Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Дослідження: як користувачі тримають смартфон?

Дослідження: як користувачі тримають смартфон?

09.12.2021

Оля Сомова редактор блогу Webpromo


Сфера UX дизайну вивчає потреби користувача, рівень зручності при взаємодії зі стандартною та мобільною версією сайту. Більшість користувачів зараз заходить в інтернет із мобільного телефону. Важливо звернути увагу на цю область та детальніше вивчати питання. Дослідження показало, як люди тримають смартфон, зберігаючи зручність?

Зміст:

1. Сучасні моделі смартфонів

2. Основні положення для утримання телефону

3. Висновок

Как пользователи держат смартфон?



 

Сучасні моделі смартфонів

Багато хто при пошуку інформації може бути в транспорті, вводити пошуковий запит стоячи, лежачи або сидячи. Існує припущення, що більшість користувачів тримають смартфон однією рукою. Вони можуть писати текст, але мають бачити екран. Проте, різноманітність моделей, розмірів екранів та інших форматів спростовує це твердження. Всі люди беруть у руки, тримають та взаємодіють зі смартфоном по-різному.

Багато що змінилося завдяки тачскріну. У сучасних моделях передня поверхня займає екран. Користувачі повинні бачити екран, а також мати можливість торкнутися будь-якої частини для введення.

Інтернет-журнал Uxmatters провів дослідження, за яким фахівці спостерігали за людьми на вулиці, у кафе, на автобусних зупинках та інших місцях. Усі використовували мобільні пристрої. Більшість торкалися екрана для прокручування або введення тексту, дотику або використовували інші жести для введення даних. Інші слухали, дивилися на екран або розмовляли телефоном.

Как пользователи держат смартфон?



 

Основні положення для утримання телефону

Понад 40% спостережень користувач взаємодіяв зі смартфоном без уведення даних.

Користувачі стосувалися екранів або кнопок телефону, тримали телефон трьома способами:

  • однією рукою — 49%
  • в опорній позиції, притискання (іншою рукою притримує знизу) — 36%
  • двома руками — 15%

 

Как пользователи держат смартфон?

Кожні кілька секунд становище руки змінюється. Зміна позиції пов’язана з необхідністю переключитись, виконати допоміжну дію. Спостереження підтвердили, що іншу руку використали, щоб отримати додатковий доступ, наприклад, надрукувати текст. Після цього, поверталися до використання однією рукою та прокручування великим пальцем. Подібні взаємодії зі смартфоном вважаються повсякденними.

Частіше люди вводять текст та взаємодіють із екраном за допомогою великого пальця руки. Зручність — головний критерій. У процесі дослідження вдалося з’ясувати, як користувач водити по екрану великим пальцем і до якої зони він може дотягнутися. У кожній позиції є сліпі, зони, які можуть змінюватися, залежно від положення руки. Розглянемо всі три методи.

1. Одна рука

49% користувачів використовують лише одну руку, при цьому можуть тримати телефон у різних положеннях. Якщо людина шульга — всі дії здійснює навпаки лівою рукою.

Как пользователи держат смартфон?

На зображенні вказані діаграми охоплення, які відображаються різними кольорами. Це приблизні області, куди можна дотягтися великим пальцем для взаємодії з екраном.

зелений колір означає зону, в яку це зробити легко;
жовта — ділянка, що вимагає розтяжки;
червоний — область, в якій потрібно змінити позицію користувачам.

Враховуються додаткові фактори, залежно від того, як користувач утримує телефон, а також розмір пристрою.

Згідно з даними:

  • великий палець правої руки на екрані використали 67% людей;
  • лівий великий палець на екрані — 33%

Утримання смартфона однією рукою пов’язане з одночасним виконанням додаткових завдань. В іншій руці може бути сумка, необхідність триматися за поручень під час поїздки в транспорті, підйом сходами, відчинення дверей, утримання немовлят та інше.

2. Опорна позиція

Це положення за допомогою обох рук для утримання мобільного телефону. Однак, взаємодія для дотику до екрана або кнопок відбувається лише за рахунок однієї руки. Ця позиція дає більшу підтримку і дозволяє вільно працювати з телефоном за допомогою великого або інших пальців.

Спостереження показало, що опорну позицію можна застосовувати у двох положеннях:

  • у лівій руці — 79%
  • у правій — 21%

Как пользователи держат смартфон?



Притискання із застосуванням великого пальця застосовували 72% користувачів, інший палець — 28%. При цьому користувач додавав руку, щоб стабілізувати пристрій для використання однією рукою.

Люди перемикалися між використанням однією рукою та утримуванням в обох руках. Часто це було необхідністю для безпеки (наприклад, при виході з тротуару чи натовпі). Іноді виконували для отримання додаткових можливостей керування на екрані поза звичайною досяжністю.

3. Обидві руки

Дворучне становище поширене серед 15% користувачів мобільних телефонів. Вони беруть пристрій у руки і використовують обидва великі пальці для введення – так само, як на клавіатурі настільного комп’ютера. При дворучному використанні варто виділити дві позиції:

  • по вертикалі (портретний режим) — 90%
  • по горизонталі (альбомний режим) — 10%

Как пользователи держат смартфон?

Люди часто перемикалися між використанням обох рук та утримуванням. Користувачі друкували двома великими пальцями, а потім поверталися до використання лише одного пальця для взаємодії з екраном. Не завжди великий палець використовували для набору тексту.

Більшість пристроїв також використовують вертикальну орієнтацію, незважаючи на теорію про простоту набору тексту з більшою областю клавіатури. Відсоток клавіатур на сучасних пристроях змушує використати альбомну орієнтацію.

 

Висновок

Не варто однозначно стверджувати, що користувачі тримають телефон лише однією рукою. Багато хто, при виборі становища, спирається на зручність. Відіграють роль додаткові навколишні чинники — місце розташування, пересування.

Фахівцям у сфері UX-дизайну слід пам’ятати — пальці не повинні закривати важливий контент, а кнопки, до яких потрібно дотягнутися, не були важкодоступними. Важливо тестувати дизайн інтерфейсу користувача на різних пристроях, щоб забезпечити комфортне використання смартфона.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Google for Startups оголосив 25 переможців. Які українські компанії...

Google оголосив переможців третьої групи на підтримку стартапів в Україні

ErsteBank preview ua

Реклама дня: Erste Bank зробив різдвяний анімаційний ролик про...

Віденська банківська група Erste Bank у своєму новому різдвяному ролику «Вірю в Різдво» порушила тему енергетичної кризи.

Чорна п'ятниця

Black Friday: підсумки щорічного розпродажу від Фокстроту за 2022...

Лідери продажів та списки найпопулярніших товарів у 2022 році. Найбільший рітейлер України опублікував результати розпродажу

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності