Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Above-the-fold: який контент хочуть бачити люди, а який — алгоритми Google?

Above-the-fold: який контент хочуть бачити люди, а який — алгоритми Google?

11.05.2021

Ольга Коцофане, головний редактор блогу Webpromo


При створенні контенту для сайту завжди стоїть завдання сподобається не тільки користувачам, але і пошуковим системам. Це дозволяє показуватися на верхніх рядках видачі за релевантними для ресурсу ключових запитах і отримувати цільовий трафік. Не так давно алгоритм Google надавав перевагу контент у верхній частині сторінки заздалегідь вважав його більш цінним. Ґрунтуючись на відповідних патернах, веб-дизайнери створювали макети для сайтів, а копірайтери писали тексти. Але наскільки актуально це зараз? Як контент у верхній частині сторінки впливає на ранжування сайту в пошуковій системі Google сьогодні? Чи дає таке розташування контенту перевага в SEO-просуванні або пошукові алгоритми більше не зважають на те, де знаходиться ключова інформація на сторінці?

Above-the-fold: який контент хочуть бачити люди, а який — алгоритми Google?



 

Що таке Above-the-fold

Above the fold це верхня половина видимої частини сайту на першому екрані. Тобто та частина сайту, яку користувач може побачити відразу, не використовуючи прокрутку.

У перекладі з англ. Above the fold означає «над згином». Термін перекочував в веб-дизайн з друкованої індустрії, де у верхній частині першої смуги завжди публікувалися привертають увагу заголовки і знімки. 

Що таке Above-the-fold

Для чого потрібен Above-the-fold на сайті

Сьогодні Above the fold відноситься більше до веб-сайтів, ніж до газет. Цій частині приділяється велика увага на всіх етапах роботи з сайтом від розробки до наповнення контентом. Тут прийнято розміщувати інформацію, найбільш важливу для досягнення бізнес-цілей сайту, так як вона має підвищену увагу з боку користувачів.

Після вивчення контенту на першому екрані у користувача повинно виникнути бажання продовжити свій користувальницький шлях на сайті. Наступним дією може бути скролл сторінки, перехід на іншу сторінку і т.д. В результаті на комерційних сайтах все це зводиться до однієї конверсії. І чим більше залучають буде перший екран, тим вище в результаті коефіцієнт конверсії отримає власник сайту.

Важливо! У Above the fold є не більше 15 секунд (в дійсності ― в два рази менше), щоб захопити увагу користувача і викликати бажання продовжити взаємодію з сайтом. Як мінімум, проскролліть сторінку і ознайомитися з рештою на ній вмістом. Якщо не вдасться цього зробити, то 88% відвідувачів отримають негативний досвід користувачів і з меншою ймовірністю повернутися на сайт (Amazon Web Services).

Above-the-fold у мобільному світі

Загальноприйнятим значенням першого екрану довгий час вважалося 1000х600 пікселів. Такі параметри найбільш поширені при поєднанні монітора і браузера 1024х786 пікселів з відсутньою панеллю інструментів вгорі (якщо вона є, то це призведе до зміщення вмісту вниз).

Однак з появою смартфонів розміри Above-the-fold істотно змінилися. Оскільки все більше людей відвідують сайти з мобільних пристроїв, то параметри першого екрану зменшилися до 320х568 і 360х640 пікселів. А слідом за бажанням зробити користувацький досвід комфортним, з’явилося таке поняття як адаптивність.

Адаптивні сторінки відрізняються від звичайних тим, що розпізнають середу, в якій вони перебувають, і підлаштовуються під неї. У сторінок немає фіксованого макета і контент легко приймає потрібну форму для людини по той бік екрану. Більш того, вони «реагують» і на орієнтацію якщо користувач перейде з портретного режиму в альбомний, перевернувши пристрій, то дизайн веб-сторінки відразу ж ухвалить нову, більш зручну для взаємодії форму.



 

Як контент у верхній частині сторінки впливає на SEO

Очевидно, що для UX важливий контент у верхній частині сторінки все ще має значення. Чи так це з точки зору SEO-оптимізації? Чи можна отримати перевагу в ранжируванні, якщо зосередити головну інформацію у верхній частині, розповів співробітник компанії Google Джон Мюллер на відеоконференції з SEO.

«Я не думаю, що ми маємо сильні вподобання в цьому відношенні», ― прокоментував Джон Мюллер і пояснив, що має обов’язково бути на Above-the-fold на прикладі. ― «Так, наприклад, якщо користувач заходить на ваш веб-сайт і просто бачить велику святкову фотографію, і йому потрібно трохи прокрутити вниз, щоб отримати інформацію про готелі, то це буде для нас проблемою. Але якщо вони перейдуть на вашу домашню сторінку і побачать фото готелю вгорі, а також трохи інформації про цей готель, то це буде нормально. Так що деяка частина контенту все ж повинна бути».

Даючи пояснення, Джон Мюллер зробив акцент на нових принципах роботи пошукових алгоритмів Google. Сьогодні роботи можуть зрозуміти контекст всієї сторінки і співвіднести її з потрібним пошуковим запитом, навіть якщо у верхній частині не буде цього запиту в точній входження. Таким чином, вам більше не потрібно вдаватися до переспаму, щоб зацікавити роботів. Досить дати зрозумілий опис сторінки на основі тематичних слів і алгоритми самі складуть цілісну «картинку» про вашу діяльність в контексті всієї сторінки і сайту.

 

Висновки та рекомендації щодо створення контенту для Above-the-fold

Створюючи контент для видимої зони, потрібно розуміти різницю між старим і новим алгоритмом Google і не применшувати важливість користувацького досвіду. Верхня частина сторінки як гачок, який покликаний захопити увагу користувача, викликати інтерес і дати чітке розуміння, куди людина потрапила і що йому потрібно зробити. При цьому вам варто уникати зайвого контенту, який буде розсіювати увагу користувача і супроводжувати його геть від цільової дії.



Ось деякі рекомендації, які допоможуть вам створити контент для верхньої частини сторінки (Above-the-fold), який сподобається і людям, і алгоритмам:

  • Зробіть цю частину сторінки такої, щоб з першого погляду можна було оцінити всі її функціональні можливості і отримати відповідь на свій запит. Наприклад, якщо ви надаєте послуги вантажників, то досить буде прикріпити фото своїх працівників на виїзді, кількох рядків з УТП, форми заявки та кнопки CTA, яка веде на сторінку про вас або з прайсом на ваші послуги.
  • Створюйте можливість для взаємодії з допомогою цікавого контенту. Мікрокопірайтінг на кнопках CTA в дусі «Отримати знижку» або «Хочете ми передзвонимо?» може позитивно вплинути на конверсію.
  • Хороший контент = зручний контент. Робите відео? Подбайте про субтитрах. Розмістили у верхній частині сторінки ролик? Подбайте про автозапуску і кнопки включення / відключення звуку. Додали фото? Дозвольте переглядати його в збільшеному вигляді.
  • Будьте собою використовуйте фірмові кольори і tone-of-voice. Бажано, щоб дизайн сайту був узгоджений з усіма іншими каналами комунікації.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Адаптування маркетингової стратегії бізнесу

Ключові питання перед виходом на міжнародні ринки. З чого почати та які маркетингові інструменти використовувати?

Оновлення LinkedIn Ads

4 нові функції LinkedIn Ads

Оновлення LinkedIn Ads. Які нові інструменти розміщення реклами запускає соціальна мережа?

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах:...

Як просувати мультирегіональний та мультимовний сайт на одному домені? Розповідаємо на прикладі кейсу AutoCatalyst

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Комплексне просування бізнесу на глобальний ринок

Як підібрати performance інструменти для просування на зовнішній ринок? Планування бюджету та маркування рекламних кампаній

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті