Що таке футер сайту? Елементи, які обов'язково мають бути у підвалі сайту
09.02.2023
Дизайн та розробка сайту включає такі обов’язкові блоки як шапка та підвал сайту, розташовані відповідно вгорі та внизу сторінки. У статті розповідаємо, що таке footer або підвал сайту, як правильно його заповнити, що допоможе зробити його максимально функціональним та корисним для бренду в отриманні лідів. Розбираємо елементи футеру на прикладах українських сайтів.
Зміст:
- Що таке футер? Визначення поняття
- Які елементи мають бути у підвалі сайту?
- Додаткові елементи у футері
- Як оформити підвал сайту?
- Резюмуємо
Що таке футер? Визначення поняття
Футер (з англ. footer) або підвал — це блок, розташований в нижній частині сайту. Візуальний елемент частково дублює хедер (шапка). Частіше це місце для додаткової інформації, куди можна вставити посилання для переходу по розділах і сторінках. Таке внутрішнє перелінкування дає перевагу при ранжируванні сайту в пошукових системах.
Багато хто вважає, що футер не відіграє великого значення в ефективності сайту, але ми готові посперечатися. Що бачить користувач, прогорнувши сторінку до кінця? Він потрапляє до підвалу, де зібрано ключові дані для зв’язку з компанією. Якщо він так і не знайшов для себе цінної інформації, може залишити заявку на зворотній дзвінок, перейти на сторінку соціальних мереж або переглянути зручний маршрут для проїзду до офлайн-магазину. У діджитал-маркетингу footer це може бути додатковим рівнем воронки продажів.
Відсутність футера викликає додаткові питання, у користувача залишається почуття недомовленості.
Важливо використовувати переваги, які надає футер. Особливо це стосується односторінкових сайтів, Landing Page, де мало інформації та потрібно задіяти весь простір з користю. Підвал сайту виконує навігаційну та інформаційну роль для вашої аудиторії. Користувачі знають, що в кінці сторінки є корисні посилання, тому їх шукатимуть, особливо коли цікавить щось конкретне.
Які елементи мають бути у підвалі сайту?
Підвал сайту дублює інформацію, яка вже є на головній сторінці, меню чи хедері. Але футер збирає дані в одному місці.
Важливо! Головна вимога до створення підвалу сайту — знати, що шукає цільова аудиторія. Ви можете розмістити у футері будь-які елементи, які вважаєте за цінні для потенційного клієнта.
Ми пропонуємо список базових елементів:
1. Контактна інформація. Вкажіть робочу адресу електронної пошти, номер телефону, кнопки месенджерів.
2. Карта сайту. Посилання на розділи та сторінки, які повторюють структуру сайту. Дотримуйтесь ієрархії: розділ — підрозділ — картка товару або блог — стаття. Особливо це важливо для мобільної версії, оскільки користувач бачить лише гамбургер-меню без назви категорій, сторінок, що не завжди зрозуміло та зручно.
Також можна залишити посилання на карту у форматі XML, що містить URL-адреси та інформацію про головні сторінки та медіафайли. Такий файл як елемент SEO важливий для пошукових систем, які сканують контент. В результаті, карта позитивно впливає на ранжування сайту.
3. Правова інформація. Додайте в футер сайту посилання на політику конфіденційності, згоду на обробку персональних даних. Якщо на сайті є реєстрація облікового запису, значить ви збираєте особисті дані про користувачів. Наприклад, клієнт повинен вказати контакти або платіжні дані. У такому разі необхідно надати угоду про політику конфіденційності. Це обов’язкова умова, передбачена законом.

Школа Hillel
4. Іконки соціальних мереж. Прямі посилання на групи або спільноти, сторінок. Швидкий спосіб перейти до соціальних мереж, який допомагає збільшити кількість фоловерів. Сьогодні соціальні мережі відіграють важливу роль. SMM як інструмент маркетингу допомагає налагодити зв’язок із аудиторією, підвищити лояльність до бренду. Коли користувачі переходять на сторінку, вони дізнаються більше про компанію, проходять перший етап знайомства.
5. Форма реєстрації, передплата по e-mail. Якщо користувач дійшов до кінця сторінки, до футеру, значить він зацікавлений у продукті. Ваше завдання — конвертувати інтерес у цільову дію. У футері необхідно дати зворотний зв’язок, наприклад, можливість задати питання, заповнити лід-форму для підписки на новини, акції або персоналізовані пропозиції. Бізнес у такий спосіб отримує ліди, збирає базу контактів для розсилки.
6. Карта фізичного розташування офісу, магазину чи складу. Офлайн точка у футері підвищує довіру аудиторії. Деякі користувачі забирають товари самовивозом, оцінюючи віддаленість магазину. Карта як навігаційний елемент, показує місцезнаходження компанії або найближчий склад. Погортавши сторінку до кінця, клієнт бачить у футері, що точка знаходиться поряд, в одному районі, що вже наближає його до покупки.
7. Логотип у футері посилює індивідуальність бренду. Можете по-іншому оформити логотип у підвалі сайту — змінити розмір шрифту, прикріпити під ним місію та цінність бренду. Наприклад, школа англійської мови English Prime додатково вказала напрямок діяльності та локацію офісу. Натиснувши на логотип, ви потрапляєте у розділ «Про нас».
8. Кнопка «Вгору» потрібна для зручності користувачів, що полегшує взаємодію з сайтом. Footer це елемент, розташований у самому низу. Погодьтеся, щоб повернутися нагору, краще натиснути одну кнопку, ніж скролити сторінку повністю ще раз.
Додаткові елементи у футері
Якщо залишається вільне місце у футері сайту, можна заповнити його додатковими елементами, які відповідають діяльності компанії, напряму роботи чи показують досягнення у сфері.
- Посилання на «запасний» сайт, або додаткові локалізовані сторінки. Елемент допоможе орієнтуватися клієнту у разі проблем із основним сайтом.
- Вибір мови. Кнопка частіше розташована нагорі сторінки, але можна продублювати її в підвалі сайту.
- Посилання на завантаження мобільного додатка, якщо воно є. Можна окремо дати посилання під кожну систему App Store або Google Pay. Користувач одразу переходить до магазину застосунків.

Сайт OLX
- Посилання на умови співпраці з рекламодавцями, сторінку із вакансіями. Інтернет-магазин люксового одягу, взуття та аксесуарів Symbol вказує окремий e-mail для зв’язку, розміщений у футері сайту.
- Платіжна система. Функція є актуальною для інтернет-магазинів, які приймають платежі онлайн. Користувач у футері бачить, якою картою він може сплатити замовлення.
- Розділ FAQ або запитання, що часто ставляться. Якщо користувач залишаються питання, він зможе переглянути готові відповіді, перевіривши футер.
Школа танцю New Art
- Гарантії. Елемент необхідний для компаній, які реалізують послуги, наприклад, онлайн-навчання фахівців. Інтернет магазин Intertop розмістив розділ гарантії, де вказані адреси магазинів для повернення товару, терміни експлуатації та інші деталі. Як гарантії також можуть бути відгуки.
- Інформація про партнерів. Партнерство з Google або іншими локальними компаніями підвищує лояльність та довіру до бренду. Інформуйте користувачів у футері сайту про участь у соціальних проектах, інших масштабних кампаніях.
- Повідомлення про авторські права. Символ авторського права виглядає як © , авторське право або Copr. Позначка не дозволяє копіювати зображення або текст, будь-який контент із сайту.
- Назва розробника сайту також можна вказати як додаткову інформацію в підвалі сайту.
Як оформити підвал сайту?
Не рекомендується «захаращувати» футер сайту великою кількістю елементів. Footer має бути чітко структурованим та зрозумілим. Звертайте увагу на відстані між рядками, щоб було зручно переходити на кожну та не виникало помилок. Футер — це однаковий блок для всіх сторінок сайту, дотримуйтесь єдиної стилістики.
Header та footer виконують навігаційну роль, тому мають бути максимально простими. Не варто вигадувати складні конструкції. Зберіть ключові посилання, які, на вашу думку, зможуть переконати користувача продовжити взаємодію з сайтом.
Резюмуємо
Підвал сайту або footer — функціональний блок унизу сайту, що містить корисну інформацію. Тут зібрані важливі посилання на розділи, які люди, можливо, ніде не знайшли. Також футер дає інформацію пошуковим роботам під час сканування ресурсу.
Ці елементи допомагають ближче познайомитись із брендом, а не піти ні з чим. Важливо не перевантажити футер великою кількістю функцій, щоб користувач зміг знайти необхідну інформацію.