Запитуємо експерта: який домен вибрати для SEO на міжнародний ринок — локальний чи комерційний?
25.07.2022
Редакція: Катя Лифиренко. Автор: Катерина Ліфиренко
Вихід на нові ринки для багатьох бізнесів України став головним пріоритетом. Однак для того, щоб підкорити новий регіон, потрібно докласти чимало зусиль. Після аналізу зарубіжних ринків та визначення цільового ринку необхідно створити сайт, який би ефективно залучав користувачів із пріоритетного регіону. Одним із важливих завдань є вибір домену для нового ресурсу. Ми вирішили запитати у Head of SEO у Webpromo — Артема Коломійця, який все ж таки вибрати домен. У цій статті він поділиться перевагами та недоліками доменних зон для міжнародних сайтів із точки зору SEO-оптимізації.
Зміст:
Регіональні домени
Регіональні домени (ccTLD) належать до доменів верхнього рівня і включають код країни. Наприклад, .de для Німеччини, .fr для Франції або .co.uk для Великобританії.
Переваги:
- Автоматично зв’язуються із країною, до якої входять. Наприклад, .de локалізується під Німеччину.
- Вказує пошуковим системам, на який регіон орієнтований сайт, і при правильній оптимізації ресурсу може позитивно впливати на SEO.
- Повідомляє відвідувачам про те, що сайт призначений для їхнього регіону.
Недоліки:
- Збільшення витрат на реєстрацію домену. Наприклад, якщо ви розширюєте бізнес на 32 країни, вам потрібно 32 регіональні домени.
- При виході на новий ринок вам доведеться розпочати SEO-оптимізацію сайту з нуля, без історії домену чи профілю посилання.
- Ви не зможете легко налаштувати сайти для конкретних мов. Наприклад, німецькомовний сайт у доменній зоні .de буде орієнтований лише на мешканців Німеччини, хоча ця мова також поширена у Швейцарії чи Австрії.
- SEO-оптимізація сайту не принесе користі іншим ресурсам, оскільки вони є окремими сайтами.
- Окремий сайт — це окремий бюджет на контент, посилання та технічну оптимізацію ресурсу.
Міжнародні домени
Міжнародний домен — це домен верхнього рівня, орієнтований на користувачів з різних країн. Наприклад, .org, .com, .net. Якщо ви плануєте пропонувати свої послуги по всьому світу, швидше за все, ви віддасте перевагу саме міжнародному домену. Тому що локальний домен, такий як .co.uk, може створити в користувачів враження, що сайт призначений лише для Великобританії, що обмежуватиме ваш бізнес.
Переваги:
- І користувачі, і пошукові системи довіряють основним міжнародним доменам загального призначення, таким як .com.
- Міжнародні домени допомагають залучити трафік на сайт зі всього світу.
- Можливість налаштувати мовні версії.
Недоліки:
- З’являються неякісні спільні доменні зони, які захоплюються фахівцями, наприклад .top. Не всі вони є трастовими для пошукових систем.
- Із спільним міжнародним доменом може бути важче залучити місцеву аудиторію.
Підпапки
Підпапки, також відомі як підкаталоги, для певних мов або країн можуть бути додані прямо до домену. Наприклад, yourdomain.com/de. Однак для ефективної роботи сайт повинен знаходитись у домені верхнього рівня, такому як .com.
Переваги:
- SEO-роботи, виконані на одній частині домену, принесуть користь усім папкам, оскільки це один сайт.
- Ви не починаєте з нуля коли виходите на новий ринок, оскільки існує додаткове успадкування авторитету вашого вихідного сайту.
- Немає додаткових витрат на хостинг домену.
- Пошукова система розглядає такі ресурси, як глобальний бренд.
Недоліки:
- Немає автоматичної прив’язки до пошуку цільової країни.
- Ризик внутрішньої канібалізації — різні міжнародні цільові сторінки можуть конкурувати одна з одною у результатах пошуку, і може бути складно отримати правильну цільову сторінку для ранжування в пошуку відповідної країни.
- Ризик, що під час створення підкаталогу чи підпапки з’являться дублі мовних версій та регіональних підпапок. Підтягуються метатеги із основної версії сторінки. Тому слід бути обережним із налаштуваннями автоматичної оптимізації в CMS.
- Потрібно виставити пріоритети під мовні версії. Тобто, якщо ваш сайт знаходиться в доменній зоні .com і включає кілька мовних версій — бюджет на кожну конкретну підпапку потрібно збільшувати відповідно до пріоритетів бізнесу.
Піддомени
Піддомени або субдомени додають інформацію про країну на початок домену, наприклад, de.yourdomain.com. Це рішення працює лише в тому випадку, якщо основний сайт із доменом .com.
Переваги:
- Автоматичне посилення основного домену.
- Можливість займати кілька позицій, проте важливо враховувати ризик канібалізації.
- За наявності оптимізованого піддомену з точки зору SEO, для нових піддоменів автоматично застосовуватимуться раніше представлені рекомендації.
- Можливість прив’язати домен під певний регіон.
- Ця функція стандартна для деяких CMS.
Недоліки:
- Ризик внутрішньої канібалізації. Google зазвичай показує лише один піддомен з одного і того ж сайту в пошуковій видачі, а це означає, що ваші піддомени будуть конкурувати один з одним за ті самі умови пошуку.
- Частина трасту передається з піддомену на домен, за умови правильної SEO-оптимізації.
- Немає автоматичної асоціації у пошукових системах із країною, на яку ви орієнтуєтеся.
Висновки:
- За рахунок автоматичної локалізації регіональні домени відмінно підійдуть для залучення користувачів з конкретної країни. Однак, якщо ви плануєте розвивати бізнес в межах кількох регіонів, варто враховувати, що знадобляться додаткові витрати на кожну країну окремо (реєстрація домену, контент, посилання, технічна оптимізація).
- Міжнародні домени чудово підійдуть, якщо ви плануєте залучати трафік з усього світу. Однак важливо остерігатися неякісних доменних зон.
- Основною перевагою підпапок є те, що вам не потрібно починати все з нуля, оскільки існує додаткове успадкування авторитету вашого вихідного сайту. Але також є високий ризик канібалізації.
- Вибираючи для свого міжнародного сайту піддомен, при хорошій SEO-оптимізації, для нових піддоменів автоматично застосовуватимуться раніше представлені рекомендації. Однак і тут важливо враховувати ризик канібалізації.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- ТОП-17 інструментів візуалізації даних для сучасного інтернет-маркетолога;
- Як маркетологу заповнити бриф на таргетовану рекламу, щоб повернути інвестиції;
- Тренди CRO на 2022 рік: готові рішення для зростання.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.