Головна » Блог » Тренди споживчого попиту під час святкового сезону 2021 в Україні. Як рекламодавцям та ритейлерам підвищити продажі?

Тренди споживчого попиту під час святкового сезону 2021 в Україні. Як рекламодавцям та ритейлерам підвищити продажі?

01.12.2021

Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Оксана Харьковчук


Споживчий попит у святковий період зростає з року в рік. Для ритейлерів в Україні виділяють кілька вагомих свят: День одинаків, Чорна п’ятниця, Кіберпонеділок та новорічний шопінг. Враховуючи те, що покупки починаються в період до Чорної п’ятниці та тривають аж до Різдва, споживчий попит має декілька піків. Дізнайтеся про особливості святкового сезону для ритейлу, як підготуватися рекламодавцям до новорічного шопінгу та підвищити продажі.

Зміст:

1. Особливості святкового періоду для ритейлу в Україні

2. Споживчий попит під час святкового сезону 2021

3. Як підготуватися рекламодавцям та ритейлерам до сезону свят 2021?

4. Продуктові рішення і практичні поради для формування споживчого попиту

5. Висновки

Споживчий попит у святковий період зростає з року в рік. Для ритейлерів в Україні виділяють кілька вагомих свят: День одинаків, Чорна п'ятниця, Кіберпонеділок та новорічний шопінг. Враховуючи те, що покупки починаються в період до Чорної п'ятниці та тривають аж до Різдва, споживчий попит має декілька піків. Дізнайтеся про особливості святкового сезону для ритейлу, як підготуватися рекламодавцям до новорічного шопінгу та підвищити продажі.



 

Особливості святкового періоду для ритейлу в Україні

1. Спеціальні шопінг-івенти стали вагомими для українського споживача, адже в цей час є можливість придбати хороші речі або інші покупки за оптимальною ціною.

70% користувачів роблять частину святкових покупок під час спеціальних подій (День одинаків, Чорна п’ятниця, Кіберпонеділок та новорічний шопінг).

2. Процес святкового шопінгу збільшується в часовому проміжку, адже продавці починають готуватися до кожної події заздалегідь, а покупці охоче шукають вигідні акційні пропозиції.

33% покупців очікують можливості скористатися знижками ще до початку Чорної п’ятниці.

3. У споживчого попиту декілька піків протягом усього святкового сезону, а екстремум перед новорічними святами – Чорна п’ятниця. Після – святкові покупки продовжуються та тривають аж до Різдва.

+113% – активний приріст пошукового інтересу до Чорної п’ятниці розпочинається за тиждень до самої події в так звану “фейкову п’ятницю”.

Еволюція споживчого попиту протягом свят в Україні

звичний споживчий попит протягом свят в Україні

Споживчий попит в Україні протягом свят у 2020 році

Споживчий попит протягом свят в Україні змінюється: точки росту та коливання спостерігаються приблизно до 20-х чисел грудня, у період Новорічних свят запити на покупки знижуються, а потім починають повертатися в норму.

Якщо у 2020 році найпотужніший період споживчого попиту тривав з 20 листопада до 31 січня, то у 2021 році ріст споживчого попиту розпочався 22 жовтня та за прогнозами триватиме до 29 січня.

Прогноз споживчого попиту протягом свят в Україні у 2021 році:

Прогноз споживчого попиту протягом свят в Україні у 2021 році



 

Споживчий попит під час святкового сезону 2021

У споживчого попиту в Україні декілька піків протягом усього святкового сезону: 

  1. Початок жовтня 
  2. Fake Black Friday (неділя до ЧП) – 19 листопада 2021 року
  3. Black Friday – 26 листопада 2021 року
  4. Новий рік – 2 січня 2021 року
  5. Різдво – 7 січня 2021 року

Споживчий попит під час святкового сезону 2021

Отже, українські покупці розпочинають сезон святкових покупок до Чорної п’ятниці та займаються шопінгом аж до кінця січня. Давайте розглянемо які товари та як шукають українські покупці, а також що потрібно врахувати рекламодавцям та ритейлерам під час підготовки до сезону свят 2021.

Що шукають українські покупці під час святкового сезону 2021 року?

Пошуковий інтерес до категорій товарів, що зростає найбільше протягом святкового періоду:

  • 42% Дрібна кухонна техніка 
  • 35% Велика кухонна техніка, Товари для дому та саду 
  • 34% Домашній декор 
  • 33% Догляд за шкірою

Пошуковий інтерес до категорій товарів, що зростає найбільше протягом святкового періоду: 42% Дрібна кухонна техніка 35% Велика кухонна техніка, Товари для дому та саду 34% Домашній декор 33% Догляд за шкірою

Як українці шукають акційні пропозиції під час святкового шопінгу?

  • 79% Здійснювали онлайн дослідження (шукали в інтернеті) перед купівлею
  • 73% Використовували смартфон для дослідження перед купівлею
  • 44% Відкриті до вибору нового бренду/продавця

Які теми варто враховувати рекламодавцям та ритейлерам під час підготовки до свят 2021 року?

  1. Нові місця для нових брендів
  2. Активність під час свят = споживчий попит
  3. Поєднання офлайн та онлайн форматів
  4. Адаптація сайтів до покупок через мобільні пристрої
  5. Омніканальність в сезон свят

Які теми варто враховувати рекламодавцям та ритейлерам під час підготовки до свят 2021 року?



 

Як підготуватися рекламодавцям та ритейлерам до сезону свят 2021?

Святковий сезон завжди надає рекламодавцям та ритейлерам величезні можливості. Електронна комерція продовжує розвиватися, у всіх країнах збільшується продаж в магазинах, а користувачі повертаються до покупок офлайн.

Як бізнесу роздрібної торгівлі, орієнтованої на масового покупця, використовувати свою готовність до святкового сезону? Це можна зробити за рахунок:

  1. Залучення нових клієнтів та формування диференційованих пропозицій
  2. Використання рекламних кампаній з можливістю вимірювання та автоматизації для досягнення результатів
  3. Аналіз звітів та інструментів, використаних для підготовки ритейлу до свят
  4. Нових можливостей розвитку електронної комерції

За даними компанії Salesforce минулого року в роздрібній торгівлі пройшов найпродуктивніший святковий сезон за всю історію: глобальні цифрові продажі зросли на 50% і досягли 1,1 трильйона доларів.

Щоб підготуватися рекламодавцям та ритейлерам до святкового сезону 2021 потрібно:

1. Спостерігати

Автоматизовані рекламні кампанії Video Action з фідом товарів та ставками «Цільової рентабельності інвестицій у рекламу» tROAS для збільшення обсягу продажів;

2. Думати

  • DSA & Широка Відповідність (Загальний та Брендовий пошук)

Рекламні кампанії у пошуковій мережі (Search campaigns) за допомогою широкої відповідності та інтелектуального призначення ставок (Broad Match+Smart Bidding);

  • Discovery Ads

Рекламні кампанії Discovery з фідами та ставками tROAS допоможуть використати принципи автоматизації та багатоканального обслуговування;

3. Діяти

  • Розумні Стратегії (Гнучкий ROAS)
  • Розумні Торгові Кампанії 

Використовуйте розумні торгові кампанії Google Ads (Smart Shopping Campaigns) та просуйте товари серед покупців через ресурси Google (дозволяють збільшити цінність конверсії на 30%);

Розумні торгові кампанії Google Реклами для конверсії «Новий клієнт» (New Customer Acquisition Goal);

Детальніше із набором інструментів рекламодавців та ритейлерів для святкового сезону 2021 можна ознайомитися на слайді:

Детальніше із набором інструментів рекламодавців та ритейлерів для святкового сезону 2021 можна ознайомитися на слайді:

4. Використовувати корисні інструменти для рекламодавців та ритейлерів

  • Планувальник охоплення YouTube – плануйте актуальний рівень ефективного охоплення та комплементарного охоплення до TB
  • Google Тренди – дізнайтеся, як здійснюють пошук споживачі, і де збирати зростаючі запити
  • Статистика Аукціонів – порівняйте свою ефективність з іншими рекламодавцями, які беруть участь у тих самих аукціонах, щоб покращити стратегії призначення ставок та бюджету
  • Планувальник Сценаріїв Пошуку – використовуйте рекомендовані рівні інвестицій/цілей та прогнози з ефективності для створення планів та моніторингу
  • Планувальник результатів Google Ads (Performance Planner) для планування бюджету та підготовки до його стрибків під час свят
  • Рекламні кампанії з фідами до додатків (App Campaigns with Feeds) для збільшення охоплення потенційних покупців;
  • Локальні кампанії Google Ads (Local Campaigns) для збільшення відвідуваності та продажу товарів через локацію;
  • Багатоканальне призначення ставок (Omnichannel bidding) та інтелектуальне призначення ставок Smart Bidding для збільшення обсягу онлайн та офлайн продажів;
  • Атрибуція на основі даних (Data Driven Attribution) для онлайн-конверсій та оптимізації рекламних кампаній;
  • Показник оптимізації (Optimization Score) для персоналізованих рекомендацій у режимі реального часу та покращення ефективності рекламної кампанії.

Продуктові рішення і практичні поради для формування споживчого попиту



 

Продуктові рішення і практичні поради для формування споживчого попиту

  1. Контролюйте фазу відкриття користувачів (discovery) до початку сезону за допомогою відео та медійної реклами;
  2. Автоматизуйте текстові та торгові оголошення для максимізації покриття;
  3. Збільшіть бюджети на 30% в пошукових та торгових кампаніях порівняно до звичайних денних витрат у жовтні;
  4. Знижте tROAS, та підніміть tCPA для участі у більшій кількості аукціонів протягом свят;
  5. Використовуйте широку відповідність ключових слів + автоматичні стратегії призначення ставок;
  6. Вкажіть інформацію про доставку (shipping information), щоб користувачі знали, коли надійдуть їх замовлення;
  7. Налаштуйте правила повернення товарів у сезон свят (Return Annotations);
  8. Використовуйте розділ «Угоди» (Deals section) на вкладці «Покупки» для інформування користувачів про знижки та акції;
  9. Реклама локального асортименту (Local Inventory Ads) допоможе продемонструвати товари, які є в магазинах або доступні поблизу;
  10. Функція «забрати пізніше» («pickup later») для демонстрації доступності товарів у найближчому магазині;
  11. Виправте товари, показ яких не схвалений у торгових кампаніях Google Ads (Troubleshoot your Shopping campaigns).

Календар оптимізацій компаній

Висновки

Основні аспекти, які варто враховувати в сезон свят:

1. Зміна споживчої поведінки

Під впливом пандемії змінилася поведінка споживачів: виникають нові потреби, залучаються інші медіаканали, з’являються додаткові споживчі патерни.

2. Зростання частки онлайн-покупок

У теперішній ситуації для споживача все менш важливим стає певний канал продажу. На першому місці – можливість здійснити покупку взагалі.

3. Зростання аудиторій, що купують онлайн

В умовах карантинних обмежень майже всі категорії споживачів збільшили частку онлайн-покупок.

4. Тривалість святкового шопінгу збільшується

Зростання споживчого попиту не обмежується окремими подіями на кшталт Чорної п’ятниці. Українці активно продовжують святковий шопінг аж до кінця січня, а рекламодавці та ритейлери стимулюють та підвищують продажі.

5. Зростання частки покупок зі смартфону 

Споживачі активно купують онлайн з мобільних пристроїв протягом усього сезону свят.

6. Святковий сезон надає рекламодавцям та ритейлерам додаткові можливості, оскільки електронна комерція продовжує розвиватися, а користувачі повертаються до покупок офлайн.

Збільшити продажі рекламодавцям та ритейлерам в режимі онлайн та офлайн під час свят 2021 року допоможуть такі інструменти, як: автоматизовані рекламні кампанії, диференційовані пропозиції для нових та існуючих клієнтів, передові методи аналізу на всіх ресурсах Google.

Збільшити продажі рекламодавцям та рітейлерам у режимі онлайн та офлайн під час свят 2021 допоможуть такі інструменти, як: автоматизовані рекламні кампанії, диференційовані пропозиції для нових та існуючих клієнтів, передові методи аналізу на всіх ресурсах Google.

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Кращі e-commerce сайти Казахстану

Беремо приклад з кращих: ТОП-10 e-commerce сайтів Казахстану

Шукаєте круті ідеї, як покращити e-commerce-сайт? Пропонуємо «підглянути» за лідерами онлайн-продажів. Ми продовжуємо серію статей про...

Аналоги Google Analytics

Як отримати ще більше важливої статистики: 9 чудових...

Google Analytics — чудовий помічник маркетологів! Разом з тим, добірка крутих альтернативних інструментів аналітики, що допоможуть дізнатись...

Як створити стікери в Телеграм

Хочете власні стікери в Telegram? Розповідаємо, як без...

Власні стікери у Telegram підвищують впізнаваність бренду, поліпшують лояльність існуючої аудиторії та навіть залучають нових клієнтів....

Унікальність тексту та антиплагіат. Як написати якісну та...

Чому 100% унікальність в тексті не дорівнює 100% користі та якості? Особливості перевірки контенту на плагіат

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності