Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому актуальні?
30.01.2023
Із стрімким розвитком діджиталізації, традиційна роздрібна торгівля зазнала значних змін. Згідно із дослідженнями, 8 з 10 інтернет-користувачів навряд чи відвідають торгову точку, якщо онлайн не вказано актуальні дані щодо наявності товару. Google підтверджує: з 2020 року кількість пошукових запитів на купівлі поруч із місцезнаходженням зросла у 3 рази. Тобто, навіть якщо потенційний клієнт має намір відвідати офлайн-магазин, свій шлях він почне з пошукової системи.
Залучити більше покупців до торгової точки допоможуть рекламні інструменти. Розповідаємо про ефективний спосіб просування асортименту в локальних магазинах — Google Local Inventory Ads (LIA), який вам знадобиться для збільшення продажів в офлайн-крамницях на західних ринках, або в Україні, коли інструмент стане доступний в українському пошуку.
Зміст:
Що таке Google Local Inventory Ads
Що таке рекламні оголошення Local Inventory Ads?
Local Inventory Ads або реклама місцевого асортименту — це оголошення, що відображаються в пошуковій видачі інтернет-користувачам, які знаходяться поблизу з локальним магазином, де присутній цікавий їм продукт. Наприклад: Олена хоче придбати килимок для йоги, їй важливо особисто переконатись в якості матеріалу перед покупкою. При цьому Олена не має бажання витрачати кілька годин на відвідування різних торгових точок в пошуках ідеального товару. Вона робить запит в Google «килим для йоги поруч зі мною» та бачить оголошення з товарами, присутніми в наявності в найближчих магазинах.

Джерело: https://tinuiti.com/
Товарні фіди Local Inventory Ads відображаються відразу під запитом користувача в загальній пошуковій видачі, а також у Google Images, Google Maps, Google Assistant. Потенційний покупець може коротко ознайомитись з рейтингом товарів, ціною, кількістю відгуків та отримати більш детальну інформацію за вбудованим посиланням:
- контактні дані;
- графік роботи;
- точну адресу та маршрут до магазину;
- фото та основні характеристики товару.
Перехід здійснюється на основний сайт компанії або до електронного каталогу (вітрини) в Google, в другому випадку наявність власного веб-ресурсу не обов’язкова.

Джерело: https://support.google.com/
Переваги Local Inventory Ads
LIA особливо корисний для підприємців, які мають офлайн-точки та не використовують digital-стратегію для просування свого бізнесу онлайн, але хочуть збільшити потік клієнтів. Оголошення актуальні майже для будь-якої товарної ніші (одяг, техніка та електроніка, будівельні матеріали, дитячі іграшки, спортивний інвентар тощо). Реклама місцевого асортименту дозволяє локальним магазинам:
- Підвищити впізнаваність бренду за рахунок показів рекламних оголошень відразу на декількох Google-сервісах.
- Збільшити потік клієнтів в фізичний магазин — потенційним покупцям доступна вся інформація для відвідування торгової точки без попереднього дзвінка.
- Масштабувати бізнес онлайн та розширити ЦА з невеликими витратами, у порівнянні з розробкою та запуском повноцінного інтернет-магазину. Адже не потрібно створювати власний сайт, наймати працівників для його адміністрування, достатньо заповнити локальну вітрину Google та налаштувати рекламну кампанію.
Інтернет-магазинам, які мають фізичні точки, рекламні оголошення Google Local Inventory Ads допоможуть залучити найбільш релевантну аудиторію, адже клієнт вже зацікавлений в придбанні товару самовивозом та впевнений в його наявності. До того ж, він живе поруч, що підвищує шанси здійснення повторних покупок у разі гарного сервісу.
Можливості Local Inventory Ads
1. Відстеження ефективності оголошень. Google використовує гібридний підхід із великою кількістю сигналів для вимірювання відвідувань. Вони включають:
- дані з Google Earth, Google Maps Street View;
- координати магазинів;
- сигнали GPS;
- пошукові запити у Google;
- дані маяків та ін.
Це дозволяє надавати доволі точну статистику для визначення ефективності LIA.
Переглянути детальну інформацію можна у Google Analytics. В інструменті відобразиться вся необхідна статистика: звідки клієнт здійснив перехід, який пристрій використовував для пошуку, коли шукав товар, а також що робив на сторінці (перегляд номеру телефона, карти та ін.).
2. Надання деталей щодо наявності продукту. В налаштуваннях можна встановлювати відмітки «забрати сьогодні» або «забрати пізніше» (товар доступний для замовлення до певної дати).
3. Одночасний запуск звичайних товарних оголошень (Product Listing Ads) та Local Inventory Ads. Наприклад, щоб при просуванні інтернет-магазину з пунктами самовивозу в короткі терміни визначити, який тип реклами ефективніший.
Недоліки Local Inventory Ads
Google Local Inventory Ads — відносно новий інструмент, що функціонує для обмеженої кількості країн. LIA можуть запускати продавці, які мають фізичні магазини в Австралії, Австрії, Норвегії, Бразилії, Канаді, Данії, Індії, Німеччині, Ірландії, Іспанії, Італії, Нідерландах, Новій Зеландії, США, Швеції, Франції, Японії, Польщі, Швейцарії, Великій Британії. Для України LIA поки що недоступний, але актуальний для тих, хто масштабує (або планує масштабувати) свій бізнес у зазначених країнах.
Порада для власників офлайн-магазинів, які знаходяться в Україні: розміщуйте безкоштовну рекламу місцевого асортименту у Google, створивши обліковий запис в Merchant Center. Звичайно охоплення будуть нижчими, але все ж це допоможе залучити певний відсоток ЦА до торгової точки.
Для показу кількох офлайн-точок, при налаштуванні реклами місцевого асортименту, необхідно створювати фід продуктів для кожного магазину, який буде заповнений в Google Merchant Center. Інформація має регулярно оновлюватися. В разі неактуальних даних, деякі продукти можуть бути відхилені або взагалі відмічені як порушення службою Google. Налаштування Local Inventory Ads потребує знань в PPC та витрат часу (як при запуску рекламних оголошень, так і для їх відстеження). Тому, краще звернутися до досвічених PPC-фахівців.
Правила розміщення Local Inventory Ads
Для запуску реклами місцевого асортименту необхідно мати три окремих облікових записи, синхронізованих між собою, у Merchant Center (для зберігання та управління списком товарів); Google My Business (для надання інформації про фізичну точку); Google Ads (щоб створювати рекламні кампанії та керувати ними).
🧐Webpromo рекомендує: для простоти використання, вказуйте однакову електронну адресу у всіх сервісах Google для бізнесу.
Крім того, Google встановлено низку вимог до компаній, які хочуть просувати свої товари за допомогою оголошень Local Inventory Ads:
- Наявність фізичного магазину чи офісу, де покупець може оглянути товар (без необхідності попереднього дзвінка або запису) в країнах, для яких доступний LIA.
- Заборона на відстеження, збір та розповсюдження інформації, за якою можна визначити особу користувача (ПІБ, платіжна інформація, email та інші дані).
- Згода на можливу перевірку асортименту службою Google.
- Регулярна актуалізація даних про наявність товарів, режим роботи, ціни.
- Встановлення кінцевої вартості продуктів для звичайних покупців з урахуванням всіх додаткових комісій. Окремо можна зазначати ціни для постійних клієнтів, учасників програми лояльності.
- Заборона на використання інформації, отриманої від користувачів, для таргетингу на сегменти аудиторії або ремаркетингу.
- Дотримання політики Google щодо рекламних оголошень.
На завершення: корисні поради від Webpromo
Ми підготували кілька порад, які підвищать ефективність оголошень Local Inventory Ads:
- Відстежуйте попит на товар. Аналізуйте, які продукти магазину цікавлять інтернет-користувачів найбільше та корегуйте ставки для оголошень з урахуванням ймовірної рентабельності.
- Враховуйте зовнішні фактори: погодні умови, святкові дати, вихідні дні, та редагуйте графік показу оголошень. Наприклад, навряд чи покупець піде за будматеріалами першого січня, або за фрізбі в хуртовину.
- Не вимикайте показ реклами в неробочі години, особливо, якщо торгова точка працює за «офісним» графіком. Краще просто знизити ставку. Так, наприклад, людина може переглянути потрібний товар у вечірній час та запланувати самовивіз на наступний день.