Головна » Блог » Що таке референси, для чого вони потрібні та де їх шукати?

Що таке референси, для чого вони потрібні та де їх шукати?

28.10.2022

Таня Шевченко редактор блогу Webpromo


Людям творчих професій буває складно почати роботу «з чистого листа». Щоб знайти вірну концепцію, надихнутися та зібрати інформацію для виконання завдання, креатори вивчають вдалі приклади потрібної тематики ― референси. Що це таке, де їх шукати та як правильно використовувати в роботі, не порушуючи авторські права, ми розкажемо в цій статті.

Зміст:

  1. Що таке референси?
  2. Що можна використовувати у якості референсів?
  3. Огляд різних сфер використання референсів
  4. Добірка сервісів із референсами
  5. Як працювати з референсами?
  6. Підсумки

Що таке референси?

Референси це і є зразки інших готових робіт, які налаштовують на «потрібну хвилю» та слугують орієнтиром кінцевого результату. Окрім того, референси потрібні для того, щоб:

  • погодити розуміння виконавця проєкту з керівником, колегами або ж замовником. Приказка: «Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути» якнайкраще відображає суть референсів. Із добіркою прикладів легше пояснити свої побажання, внести в них коригування та синхронізувати цілі роботи;
  • більш точно оцінити терміни виконання, а також попередній бюджет, наприклад, при співпраці на відрядних умовах або ж у веб-розробці (в цьому випадку використовуються референси сайтів). 

Варто розуміти, що референси на основі чужих напрацювань це не готове рішення, а робочий інструмент. Тобто, це лише підказка, як краще реалізувати власні ідеї та які прийоми для цього застосовувати.

Як використовувати референси

 

Що можна використовувати у якості референсів?

В залежності від спеціалізації фахівця та сфери проєкту надихаючим прикладом може виступати майже будь-що. Зазвичай, референси це: 

  • зображення;
  • фотографії; 
  • прототипи сайтів та інфографіка;
  • відеоролики, 
  • кліпи на YouTube; 
  • реклама;
  • текстові описи;
  • сторінки в соцмережах. 

Наприклад, досвічені SMMники при формуванні стратегії просування обов’язково вивчають сторінки конкурентів, аналізують їх переваги та недоліки, проґалини у комунікації та, навпаки, вдалі рішення. Цікаві «фішки» діджитал-фахівці беруть до уваги та адаптують під свій бренд. Створення візуальної частини аккаунту також, як правило, супроводжується попередньою роботою з референсами, особливо, якщо заплановані співпраця з фотографом або дизайнером. Завчасно підібрані референси із продуманою кольоровою концепцією, графічними елементами або ракурсами полегшують взаємодію з колегами та значно знижують ймовірність непорозумінь, форс-мажорів та значних допрацювань у майбутньому.



 

Для чого ще потрібні референси: огляд різних сфер використання

Сфер, де використовують референси для роботи, дуже багато, і це не тільки творчі професії. Розглянемо найпопулярніші напрямки діяльності, де приклади стануть вам у нагоді:

  • Бізнес. Допомагають замовнику та виконавцю дійти згоди в загальній концепції проєкту. Під час пошуку потрібних референсів можна одразу проаналізувати ситуацію ринкової ніші, пропозиції конкурентів, тренди сфери діяльності і таким чином закрити два важливих етапи розробки бізнес-стратегії з економією часу.
  • Фотозйомка. Значно полегшують комунікацію фахівця із моделлю, та замість пояснень дозволяють швидко продемонструвати потрібну позу та вираз обличчя. У предметній зйомці сприяють більш продуманій та влучній підготовці реквізиту та, відповідно, пришвидшують процес відтворення вдалих кадрів.
  • Дизайн будь-якого напрямку. Тут референси надихають, полегшують розробку ескізів, допомагають вибрати потрібну техніку, текстури, стильові прийоми, палітру кольорів та ін.
  • Контент-мейкінг. Допомагають відібрати топові теми в контент-план, створити релевантну структуру статей (постів), таким чином підвищити охоплення в соцмережах або отримати високі позиції сайту в пошуковій видачі.
  • Геймдев. Покращують розуміння характеру та вигляду майбутніх персонажів, а також загального концепту гри.
  • Веб-розробка. Полегшують роботу web-дизайнера та front end-розробника у відтворенні шрифтів, фону, графічних елементів, загальної структури ресурсу. Референси для сайту це, зазвичай, успішні рішення конкурентів. Але важливо не просто запозичити цікаві плагіни, шаблони та візуальні елементи, а й максимально унікалізувати їх під свій продукт. 

Референси у веб-дизайні

 

Де шукати референси? Добірка сервісів для натхнення

Найбільш очевидне та просте, але досить дієве джерело для пошуку референсів як натхнення, так і потрібної інформації Google. В «зображеннях» від Google не тільки згенеровані найбільш релевантні за запитом посилання з прикладами, а також пропонуються варіанти суміжних тем, які також можуть стати актуальними. Копірайтерам та контент-мейкерам під час пошуку влучних тем та статей варто орієнтуватись на перші дві сторінки загальної видачі ресурсів, які мають найвищу цінність для користувачів з точки зору ранжування. 

Також, пропонуємо добірку корисних тематичних сервісів, де можна знайти референси спеціалістам різних напрямків.

референси для маркетологів, SMMників, PR-фахівців:

  • Pinterest. Найпопулярніший візуальний сервіс для пошуку ідей з величезною колекцією зображень, фото, ілюстрацій.
  • Instagram, TikTok. Соцмережі — одні з кращих джерел з референсами для візуалізації. Причому рекомендуємо переглядати не тільки акаунти потрібної тематики, а й сторінки міжнародних авторитетних брендів інших направлень.
  • Ad Forum, Ads of the world. Ресурси із мільйонною колекцією креативних рекламних роликів та оголошень як всесвітньо відомих компаній, так і просто талановитих аматорів.

Сайт з референсами Pinterest

 

референси для веб- та графічних дизайнерів, художників, ілюстраторів:

  • Muzli. Плагін від Google Chrome, який дозволяє «зануритись» у світ дизайну та знайти цікаві референси;
  • Behance, Pinterest та Dribbble. Авторитетні медіа-платформи з величезною бібліотекою графічного контенту;
  • DeviantArt. Онлайн-галерея, що допоможе «піймати» влучну ідею художникам, ілюстраторам та фотографам.

референси для креаторів в кіносфері та геймдевів:

  • ArtStation. Відомий ресурс серед художників у сфері кіноіндустрії,розробки ігор;
  • Motionographer. Платформа, де можна знайти цікаві концепції для створення моушн-графики. Motionographer особливо популярний серед геймдевів.

Ефективними джерелами для натхнення є також фотостоки із багатотисячною колекцією зображень та відео від професіоналів та любителів. Популярні безкоштовні Pexels, Unsplash, Pixabay.

Для тих, хто тільки вивчає що таке референси та де їх знаходити, ми рекомендуємо не обмежуватись лише тематичними онлайн-сервісами. Вивчайте ресурси, орієнтовані на фахівців суміжних професій, переглядайте якісне кіно, музичні кліпи. Більш того, «піймати» креативну ідею можна навіть «офлайн» за читанням цікавої тематичної книги або на художній виставці.

 Де шукати референси



 

Як працювати з референсами?

Перше і найважливіше правило зрозуміти: референси передусім призначені для натхнення, розвитку наглядності, розгляду цікавих проектів із різних боків, а не готове рішення задачі шляхом копіювання чужих наробіток. Кожен референс має проходити через призму сприйняття та досвіду фахівця та наштовхувати на генерування власних ідей. В іншому випадку є ризики отримати через плагіат зниження рейтингу в пошуковій системі, попередження від соціальних мереж, низькі охоплення, хвилю «хейту» у діджитал-просторі. Найгірший сценарій — позив до суду від автора роботи.

Пропонуємо кілька порад у роботі з референсами:

  1. Використовуйте декілька прикладів. Так ви зможете знайти найбільш влучні прийоми та елементи саме для вашого проекту та створити досконале, унікальне рішення. Набір ідей варто відтворювати на мудборді колажі з кращими референсами, які перенесені в тематичну добірку. Мудборди особливо зручні для презентацій майбутнього проекту замовнику, керівнику, колегам. Популярний сервіс для їх створення Canva.
  2. Акцентуйте увагу саме на деталях та акцентах референсів. Розуміння та аналіз чужих рішень ключ до творчого переосмислення та інтерпретації готових робіт в унікальні ідеї.
  3. Не обмежуйтесь пошуком референсів лише у сфері, в якій працюєте. Переглядайте зразки із суміжних напрямів, та навіть, із віддалених від вашої професії. Так, наприклад, веб-дизайнер може знайти цікаві підходи у книгах з архітектури та урбаністики.
  4. Вчіться на чужих помилках. Розглядаючи різноманітні референси, звертайте увагу не лише на вдалі роботи, що виокремлюються серед інших, але й на доволі типові. Це потрібно, щоб не повторити одноманітні, застарілі прийоми та елементи. 
  5. І головне не бійтеся експериментів, адже цілком можливо, що ваше власне, зовсім інше бачення, у майбутньому для когось стане корисним референсом.

 

Підведемо підсумки

Референси — це макети, приклади, зразки, які стануть чудовими помічниками для фахівців різних професій, навіть не дуже творчих. Надихатися можна майже будь-чим — рекламними роликами та оголошеннями, ілюстраціями, motion-анімацією, фотографіями, логотипами, візуалом в соцмережах. При правильному опрацюванні референси значно полегшують процес взаємодії з командою або замовником. Але важливо вчитися на копіях, а не відтворювати думки іншого митця у своїх проектах. Шукайте свої джерела натхнення, знаходьте в них кращі концепти та створюйте унікальні роботи.

Последние материалы рубрики

превью смм юа

Топ-9 трендів SMM у 2023 році, які ви маєте знати

Дізнайтеся, які тренди SMM у 2023 році допоможуть вам просунути компанію, обігнати конкурентів та отримати нових клієнтів

Google for Startups оголосив 25 переможців. Які українські компанії...

Google оголосив переможців третьої групи на підтримку стартапів в Україні

ErsteBank preview ua

Реклама дня: Erste Bank зробив різдвяний анімаційний ролик про...

Віденська банківська група Erste Bank у своєму новому різдвяному ролику «Вірю в Різдво» порушила тему енергетичної кризи.

Чорна п'ятниця

Black Friday: підсумки щорічного розпродажу від Фокстроту за 2022...

Лідери продажів та списки найпопулярніших товарів у 2022 році. Найбільший рітейлер України опублікував результати розпродажу

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності