Бізнес-канал YouTube: поради зі створення, оформлення та просування
26.04.2023
Цікаво, що YouTube є другим популярним сайтом за відвідуваністю у світі. Платформа надає користувачам різноманітний контент — від змістовних відеоінструкцій до розважальних скетчів та замальовок.
Відеоконтент вже давно став невід’ємною частиною маркетингових стратегій багатьох брендів. За допомогою якісного відеоролика можна розширити свою аудиторію, збільшити продажі, налагодити тісний зв’язок із підписниками. Усі переваги використання YouTube у своїй маркетинговій стратегії вже встигли перевірити на собі такі відомі бренди:
- Lego (16 млн. підписників). На своєму каналі бренд публікує оригінальний контент, промо-ролики майбутньої продукції, проводить прямі трансляції. Відео набирають шалену кількість переглядів не тільки серед дітей, а ще й поміж дорослої аудиторії.
- Coca-Cola (4 млн. підписників). Бренд використовує канал для проведення численних маркетингових кампаній. Так, відеоролик, що був присвячений Всесвітньому дню доброти, став однією з найуспішніших рекламних кампаній за усю історію існування бренду.
- Disney (5,59 млн. підписників). Усім відомий бренд ділиться відеороликами на кшталт “Behind The Scenes”, а також публікує трейлери до майбутніх мультфільмів.
Звичайно, що вище перелічені геть не всі компанії, що використовують YouTube для свого просування. Рекомендуємо і вам придивитися до платформи, яка допоможе вивести ім’я бренду на новий рівень.
Раніше ми писали про те, як:
- оформити бізнес-сторінку у Facebook;
- оформити бізнес-акаунт в Instagram;
- оформити бізнес-акаунт у TikTok;
- оформити бізнес-акаунти у соціальних мережах Facebook, Instagram, YouTube.
Створення бізнес-каналу та поради щодо його оформлення
На перший погляд може здатися, що створення бізнес-каналу YouTube є більш важкою справою у порівнянні з іншими соціальними мережами. Однак немає сумнівів у тому, що один із найкращих способів розповісти про свій продукт — це створити захопливе відео. За допомогою нього ви наочно зможете розповісти про індивідуальні особливості продукту, а також познайомити людей ближче із брендом.
У чому ж перевага бізнес-каналу? По-перше, при створенні облікового запису ви можете надати доступ адміністратора одразу кільком людям. Це дозволяє делегувати певні завдання щодо розвитку каналу, а також оптимізувати свою роботу.
Окрім цього, бізнес-акаунти відкривають доступ до YouTube Analytics, що забезпечить вас змістовною інформацією про аудиторію, показники охоплення та ефект від публікації того чи іншого відео.
Згідно зі статистикою, охоплення глобальної рекламної аудиторії на YouTube налічує не менше 2,514 млрд. користувачів по всьому світу. Тепер ви уявляєте, які можливості для розвитку бренду відкриває ця платформа? Гадаємо, що зараз саме час приступити до створення і оформлення бізнес-каналу.
Створюємо обліковий запис YouTube.
Для створення облікового запису YouTube необхідно мати акаунт Google. Але для того, щоб використовувати YouTube для свого бізнесу, вам потрібно створити обліковий запис бренду:
- Увійдіть до вже створеного облікового запису YouTube з комп’ютера або мобільного пристрою.
- У налаштуваннях перейдіть до списку каналів, натисність “Створити канал”.
- Заповніть необхідні поля та слідуйте подальшим інструкціям, щоб завершити реєстрацію.
Корисно: пропонуємо переглянути детальну відеоінструкцію щодо створення і налаштування бізнес-каналу.
Налаштовуємо канал.
Бізнес-канал створено, тож давайте перейдемо до його оформлення. Першочергово натисніть “Налаштувати канал”. Платформа запропонує налаштувати такі параметри:
- Ім’я каналу. Принципових відмінностей із іншими соціальними мережами немає: назва каналу має бути легкою, чіткою і зрозумілою. Найкраще за все називати канал ім’ям бренду або обрати нікнейм, який вже є на інших платформах.
- Вкладка “Основна інформація” призначена для заповнення опису профілю, а також наповнення його ключовими словами. Така оптимізація допоможе вашому каналу висвітлюватися в пошуковій видачі. Ключові слова можуть включати тему вашого каналу, нішу бренду тощо.
- Зверніть увагу на розділ “Брендинг”, у якому треба налаштувати зовнішній вигляд каналу. Йдеться про завантаження брендового логотипу та банеру. Візуальна складова має відображати цінності бренду, а також зацікавлювати користувача.
Після усіх необхідних налаштувань перегляньте свій канал на декількох пристроях (комп’ютері, смартфоні), щоб переконатися у правильності заповнення усіх категорій.
Підказка: аватарка і банер каналу на YouTube мають відповідати певним розмірам. Для того, аби зекономити час на створенні необхідних візуальних креативів, можна скористатися готовими шаблонами на таких платформах, як Canva та Нootsuite.
Робимо канал помітним.
Для того, аби користувачі могли із легкістю знаходити ваш контент у пошуковій видачі, треба приділити увагу певним технічним аспектам.
- Оптимізація назв відео. Заголовок – це перше, на що звертає увагу користувач. Із нього має бути зрозумілий зміст відео, але водночас назва має бути влучною та інтригуючою. Не менш важливим є використання ключових слів у заголовку, які посприяють кращому ранжуванню у пошуковій системі Google.
Кейс: відома фешн-платформа INTERTOP поставилася до вигадування назв до відео із неабияким креативом. Відео мають інтригуючі заголовки, на кшталт “Підбори із спортивками — новий тренд?” Чимало модниць захочуть переглянути це відео, щоб отримати остаточну відповідь на поставлене запитання. Таким чином, відео цього каналу не набирають менше десятка тисяч переглядів.
- Оптимізація опису каналу. Про що ваш канал, який контент він публікує? З опису акаунту аудиторія може зрозуміти, чи корисним і цікавим буде для неї ваш контент. Тут також важливо бути зрозумілим і використовувати ключові слова. Зокрема, опис може містити посилання на плейлисти із відео або посилання на веб-сайт чи соціальні мережі.
Кейс: бренд техніки “АЛЛО” не сильно задумувався над створенням змістовного опису. Користувач може побачити лише слоган компанії, а також низку посилань на інші платформи. Не рекомендуємо робити таким чином, адже це негативно впливає на впізнаваність бренду, а також на його ранжування у пошуковій видачі.
Більш вдалий приклад — бренд ROZETKA. В описі детально описаний характер контенту, що публікується на каналі. Зокрема, наприкінці використано переконливі заклики до дії: “Підписуйтесь на канал і натискайте на дзвіночок, щоб не пропустити жодного відео!”
- Додавання хештегів. Для кращої оптимізації використовуйте лише ті теги, які стосуються вашого контенту. Краще використати кілька релевантних хештегів, аніж десяток невідповідних. Мета полягає в тому, щоб охопити глядачів, які дійсно будуть зацікавлені у вашому продукті.
Відтепер, коли усі параметри облікового запису налаштовані, час перейти до створення контенту. Перед цим варто ознайомитися із алгоритмами YouTube, які впливають на ранжування у пошуковій видачі та показники охоплень. Більш детально розповідаємо нижче.
Алгоритми YouTube у 2023 році: як підлаштувати під них контент?
Як і на інших платформах, алгоритм YouTube навчився рекомендувати користувачам контент, що цікавитиме саме їх. Добірка рекомендованих відео складена з урахуванням інтересів користувачів та їхньої історії переглядів. Приймаючи рішення про те, який контент рекомендувати кожному користувачеві, алгоритм YouTube враховує наступні фактори:
- Вподобання користувача. Алгоритм звертає увагу на тривалість перегляду того чи іншого відео, а також на історію взаємодії з публікацією. Наприклад: ви до кінця подивилися 30-хвилинний випуск передачі про тварин, а також залишили під ним коментар. Вітаємо, тепер у ваших рекомендаціях з’являться ще більше подібних відео!
- Історія підписок та переглядів. Якщо ви підписані на кулінарні блоги або регулярно переглядаєте рецепти приготування тих чи інших страв, то алгоритми пропонуватимуть вам добірки із кулінарним контентом.
- Регіональний контекст. Алгоритм звертає увагу на демографічні показники користувача: мову його спілкування, країну проживання, час доби тощо.
Часто після перегляду того чи іншого відео можна побачити опитування: чи сподобалося вам це відео, чи було воно корисним? На основі відповідей YouTube виявляє рівень залученості користувача після перегляду, і формує подальші списки для рекомендацій.
Отож, як створити контент, який буде цікавити аудиторію і гарно ранжуватися серед алгоритмів YouTube? Нижче ми зібрали для вас добірку порад і фішок, які допоможуть із просуванням бізнес-каналу.
Плейлисти для більшої залученості.
Створення списків відтворення відео на YouTube – найкращий спосіб утримати увагу глядача та переконати його залишитися на вашій сторінці. Плейлисти YouTube відтворюються автоматично: ми можете зібрати в одну добірку тематично пов’язані між собою відео, які гратимуть одне за одним. Відсутність зайвих рухів зводить до мінімуму можливість того, що глядач перейде на інший канал.
Кейс: всесвітньо відомі компанії використовують плейлисти, аби ще й покращити користувацький досвід. Так, офіційний канал Google сортує різноманітний контент за допомогою плейлистів. Кожна добірка може містити тематичні відео із хештегами, розповіддю про нові технології і функції сервісів бренду, а також є плейлисти із соціальними роликами.
Трейлер каналу, що заінтригує.
Трейлер каналу — це чудова можливість для того, аби зацікавити нового глядача. Пересічний користувач, який нічого не знає про ваш бренд, може ознайомитися із коротким відео. Таким чином, людина вирішить для себе цікаві ви їй, чи ні. Для створення якісного трейлеру рекомендуємо слідувати наступним крокам:
- Перше враження — понад усе. Як вже було сказано, трейлер зорієнтований на користувачів, які раніше про вас не знали. Беріть до уваги правило трьох секунд: привернути увагу глядача варто саме за цей проміжок часу.
- Менше води, більше конкретики. Трейлер не має розтягуватися на півгодини: вмійте сформувати головні цінності та переваги бренду кількома реченнями. Розповідайте про те, хто ви і чим займаєтеся. Не забудьте розказати про те, із якою періодичністю будуть публікуватися відео на каналі.
- Додаткова інформація. Для підвищення конверсії ви можете розмістити посилання на свій веб-сайт або соціальні мережі. Таким чином, якщо користувач буде зацікавлений у вашому продукті, то він зможе стати потенційним клієнтом у найкоротші терміни.
- Гарна “обгортка”. Змістовність — це чудово, однак не нехтуйте візуальною складовою. Картинка має бути динамічною, а подача інформації — зрозумілою та інтригуючою. Зокрема, можна розказати про бренд за допомогою сторітейлінгу.
Кейс: Netflix публікує трейлери до нових серіалів та фільмів. В описі до трейлеру розміщено посилання, за яким можна ознайомитися із проєктом або подивитися його. Зокрема, трейлер відзначений брендовим логотипом, що одразу ж сприяє підвищенню впізнаваності каналу.
Створюйте якісний контент.
Це може здатися очевидним, але все одно варто наголосити на тому, що глядачі віддають перевагу якісному контенту. На відміну від уподобань аудиторії TikTok, де для потрапляння в рекомендації відео першочергово має бути захопливим, у YouTube варто звертати увагу на безліч критеріїв. Глядачі завжди хочуть дивитися якісні відео, але якісні — це які?
Якісний контент на YouTube має привертати увагу вступом та відмінною візуальною складовою. Зокрема, важливою є фонова музика (без порушення авторських прав) та сама чистота звукової доріжки.
Важливими є і заклики до дії: у YouTube часто можна натрапити на блогера, який закликає ставити вподобання на відеоролик та ділитися ним із друзями. Правильно обраний CTA допоможе залучити додатковий трафік на сайт, збільшити кількість передплатників або розпочати дискусію в коментарях.
Не забувайте про те, що контент треба просувати. Платформа YouTube надає як платні, так і безкоштовні варіанти для просування каналу. Зокрема, платне просування може включати:
- рекламу в соціальних мережах;
- контекстну рекламу у Google Ads;
- рекламу у блогера на YouTube (інфлюенсер вказує посилання на ваш бренд в описі до свого відео або безпосередньо у ньому).
Для досягнення швидкого результату рекомендовано застосовувати різні методи.
Корисно: у подальшому ви зможете зареєструватися як партнер YouTube і монетизувати свій канал. Це можливо зробити, якщо ви наберете 1 000 підписників та 4 000 годин перегляду протягом року.
Плануйте відео заздалегідь.
У відео буде набагато більше шансів стати популярним, якщо обрати правильний час для його публікації. Ваша аудиторія має бути вільною у той чи інший час доби, аби подивитися останнє відео улюбленого бренду. Зрозуміло, що усе залежить від ніші бренду, його цільової аудиторії. Однак отримати найбільш оптимальні показники можна за допомогою аналітики каналу. Саме вона підкаже вам день тижня або конкретний час, коли відео набиратимуть найбільшу кількість охоплень.
Володіючи цією інформацією, ви зможете заздалегідь складати контент-плант, а також планувати публікації наперед за допомогою спеціальних сервісів.
Досліджуйте свою аудиторію.
Важко створювати привабливий контент, якщо ви не знаєте, для кого ви його робите, Переконайтеся, що у вас є точне уявлення про вашу цільову аудиторію за допомогою нижче наведених питань:
- Хто ці люди? Що вони люблять?
- Чим вони займаються? Як проводять свій вільний час?
- Скільки час вони приділяють перегляду YouTube?
- Чи є вони потенційними клієнтами мого бренду?
Після того, як у вас вже буде кілька опублікованих відеороликів, ще раз зануртесь в аналітичні показники свого каналу. Це допоможе остаточно впевнитись у тому, що контент є затребуваним серед аудиторії, і досягає найкращих показників охоплень.
Корисно: при дослідженні цільової аудиторії можна орієнтуватися на показники переглядів відео. Відштовхуючись від конкретних даних, ви можете дати відповідь на такі питання: хто вас дивиться? Чи це та аудиторія, яку ви планували залучити? Чи досягаєте ви запланового ефекту від публікації відео?
Висновки
Рішення створити бізнес-канал на YouTube стовідсотково підсилить вашу маркетингову стратегію. У цій статті ми не тільки навчилися покроково створювати обліковий запис для бізнесу, а ще й розібралися в основних алгоритмах платформи. Окрім цього, ви тепер знаєте про основні фішки, які допоможуть у просуванні відеоконтенту на YouTube. Сподіваємось, що ці поради стануть у пригоді, і ваш бізнес-канал досягне чималих результатів!