Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб опинитися на першій сторінці Google

Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб опинитися на першій сторінці Google

15.06.2021

Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Оксана Харьковчук


SEO-тексти — це матеріали та статті, створені з урахуванням принципів ранжування пошукових систем. Вони завжди відповідають на конкретні пошукові запити та містять спеціалізоване входження ключових слів, LSI. Для чого створюються ці матеріали? З метою просування сайту в топ видачі пошукових систем.

Чим відрізняється звичайний текст або стаття від SEO-тексту? Ідеальні SEO-тексти складаються відповідно до вимог пошукових систем в Інтернеті, але водночас вони обов’язково мають бути корисними для читача. Під час написання приділяють увагу грамотності, структурованості та оригінальності подачі. Важливо проаналізувати статті конкурентів, щоб внести більше ясності, «нових» емоцій і корисних знань у свій матеріал.

Людей, які створюють SEO-тексти, називають SEO-копірайтерами. Саме вони відповідальні за процес написання оптимізованих статей з урахуванням певної структури.

Зміст:

Чим відрізняється звичайний текст або стаття від SEO-тексту?



 

Як пошукові системи змінювали вимоги до SEO-текстів

Корисний і якісний контент здатний збільшити відвідуваність сайту, розширити клієнтську базу, підвищити продажі та популярність ресурсу.

Що таке SEO текст? Перш за все, він:

  • має логічну структуру;
  • доступно викладає матеріал;
  • унікальний;
  • містить ключові пошукові запити;
  • має оптимальний рівень нудоти та водності.

Ці принципи SEO-копірайтинг сформував за роки розвитку інтернету і пошукових систем. Спершу оцінювали тільки наявність слів на сторінці. Пошуковики працювали як каталог або картотека: на перших позиціях перебували сторінки з великою кількістю слів із запитів користувачів. Щоб привести на сайт клієнтів, власники насичували тексти ключовими словами до такої міри, що вони ставали важкими для читання і переставали нести корисну інформацію.

Особливості роботи алгоритмів у пошукових системах

До кінця 1990-х з’явився перший алгоритм Google PageRank. PR (pagerank) — алгоритм розрахунку авторитетності або числова величина важливості сторінки, яка використовується пошуковиком.

Його використовували для оцінки релевантності сторінки за інформацією в тексті та кількістю посилань. Новий етап посилального просування сприяв поліпшенню якості видачі. Однак власники сайтів намагалися отримати більше посилань, і текстова оптимізація далі орієнтувалася на роботів.

На початку 2000-х сайти залишалися переповненими текстами зі списками ключових запитів. У 2003 році Google ввів алгоритми Cassandra і Florida — вони знизили рівень сторінок і сайтів зі спамом. Приховані посилання й тексти завдавали ресурсам шкоди. Це змусило фахівців переглянути особливості SEO-статей.

Перший розумний алгоритм Brandy вийшов у 2004 році. Він враховував семантичну різноманітність матеріалу, умів розрізняти синоніми.

Алгоритм Google Panda у 2010-х розділив світ SEO-текстів на «До» та «Після», оскільки основною функцією фільтра стало оцінювання якості змісту сайтів. Він звертав увагу на різноманітні параметри, наприклад, грамотність і пунктуацію, рівень унікальності, нудоти та води в тексті, коригував пошукову видачу сайтів. Якість контенту зростала разом із зацікавленням користувачів.

Подальші кроки розвитку пошукових роботів передбачали:

  1. Можливість визначати тематично схожі пошукові запити та пропонувати їх користувачам.
  2. Введення вимог до унікальності, оскільки вона стала сильним фактором ранжування.
  3. Розширення словника пошукової системи, здатність розрізняти запити в однині та множині.
  4. Зниження кількості довгих і безструктурних прикладів роботи авторів. Алгоритми стали знижувати в пошуковій видачі сторінки з об’ємними текстами, тому копірайтери почали більше уваги приділяти структурі.
  5. Зниження сайтів з неунікальним контентом. Зріс інтерес до підвищення унікальності, почався масовий рерайтинг.
  6. Боротьба з текстами, які ніхто не читає. Пошуковики навчилися визначати залученість під час відвідування сайту.
  7. Розробка фільтрів для зниження кількості текстів з безліччю ключових слів.
  8. Покарання за використання спаму в текстах, метатегах, імені домену. Щоб вийти з-під фільтра, доводилося створювати максимально унікальний матеріал.
  9. Введення системи аналізу загального сенсу, а не окремих ключових фраз.
  10. Запуск алгоритму, що знижує сторінки або весь сайт у видачі за спам або неприродні словосполучення.

Прискорені темпи опанування та впровадження нейронних мереж дали змогу пошуковим системам дедалі краще оцінювати вміст сайту та його оточення, зіставляючи інформацію з даними про поведінку користувачів. SEO-копірайтинг це врахував і розвивався надалі з оглядкою на нові норми.

Як пошукові системи змінювали вимоги до SEO-текстів, особливості роботи алгоритмів в пошукових системах



 

Як правильно написати SEO-текст із високим ранжуванням

SEO-оптимізація текстів — складний процес, від результативності якого залежить, на якій сторінці в пошуковій системі перебуватиме ваш сайт. Якщо ви хочете, щоб ваша СЕО-стаття добре ранжувалася в пошукових системах, необхідно дотримуватися конкретного плану.

План з написання SEO-тексту з високою оптимізацією

  1. Знайти та проаналізувати актуальну тему на ринку у вашій ніші.
  2. Вивчити матеріали конкурентів з вашої сфери та проаналізувати наявність ключових фраз в їхніх статтях.
  3. Зібрати семантичне ядро для майбутнього матеріалу.
  4. Створити план роботи.
  5. Прописати зміст вашої статті.
  6. Наповнити статтю ключовими запитами.
  7. Провести СЕО-аналіз тексту. Коли матеріал готовий, необхідно перевірити його відповідність основним критеріям.
  8. Опублікувати статтю, обов’язково поширити її в соціальних мережах.
  9. Оцінити ефективність, проаналізувати сайт і сторінку на тлі конкурентів.
  10. Для аналізу фахівці Webpromo часто рекомендують використовувати Google Analytics, інструменти PPC, SEO, CRO.

Ідеальний СЕО-текст має відповідати запитам користувачів, не містити води, надавати повну інформацію, яка відповідає темі, містити оптимальну кількість ключових фраз і слів, чіткий та унікальний контент на рівні із грамотністю.

Щоб користувачеві було легко читати СЕО-тексти, потрібно передбачати зручну структуру.

Починають із заголовка Н1, створюючи поетапно ієрархію за допомогою Н2–Н6. Далі йде вступна частина, де автор коротко описує зміст статті. Цей блок складають так, щоб залучити читача та стимулювати його прочитати матеріал до кінця. Далі йде структурований текст з абзацами та простими реченнями. Статтю доповнюють посиланнями із сучасних досліджень, законами, тематичними доповненнями.

Для зручності сприйняття інформації речення оформляють у списки й таблиці, а наприкінці підбивають підсумок, доповнюючи його закликом до дії.

 

Як провести SEO-аналіз тексту

СЕО-аналіз тексту складається з перевірки на унікальність, нудоту, водність та інші параметри. Таку інформацію надають онлайн-сервіси антиплагіату та СЕО-аналізатори.

Один із популярних прикладів алгоритму перевірки — ContentWatch. Нормами вважаються 90–95% унікальності. 

SEO-аналіз текстів дає змогу провести сервіс Istio. Цей інструмент рекомендує дотримуватися таких показників: водність у межах 30–60% і нудота до 7%.

Як правильно написати SEO-текст з високим ранжируванням, як перевірити SEO-аналіз тексту



 

Основні вимоги для написання топового SEO-тексту

Як писати SEO-текст правильно, буде легше зрозуміти, якщо вивчити вимоги Google. Раніше вважалося, що СЕО — це не текст, а його онуча. Але це було давно, коли пошуковики не вміли ефективно оцінювати якість матеріалу. Фахівці розміщували на сторінці чернетку, виділяли жирним слова і сайт виходив у топ. Ключовики розміщували списком, не піклуючись про логічне впровадження їх у текст.

Тепер Google оцінює сайт за сотнями параметрів. Важливі зручна навігація, корисність матеріалу та інші моменти. Над контентом працюють маркетологи, програмісти, фахівці, які точно знають, як написати SEO текст правильно.

Сайт із текстом, що не відповідає вимогам, потрапить під санкції пошукових систем або в бан. Його понизять, і він опиниться на сторінках, до яких користувачі зазвичай не доходять. У разі серйозних порушень сторінку не буде видно навіть у відповідь на найточніший запит користувача. SEO-оптимізація тексту — важливий етап створення якісного контенту й успішного просування ресурсу.

На що звертають увагу пошукові системи?

  1. Якість контенту. Наприклад, якщо заголовок обіцяє розповісти про правила вибору відповідного розміру взуття в Інтернеті, а стаття розповідає тільки про наявні розміри та виробників, — тема не розкрита. Пошукові системи за це не заблокують, але й не дадуть змоги посісти високі позиції. Якщо стаття спрямована на залучення до купівлі, СЕО-статті повинні «продавати»: викликати інтерес, бажання ознайомитися з асортиментом і здійснити покупку. Не варто спамити очевидною інформацією: «Ми пропонуємо якісний товар на вигідних умовах і за доступними цінами». Краще, щоб потенційні клієнти дізналися більше про особливості саме вашого товару та його переваги. 
  2. Логіка викладу. Перш ніж написати СЕО-текст для сайту, необхідно скласти план і уявити майбутню структуру. Якщо автор не викладає думки послідовно, пошукові системи та користувачі звернуть на це увагу.
  3. Низька кількість орфографічних помилок. Якщо копірайтер пише «што», «малако» і «зделаю», алгоритми на це обов’язково відреагують. Навіть якщо в тексті буде повністю розкрито тему, дотримано ідеальну структуру та логіку, він не потрапить у топ пошукової видачі. В англомовному Google, який розуміє українську мову не ідеально, деякі помилки можуть пройти повз роботів. Але пошукові системи, заточені під країни східної Європи, відразу помічають погану орфографію на слов’яномовних сайтах, і ресурс швидко втрачає позиції.
  4. Відсутність води. Стаття має бути корисною, тому важливим є незначний вміст зайвих слів. Для скорочення відсотка води часто жертвують обсягом тексту. Але недостатньо лише видалити зайві слова, варто проаналізувати поведінку користувачів на сторінці, вибрати посилання на корисні ресурси, додати відео, проілюструвати матеріал якісними фото.
  5. Високий відсоток унікальності. SEO-статті — це унікальний контент, перш за все. Недосвідчені користувачі, які тільки починають просування сайту, нерідко думають, що достатньо скопіювати чиїсь непогані тексти й опублікувати їх на своєму сайті. Робити так не можна в жодному разі! Неунікальна інформація потрапляє під фільтри та в підсумку перестає ранжуватися. Пошукові системи дуже швидко виявляють плагіат і карають за крадіжку контенту. Однак, надихатися напрацюваннями топових сайтів і створювати статті зі схожою структурою, заголовками та іншими елементами ніхто не забороняє. 100% унікальності досягати необов’язково, адже в деяких темах це неможливо зробити без втрати позиції ресурсу.

Ці правила допоможуть легше зрозуміти, як писати SEO тексти у 2023 році.  Вимоги регулярно змінюються, створення тексту вимагає вибору стилю та логіки побудови. Для авторів головне — доступно доносити до майбутніх клієнтів інформацію. Тому SEO тексти — це як робота з технічними показниками та вимогами пошукових систем, так і спосіб комунікації з читачем.

Основні вимоги для написання топових SEO-текстів



 

Висновки

  1. Кількість копірайтерів, редакторів, комерційних письменників, спеціалістів з написання та оптимізації сайтів регулярно збільшується, і всі вони не можуть ігнорувати рекомендації пошукових систем, читацьку та купівельну реакцію.
  2. Ідеальні приклади SEO-текстів показують, що вони написані зрозуміло й грамотно, розбиті на абзаци, містять рівномірно розподілені по тексту ключові слова, мають заголовки та підзаголовки. SEO-аналіз готового тексту дасть змогу перевірити відповідність статті технічним вимогам. Не зайвим буде додати схеми, ілюстрації, посилання на дослідження, використовувати ключі в метатегах.
  3. Не можна писати статті з помилками, водою, розмитим змістом. Погано сприймаються суцільний текст, велика кількість ключів, перерахованих списком і виділених жирним шрифтом.
  4. Використовуйте унікальний контент, оскільки скопійований текст погано ранжується пошуковими системами й потрапляє під фільтри. Дуже важлива структура, зв’язок розділів між собою, яку не можна порушувати.

Дотримання цих вимог дасть змогу створити ідеальний СЕО-текст, який приверне на сайт нових відвідувачів, підніме ресурс у топ. Команда Webpromo бажає вам навчитися писати якісні SEO-тексти, і ми будемо раді допомогти з цим!

 

Також читайте інші статті у блозі Webpromo:

І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Почніть якісне SEO-просування з Webpromo!

Дізнайтеся вартість, терміни і перелік робіт для вашого проєкту

    Останні матеріали рубрики

    Що таке SEO-копірайтинг і як він допомагає у просуванні...

    SEO — це завжди про комплексну роботу, використання різних інструментів для досягнення найкращих результатів у просуванні...

    Оператори пошуку Google та способи їх використання в роботі...

    Для ефективнішого пошуку інформації існують спеціальні команди, які дозволяють виокремити потрібні дані, конкретизувати або...

    Google завершив оновлення політики щодо спаму за березень 2024

    Google завершив оновлення політики щодо спаму 20 березня 2024 року. Про це стало відомо на сторінці Google Search Status Dashboard Основне оновлення — Core...

    Лінкбілдинг: що це таке та навіщо потрібно вашому сайту?

    Для того, щоб сайт отримав топову позицію при ранжуванні на сторінці видачі результатів Google (SERP), SEO-спеціалісти вдаються до різних...

    Підпишіться на нашу розсилку
    Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
    Підписка на розсилку в Telegram
    Залишились питання?
    Наші експерти готові відповісти на них

     

    Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

    Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
    Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
    Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
    Серед багатьох ми обрали Webpromo
    Кожен в команді— майстер своєї справи
    Ціную Webpromo за гнучкість
    Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
    Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

    Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

    Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

    Політика конфіденційності