Тактики SEO оптимізації мета-тегів Title і Description
25.02.2021
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Катерина Кобзєва
Зміст:
- Що таке мета-теги сайту (title та description)?
- Для чого потрібні мета теги Title та Description?
- Як правиьно прописати мета-теги Title та Description для SEO?
- Висновки від SEO-спеціалістів компанії Webpromo
Що таке мета-теги сайту (title та description)?
Мета-теги Title і Description (“тайтл” і “дескрипшн”) — це важливі елементи SEO-просування, призначені для структурованого опису вмісту сторінки. Вони необхідні для подальшої ідентифікації сторінки в пошуковій видачі та її оцінки пошуковими роботами.
Необхідно знати, що Title і Description формують сніпет сторінки, тобто безпосередньо визначають його вигляд і розмір. Це зі свого боку може вплинути на рішення користувача — перейти на ваш сайт чи ні (переходи користувачів характеризує показник клікабельності CTR). Правильно складені мета-теги — це важливий компонент успішного просування.
Мета-описи — це частина HTML-коду всередині тега.
Нижче наведено наочний приклад розташування мета-тегів Title і Description на сторінці.
Мета тег Title, що це?
Title — це заголовок сторінки в браузері, який відображається в пошуковій видачі. “Тайтл” враховується пошуковою системою під час ранжування сайтів і вважається одним з основних показників визначення релевантності сторінки пошуковим запитам.
Нижче наведено наочний приклад розташування мета-тега Title у видачі пошукової системи Google.
Мета тег Description, що це?
Description — це мета-опис сторінки на сайті, короткий інформативний текст. Він описує для користувача основний зміст сторінки з конкурентними перевагами, що виділяють сайт у пошуковій видачі.
Нижче наведено наочний приклад розташування мета-тега Description у пошуковій видачі системи Google.
Для чого потрібні мета теги Title і Description?
- Мета-теги Title і Description показують інтернет-користувачам і пошуковим системам, які ключові слова і запити містить сторінка. Заголовок Title і короткий опис Description дають змогу оцінити релевантність сторінки за конкретними фразами. Саме тому фахівець обов’язково перевіряє мета-теги на наявність необхідних ключів.
Нижче наведено наочний приклад входження ключових слів у мета-тегах різних сторінок пошукової видачі системи Google за запитом “бирки для рослин”.
- Title і Description показують пошуковим роботам та інтернет-користувачам, про що сторінка і чим вона може бути корисна.
- Мета-теги здебільшого беруть участь у формуванні сніпета сторінки (невеликого інформаційного блоку, який відображається в пошуковій видачі).
Title і Description не завжди утворюють сніпет сторінки: пошукова система може вирішити інакше і підтягнути більш релевантні, на її думку, мета-описи.
- Title і Description — один із чинників ранжування сторінок. За ними пошукова система вирішує, який сайт буде найбільш корисним для користувача. Це безпосередньо впливає на позицію видачі.
Пошукові системи звертають увагу на зміст і якість мета-тегів. Мета-тег description — приклад важливого фактора формування видачі під конкретний запит інтернет-користувача.
Як правильно прописати мета-теги Title і Description для SEO?
Існує кілька правил і рекомендацій, за допомогою яких можна прописати якісні унікальні мета-описи Title і Description для вашого сайту.
Пройдемося по пунктах.
-
Використовуйте ключові слова у своїх мета-описах
Необхідно додавати ключові слова в мета-теги. Навіщо це потрібно? Так ми показуємо пошуковому роботу і користувачеві, що наш сайт корисний за певними запитами і містить у собі необхідну інформацію для людини, яка шукає за такими запитами контент.
Однак, тут потрібно бути обережними. Чому? Не можна використовувати занадто багато ключових слів, особливо в неприродному входженні. Якщо ваші Title або Description складатимуться лише з ключів, пошукова система розцінить це як спробу маніпулювання результатами пошуку, і ваш сайт може наздогнати “розплата”. Мета-тег keyword, який містить виключно ключові запити, в останнє десятиліття втратив актуальність для більшості пошукових систем.
-
Аналізуйте конкурентів і топові сайти у видачі за вашими ключовими запитами
Мета-теги безпосередньо впливають на ранжування і позиції сайту в пошуковій видачі. Від них залежить кількість переходів користувачів на ваш сайт. Знаючи, що таке мета-теги і наскільки велика їхня роль, ми можемо зробити висновок: сайти конкурентів, які потрапили в ТОП 10, домоглися таких результатів не просто так.
Звісно, це не означає, що лише мета-теги Title і Description визначають позиції сайту, але їхня якість і зміст — важливий фактор ранжування сторінок для пошукових систем.
Проаналізувавши мета-теги ваших прямих конкурентів і сайтів, що перебувають у топовій зоні пошукової видачі, можна виявити цікаві задумки і варіанти формування мета-описів. Такий підхід дасть змогу взяти за основу нові ідеї, видозмінити їх і вдосконалити.
Звісно, не варто копіювати мета теги будь-якого іншого сайту, але виявити різні цікаві “фішки”, які використовують конкуренти, та реалізувати схожі напрацювання на сайті буде дуже корисно.
Які “фішки” ви можете побачити у конкурента?
Наприклад, це використання візуально привабливих символів, емодзі, шрифтів тощо.
1. Додавайте смислові LSI-фрази, які підходять під тип ключового запиту (комерційний, інформаційний і тд.).
Залежно від типу вашого сайту (інформаційний, інтернет-магазин, сайт послуг) можна і потрібно вводити в мета-теги Title і Description тематичні слова: “купити”, “ціна”, “замовлення”, “доставка”, “новини”, “блог”, “стаття” тощо.
Додавання LSI-слів підвищить релевантність вашої сторінки, покаже пошуковій системі і користувачеві, що пропонує ваш сайт, яку інформацію несе.
Нижче наведено приклади для сайтів інтернет-магазинів.
2. Придумуйте привабливі і затягають користувача опису
Мета-теги впливають на сніпет сайту, а він зі свого боку визначає клікабельність сторінки, переходи й трафік. Щоб користувач клікнув на вашу сторінку, його потрібно зацікавити. Для цього в мета-описи додають переваги компанії, вигідні пропозиції, номери телефонів і всю ту інформацію, яка допоможе привернути увагу користувача. Такі рекомендації здебільшого стосуються мета-тега Description: він вміщує більшу кількість символів, ніж “тайтл”.
3. Додавайте емодзі🙃
Щоб сніпет мав цікавіший вигляд і впадав у вічі користувачеві, додавайте смайли emoji до мета-тегів Title або Description. Виразний яскравий сніпет з більшою ймовірністю приверне користувача саме на ваш ресурс.
Нижче представлені приклади мета описів з додаванням емодзі:
4. Додавайте назви вашого сайту і бренду
Якщо ви цікавитеся, як правильно заповнити всі метатеги, не соромтеся додавати в них назву компанії, сайту. Це підвищує кількість згадок про ваш бренд, його впізнаваність в інтернет-просторі. У результаті зростає ранжування сайту за брендовими запитами і брендовий трафік. Користувачі знатимуть вас і з задоволенням переходитимуть на сайт.
5. Створюйте свій унікальний стильь
Під час підготовки та написання мета-тегів придумайте унікальний стиль — те, що відрізнятиме вас від інших і виділятиме з “сірої” маси. Він запам’ятається користувачам і зацікавить їх.
Висновки від SEO-спеціалістів компанії Webpromo
- Використовуйте ключові слова у своїх мета-описах.
- Аналізуйте конкурентів: перевірка їхніх метатегів здатна дати багато свіжих ідей.
- Додавайте смислові LSI-фрази, які підходять під тип ключового запиту (комерційний, інформаційний тощо).
- Вигадуйте привабливі й цікаві для користувача описи.
- Додавайте емодзі.
- Додавайте назви вашого сайту і бренду.
- Створюйте власний унікальний стиль.
Дотримуючись цих рекомендацій, ви обов’язково зацікавите користувача і привернете увагу пошукових ботів.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Підвищуємо продажі з Hotline на свята: інструкція від Ашан і Webpromo;
- Ключові фрази long tail – значна частина SEO-оптимізації сайту;
- Статистика для e-commerce: дані, які потрібно знати маркетологу в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.