Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Що таке футер сайту? Елементи, які обов'язково мають бути у підвалі сайту

Що таке футер сайту? Елементи, які обов'язково мають бути у підвалі сайту

09.02.2023

Оля Сомова


Дизайн і розробка сайту включають такі обов’язкові блоки як шапка і підвал сайту, розташовані відповідно вгорі та внизу сторінки. У статті розповідаємо, що таке footer або підвал сайту, як правильно його заповнити, що допоможе зробити його максимально функціональним і корисним для бренду в отриманні лідів.

Зміст:

  1. Що таке футер? Визначення поняття
  2. Які елементи мають бути у підвалі сайту?
  3. Додаткові елементи у футері
  4. Як оформити підвал сайту?
  5. Резюмуємо

Що таке футер?



 

Що таке футер? Визначення поняття

Футер (з англ. footer) або підвал — це блок, розташований у нижній частині сайту. Візуальний елемент частково дублює хедер (шапка). Найчастіше футер — це місце для додаткової інформації, куди можна вставити посилання для переходу по розділах і сторінках. Таке внутрішнє перелінкування дає перевагу під час ранжування сайту в пошукових системах.     

Багато хто вважає, що footer не відіграє великої ролі в ефективності сайту, але ми готові посперечатися. Що бачить користувач, прогортавши сторінку до кінця? Він потрапляє в підвал сайту, де зібрані ключові дані для зв’язку з компанією. Якщо він так і не знайшов для себе цінної інформації, то може принаймні залишити заявку на зворотний дзвінок, перейти на сторінку соціальних мереж або подивитися зручний маршрут для доїзду в офлайн магазин. У диджитал-маркетингу футер може стати додатковим рівнем воронки продажів. 

Відсутність футера викликає додаткові запитання, у користувача залишається відчуття недомовленості. 

Важливо використовувати переваги, які дає футер сайту. Особливо це стосується односторінкових сайтів, Landing Page, де мало інформації й потрібно використати весь простір з користю. 

Підвал сайту виконує навігаційну та інформаційну роль для вашої аудиторії. Користувачі знають, що у футері сайту є корисні посилання, тому будуть їх шукати, особливо, якщо їх цікавить щось конкретне.

 

Які елементи мають бути у підвалі сайту?

Підвал дублює інформацію, яка вже є на головній сторінці, меню або в хедері. У футері сайту всі дані зручно зібрано в одному місці.   

Важливо! Головна вимога для створення підвалу сайту — знати, що шукає цільова аудиторія. Ви можете розмістити у футері будь-які елементи, які вважаєте цінними для потенційного клієнта.  

Ми пропонуємо список базових елементів у футері сайту:

1. Контактна інформація. Вкажіть робочу адресу електронної пошти, номер телефону, клікабельні кнопки месенджерів. Так потенційний клієнт/покупець зможе зв’язатися з консультантом в один клік. Цей функціонал варто реалізувати для всіх варіантів дизайну: для ПК і смартфона.

що таке футер?2. Карта сайту. Посилання на розділи та сторінки, які повторюють структуру сайту. Дотримуйтесь ієрархії: «розділ — підрозділ — картка товару» або «блог — стаття». Особливо це важливо для мобільної версії, оскільки користувач бачить тільки гамбургер-меню, без назви категорій, сторінок. Це не завжди зручно та зрозуміло. 

Також можна залишити посилання на карту у форматі XML, що містить URL-адреси та інформацію про головні сторінки та медіафайли. Такий файл як елемент SEO важливий для пошукових систем, які сканують контент. У результаті карта позитивно впливає на ранжування сайту.

3. Правова інформація. Посилання на політику конфіденційності, згоду на обробку персональних даних. Якщо на сайті є реєстрація акаунта, значить ви збираєте якусь інформацію про користувачів. Наприклад, клієнт повинен вказати контакти або платіжні дані. У такому разі у футері сайту необхідно надати угоду про політику конфіденційності. Це обов’язкова умова, передбачена законом.

що таке футер?

Школа Hillel

Перейшовши на відповідну сторінку, користувач зможе дізнатися, як ви використовуєте, обробляєте та зберігаєте персональні дані, чи збираєтеся їх передавати третім сторонам тощо. Звичайно ж, власнику сайту необхідно буде суворо дотримуватися взятих на себе зобов’язань.

4. Іконки соціальних мереж. Прямі посилання на групи або спільноти, сторінки. Це швидкий спосіб перейти в соціальні мережі через футер сайту, здатний збільшити кількість підписників. Сьогодні соціальні мережі відіграють важливу роль: SMM як інструмент маркетингу допомагає налагодити зв’язок з аудиторією, підвищити лояльність до бренду. Коли користувачі переходять на сторінку соцмереж, вони більше дізнаються про компанію, проходять перший етап знайомства. 

Деякі компанії пропонують особливі умови для клієнтів, які підписуються на їхні групи: додаткові знижки, розіграші подарунків тощо. Це допомагає налагодити двосторонній потік лідів між сайтом і групами в соціальних мережах.

5. Форма реєстрації, підписка за e-mail. Якщо користувач дійшов до кінця сторінки, то він зацікавлений у продукті. Ваше завдання — конвертувати інтерес у цільову дію. У футері сайту необхідно дати зворотний зв’язок, наприклад, можливість поставити запитання, заповнити лід-форму для підписки на новини, акції або персоналізовані пропозиції. Бізнес таким чином отримує ліди, збирає базу контактів для розсилки.

6. Карта фізичного розташування офісу, магазину або складу. Офлайн точка підвищує довіру аудиторії. Деякі користувачі забирають товари самовивозом, для цього оцінюють віддаленість. Карта як навігаційний елемент показує місце розташування компанії або найближчий магазин. Прогортавши сторінку до кінця, користувач бачить у footer, що точка розташована поруч, в одному районі, що вже наближає його до покупки. Найкращий варіант — додати вбудовану карту, а не просто картинку, щоб покупець міг її масштабувати, прокласти маршрут від будинку або офісу до магазину.

7. Логотип у футері сайту посилює індивідуальність бренду. Можете по-іншому оформити лого в підвалі — змінити розмір шрифту, прикріпити під ним місію та цінність бренду. Наприклад, школа англійської мови English Prime додатково вказала напрямок діяльності та локацію офісу. Натиснувши на лого, ви потрапляєте в розділ «Про нас». Картинка має бути обгорнута html-посиланням як у шапці, так і в підвалі сайту — це правило хорошого тону.

що таке футер?

8. Кнопка «Наверх» необхідна для зручності користувачів, що полегшує взаємодію з сайтом. Футер розташований у самому низу. Погодьтеся, щоб повернутися вгору, краще натиснути лише на одну кнопку, ніж скролити сторінку цілком в зворотному напрямку. Обов’язково зробіть такий покажчик помітним: він має бути достатньо великим, відповідати загальному стилю сайту, але виділятися на тлі сторінки. Нехай кнопка з’являється вже на другому екрані під час скролу сайту.

 



 

Додаткові елементи у футері

Якщо залишається вільне місце у футері, можна заповнити його додатковими елементами, які відповідають діяльності компанії, напрямкам її роботи або показують досягнення у сфері:

  • Посилання на “запасний” сайт, або додаткові локалізовані сторінки. Так футер сайту допоможе орієнтуватися клієнту в разі проблем з основним сайтом.
  • Вибір мови. Кнопка частіше розташована вгорі сторінки, але можна продублювати її в підвалі сайту.  
  • Посилання на завантаження мобільного застосунку, якщо він є. У футері сайту можна окремо дати посилання під кожну операційну систему, наприклад, App Store або Google Play. Користувач одразу переходить у магазин додатків.  
що таке футер?

Сайт OLX

  • Посилання на умови співпраці з рекламодавцями, сторінку з вакансіями. Інтернет-магазин люксового одягу, взуття та аксесуарів Symbol вказує окремий e-mail для зв’язку.

що таке футер?

 

  • Платіжна система. Функція актуальна для інтернет-магазинів, які приймають платежі онлайн. Footer — це блок, де зібрана інформація про способи оплати замовлення. Найчастіше вставляють тільки іконки платіжних систем, щоб покупець швидко міг зорієнтуватися в доступних варіантах. 
  • Розділ FAQ або поширені запитання. Якщо у користувача залишаються питання, він зможе подивитися готові відповіді, перевіривши футер сайту.

    що таке футер?

    Школа танцю New Art

 

  • Гарантії. Цей елемент необхідний для компаній, які реалізують послуги, наприклад, онлайн-навчання фахівців. Інтернет-магазин Intertop розмістив розділ гарантії, де вказані адреси магазинів для повернення товару, терміни експлуатації та інші деталі. Як гарантії також можуть виступати відгуки.
    що таке футер?
  • Інформація про партнерів. Партнерство з Google або іншими локальними компаніями підвищує лояльність і довіру до бренду. Інформуйте користувачів у футері сайту про участь у соціальних проєктах, інших масштабних кампаніях.  
  • Повідомлення про авторські права. Символ авторського права у футері сайту виглядає як ©, «Авторське право» або «Copr.». Позначка не дає змоги копіювати зображення або текст, будь-який інший контент із сайту.
  • Назву розробника сайту також можна вказати як додаткову інформацію в підвалі.

Як оформити підвал сайту?

Не рекомендується захаращувати footer великою кількістю елементів. Підвал сайту має бути чітко структурованим і зрозумілим. Звертайте увагу на відстані між рядками, щоб було зручно переходити на кожен і не виникало помилок. Футер сайту — це однаковий блок для всіх сторінок, дотримуйтесь єдиної стилістики. 

Header і footer виконують навігаційну роль, тому мають бути максимально простими. Не варто вигадувати складні конструкції. Зберіть ключові посилання, які, на вашу думку, зможуть переконати користувача продовжити взаємодію з сайтом.

що таке футер?



 

Резюмуємо

Підвал сайту або footer — це функціональний блок внизу сайту, що містить корисну інформацію. Тут зібрані важливі посилання на розділи вебресурсу, які люди можливо ніде не знайшли. Також футер сайту дає інформацію пошуковим роботам під час сканування ресурсу.

Ці елементи допомагають ближче познайомитися з брендом, а не піти ні з чим. Важливо не перевантажити футер сайту великою кількістю функцій, щоб користувач зміг знайти необхідну інформацію.

Хочете працювати з нами й отримувати максимальний результат від інтернет-реклами та просування?

Останні матеріали рубрики

Що таке SEO-копірайтинг і як він допомагає у просуванні...

SEO — це завжди про комплексну роботу, використання різних інструментів для досягнення найкращих результатів у просуванні...

Оператори пошуку Google та способи їх використання в роботі...

Для ефективнішого пошуку інформації існують спеціальні команди, які дозволяють виокремити потрібні дані, конкретизувати або...

Google завершив оновлення політики щодо спаму за березень 2024

Google завершив оновлення політики щодо спаму 20 березня 2024 року. Про це стало відомо на сторінці Google Search Status Dashboard Основне оновлення — Core...

Лінкбілдинг: що це таке та навіщо потрібно вашому сайту?

Для того, щоб сайт отримав топову позицію при ранжуванні на сторінці видачі результатів Google (SERP), SEO-спеціалісти вдаються до різних...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності