Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб опинитися в Топі Google

Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб опинитися в Топі Google

15.06.2021

Оксана Харьковчук, редактор блогу Webpromo


SEO-тексти – це матеріали та статті, створені з урахуванням принципів ранжирування пошукових систем. Вони завжди відповідають на конкретні пошукові запити і містять спеціалізоване входження ключових слів, LSI. Для чого створюють ці матеріали? З метою просування сайту в ТОП видачі пошукових систем.

Чим відрізняється звичайний текст або стаття від SEO-тексту?

Ідеальний СЕО-текст повинен складатися не тільки відповідно до вимог пошукових систем в інтернеті, але і бути корисним читачеві. Саме тому при написанні матеріалу додатково приділяють увагу грамотності, структурованості та оригінальності подачі матеріалу. Важливо проаналізувати статті конкурентів, щоб внести більше ясності, «нових» емоцій і корисних знань у свій матеріал.

Людей, які займаються написанням SEO-текстів називають SEO-копірайтерами. Саме вони відповідають за процес написання оптимізованих статей, дотримуючись визначеної структури. Але, давайте, про все по порядку.

Зміст:

Чим відрізняється звичайний текст або стаття від SEO-тексту?



 

Як пошукові системи змінювали вимоги до SEO-текстів

Корисний і якісний контент здатний збільшити відвідуваність сайту, розширити клієнтську базу, підвищити продажі і популярність порталу. Правильно складений SEO-текст має:

  • логічну структуру;
  • доступний виклад матеріалу;
  • унікальність;
  • присутність запитів;
  • оптимальний рівень нудоти і водності.

Ці ознаки сформувалися за роки розвитку інтернету і пошукових систем. Спершу оцінювали тільки наявність слів на сторінці. Пошуковики працювали, як каталог або картотека. Тому на перших позиціях перебували сторінки з великою кількістю слів із запитами користувачів. Щоб завоювати більше клієнтів, власники сайтів насичували тексти ключовими словами до такої міри, що вони ставали «важкими» для читання, і переставали нести корисну інформацію.

 

Особливості роботи алгоритмів в пошукових системах

До кінця 1990-х з’явився перший алгоритм Google PageRank. PR – алгоритм розрахунку авторитетності сторінки, або числова величина важливості сторінки, яка використовується пошуковою системою.

Його використовували для оцінки релевантності сторінки за інформацією в тексті та кількістю посилань на сторінку. Новий етап просування із посиланнями сприяв поліпшенню якості видачі. Однак, власники сайтів намагалися отримати більше посилань, і текстова оптимізація далі орієнтувалася на роботів.

На початку 2000-х сайти залишалися переповненими текстами зі списками ключових запитів. У 2003 році Google ввів алгоритми Cassandra і Florida – знизили рівень сторінок і сайтів зі спамом. Приховані посилання і тексти наносили ресурсам шкоду. Це змусило фахівців переглянути особливості SEO-текстів.

Перший розумний алгоритм Brandy вийшов у 2004 гоці. Він враховував семантичну різноманітність матеріалу, розрізняв синоніми.

Алгоритм Google Panda 2010-х розділив світ SEO-текстів на до та після, оскільки основною функцією фільтра стала оцінка якості змісту сайтів. Звернення уваги на різноманітні параметри, як-от грамотність і пунктуація, рівень унікальності, нудоти і води в тексті змінювали пошукову видачу сайтів, тим самим, допомагаючи підвищити інтерес користувачів до якісного контенту.

Подальші кроки розвитку пошукових роботів передбачали:

  1. Можливість визначати тематично схожі пошукові запити і пропонувати їх користувачам;
  2. Впровадження вимог до унікальності, так як вона стала сильним фактором ранжирування;
  3. Розширення словника пошукової системи, здатність розрізняти запити в єдиному числі та множині;
  4. Зниження кількості довгих і безструктурних текстів. Алгоритми стали знижувати в пошуковій видачі сторінки з об’ємними текстами, тому більше уваги приділяють структурі;
  5. Зниження сайтів з неунікальним контентом. Зріс інтерес до підвищення унікальності, почався масовий рерайтинг;
  6. Боротьба з текстами, які ніхто не читає. Пошуковики навчилися визначати залученість під час відвідування сайту;
  7. Розробка фільтрів для зниження кількості текстів з великою кількістю ключових слів;
  8. Покарання за використання спаму в текстах, мета-тегах, імені домена. Щоб вийти з-під фільтра, доводилося створювати максимально унікальний матеріал;
  9. Введення системи аналізу загального сенсу, а не окремих слів;
  10. Запуск алгоритму, понижуючого сторінки або весь сайт у видачі за спам або неприродні словосполучення.

Прискорені темпи освоєння і впровадження нейронних мереж дозволили пошуковим системам все краще оцінювати зміст сайту і його оточення, зіставляючи інформацію з даними про поведінку користувачів.

Як пошукові системи змінювали вимоги до SEO-текстів, особливості роботи алгоритмів в пошукових системах



 

Як правильно написати SEO-текст з високим ранжируванням

SEO-оптимізація текстів – складний процес, від результативності якого залежить на якій сторінці в пошуковій системі буде перебувати ваш сайт. Якщо ви хочете, щоб ваша СЕО-стаття добре ранжирувалася в пошукових системах, тоді необхідно дотримуватися конкретного плану.

План написання SEO-тексту з високою оптимізацією:

  1. Знайти та проаналізувати актуальну тему на ринку серед вашої ніші;
  2. Вивчити матеріали конкурентів з вашої сфери і проаналізувати наявність ключових фраз в їх статтях;
  3. Зібрати семантичне ядро ​​для майбутнього матеріалу;
  4. Прописати зміст вашої статті;
  5. Написати чорновий варіант;
  6. Наповнити статтю ключовими запитами;
  7. Перевірити СЕО-текст. Коли матеріал готовий, необхідно перевірити наявність основних параметрів;
  8. Опублікувати статтю, обов’язково поширити її в соціальних мережах;
  9. Оцінити ефективність, проаналізувати сайт і сторінку на тлі конкурентів.
  10. Для аналізу фахівці Webpromo часто рекомендують використовувати Google Analytics, інструменти PPC, SEO, CRO.

Ідеальний СЕО-текст повинен відповідати запитам користувачів, не містити води, надавати повну інформацію, відповідну темі, містити оптимальну кількість ключових фраз і слів, чіткий і унікальний контент, як і грамотність.

Щоб користувачеві було легко читати текст, хороша стаття має логічну структуру.

Починають з заголовка Н1, створюючи поетапно ієрархію за допомогою Н2-Н6. Далі слідує вступна частина, де автор коротко описує зміст статті. Даний блок складають так, щоб залучити читача і стимулювати його прочитати матеріал до кінця. Далі слідує структурований текст з абзацами і простими реченнями. Статтю доповнюють посиланнями з сучасних досліджень, законами, тематичними додатками.

Для легкого сприйняття інформації, пропозиції оформлюють у списки і таблиці, а в кінці підводять підсумок, доповнюючи його закликом до дії.

 

Як провести SEO-аналіз тексту

СЕО-аналіз тексту складається з перевірки на унікальність, нудоту, водність та інші параметри. Таку інформацію надають онлайн-сервіси антиплагіату і СЕО-аналізатори.

Популярною програмою для відображення унікальності статті є text.ru. Вона перевіряє текст на унікальність, рахує норми 80-90%, кількість спаму в межах 30-60%, води до 30%.

SEO-аналіз текстів дозволяють виконати сервіси Istio і Advego. Сервіси рекомендують дотримуватися таких параметрів, як водність в межах 30-60% і нудота до 7%. У Advego присутні функції перевірки унікальності і семантичного аналізу в режимі онлайн. Можна перевірити статті на класичну і академічну нудоту.

Як правильно написати SEO-текст з високим ранжируванням, як перевірити SEO-аналіз тексту



 

Основні вимоги для написання Топового SEO-тексту

Як писати SEO-текст правильно, буде легше зрозуміти, якщо вивчити вимоги Google. Раніше вважалося, що СЕО це не текст, а його онуч. Але це було давно, коли пошукові системи не вміли ефективно оцінювати якість матеріалу. Фахівці закидали чернетку із текстом, виділяли жирним слова і сайт виходив в топ. Ключові слова розміщували списком, не піклуючись про його логічність в тексті.

Тепер Google і Яндекс оцінюють сайт за сотнями параметрів. Важливі зручність, навігація, корисний матеріал та інші моменти. Над контентом працюють маркетологи, програмісти, фахівці, які точно знають, як написати SEO-статтю правильно.

Сьогодні з текстом, що не відповідає вимогам, сайт потрапить під санкції пошукових систем або в бан. Його знизять, і він потрапить на сторінки, до яких користувачі зазвичай не дійдуть. При серйозних порушеннях сторінку не буде видно, навіть, у відповідь на найточніший запит користувача. Адже зараз SEO-оптимізація тексту важливий етап створення якісного контенту та успішного просування ресурсу.

Зараз пошукові системи вимагають:

  1. Якість контенту. Якщо метою виступають продажі, то і СЕО-статті на сайті повинні «продавати». Наприклад, якщо заголовок обіцяє розповісти про правила вибору підходящого розміру взуття в інтернеті, а текст розповідає тільки про існуючі розміри та виробників, отже, тема не розкрита. Пошукові системи за це не заблокують, але і не дозволять зайняти високі позиції. Якщо стаття спрямована залучити продажі, тексти повинні викликати інтерес, бажання ознайомитися з асортиментом і купити продукцію. Тому не варто спамити очевидною інформацією: «Ми пропонуємо якісний товар на вигідних умовах і за доступними цінами». Краще, щоб потенційні клієнти дізналися більше про особливості саме вашого товару і його переваги.
  2. Логічність викладу. Перед тим як написати СЕО-текст для сайту, необхідно скласти план і спланувати структуру. Якщо автор не викладає думки послідовно, то пошукові системи, а особливо користувачі, звернуть на це увагу.
  3. Низьку кількість орфографічних помилок. Якщо копірайтер пише «што», «малако» і «зделаю», то алгоритми не пропустять. Навіть якщо в тексті буде повністю розкрита тема, ідеальна структура і дотримана логіка, він не потрапить в топ пошукової видачі. В англомовному Google, який розуміє російську мову неідеально, деякі помилки можуть і пройти повз роботів. Але Яндекс добре помічає помилки у російських сайтах і сайт швидко втратить позиції.
  4. Відсутність води. Стаття повинна бути корисною, тому важливо слідкувати за незначним вмістом зайвих слів. Для скорочення відсотка води часто жертвують обсягом тексту. Недостатньо тільки видалити зайві слова, варто проаналізувати поведінки користувачів на сторінці і вибрати посилання на корисні ресурси, додати відео, ілюструвати матеріал якісними фото.
  5. Високий процент унікальності. SEO-статті це, перш за все, унікальний контент. Недосвідчені користувачі, які тільки починають займатися просуванням сайту, нерідко думають, що достатньо скопіювати чиїсь якісні статті та опублікувати їх на сайті. Однак робити так не варто. Неунікальна інформація потрапляє під фільтри, і в результаті не ранжируватиметься. Пошукові системи дуже швидко виявляють плагіат і покарають за крадіжку контенту. Однак, користуватися напрацюваннями топових сайтів і створювати статті зі схожою структурою, заголовками та іншими елементами ніхто не забороняє. 100% унікальності не варто намагатися досягти, адже в деяких темах це неможливо зробити без втрати позицій ресурсу.

Ці правила допоможуть легше зрозуміти, як писати SEO тексти у 2021 році. Адже вимоги регулярно змінюються, написання тексту вимагає вибору стилю і логіки побудови. Для авторів головне – доступно доносити до майбутніх клієнтів інформацію. Тому СЕО включає також аналіз переваг клієнта, але не скасовує важливість основ.

Основні вимоги для написання топових SEO-текстів



 

Висновки

  1. Кількість копірайтерів, редакторів, комерційних письменників, фахівців з написання та оптимізації сайтів регулярно збільшується і всі вони не можуть ігнорувати рекомендації пошукових систем, читацьку і купівельну реакцію. 
  2. Ідеальні приклади SEO текстів показують, що вони написані зрозуміло і грамотно, розбиті на абзаци, містять рівномірно розподілені по тексту ключові слова, мають заголовки і підзаголовки. Найкраще, якщо додати схеми, ілюстрації, посилання на дослідження, використовувати ключі в мета-тегах.
  3. Не можна писати статті з помилками, водою, розмитим змістом. Погано сприймається суцільний текст, велика кількість ключів, перерахованих списком і виділених жирним шрифтом.
  4. Використовуйте унікальний контент, тому що скопійований текст погано ранжируватиметься пошуковими системами і може потрапити під фільтри. Дуже важлива структура і зв’язок з іншими розділами, тож її не можна порушувати.

Дотримання цих вимог дозволить створити ідеальний СЕО-текст, який приверне увагу нових відвідувачів на сайт, підніме ресурс в топ. Команда Webpromo бажає вам навчитися писати якісні SEO-тексти, і ми будемо раді вам допомогти!

 

Також читайте інші статті у блозі Webpromo:

І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Як розробити лендінг в сервісі SendPulse

Як розробити лендінг в сервісі SendPulse

Раніше ми розглянули анатомію лендінгу, етапи його підготовки. Для вибору посадкової сторінки вам не знадобляться знання коду або...

Spark Ads — новий нативний формат реклами для брендів в TikTok

Spark Ads забезпечує більш високі результати від проведення рекламних кампаній при мінімальному бюджеті. Новий нативний формат об'єднує...

Як створити і використовувати воронки продажів в маркетингу? Відстежуємо воронку за допомогою Google Analytics

Як створити і використовувати воронки продажів в...

Що таке воронка продажів, як створити і використовувати, для чого відстежувати ваші воронки в Google Analytics? Все, що ви хотіли дізнатися про...

Landing Page від А до Я Підготовка ефективного лендінгу: 8 кроків до високих продаж

Підготовка ефективного лендінгу: 8 кроків до високих...

Перед розробкою лендінгу потрібно продумати весь шлях потенційного клієнта. Як? Конвертувати ліди в клієнтів із залученням трафіку?...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті