Головна » Блог » Як зміниться український ринок E-commerce після карантину: аналізуємо вхідні дані

Як зміниться український ринок E-commerce після карантину: аналізуємо вхідні дані

22.04.2020

Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Тала Шилко


31 березня, через кілька тижнів після того, як весь світ опинився на карантині, американська компанія Stackline, яка надає послуги для онлайн-ритейлерів по всьому світу, проаналізувала перші зміни в сфері E-commerce, викликані COVID-19, і створила список з 100 категорій товарів, які стрімко набули популярності, і такий же список тих, які її втратили.

Публікуємо переклад скороченій версії статті «Top 100 Fastest Growing & Declining Categories in E-commerce», а також, по закінченні ще одного місяця, підводимо підсумки, як на карантин відреагував український ринок цифрової комерції, і намагаємося спрогнозувати, що його чекає після зняття обмежувальних заходів. Зібрали аналітику по темі в нашому матеріалі.

E-commerce ринок різко змінився, коли в багатьох штатах було оголошено карантин, а не життєво важливі компанії тимчасово закрилися, щоб уникнути поширення коронавірусу. Через необхідність залишатися вдома споживачі не тільки стали більше купувати онлайн, але і їх купівельна поведінка помітно змінилась. Очевидно, що вони «про запас» скупили туалетний папір, консерви й засоби гігієни, але також почали купувати й інші товари для будинку.

Стрімко зріс попит на спортивне спорядження, яке можна використовувати вдома, включаючи силові тренажери, аксесуари для фітнесу та обладнання для йоги, тому що спортзалах і фітнес-студій довелося закритися. Через це ж впав попит на такі категорії, як спортивні сумки та товари для занять спортом на відкритому повітрі.

Багато компаній перейшли на віддалений режим роботи, що посилило попит на комп’ютерні монітори, клавіатури, мишки, а також офісні крісла, тому що люди прагнуть перетворити будинок в робоче місце.

Після скасування поїздок і подорожей надійшла відмова від покупок дорожніх сумок, валіз і рюкзаків, а також фото- та відеокамер. Крім того, через скасування весняних відпусток знизився рівень попиту на такі категорії, як купальники та сандалі. Також сильно впав попит на весільні сукні та чоловічі костюми, бо багато пар змушені були скасувати або перенести свої весілля.

Top 100 Fastest Growing & Declining Categories in E-commerce

Інфографіка Stackline про 100 найпопулярніших і найменш популярних категоріях товарів після введення карантину в США

Що сталося з українським ринком E-commerce через коронавирус?

На початку-середині квітня стали з’являтися дані і по українському ринку E-commerce за березень. Так, поділилася результатами свого дослідження маркетингова компанія Nielsen Україна, в якому вона порівняла попит на різні групи товарів за тиждень до карантину і відразу після його введення. Свою аналітику також опублікували маркетплейси Rozetka, OLX, Prom.ua та Bigl.ua.

Всі цифри так чи інакше показують збільшення і спад попиту на ті ж категорії товарів, що і у американського споживача. Однак до них додалися і суто українські, наприклад, двоколісний транспорт. Про це свідчать дані OLX. Так, попит на велосипеди і мотоцикли збільшився на 70% і 33% відповідно. Це говорить про те, що люди намагаються зберігати мобільність свого пересування, при цьому з огляду на необхідність дистанціювання.

Інфографіка OLX про зміни споживчого попиту українців в березні 2020 року

Інфографіка OLX про зміни споживчого попиту українців в березні 2020 року

Ще частина покупців вирішила зайнятися на карантині садовими роботами (що, втім, у весняний період прогнозовано) і ремонтом. А ось стрімке збільшення попиту на побутову хімію і супутній господарський інвентар – аж на 356% – напевно було викликано загрозою пандемії. Але ринок досить швидко на нього відреагував, тому що кількість пропозицій в даній категорії товарів в березні збільшилася в 3 рази.

Схожу статистику наводить і Rozetka. Її засновник Владислав Чечоткін заявив про «небувале зростання продажів товарів для фітнесу – на 250%. Ще на 280% популярнішими стали товари для творчості, на 156% – настільні ігри та на 40% – книги ».

За словами керівника прес-служби Prom.ua Лілії Овчинниковой, як повідомляють «Факты», нарівні із засобами індивідуального захисту і товарами для дому, «щоб зайняти себе і дітей, замовляють картини за номерами, пряжу, все для вишивки».

Свій аналіз ринку на основі показників Google Trends за період з 28 лютого по 24 березня провели й в Google. За результатами аналізу, споживча поведінка, що різко змінилась, стала відповіддю людини на невизначеність. У компанії виділили п’ять реперних точок, якими були мотивовані ті чи інші покупки:

  1. Прагнення до контролю. В середині й до кінця обраного періоду воно спонукало людей приймати швидкі, а іноді імпульсивні рішення, щоб боротися з невизначеність. Тому зріс інтерес до т. зв. «панічних покупок», пропозицій по покупці автомобіля і санітайзерів для рук.
  2. Прагнення до комфорту. Для кого-то прагнення до контролю перейшло в прагнення до комфорту, тому вони стали цікавитися доставкою алкоголю, дезінфікуючими серветками і віртуальними happy hours.
  3. Повернення до найважливішого. На початку березня зріс інтерес користувачів до випічки, відбілювачів і очисників повітря. Тобто вони віддали перевагу більш простим, але і більш перевіреним рішенням.
  4. Самодостатність. Через неможливість скористатися деякими послугами людям довелося швидко адаптуватися до нових норм і отримувати нові навички. Так, підвищився інтерес до простих рецептів, привчанню до горщика і онлайн-ігор з друзями.
  5. Завжди на зв’язку. Оскільки на карантині технології стали єдиним способом спілкування з іншими людьми в професійному та громадському житті, то збільшився інтерес до доставки продуктів, онлайн-перегляду та віртуальної реальності.

Максим Кузьминский, руководитель PPC-отдела WebpromoМаксим Кузьмінський, керівник PPC-відділу Webpromo

«Згідно з останніми аналітичними даними, якими з нами поділилася компанія Google в рамках програми Premier Partner, під час кризи споживачі будуть витрачати кошти на базові потреби. Ми очікуємо, що найближчим часом збережеться високий попит на такі категорії, як товари для дому, товари для дітей, їжа, товари особистої гігієни. Однак крім товарів першої необхідності, спостерігається зростання в таких категоріях, як одяг і товари для спорту. Також зростає попит на стрімінговие сервіси та мобільні ігри, за якими прогнозується зростання на 60% і 80% відповідно.

Є і негативні тренди. Наприклад, в категоріях побутової та персональної електроніки. Тут спостерігається зменшення попиту після його збільшення за тиждень до офіційного карантину. За прогнозами, ця зміна споживчого попиту (сплеск і відкат), обумовлені в першу чергу очікуванням ослаблення курсу гривні, а потім і карантином ».

Що буде з E-commerce після карантину?

Однак зазначимо, що важливий не сам ажіотаж на окремі категорії товарів в перший місяць карантину, а те, як це вплине на споживчі звички по його завершенню. Відповідь на це питання спробували дати аналітики з Nielsen. У своєму дослідженні вони говорять про 5 нових трендів споживання. Це:

  • Нові звички, пов’язані зі здоров’ям і гігієною. Бренди та ритейлери, які зможуть швидко відреагувати на тренд, що виник, адаптацією асортименту і полки, цілком можуть очікувати вищий попит.
  • Зростання популярності онлайн-сервісів. Через самоізоляції багатьом довелося поміняти свої звички споживання контенту. Наприклад, збільшився відсоток тих, хто читає книги, дивиться відео і слухає музику онлайн. Також люди стали проводити більше часу в соціальних мережах. Нам як маркетологам це говорить про те, що попит наінтернет-рекламу також зросте, а конкуренція – збільшиться.
  • Ціни та промо. Цей тренд буде викликаний наступною за пандемією економічною кризою. Споживачі мають намір жити в умовах обмеження споживання та економії коштів, а тому будуть полювати за акціями та знижками.
  • Асортимент. Передбачається, що після карантину в дихотомії «ціна – якість» останнім виявиться важливішим і буде пов’язано з 1-м трендом. Це не виключає 3-й тренд, але зробить промо актуальним для більш дорогих (і в сприйнятті покупців якісних) товарів.
  • Запуск новинок. На ринку з’являться товари, що відповідають запиту споживачів на гігієну і здоров’я, а також виникне нове ціннісне і цінове позиціонування.

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності