Головна » Блог » Soft skills маркетолога: які потрібні та як їх прокачати

Soft skills маркетолога: які потрібні та як їх прокачати

13.09.2022

Катя Лифиренко


Як відрізнити хорошого маркетолога? Швидше за все, ця людина матиме певний набір професійних навичок та особистих якостей. Саме на них звертають увагу роботодавці під час працевлаштування. Маркетологи використовують різні hard і soft skills для виконання своїх обов’язків. Придбання та розвиток корисних навичок — невід’ємна частина професійного зростання. У цій статті ми поділимося найважливішими soft skills, якими повинен володіти маркетолог. Розкажемо, чим вони відрізняються від hard skills і дамо рекомендації про те, як їх покращити.

Зміст:

  1. У чому різниця між soft та hard skills?
  2. Soft skills, які необхідні для успішної кар’єри маркетолога
  3. Як прокачати soft skills?
  4. Висновки

Soft skills маркетолога



 

У чому різниця між soft та hard skills?

Hard skills

Hard skills (з англ. “жорсткі” навички) зазвичай включають технічні знання або галузевий досвід. Для маркетолога прикладом жорсткої навички є знання основ PPC, SEO, СRO, вміння розробити маркетингову стратегію тощо.

Soft skills

Soft skills (з англ. “м’які” навички) часто є чимось, до чого люди мають природну схильність. Однак їх також можна вивчити та покращити. Такі навички зазвичай пов’язані із взаємодією з іншими людьми. Для маркетолога це може бути здатність мирно вирішувати конфлікти, що виникають між членами їхньої команди або вміння ефективно вести переговори з клієнтами та партнерами.

Для успішного маркетолога потрібні як hard, так і soft skills. Жорсткі навички допомагають виконувати складні технічні завдання, а м’які — керувати командою та ефективно спілкуватися з партнерами, колегами, керівництвом.

 

Soft skills, які необхідні для успішної кар’єри маркетолога

Згідно зі статистикою LinkedIn, практично 45% усіх вакансій, опублікованих за останні 3 місяці, згадують важливість комунікативних навичок. Про необхідність володіння soft skills говорить і опитування співробітників. 61% фахівців заявляють, що навички міжособистісного спілкування на робочому місці так само важливі, як і професійні. Після пандемії «навички роботи з людьми» затребуваніші, ніж будь-коли. Лінда Цзінфан Кай, віце-президент з розвитку талантів у Linkedin, називає soft skills “майбутньою валютою робочого місця”.

LinkedIn склав список найбільш популярних навичок, які були додані до профілів фахівців. Отже, ТОП-6 soft skills для успішного маркетолога:

1. Лідерство

Лідерство є важливою навичкою, яку потрібно розвивати протягом часу. Його можна використовувати в будь-який момент вашої кар’єри. Залежно від посади це може означати прийняття на себе відповідальності за конкретний проект чи допомогу молодшим членам команди в їх роботі. Директор з маркетингу відповідає за управління командою та їх мотивацію задля досягнення певної мети. Маркетологи часто повинні контролювати та сприяти діяльності кількох відділів чи офісів. Важлива навичка —  ставити спільні цілі та спрямовувати команду в роботі для досягнення цих цілей. Лідерські якості маркетолога включають:

  • Постановку стратегічних цілей;
  • Мотивацію працівників на якісну роботу;
  • Наставництво для менш досвідчених членів команди;
  • Делегування завдань іншим працівникам.

Soft skills маркетолога



2. Комунікабельність

За своєю суттю маркетинг — це спілкування з аудиторією, тому не дивно, що вміння ефективно комунікувати — це важлива навичка, яку повинні мати маркетологи. Здатність доносити думки та концепції до інших у зрозумілій формі має важливе значення для якісної роботи маркетолога. Розвиток навичок ефективної маркетингової комунікації допоможе налагодити контакт із клієнтами та підвищити впізнаваність бренду. Здатність маркетолога спілкуватися з партнерами та клієнтами показує майбутньому роботодавцю, що кандидат зможе ефективно просувати компанію. 

Розвинені навички комунікації допоможуть маркетологу:

  • Переконати внутрішніх експертів у тому, що створення контенту є життєво важливим для успіху компанії (а потім отримати їхню згоду на участь у процесі створення контенту);
  • Обґрунтувати запит на збільшення бюджету для нових маркетингових активностей;
  • Пояснити та розшифрувати дані про ефективність рекламних кампаній таким чином, щоб керівництво компанії змогло зрозуміти та оцінити результати;
  • Керувати розчаруванням, що виникає, коли маркетингові цілі не досягаються або їхнє досягнення займає занадто багато часу.

Те, як маркетологи ведуть переговори всередині компанії та за її межами, дуже впливає на ефективність бізнесу. Тому найкращі маркетологи є сильними комунікаторами.

3. Вміння вирішувати проблем і труднощі, що виникли

Маркетолог, який помічає та вирішує проблеми, є цінним доповненням будь-якої компанії. Цей тип людей досягає цілей і мотивує інших робити так само. Чим далі ви просуваєтеся кар’єрними сходами, тим більше навичок вирішення проблем вам знадобиться. Чим більша ваша роль у компанії, тим ризикованішими стають рішення. Маючи сильні навички вирішення проблем, ви зможете справити враження на свого керівника, поділитися унікальними ідеями та досягти своїх цілей. Це також означає, що ви можете опрацювати основні етапи вирішення труднощів:

  • Визначити проблему;
  • Продумати можливі рішення;
  • Оцінити варіанти;
  • Вибрати найкраще рішення;
  • Реалізувати рішення;
  • Оцінити результат.

Soft skills маркетолога



4. Навички менеджменту

Коли роботодавці наймають маркетологів, однією з важливих навичок, які вони шукають у кандидатах, є менеджмент. Управлінські навички включають набір можливостей, які допомагають маркетологу планувати, розставляти пріоритети і досягати своїх цілей. Що, у свою чергу, може заощадити час та гроші компанії. Менеджмент необхідний для мультизадачності та забезпечення безперебійної та успішної роботи бізнесу. Роботодавці віддають перевагу маркетологам, які можуть послідовно досягати результатів, навіть коли виникають непередбачені затримки чи проблеми.

5. Володіння тайм-менеджментом

При правильному керуванні часом ви можете досягти кращих результатів. Це дає свободу, покращує концентрацію, знижує рівень стресу та дозволяє бути більш продуктивним. Це, без сумніву, одна з найнеобхідніших якостей у працівниках. Є кілька причин, з яких тайм-менеджмент важливий для маркетологів:

  • Дотримання дедлайнів;
  • Зниження рівня стресу та занепокоєння;
  • Підвищення якості роботи;
  • Можливість дотримуватися балансу між роботою та особистим життям;
  • Підвищення ефективності та продуктивності;

Управління часом на роботі дозволяє підвищити продуктивність та досягти бажаних цілей з меншими зусиллями та ефективнішими стратегіями.

Soft skills маркетолога



6. Стратегічне планування

Маркетинг — ніщо без вимірів. Вам потрібно вміти розраховувати ефективність та рентабельність маркетингових активностей. Вміння працювати з даними з різних джерел та кампаній, розуміти, що актуально, а що ні, та використовувати свій аналіз для обґрунтування майбутніх дій — ключова частина роботи маркетолога. Важливо зуміти не тільки спрогнозувати, а й змоделювати ситуацію. Оперувати як таблицями та цифрами, так і готовими образами. Тому роботодавці приділяють особливу увагу можливості майбутнього маркетолога планувати на довгострокову перспективу і мислити стратегічно.

 

Як прокачати soft skills?

У багатьох людей є природна схильність до певних навичок, більшість із них приходить із досвідом. Однак це не означає, що їх не можна покращити. Для того щоб прокачати soft skills, використовуйте 3 простих поради:

1. Шукайте можливості лідерства

Щоб навчитися ефективно керувати командою та брати на себе відповідальність, потрібна практика. Початківці або недосвідчені маркетологи можуть попросити керівника надати можливість лідерства, щоб отримати практичний досвід та підвищити свою компетентність. Наприклад, взяти на себе ведення проекту. Так ви не тільки наберетеся навичок лідерства та управління, а й продемонструєте свої можливості та амбіції.

2. Знайдіть наставника

Один із найшвидших способів покращити свої навички — наслідувати лідера, яким ви захоплюєтеся. Допомога та підказки досвідченого маркетолога, який може дати пораду та відповісти на ваші запитання, може сильно прискорити досягнення успіху.

3. Слухайте критику

Іноді важко почути та засвоїти конструктивну критику. Проте прийняття зворотного зв’язку та вивчення його — один із найкращих способів виявити області, на яких, можливо, доведеться зосередитися для ефективного професійного та особистого зростання.

 

Висновки:

  1. Для успішного маркетолога потрібні як hard, так і soft skills. Жорсткі допомагають виконувати складні технічні завдання, а м’які навички допомагають керувати командою та ефективно спілкуватися з партнерами, колегами, керівництвом.
  2. ТОП-6 soft skills для успішного маркетолога: лідерство, комунікабельність, вміння вирішувати проблеми та труднощі, навички менеджменту, володіння тайм-менеджментом, стратегічне планування.
  3. У багатьох людей є природна схильність до певних soft skills, більшість із них приходить із досвідом. Однак це не означає, що їх не можна покращити.
  4. Щоб прокачати свої soft skills, знайдіть наставника, прислухайтеся до критики та шукайте можливості лідерства.

 

Последние материалы рубрики

Google for Startups оголосив 25 переможців. Які українські компанії...

Google оголосив переможців третьої групи на підтримку стартапів в Україні

ErsteBank preview ua

Реклама дня: Erste Bank зробив різдвяний анімаційний ролик про...

Віденська банківська група Erste Bank у своєму новому різдвяному ролику «Вірю в Різдво» порушила тему енергетичної кризи.

Чорна п'ятниця

Black Friday: підсумки щорічного розпродажу від Фокстроту за 2022...

Лідери продажів та списки найпопулярніших товарів у 2022 році. Найбільший рітейлер України опублікував результати розпродажу

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності