Головна » Блог » Інтерв'ю з Євгеном Лавренюком. Проект "УЛІС" — нова бізнес-модель на українському ринку. Про створення та розвиток, маркетинг, майбутнє сфери гостинності

Інтерв'ю з Євгеном Лавренюком. Проект “УЛІС” — нова бізнес-модель на українському ринку. Про створення та розвиток, маркетинг, майбутнє сфери гостинності

24.02.2022

Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова


Починаючи з 2020 року по всьому світу “вирує” пандемія COVID-19. Вимушене перебування у будинку викликає стрес та постійну напругу, відсутність подорожей не дозволяє з’їздити у відпустку та повністю перезавантажитися. Ми знайшли людину, яка перевернула уявлення про відпочинок, зокрема він “змінює стереотипи” про заміський відпочинок. Ми поговорили про те, як йому вдалося визначити потребу ринку в новій бізнес-моделі, на чому будується маркетинг проекту, з’ясуємо як сформувати довіру до незнайомого продукту.

Знайомтесь, Євген Лавренюк — підприємець, співвласник мережі Dream Hostels, які працюють в Україні та містах Європи. В умовах безперервної пандемії Євген разом із бізнес-партнером Ігорем Фарберовим розробили та успішно реалізували проект «УЛІС» — платформу з оренди стильних дач на природі.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Євген Лавренюк, підприємець, співвласник мережі готелів Dream Hostels та співзасновник “УЛІС”

Розповідь ведеться від імені Євгена. Він занурить нас у бізнес своїм оповіданням.

 

Концепція проєкту “УЛІС”

Проект новий для українського ринку, тому на даний момент немає усталеного терміну. “УЛІС” відноситься до категорії індустрії Vacation rentals. Це інфраструктурний комплекс рекреаційної нерухомості з метою відпочинку. Ми беремо в управління “дачу” або котедж, як готельну нерухомість. Заміський комплекс вимагає фінансових вкладень, навіть за відсутності власника. Щоб компенсувати витрати, краще віддати будинок в управління компанії.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Локація “УЛІС” у селищі Дудки, Київська область

Завдання підв’язали під ідею “share economy” (економіка спільного використання) багато різних інвесторів та власників будинків. Це не готельний комплекс, де все перебуває у володінні одного інвестора, а велика кількість учасників процесу як з боку інвесторів, так й з боку орендарів. Інвестор купує повністю готовий товар. Клієнт отримує будинок з усіма зручностями всередині. Ми знімаємо основний “біль” це знайти хорошу ділянку й побудувати будинок. Другий “біль” обслуговування. Третій — фінансовий бік, у скільки обходиться володіння за підсумком.

Наш проект не вимагає вкладень, навпаки, приносить дохід, що становить близько 12-15% річних на нерухомості. Також є ліквідний актив у вигляді ділянки землі та нерухомості. “Вишенька на торті” — можливість користуватися будь-яким будинком на локації, а в майбутньому мережі.

Ми підписуємо з клієнтом договір оренди на перші 7 років, згідно з яким він передає право користування нашій компанії. Після закінчення цього часу власник має право не продовжувати договір та користуватися будинком самостійно. Може продати, знести, перебудувати чи просто жити в ньому. Це повністю його власність.

Перед запуском проєкту проводили дизайн сесію, низку глибинних інтерв’ю з людьми, які потенційно могли бути інвесторами, проводили кількісні опитування. При створенні прототипу проєкту використовували інноваційні технології в дизайні, тестували, авторизували. Пізніше була не просто презентація, а онлайн-сайт, на якому відображалися наші будинки. На основі цього спілкувалися з інвесторами, показували продукт, як виглядає та скільки коштує.

 

Бізнес-модель share economy у світі

Ідея виникла під час пандемії та карантинних обмежень. При вивченні українського ринку ми самі зіткнулися з відсутністю подібних пропозицій. Із можливих варіантів був лише дорогий заміський готель.

У світі, зокрема США та Європі, індустрія активно розвивається, це великий професійний ринок. Подібні “дачі” не стоять просто під замком, а здаються в оренду. Найбільші багатомільярдні компанії містять в управлінні понад 30 тисяч будинків. Проєкт “УЛІС” стартує з 20-30 будинків. У перспективі хочемо вийти на кілька сотень та дійдемо до тисячі в Україні.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Локація “УЛІС” у селищі Дудки, Київська область

 

Хто інвестор?

У нас два продукти, дві цільові аудиторії, які не перетинаються один з одним. З одного боку, це інвестори хто купує. Друга сторона клієнтів хто орендує.

Інвестори поділяються на два типи. Перший це класичний, хто хоче заробляти, без особистого користування. Інший тип насамперед, розглядає “УЛІС” як продукт, яким він користуватиметься, у другу як спосіб заробітку. Нині у світі більше класичних інвесторів. Стандартна альтернатива для них це купити квартиру в Києві та здавати в оренду. Проте, прибутковість становитиме близько 7-8%. Однак, за відсутності компанії, що управляє, квартира вимагає уваги. У нашому випадку, від інвестора нічого не потрібно, лише раз на квартал отримати дивіденди.

Наші прямі конкуренти житлова або комерційна нерухомість у Києві. Найвища ліквідність квартир, але низька доходність, відповідно. На другому місці комерційна нерухомість, а на третьому вже “УЛІС”.

Поки що інвестора до кінця не розуміють, наскільки ліквідним буде наш актив. Вони купують землю з будинком, яку потім легко продати. При цьому проєкт дає високу прибутковість.

Найчастіше будинки купують пари 30-35 років, молоді сім’ї. Це “неагресивні” інвестори, які шукають високу прибутковість й готові йти на високий ризик. Це консервативні інвестори, хто акуратно та спокійно робить вибір. Для них важливий предмет покупки, куди вони інвестують, є цінність та розуміння, що проект працюватиме. Важлива довіра до засновників проекту. Також вони цінують відкритість й прозорість, яку ми постійно декларуємо та на чому будуємо нашу маркетингову стратегію.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Локація “УЛІС” у селищі Дудки, Київська область

 

Перші інвестори

Перші три інвестори це люди з кола знайомих. Починаючи з четвертого будинку, незнайоме, “холодне” коло інвесторів. Вони чули або спостерігали за попередніми проєктами, прийшли з реклами чи по рекомендації. Усі інвестори емоційно відчувають наш продукт, не ставляться до нього байдуже. Розуміють, чому він користуватиметься попитом, поділяють з нами даний підхід, формат відпочинку. Впевнено роблять інвестиції.

Наразі приєднуються ті, хто готовий стати інноватором, амбасадори нашого формату. Ми впевнені, що буде широке коло інвесторів, які приєдналися, коли проект підтвердить свою життєздатність.

 

Маркетингове просування “УЛІС”

Від себе відзначимо, що Євген та його колега-співзасновник Ігор Фарберов розповідають про “УЛІС” у особистих Facebook-аккаунтах.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Аккаунт Facebook Євгенія Лавренюка

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Аккаунт Facebook Ігоря Фарберова

Також “УЛІС” має окремий обліковий запис у Facebook, Інстаграм, де можна почитати про прогрес проєкту.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Сторінка Facebook “УЛІС”

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Сторінка Facebook “УЛІС”

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Сторінка Facebook “УЛІС”

Євген та його партнер Ігор ведуть Телеграм-канал, де відверто розповідають про розвиток, труднощі та збирають фідбек від користувачів.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Телеграм-канал “УЛИС”

Це викликає довіру та формує відчуття участі серед аудиторії проєкту. Також, це допомагає постійно покращувати будинки на основі користувальницького досвіду клієнтів.

Євген: Знайомство з проєктом відбувається через соціальні мережі це основний канал для просування. Сайт впроваджували безпосередньо для бронювання, де здійснюється 85-90% прямих бронювань (люди, які бронюють без сервісів-посередників). Далі продовжуємо вкладати в проєкт, щоб він залишався унікальним, відповідав очікуванням гостей. Вже на другий-третій місяць з’явилися повторні гості, майже 10-15%.

У цій сфері прийнято залишати відгуки. Для нашого проєкту це головний маркетинговий актив. Ми нагадуємо та просимо гостей зробити це. Зараз головне місце для відгуків, це Google обліковий запис. Тут є максимально відкрита та доступна інформація, яку всі можуть подивитися.

Чесний маркетинг — це класний продукт, про який розповідають його клієнти. “УЛІС” — це якісний й затребуваний продукт.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Локація “УЛІС” у селищі Дудки, Київська область

Є телеграм-канал, де ми публікуємо новини про прогрес, викладаємо фотографії людини, яка купила будинок. Намагаємося бути максимально відкритими та чесними. Також прагнемо того, щоб наші інвестори були публічними.

Інформація про кожний будинок у відкритому доступі. Далі думаємо, відкрито показувати доходність кожного будинку, щоб не зашкодити інтересам інвесторів. Майбутні інвестори зможуть в онлайн режимі побачити, скільки кожен будинок “заробляє”. Ми не намагаємося приховати проблеми та недоробки. Маркетингова стратегія перебуває у процесі моделювання. Наша велика стратегія бізнесу — бути максимально відкритими, показувати, розповідати про проєкт. Показувати відгуки та наших інвесторів, відкриті цифри та всіх людей, які до нас дійшли.

Друга велика стратегія бізнесу й мета, яка нас об’єднує, стати асоціацією в голові у людини, коли вона думає про відпочинок на природі. Перше куди він має піти це сайт ulis.kiev.ua.

Це висока довіра, класний бренд, якому ти довіряєш та хочеш рекомендувати чесний крутий продукт, крутий сервіс, якого в цій сфері практично зараз немає.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Локація “УЛІС” у селищі Дудки, Київська область

 

Воронка продажів

Для інвесторів є сайт ulis.me, де можна залишити контакти зворотного зв’язку. При отриманні заявки ми надсилаємо розгорнуту та детальну презентацію. Наш менеджер з продажу підтримує комунікацію, відповідає на додаткові запитання та запрошує майбутнього інвестора на перегляд, який проводимо у вихідні.

Після перегляду фіксуємо дані про клієнта, включаючи цільовий інтерес, можливість вже купити або він цікавиться не майбутнє, хоче купити для себе як дачу або зробити інвестицію та інші фактори.

За наявності лише половини коштів або є частина, можна зробити спільну інвестицію. Два інвестори можуть об’єднатися та увійти у спільне володіння одним будинком.

Далі менеджер продовжує спілкування з потенційним інвестором, намагаючись зробити вигідну пропозицію, що відповідає інтересам. Враховуючи, що це велика інвестиція, близько 100 тисяч доларів, це має бути обдуманий крок. Ми не хочемо тиснути, щоб клієнт робив спонтанне рішення. Людина справді усвідомлено має до неї прийти.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Локація “УЛІС” у селищі Дудки, Київська область

Ми поміщаємо цього інвестора в наше інформаційне поле, розповідаємо про новини. Для цього ведемо телеграм-канал, дублюємо інформацію у соціальних мережах. Я та мій партнер на своїх особистих сторінках. Крім цього, є корпоративні акаунти у Фейсбуці та в Інстаграм.

Перша реклама — особисті соціальні мережі, знайомі, оскільки бізнес-модель є новою в Україні. Мінімальний маркетинговий бюджет реклами становив 100-200 доларів на місяць. Проте спочатку це був затребуваний продукт. Ми бачили сформований попит, зокрема на оренду та купівлю будинків.

На даний момент виділили більш суттєвий бюджет на діджітал-маркетинг, розпочали співпрацю з Webpromo. Наразі запускаємо контекстну рекламу, тестуємо, вибудовуємо аналітику. Оскільки хочемо розвиватися, потрібно зрозуміти, які механізми працюють, коли, наприклад, запускатимемо другу локацію.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

Локація “УЛІС” у селищі Дудки, Київська область

 

Український бізнес у пандемію

Пандемія стала вирішальним фактором для запуску “УЛІС”. Основний бізнес Dream Hotels потрапив у кризу. У нас є ще кафе та сайт подобової оренди квартир. Усі три бізнеси зазнали збитків. Хостели постраждали сильніше за всіх, тому що ключова ідея у вигляді соціалізації людей потрапила під заборону. “УЛІС”, навпаки, запускали з повним переконанням, що треба рухатися. Ніхто не знав, скільки пандемія триватиме. Усі вірили, що це місяць-два-три, півроку. А вже майже два роки.

Пандемія спонукала запускати проект швидше, оперативно приймати рішення. При цьому “УЛІС” активно розвивається, карантин для нього не проблема.

Незважаючи на це, мені хотілося б, щоб пандемія швидше закінчилася. Настрій у суспільстві пригнічений. Колективний страх негативно діє на всіх у цілому. Я хочу, щоб відкрилися кордони, люди могли подорожувати.

Складнощі, з якими зіткнулися під час пандемії це наш основний бізнес, мережа готелів “Dream Hotels”, що вимагає уваги. Виникає питання, як утримати команду, скоротити витрати. Ці рішення не дають позитивної енергії. Вони більше не про творення, а про опір руйнації. Ось це головна складність. Коли хочеться творити, а треба вживати антикризових заходів.

 

Майбутнє проекту “УЛІС”

Через півроку ми закінчимо нашу першу локацію та почнемо активно будувати другу, продавати будинки та розвивати проєкт. Після всіх успішних продажів зароблятимемо на управлінні. Також, один із наших горизонтів стратегії — брати будинки в управління, збудовані не лише нами. Якщо, наприклад, ви вирішите побудувати собі дачу поряд з локацією “УЛІС” (з однією з локацій) й в майбутньому віддати її нам в управління.

Предприниматель Евгений Лавренюк дал интервью Webpromo

З місцем розташування другої локації поки не визначилися. Буде ще одна локація під Києвом й, можливо, одна поза Києвом. Є потенційні партнери під Харковом, Львовом та у Карпатах. Велика наша ідея побудуватись у всіх місцях, де є можливість. У плані щонайменше 10 локацій в Україні, (4 навколо Києва). Наразі будемо step-by-step просуватися. На рік ми хочемо запускати дві локації 50 будинків.

Хочеться вірити, що в Україні подібні проєкти будуть розвиватися в різних форматах. Наприклад, є глемпінг (glam or camping) кемпінг із підвищеним рівнем комфорту. Багато окремих будинків, хто збудував та здає в оренду.

Конкуренція для нас не є проблемою, без неї не обійтися. Один із ключових моментів нашої бізнес-моделі — максимально автоматизувати та централізувати процес. Чим більше розширюватиметься “УЛІС”, тим крутіші рішення ми зможемо приймати.

Якщо заходити на ринок з нуля, то складніше це повторити. IT масштабується автоматично. Ми зможемо надавати більш якісний сервіс та приймати круті ІТ-рішення. Це буде нашою конкурентною перевагою порівняно з новими проектами.

 

Ознайомитись з проєктом “УЛІС”, його розвитком та дізнатися більше подробиць можна тут:

Сайт: https://ulis.me/

Телеграм-канал https://t.me/ulis_ua   

Інстаграм: https://www.instagram.com/ulis.ua/

Фейсбук: https://www.facebook.com/ulis.guests

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності