google News.

На новинних ресурсах основний відсоток трафіку припадає на нові матеріали в рекомендаціях Google та Google News. Пошуковик оцінює наступні параметри для виведення новини в ТОП:

  • свіжість новини;
  • регулярність публікацій на ресурсі;
  • кількість зовнішніх посилань (чим їх більше, тим авторитетнішим вважається сайт).

 

Тексти на новинному сайті



 

Інші методи просування новинних сайтів

SEO-оптимізація — ефективний, але не єдиний спосіб просування новинного сайту. Кращий варіант — використовувати кілька методів для нарощування трафіку.

 

RSS-стрічки

Велика кількість користувачів читає новини з різних джерел в одному вікні на смартфонах, а власники сайтів отримують свій трафік. Важливо зробити пропозицію підписки на RSS максимально помітною для відвідувачів ресурсу, а також зареєструватися в каталогах стрічок.

 

Соціальні мережі

Головний принцип постингу в соцмережах — вказувати лише заголовок, обкладинку та підводку до новини, а її основний зміст надавати лише після переходу користувача на сторінку з матеріалом. Але не варто дублювати один допис на всіх платформах, оберіть 1-2 релевантних для вашої тематики канали. Найбільш «новинною» соціальною мережею вважається Facebook. Відбирайте та публікуйте найцікавішу інформацію протягом дня та підводьте підсумки у рубриці «Дайджест новин». І не забувайте про хештеги — вони допомагають знаходити дописи за схожою тематикою та підвищують охоплення.

Обов’язково додайте на ваш сайт кнопки актуальних соцмереж, а також відкрийте можливість користувачам поширювати новину після її прочитання.

Просування новинних сайтів в соцмережах

 

Сайти партнерів

Ви можете створити фід новин та автоматично розміщувати їх на сайтах-партнерах, з якими попередньо обговорюється співпраця на платній чи безкоштовній основі, наприклад на UKR.NET.

 

Посилання з інших ЗМІ

Авторські дослідження журналістів та ексклюзивні репортажі не лише свідчать про авторитетність порталу та підвищують лояльність читачів, але й позитивно впливають на його індексацію в пошуковиках. Можна пропонувати розміщення авторського контенту іншим медіа, де буде вказано ваш сайт як першоджерело за рахунок нарощування маси зовнішніх посилань, зростають шанси потрапляння на топові позиції видачі.

Посилання із ЗМІ

 

Push-сповіщення

Короткі спливаючі сповіщення допомагають регулярно отримувати переходи на сайт від постійних читачів. Головна умова — надсилати push-сповіщення не дуже часто та висвітлювати в них лише найцікавіші події. 

🧐 Webpromo рекомендує: «легкі» новини та інформацію, що потенційно менше зацікавить читачів, краще розміщувати рано вранці, коли їх переглядають у сонному стані за філіжанкою кави. Сенсації та важливі події більш затребувані в обідній час та після закінчення робочого дня. Звичайно, це стосується лише тих новин, які не повинні бути опубліковані миттєво, щоб не втратити актуальності.

 

Відео на YouTube

Запуск каналу на YouTube з щоденними відеотрансляціями новин потребує значних фінансових вкладень та витрат часу на старті, але гарантує значний приріст лояльної аудиторії та є ще одним джерелом монетизації бізнесу.

 

Чи доцільна платна реклама?

Так. Але в соцмережах. Особливо ефективно налаштовувати таргетовану рекламу для просування власних ініціатив, авторських проєктів та досліджень. Також, таргетинг актуальний для регіональних чи вузькотематичних медіа за рахунок налаштувань на конкретні інтереси та гео, результати відображаються найбільш релевантній ЦА.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності