SEO помилки, через які сайт ніколи не потрапить в ТОП-10 Google
03.08.2020
Пошукова оптимізація (SEO) ‒ найнадійніша маркетингова інвестиція. Вона дозволяє приводити на сайт цільової трафік і поступово знижувати витрати на Медійну рекламу. Однак ті методи і стратегії, які ефективні сьогодні, можуть не працювати завтра. Алгоритми постійно оновлюються і веб-майстрам необхідно тримати руку на пульсі, щоб потрапити в ТОП-10 видачі Google і утриматися на першій сторінці пошуку.
Нагадаємо, що про останній Google May 2020 Core Update ви можете прочитати в блозі Webpromo.
Якщо сайт неправильно оптимізований, пошукові роботи виводять сторінки вашого сайту по нерелевантних запитам або зовсім не просувають його в мережі. Siteсhecker проаналізував 52 000 сайтів і вивів найпоширеніші SEO помилки, які заважають зайняти позиції у видачі.
Відсутність Title, H1 та Description

Найпоширеніша і критична SEO помилка ‒ відсутність Title, H1 і Description
Дослідження показало, що відсутність Title, H1 і Description тягне за собою падіння сайтів в пошуковій видачі. Тому не варто ігнорувати важливість мета-опису. Заповнення цих рядків дозволить краще донести до користувача інформацію про вміст веб-сторінки і тим самим збільшити природний трафік.
Про те, як правильно створювати заголовки і мета-опису для веб-сторінок можна прочитати у відповідному розділі Google Довідки.
Помилки в мета-тегах
Крім відсутності мета-тегів, до зниження позицій сайту в пошуку приводять і помилки в них. Тому заповнювати поля Title і Description слід уважно і точно відповідно до вмісту сторінки.
Основні вимоги до мета-тегами:
- унікальність;
- довжина для Title не більше 70 символів, для Description – від 120 до 160 символів;
- Title не повинен повторювати H1 і навпаки;
- ключові слова повинні бути гармонійно вписані в теги.
Якщо винести в мета-теги цікаву і найважливішу для користувача інформацію, це істотно підвищить CTR і лояльність пошукових систем до сайту.
Повторювані заголовки H1
H1 використовуються для заголовка сторінки і знаходиться в самому верху. Це другий за важливістю елемент після Title. Він повинен містити релевантні ключові слова в прямому входження, які допоможуть користувачам знайти сторінку в пошуку. Дуже важливо, щоб заголовок H1 не повторювався ні на самій сторінці, ні на сайті в цілому.
Якщо один і той же заголовок H1 використовувати на декількох сторінках сайту, то пошукова система перестане їх враховувати.
HTTP помилки

Помилки HTTP ‒ найпоширеніші технічні помилки SEO
4хх помилки означають проблеми на стороні клієнта, а помилки 5хх ‒ на стороні сервера. Їх наявність значно погіршує досвід користувача і говорить про низьку якість сайту. В результаті HTTP помилки негативно позначаються на ранжируванні сторінок, так як заважають роботам сканувати та індексувати їх. Важливо своєчасно усувати цю технічну проблему.
Помилки в тегах Canonical
Ще одна поширена проблема, яка впливає на рейтинг сайту в пошуку ‒ велика кількість сторінок з дубльованим контентом. Роботи просто не розуміють, яку з них додавати в свій індекс. Щоб усунути помилку, необхідно використовувати канонічний тег (rel = “canonical”). Він допомагає алгоритмам визначити бажану сторінку і уникнути дублювання.
Помилки в посиланнях
Внутрішні і зовнішні посилання позитивно впливають на ранжування сторінок сайту в пошуку. Перші спрощують навігацію по сайту. Роботи швидше переходять з однієї сторінки на іншу в межах одного домену і сканують їх. Крім того, така перелінковка збільшує залучення відвідувачів сайту і дозволяє їм отримати повну інформацію по своїм запитом. Що стосується зовнішніх посилань, то для SEO важливіше їх якість, а не кількість. Всього одне посилання з трастового ресурсу може принести більше користі, ніж сотні на маловідомих сайтах.
Також грає роль, чи відкриваються сторінки за зовнішніми та внутрішніми посиланнями. Якщо ваш сайт відправляє користувача на іншу сторінку, а та видалена або прихована від користувача, це погіршує призначений для користувача досвід і пошукові системи пессімізіруют сайт. Те ж саме стосується посилань на сторонніх ресурсах, які ведуть користувача на сторінку вашого сайту з помилкою. Тому дуже важливо регулярно перевіряти наявність непрацюючих посилань і видаляти їх. Наприклад, за допомогою сервісу Screamingfrog.
Помилки сканування
Сканування сторінок сайту ‒ необхідний етап, без якого вони не будуть з’являються в пошуковій видачі. Якщо ігнорувати помилки, що виникають в процесі, то можна легко втратити зайняті позиції у видачі.

Помилки сканування сайту, які знижують його у видачі пошуку
Найпоширеніші помилки сканування по дослідженню Siteсhecker:
- ланцюжка редиректів (перенаправлення) ‒ робот може порахувати сайт небезпечним і перестане його сканувати;
- код стану 303, який говорить користувачеві шукати відповідь на запит за іншим посиланням;
- статус 304 ‒ означає, що ресурс не змінювався з моменту останнього відвідування;
- мета-тег nofollow ‒ вказує пошуковим системам не перевіряти сторінку.
Висновки

Дослідження Sitechecker популярних SEO помилок на сайтах
Тільки 5% сайтів, які взяли участь в дослідженні Siteсhecker, отримали високу оцінку. Близько 54% сайтів мають задовільний результат SEO-аудиту з незначними зауваженнями. 25% сайтів мають серйозну витік трафіку через SEO помилок. На майже 16% ресурсів були виявлені критичні SEO помилки, які суттєво знижують їх ефективність.
Щоб переконатися, що на вашому сайті немає серйозних помилок або вчасно їх усунути, рекомендуємо скористатися цією статтею як чек-листом. Якщо ж самостійно перевірити ресурс не вдасться, то фахівці Webpromo виконають професійний SEO-аудит сайту за вас. Для цього просто залиште заявку за посиланням.