Що таке SEO-аудит сайту та в чому його користь для бізнесу?
13.07.2022
Редакція: Катя Лифиренко. Автор: Катерина Ліфиренко
Запорукою ефективного SEO-просування є проведення ретельного аудиту. Без даних та аналізу складно побачити реальний стан сайту та перспективи виходу у ТОП пошукової видачі. SEO-аудит допоможе визначити проблеми та зони зростання ресурсу, а також порівняти його з конкурентами. Якщо сайт не підготовлений з технічного боку, будь-які подальші дії, націлені на залучення органічного трафіку, можуть бути безрезультатними. Однак, незважаючи на очевидні переваги, багато компаній пропускають цей важливий етап. У цій статті ми визначимо, що являє собою SEO-аудит сайту, в яких випадках він необхідний, що включає аналіз, і в чому користь та переваги SEO-аудиту для бізнесу.
Зміст:
2. У чому користь SEO-аудиту для бізнесу?
- Підвищення продуктивності сайту
- Підвищення задоволеності користувачів сайту
- Поліпшення позицій сайту у пошуковій системі
- Збільшення кількості трафіку на сайті
- Оптимізація контенту
4. У яких випадках необхідний аудит?
5. Що включає в себе SEO-аудит?
6. Висновки
Що таке SEO-аудит сайту?
Пошуковий або SEO аудит — це перевірка внутрішньої та зовнішньої оптимізації інтернет-ресурсу на відповідність його критеріям пошукової системи, необхідними для оптимального ранжування сайту.
Мета аудиту — виявити якомога більше фундаментальних проблем, що впливають на ефективність органічного пошуку.
SEO-аудит покаже:
- Технічні проблеми
- Проблеми зі структурою сайту
- SEO-проблеми на сторінці
- Можливі зовнішні проблеми
- Проблеми з інтерфейсом користувача
- Контентні прогалини та можливості
- Результати аналіз ринку та конкурентів
Аудит — це стандартна процедура, яка має проводитись на регулярній основі. По суті, це перевірка працездатності вашого сайту.
У чому користь SEO-аудиту для бізнесу?
Аудит дозволяє глянути на ваш ресурс очима пошукових роботів. Щоб отримати достатню кількість органічного трафіку для досягнення бізнес-цілей, важливо, щоб сайт був належним чином оптимізований для пошукових систем. SEO-аудит визначає всі існуючі проблеми, через які ваш сайт втрачає трафік. А для бізнесу втрата трафіку — це втрата потенційних клієнтів. Аудит дасть розуміння, за якими ключовими словами вас шукають користувачі, допоможе скоригувати структуру сайту, оптимізувати категорії товарів або послуг відповідно до поточного попиту та наповнити ресурс релевантним контентом. SEO-аудит також включає аналіз конкурентів. Це дасть уявлення про їх SEO-тактику та найбільш поширений контент, який ви могли б врахувати при розробці стратегії просування для покращення результатів SEO.
Переваги SEO-аудиту
Регулярний аналіз вмісту сайту допоможе залучити необхідну кількість органічного трафіку, що в результаті відкриє більше можливостей для досягнення маркетингових цілей компанії. Деякі з причин, з яких варто інвестувати в SEO-аудит:
Підвищення продуктивності сайту
Швидкість завантаження та ефективність сайту це не тільки один із факторів ранжирування, але й важлива складова, яка впливає на фактори поведінки вашої аудиторії. Яким би якісним та цікавим не був ваш контент, якщо сторінка довго завантажується у користувачів відпадає бажання з ним знайомитися. Отже, ви втрачаєте більшу частину потенційних клієнтів. SEO-аудит допоможе виявити проблеми з продуктивністю, що надалі допоможе знизити показник відмов.
Підвищення задоволеності користувачів сайту
Впровадження SEO-рекомендацій зробить сайт зручнішим для потенційних клієнтів. Якщо на вашому ресурсі часто відображається інформація про помилки або завантаження контенту та графіки займає багато часу, потенційні клієнти швидко розчаруються. Ви можете звести до мінімуму ризик швидкого виходу з сайту вилучивши помилки. Правильно функціонуючий ресурс стимулює користувачів приділяти більше часу на його перегляд. Google аналізує час сеансу користувача та його поведінку на сайті. Це вказує на те, що контент є цінним і привабливим, що впливає на позицію сайту в пошуковій видачі. Користувачі також цінують галузеві статті. Використовуючи правильні заголовки та виділення, ви можете покращити сприйняття контенту, а внутрішні посилання зроблять зручною навігацію сайтом.
Поліпшення позицій сайту у пошуковій системі
Після SEO-аудиту ви отримаєте не тільки інформацію про проблеми на сайті, а й пропозиції щодо їх виправлення. Оптимізація ресурсу та дотримання рекомендацій збільшить шанси вийти на першу сторінку результатів пошуку серед найпопулярніших сайтів у вашій ніші. Однак важливо враховувати, що для досягнення бажаного результату знадобиться час та інвестиції. На ці чинники впливає рівень конкуренції у ніші.
Збільшення кількості трафіку на сайті
Після коректного впровадження всіх рекомендацій, зазвичай, відстежуються зростання відвідуваності сторінках. В основному це пов’язано з кращою видимістю вашого сайту в пошуковій системі. Часто збільшення кількості трафіку призводить до більшої кількості конверсій, що позитивно впливає на прибуток від продажів.
Оптимізація контенту
Кожна ніша має свої специфічні послуги, товари та проблеми. Збір семантики допоможе виявити пов’язані з ними ключові фрази. Чим унікальніше і точніше вони описують вашу сферу, тим краще. Визначити основні ключові слова для бізнесу — це важлива частина SEO-аудиту. Однак варто також враховувати, наскільки доцільно на них орієнтуватися, оскільки при високому рівні конкуренції досягти вищої позиції за популярними фразами буде складніше. Під час SEO-аналізу фахівці покажуть вам найцінніші для вашої компанії ключові слова та порадять, у які тексти варто їх додати. Ви також отримуєте інструкції щодо форматування статей. Правильна структура тексту впливає як на рейтинг Googlebots, так і на задоволеність читачів.
У яких випадках ресурсу необхідний аудит
Не варто відкладати аудит на потім, оскільки сайт постійно розширюється. Чим більше ресурс, тим більше часу знадобиться на SEO-аудит та оптимізацію. Крім того, чим довше ви працюєте без професійної підтримки, тим довше ви робите одні й ті самі помилки.
Проводити SEO-аудит необхідно:
- На етапі розробки сайту
- Коли ви плануєте запустити оновлену версію сайту
- Якщо ви змінюєте послугу чи переходите на інший домен (переїзд сайту)
- Якщо ви зіткнулися з проблемами низької відвідуваності сайту або його поганою видимістю
- Коли впроваджуєте маркетингові зміни
- Якщо ви змінюєте SEO-агентство
- Коли хочете перевірити роботу поточних SEO-партнерів
SEO-аудит необхідно проводити регулярно (щоквартально чи щороку). Залежно від таких факторів, як зростання трафіку, розвиток конкуренції, зміна алгоритмів пошукових систем, зміни в правилах Google і т.д. Важливо пам’ятати, що проведення SEO-аудиту це лише перший крок до усунення помилок. Далі важливо запровадити усі рекомендації фахівців. Саме тому аудит від Webpromo включає перевірки коректності впровадження наданих рекомендацій.
Що включає SEO-аудит?
Під час SEO-аудиту експерти Webpromo аналізують різні елементи SEO за такими категоріями:
Аналіз конкурентів
Аналіз конкурентів у ніші. Визначення основних конкурентів у видачі Google. Аналіз цільових сторінок конкурентів, які генерують органічний трафік, аналіз пошукових запитів сайтів-конкурентів.
Аналіз “прихованого попиту”. Аналіз “пошукових підказок” та вузьких напрямків, якими цікавляться потенційні клієнти. Це дає інформацію про додаткове розширення структури.
Базовий аналіз профілю посилань конкурентів. Аналіз зворотних посилань конкурентів для розуміння обсягів, необхідних для виходу в ТОП пошукової видачі, динаміки приросту зворотних посилань, а також джерел з яких конкуренти отримують посилання. Аналіз анкор-листа для розуміння правильного співвідношення анкорних і безанкорних посилань. Все це дозволить скласти план максимально ефективного нарощування посилального профілю.
Аналіз контентного наповнення сайтів-конкурентів. Аналіз контентного наповнення пріоритетних цільових сторінок. Формування рекомендацій щодо роботи з контентом (тип, обсяг, вимоги до контенту).
Формування структури
Підбір семантичного ядра. Для формування структури каталогу.
Формування структури веб-сайту. Аналіз структур та асортименту сайтів конкурентів для розуміння, що ефективно працює у ніші та як правильно спроектувати сайт. Аналіз структури клієнта, підготовка рекомендацій щодо ведення розділів (частота публікацій, обсяг, вимоги до контенту).
Рекомендації щодо оптимізації сторінок. Аналіз існуючих прототипів сторінок. Складання завдань з on-page-оптимізації сторінок та узгодження ТЗ із розробниками.
Контентна складова
Налаштування мета-тегів. Формування шаблонних мета-описів title, description з урахуванням структури сайту.
Налаштування заголовків. Формування шаблонних тегів h1 – h3 на цільових сторінках згідно з структурою.
Технічна складова
Налаштування переадресацій для сайту (301 редиректи). Формування ТЗ для налаштування всіх необхідних редиректів (слєш, www., регістр, розширення URl).
Формування додаткових файлів. Інструкції щодо створення або оптимізації robots.txt, sitemap.xml.
Налаштування перелінкування. Формування логіки початкової внутрішньої перелінковки для максимально ефективного перерозподілу ваги по сайту.
Додаткові виправленнями. Налаштування канонічних правил для статичних та динамічних сторінок. Коригування відповідей сервера та налаштування 404 сторінки. Підготовка інформації щодо оптимізації пагінації на сайті. Формування шаблонів оптимізації атрибутів alt і title для зображень.
Оптимізація швидкості роботи сайту. Підготовка інформації щодо необхідних правок для прискорення роботи сайту.
Оптимізації для мобільних пристроїв. Підготовка інформації щодо додаткової оптимізації сайту для мобільних пристроїв.
Налаштування мікроформатів. Аналіз необхідних мікроформатів та підготовка ТЗ щодо їх впровадження та налаштуванню.
Висновки
Для ефективного SEO просування необхідно регулярно проводити аудит сайту. Аналіз допоможе виявити всі проблеми з ресурсом, які перешкоджають зростанню органічного трафіку, і дасть розуміння як усунути помилки. SEO-аудит визначить сильні та слабкі сторони ваших конкурентів. На основі даних аналізу вибудовується найефективніша стратегія просування. Якісно оптимізований ресурс сприяє збільшенню кількості трафіку, що надалі призводить до конверсій. Важливо пам’ятати про регулярність проведення аудиту, оскільки зовнішні чинники постійно змінюються. Наприклад, оновлення Google або активні дії конкурентів можуть вплинути на подальшу стратегію. Якщо ви перебуваєте на етапі розробки сайту, помітили просідання трафіку або плануєте вносити зміни на сайт, ми рекомендуємо провести SEO-аудит.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Як перевірити індексацію сайту в Google і що робити, якщо сторінок немає у видачі?;
- Інтернаціоналізація бізнесу: етапи, моделі та приклади серед брендів;
- Хронологія оновлень алгоритму Google (частина 1).
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.