Головна » Блог » Домен — як вибрати інтернет-ім'я і не помилитися

Домен — як вибрати інтернет-ім'я і не помилитися

19.02.2021

Ольга Коцофане


Вибір найкращого доменного імені для вашого бізнесу — важливе, але часто складне рішення. Хороший домен може залучити багато відвідувачів на ваш сайт і підвищити його ефективність. Однак, перш ніж ви зробите остаточний вибір, необхідно врахувати ряд нюансів.

Як вибрати доменне ім'я для сайту

 

Простота і запам’ятовуваність — на першому місці

Перш ніж придумувати ідеї для доменного імені, спочатку потрібно подумати, як відвідувачі будуть використовувати адресу сайту. Якщо хтось шукає ваш ресурс, йому потрібно буде запам’ятати, як називається сайт, а потім ввести домен в рядок пошуку. Тому добре ім’я — це те, яке легко запам’ятати і написати по буквах. Зробити його коротким, простим і позбутися від зайвої химерності — хороша відправна точка.

 

Ключові слова або торгова марка?

Існує безліч суперечок про те, чи повинна доменне ім’я містити ключові слова (наприклад, cambridgecleaners.com) або ж назву бренду (hargreaves.com). Насправді немає правильного чи неправильного варіанту. Але вибір, який ви робите, має залежати від особливостей ринку і довгострокових цілей вашого бізнесу.

Торгова марка унікальна, і як тільки ваш бізнес почне працювати, ваша репутація може призводити до вас безліч нових клієнтів. Якщо ви працюєте на ринку, де важливий бренд, цей варіант може бути кращим рішенням.

Як вибрати доменне ім'я

Домен може бути елементом брендингу

Домени на основі ключових слів допомагають людям асоціювати сайт з продуктами або послугами, які ви продаєте, або з місцем, де працює бізнес. Cambridgecleaners.com відразу кинеться в очі тим, хто шукає клінінгову компанію в Кембриджі, тому що назва говорить сама за себе. Однак потенційна проблема полягає в тому, що ваша компанія може диверсифікувати послуги або змінити спеціалізацію в майбутньому, а ключові слова в доменному імені будуть невірно вказувати на сферу діяльності.

 

Ідеальні домени вже зайняті

Це часта проблема, і не тільки тому, що існують інші організації з такою ж назвою. Деякі компанії реєструють тисячі невикористовуваних доменних імен тільки для того, щоб продати їх з прибутком, коли вони знадобляться комусь іншому.

Якщо ви виявите, що доменне ім’я вже зайнято, насамперед потрібно відвідати сайт і подивитися, чи працює він. Якщо це так і сайт виглядає успішним, у вас мало шансів на його покупку. Тоді найкращим рішенням буде пошук альтернативного доменного імені. Якщо немає чинного сайту, набагато більше шансів, що домен можна буде купити. Вам слід перевірити базу даних Whois (наприклад, на сайті реєстратора Imena.ua), щоб дізнатися, хто власник сайту і зробити пропозицію.

Як перевірити, чи вільний домен

Перевірка домену через реєстратора Imena.ua

Однак немає ніяких гарантій, що власник продасть домен або не запитав занадто високу ціну. Так, короткі і легкі для запам’ятовування доменні імена відносяться до категорії преміум-доменів. Тобто, продаються за ціною вище середнього. Найчастіше преміум-домени зустрічаються в зонах верхнього рівня. Серед них, .COM, .NET, .ORG.

 

Чому варто перевірити соціальні мережі

Хоча обраний вами домен може бути доступний, також варто дізнатися, чи використовує хтось це назва в соціальних мережах. Буває, що домен вільний, але на просторах Інтернету його назва вже існує у вигляді розкрученого бренду. Наприклад, існує однойменний популярний канал на YouTube або сторінка в Instagram. Це загрожує приходом на сайт великої кількості нецільових відвідувачів, які будуть шукати зовсім інший контент.

 

Вибір правильної доменної зони

Доменні імена складаються з двох частин: частини перед точкою і частини, наступної за нею. Перша частина важлива для вашого брендингу та допомагає людям знайти вас. Але і другу частину — доменну зону — не можна залишати поза увагою.

Домен верхнього рівня (TLD) використовується для класифікації вашого веб-сайту, щоб користувачі і пошукові системи краще розуміли, що представляє собою ресурс. Всі знають, наприклад, що .gov призначений для державних веб-сайтів, .co.uk — для британських компаній, а .org — для некомерційних організацій.

Не так давно вибір відповідного TLD був досить простою справою, так як варіантів було порівняно небагато. Сьогодні, однак, їх набагато більше, і весь час додаються нові. Гарна новина полягає в тому, що багато хто з них засновані на ключових словах, а це означає, що вам не обов’язково використовувати їх в першій частині домену. Деякі приклади нових TLD включають .London, .restaurant і .finance.

Одним з переваг цих нових TDL є те, що вони дають людям більше шансів отримати бажане доменне ім’я. Якщо домен hargreaves.com був зайнятий, швидше за все, домени hargreaves.london або hargreaves.cafe все ще доступні.

 

Реєстрація декількох доменів

Компанії зазвичай реєструють кілька TDL, пов’язаних з їхньою торговельною маркою, щоб захистити свою репутацію. Наприклад, ви не знайдете жодного вільного домену серед українських доменних зон з ключем Rozetka. Всі вони мають статус «зайнятий».

Бренды выкупают домены в смежных доменных зонах для защиты репутации

Якщо ви запустили успішний магазин електронної комерції під назвою abcfashions.com і зареєстрували тільки цей один домен, іншим не буде потрібно багато часу, щоб зареєструвати веб-сайт abcfashions.co.uk або abcfashions.co і видати себе за вашу компанію. Вони можуть продавати підроблені версії ваших продуктів нічого не підозрюють клієнтам або просто красти у них гроші. Все це може руйнівно позначитися на вашій репутації. Ось чому реєстрація кількох TLD стала настільки поширеною.

Можливо, вам варто подумати про це. Однак при такій кількості доступних сьогодні TLD реєстрація їх всіх буде коштувати вам тисячі доларів в рік. Замість цього варто зареєструвати ті, які ви вважаєте найбільш корисними. Наприклад, якщо у вас є домен верхнього рівня .co.uk, було б доцільно розглянути можливість одночасної реєстрації версій .co, .com і .uk.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Персоналізована реклама в Facebook для МСБ як спосіб пережити...

Facebook представив нову ініціативу для малого і середнього бізнесу. В його основу лягла ідея персоналізації. Детальніше про це читайте в...

Як правильно оформити сторінку з контактами в інтернет-магазині?

Як правильно оформити сторінку з контактами в...

У цій статті ми поговоримо про правила ефективного і клієнтоорієнтованого оформлення розділу «Контактна інформація» (Contact Page) на...

Розбираємо 3 ключових тренда контент-маркетингу в 2021 році

У цій статті ми розповімо про 3 ключових тренда контент-маркетингу в 2021 році. А також спробуємо розібратися, чому саме вони є головними...

Тактики SEO оптимізації мета-тегів Title і Description

Тактики SEO оптимізації мета-тегів Title і Description

Що таке мета-теги Title (Тайтл) і Description (Дескрипшн) і навіщо вони потрібні навіщо він потрібен? Як правильно складати мета-опису сторінок з...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті