Above-the-fold: який контент хочуть бачити люди, а який — алгоритми Google?
11.05.2021
При створенні контенту для сайту завжди стоїть завдання сподобається не тільки користувачам, але і пошуковим системам. Це дозволяє показуватися на верхніх рядках видачі за релевантними для ресурсу ключових запитах і отримувати цільовий трафік. Не так давно алгоритм Google надавав перевагу контент у верхній частині сторінки ― заздалегідь вважав його більш цінним. Ґрунтуючись на відповідних патернах, веб-дизайнери створювали макети для сайтів, а копірайтери писали тексти. Але наскільки актуально це зараз? Як контент у верхній частині сторінки впливає на ранжування сайту в пошуковій системі Google сьогодні? Чи дає таке розташування контенту перевага в SEO-просуванні або пошукові алгоритми більше не зважають на те, де знаходиться ключова інформація на сторінці?
Що таке Above-the-fold
Above the fold — це верхня половина видимої частини сайту на першому екрані. Тобто та частина сайту, яку користувач може побачити відразу, не використовуючи прокрутку.
У перекладі з англ. Above the fold означає «над згином». Термін перекочував в веб-дизайн з друкованої індустрії, де у верхній частині першої смуги завжди публікувалися привертають увагу заголовки і знімки.
Для чого потрібен Above-the-fold на сайті
Сьогодні Above the fold відноситься більше до веб-сайтів, ніж до газет. Цій частині приділяється велика увага на всіх етапах роботи з сайтом ― від розробки до наповнення контентом. Тут прийнято розміщувати інформацію, найбільш важливу для досягнення бізнес-цілей сайту, так як вона має підвищену увагу з боку користувачів.
Після вивчення контенту на першому екрані у користувача повинно виникнути бажання продовжити свій користувальницький шлях на сайті. Наступним дією може бути скролл сторінки, перехід на іншу сторінку і т.д. В результаті на комерційних сайтах все це зводиться до однієї ― конверсії. І чим більше залучають буде перший екран, тим вище в результаті коефіцієнт конверсії отримає власник сайту.
Важливо! У Above the fold є не більше 15 секунд (в дійсності ― в два рази менше), щоб захопити увагу користувача і викликати бажання продовжити взаємодію з сайтом. Як мінімум, проскролліть сторінку і ознайомитися з рештою на ній вмістом. Якщо не вдасться цього зробити, то 88% відвідувачів отримають негативний досвід користувачів і з меншою ймовірністю повернутися на сайт (Amazon Web Services).
Above-the-fold у мобільному світі
Загальноприйнятим значенням першого екрану довгий час вважалося 1000х600 пікселів. Такі параметри найбільш поширені при поєднанні монітора і браузера 1024х786 пікселів з відсутньою панеллю інструментів вгорі (якщо вона є, то це призведе до зміщення вмісту вниз).
Однак з появою смартфонів розміри Above-the-fold істотно змінилися. Оскільки все більше людей відвідують сайти з мобільних пристроїв, то параметри першого екрану зменшилися до 320х568 і 360х640 пікселів. А слідом за бажанням зробити користувацький досвід комфортним, з’явилося таке поняття як адаптивність.
Адаптивні сторінки відрізняються від звичайних тим, що розпізнають середу, в якій вони перебувають, і підлаштовуються під неї. У сторінок немає фіксованого макета і контент легко приймає потрібну форму для людини по той бік екрану. Більш того, вони «реагують» і на орієнтацію ― якщо користувач перейде з портретного режиму в альбомний, перевернувши пристрій, то дизайн веб-сторінки відразу ж ухвалить нову, більш зручну для взаємодії форму.
Як контент у верхній частині сторінки впливає на SEO
Очевидно, що для UX важливий контент у верхній частині сторінки все ще має значення. Чи так це з точки зору SEO-оптимізації? Чи можна отримати перевагу в ранжируванні, якщо зосередити головну інформацію у верхній частині, розповів співробітник компанії Google Джон Мюллер на відеоконференції з SEO.
«Я не думаю, що ми маємо сильні вподобання в цьому відношенні», ― прокоментував Джон Мюллер і пояснив, що має обов’язково бути на Above-the-fold на прикладі. ― «Так, наприклад, якщо користувач заходить на ваш веб-сайт і просто бачить велику святкову фотографію, і йому потрібно трохи прокрутити вниз, щоб отримати інформацію про готелі, то це буде для нас проблемою. Але якщо вони перейдуть на вашу домашню сторінку і побачать фото готелю вгорі, а також трохи інформації про цей готель, то це буде нормально. Так що деяка частина контенту все ж повинна бути».
Даючи пояснення, Джон Мюллер зробив акцент на нових принципах роботи пошукових алгоритмів Google. Сьогодні роботи можуть зрозуміти контекст всієї сторінки і співвіднести її з потрібним пошуковим запитом, навіть якщо у верхній частині не буде цього запиту в точній входження. Таким чином, вам більше не потрібно вдаватися до переспаму, щоб зацікавити роботів. Досить дати зрозумілий опис сторінки на основі тематичних слів і алгоритми самі складуть цілісну «картинку» про вашу діяльність в контексті всієї сторінки і сайту.
Висновки та рекомендації щодо створення контенту для Above-the-fold
Створюючи контент для видимої зони, потрібно розуміти різницю між старим і новим алгоритмом Google і не применшувати важливість користувацького досвіду. Верхня частина сторінки як гачок, який покликаний захопити увагу користувача, викликати інтерес і дати чітке розуміння, куди людина потрапила і що йому потрібно зробити. При цьому вам варто уникати зайвого контенту, який буде розсіювати увагу користувача і супроводжувати його геть від цільової дії.
Ось деякі рекомендації, які допоможуть вам створити контент для верхньої частини сторінки (Above-the-fold), який сподобається і людям, і алгоритмам:
- Зробіть цю частину сторінки такої, щоб з першого погляду можна було оцінити всі її функціональні можливості і отримати відповідь на свій запит. Наприклад, якщо ви надаєте послуги вантажників, то досить буде прикріпити фото своїх працівників на виїзді, кількох рядків з УТП, форми заявки та кнопки CTA, яка веде на сторінку про вас або з прайсом на ваші послуги.
- Створюйте можливість для взаємодії з допомогою цікавого контенту. Мікрокопірайтінг на кнопках CTA в дусі «Отримати знижку» або «Хочете ми передзвонимо?» може позитивно вплинути на конверсію.
- Хороший контент = зручний контент. Робите відео? Подбайте про субтитрах. Розмістили у верхній частині сторінки ролик? Подбайте про автозапуску і кнопки включення / відключення звуку. Додали фото? Дозвольте переглядати його в збільшеному вигляді.
- Будьте собою ― використовуйте фірмові кольори і tone-of-voice. Бажано, щоб дизайн сайту був узгоджений з усіма іншими каналами комунікації.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Розбираємо 3 ключових тренда контент-маркетингу в 2021 році;
- Як написати текст про компанію і оформити сторінку «Про нас». Від рекомендацій до надихаючих ідей;
- Що потрібно знати про поведінку споживачів в 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.