7 рекомендацій для складання UTM-міток. Види, способи використання, корисні UTM-генератори
26.07.2021
Олексій Бакуменко, автор блогу Webpromo
При проведенні рекламної кампанії маркетологи щедрою рукою ллють посилання на цільові сторінки за всіма доступними каналами: в контекстній рекламі, в банерах, в соціальних мережах і email-розсилках. Вдумайтеся: посилання одне, а варіантів її розміщення — безліч. Кількість тестованих банерів і креативів в соціальних мережах обмежена тільки часом, фантазією і бюджетом того, хто цим займається.
На етапі оптимізації кампанії виникає гостра необхідність розуміти джерела трафіку. Саме посилання не може дати фахівцеві уявлення, звідки по ній перейшов користувач — побачив оголошення в facebook, або клікнув на лінк в електронному листі. Однак хлопці з компанії Urchin знайшли спосіб “розговорити” URL.
Вони придумали встановлювати на кожне посилання рекламної кампанії “маячок”, який би фіксував інформацію про дії користувача та передавав їх в систему аналітики. “Маячки” отримали назву Urchin Tracking Module — відслідковуючий модуль Urchin (скорочено UTM). І посилання “заговорили”.
Зміст:
- Що таке UTM-мітки і для чого вони потрібні
- Види UTM-міток. Динамічні UTM-мітки
- Рекомендації для складання UTM-міток
- Генератори UTM-міток
- Висновки
Що таке UTM-мітки і для чого вони потрібні
UTM-мітки — це додаток до URL-адреси сторінки, що збирає дані про дії користувачів, які перейшли по посиланню, а потім мітки відправляють цю інформацію на обробку в систему аналітики.
Посилання без UTM-мітки виглядає наступним чином:
Все, що ми бачимо, зображеним нижче на скріншоті, після знака “?” до доповнення звичайної URL-адреси — це UTM-мітка.
Мітка дозволяє дізнатися, з якого рекламного майданчика прийшов користувач, які дії він вчинив після переходу, за яким ключовим словом посилання з’явилося в пошуковій видачі.
Важливо! Цільовий сайт обов’язково повинен бути підв’язаний до системи аналітики — Google Analytics або Яндекс.Метрика. Інакше дані міток не зможуть бути оброблені.
UTM-мітка додається до посилання після символу “?” і складається з параметра і його значення. Мітки розділяються знаком “&”. Виглядає це так:
цільовийсайт.com /? utm_ПАРАМЕТР = ЗНАЧЕННЯ & utm_ПАРАМЕТР = ЗНАЧЕННЯ & utm_ПАРАМЕТР = ЗНАЧЕННЯ
Параметр — це тип UTM-мітки. Значення мітки ви прописуєте самостійно майже в будь-якій формі (про їх правила складання ми поговоримо далі).
Види UTM-міток. Динамічні UTM-мітки
Існує 3 обов’язкових мітки і 2 додаткових. Менше трьох міток ставити безглуздо — дані не підтягнуться в систему аналітики.
UTM-мітка Source
Обов’язковий параметр, який позначає джерело трафіку.
Якщо ви розміщуєте посилання в facebook, мітка повинна виглядати так: ?utm_source=facebook&
Мітка посилання в інстаграм: ?utm_source=instagram&
Мітка посилання в пошуковій видачі: ?utm_source=google&
UTM-мітка Medium
Обов’язковий параметр, який позначає тип трафіку. При розміщенні контекстної реклами ставте мітку &utm_medium=cpc&
Мітка поштової розсилки: &utm_medium=email&
Мітка посилання партнерської програми: &utm_medium=referral&
Мітка посилання в пошуковій видачі: &utm_medium=organic&
UTM-мітка Campaign
Обов’язковий параметр, який позначає назву рекламної кампанії.
Завдяки цій мітці при веденні декількох кампаній ви будете знати, які дані до чого відносяться. Виглядає це так:
&utm_campaign=nazvanie_campanii
UTM-мітка Tern
Необов’язковий параметр, що позначає цільове слово, за яким буде показано оголошення.
Наприклад, щоб відзначити посилання на оголошенні, яке буде показано за ключовим словом “що таке UTM”, пропишіть параметр tern так:
&utm_tern=chto_takoe_UTM
Мітка Tern корисна для відстеження нецільових запитів.
UTM-мітка Content
Необов’язковий параметр, який позначає додаткову інформацію для відстеження при збігу інших параметрів.
Наприклад, в email-розсилці стоматологічної клініки в листі розміщено 2 кнопки-посилання: “Записатися на прийом” і “Дізнатися ціни”. Обидва посилання ведуть на односторінковий лендінг. Для визначення більш привабливої для клієнтів кнопки використовуйте мітки:
Для першої кнопки: &utm_content=zapisatsya_na_priem
Для другої кнопки: &utm_content=uznat_ceny
Для прикладу розберемо посилання з усіма обов’язковими мітками:
https://concert.ua/uk/event/resonance-rok-baladi?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=resonance-rok-baladi
Завдяки встановленим маячкам зрозуміло, що посилання розміщене в facebook в якості контекстної реклами в рамках кампанії “Resonance. Рок-балади”.
Динамічні UTM-мітки
Якщо обов’язкові та додаткові мітки актуальні для будь-якої рекламної платформи, то динамічні UTM у кожної системи свої. Від статичних динамічні мітки відрізняються автоматичним підбором значень параметрів в залежності від дій користувача.
Динамічні UTM в Google Adwords:
- {network} — джерело трафіку.
- {keyword} — ключове слово, що ініціює показ оголошення.
- {device} — показує, з якого пристрою користувач перейшов по оголошенню.
- {matchtype} — широке, точне або фразова відповідність ключового слова.
- {creative} — id оголошення.
- {adposition} — положення оголошення на сторінці.
Динамічні UTM в Яндекс.Директ:
- {gbid} — id групи.
- {campaign_id} — id рекламної кампанії.
- {phrase_id} — id ключового слова.
- {ad_id} — id оголошення.
- {banner_id} — id оголошення.
- {retargeting_id} — id ретаргетингу.
- {keyword} — ключове слово, що ініціює показ оголошення.
- {position} — номер позиції оголошення в блоці.
- {position_type} — тип блоку при пошуковій видачі в Яндекс.
- {source_type} — місце показу оголошення.
- {source} — домен майданчика розміщення в Яндекс.
- {addphrases} — показ оголошення за додатковими релевантними фразами.
Про динамічні UTM в Facebook Ads читайте тут.
Рекомендації для складання UTM-міток
Загальні рекомендації, які допоможуть зробити ваші посилання корисними:
- Пишіть латиницею. Заборони на інші шрифти немає, проте в більшості URL текст прописується латиницею, мітка на кирилиці не завжди коректно відображається, а користувач в посиланні може побачити безліч незрозумілих ієрогліфів.
- Використовуйте тільки рядкові символи. Великі літери до катастрофи не приведуть, однак системи аналітики суворі до регістру: ?utm_source=facebook& і ?utm_source=Facebook& будуть оброблятися як різні джерела трафіку. Уникаючи великі літери ви мінімізуєте ризик заплутатися.
- Видаліть пробіли. У utm-мітках допустимі тільки розділові знаки — нижнє підкреслення або дефіс.
- Дотримуйтеся зрозумілої системи значень параметрів. Наприклад, позначаючи оголошення в пошуковій видачі Google не пишіть ?utm_source=poiskovik&, навіть якщо ви не користуєтеся іншими системами, і для вас очевидно, що пошуковик — Google.
- При наявності в URL символу “#” прописуйте utm до нього. Весь рядок, що йде після “#” переміщається в кінець посилання.
- Не ставте мітки на внутрішні посилання сайту, адже в цьому немає сенсу.
- За бажанням користуйтеся сервісами для скорочення посилань: bit.do, bitly.com, goo-gl.su.
Генератори UTM-міток
UTM-мітки можуть здатися складною темою для тих, хто з ними не працював раніше. Однак для їх створення і застосування не потрібно володіти специфічними навичками. Будь-який бажаючий може відзначити своє посилання за допомогою генератора UTM-міток. Для цього в спеціальні поля вводиться необхідна інформація, виходячи з якої сервіс створює позначене посилання.
Генератор UTM-міток Tilda
Дуже зручний сервіс: досить вказати URL посилання і вибрати з готових шаблонів. Також можна самостійно ввести значення параметрів, сервіс послужливо підказує, які можуть бути варіанти. В якості “плюшки” є опція скорочення посилання.
Внизу сторінки сервісу є докладна довідка про використання динамічних параметрів.
Генератор UTM-міток Callibri
Даний сервіс мало чим відрізняється від попереднього. Єдина особливість — розмітка для мобільного трафіку.
MyUtm
В цьому генераторі UTM-міток розробники пішли далі, тож окрім скорочення посилань сервіс додатково формує QR-код.
Компонувальник URL від Google
Не можна обійти увагою і рішення від Google. В наявності Campaign URL Builder — все, що необхідно для комфортної позначки посилань. Інтерфейс англійською, але в сервісі ви зможете зрозуміти інтуїтивно, які параметри і куди потрібно вводити.
Висновки
UTM-мітки — дуже простий і ефективний інструмент для збору інформації про маркетингову поведінку користувачів. У рекламних сервісах навіть є функція автопомітки — спосилання обростають“маячками”. Це зручно, але самостійно позначений лінк дасть системі аналітики більш точні дані.
Дотримуйтесь 7 рекомендацій, які допоможуть скласти UTM-мітки і зробити ваші посилання більш корисними: пишіть латиницею, використовуйте тільки рядкові символи, видаліть пробіли, дотримуйтеся зрозумілої системи значень параметрів, при наявності в URL символу “#” прописуйте utm до нього, не ставте мітки на внутрішні посилання сайту, користуйтеся сервісами для скорочення посилань при необхідності.
Серед корисних сервісів для створення UTM-міток і помічених посилань можна використовувати генератор UTM-міток Tilda, генератор UTM-міток Callibri, MyUtm, компонувальник URL від Google.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Як створити і використовувати воронки продажів в маркетингу? Відстежуємо в Google Analytics;
- Як робити YouTube-рекламу: 5 рекомендацій щодо поліпшення стратегії від Бена Джонса
- Динаміка зростання аудиторії соціальних мереж: cравніваем квартальні звіти DataReportal за 2020 і 2021 роки
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.