Головна » Блог » Як ефективно керувати командою: 9 порад молодим CMO

Як ефективно керувати командою: 9 порад молодим CMO

06.01.2023

Таня Шевченко


Від маркетингових дій компанії залежить її успішність, імідж та прибуток. За створення ефективної стратегії просування — починаючи з процесу розробки нового продукту, та до отримання позитивного фідбеку споживачів — відповідальний CMO (Chief Marketing Officer).

Директор з маркетингу повинен на відмінно знати компанію, її товари чи послуги, мати стратегічне мислення, відповідні hard skills (формування бюджетів, аналітика, оцінка ефективності маркетингу та бізнесу загалом тощо). Але в першу чергу він — керівник команди, що залучена до розробки та впровадження успішного маркетингового плану. Пропонуємо 9 порад, які допоможуть молодим CMO знайти спільну мову із співробітниками та побудувати з ними продуктивні відносини. 

Зміст:

  1. Розподілення обов’язків між співробітниками
  2. Постановка завдань та визначення KPI для кожної позиції
  3. Виключення ризиків вигорання
  4. Баланс у контролі робочих процесів
  5. Якісна комунікація у команді
  6. Рішення внутрішніх конфліктів
  7. Заохочення високого професіоналізму
  8. Важливість зворотного зв’язку від підлеглих
  9. Тімбілдинги

 

Правильно розподіліть обов’язки між співробітниками

При виборі членів команди варто переконатися, що їхні знання та soft skills відповідають вимогам проєкту. Знайти ідеальний баланс у підборі фахівців та розкритті їх якостей — важливий талант керівника. Відповідно, щоб зібрати dream team та вдало керувати нею, CMO потрібно знати не лише професійні навички, але й основні риси характеру кожного співробітника: як людина приймає рішення, чому надає перевагу — масштабним ідеям чи дрібницям, любить самостійно поглиблюватися у поставлені задачі чи обговорити їх з колегами. Кожна з цих особливостей дозволить зрозуміти, з якими обов’язками краще впорається той чи інший працівник і як саме з ним спілкуватися. Пам’ятайте: неможливо найняти абсолютно однакових людей, але важливо з них зробити команду однодумців.

Обов'язки керівника команди

 

Пропишіть задачі та KPI для кожної позиції

Наявність деталізованого плану з вірно встановленими пріоритетами допоможе запобігти розчарувань як зі сторони керівника, так і членів команди. Співробітники будуть чітко розуміти, чого від них очікують, а CMO — на які результати розраховувати. 

Важливо забезпечити прозорість процесів та внутрішніх даних для всіх учасників проєкту. Пропишіть завдання, ключові обов’язки та KPI для кожного співробітника в документі із загальним доступом, використовуйте його для координації щоденної роботи, а також для оцінки продуктивності членів команди.

Webpromo рекомендує! З досвіду наших спеціалістів, найкраще комбінувати відразу кілька каналів комунікації:

1. Для контролю KPI та фіксації найважливіших задач — єдиний відкритий файл для всіх членів команди (наприклад Google Sheets);

2. Для розподілення завдань за навантаженням, пріоритетом та відповідальними, зручної комунікації з іншими відділами — онлайн-сервіси управління проєктами (Worksection, Jira, Trello тощо);

3. Для ділового листування корпоративна пошта;

4. Для вирішення швидких питань та неофіційних обговорень — чати в мессенджерах (Telegram, Skype, Viber).

 



 

Не допускайте вигорання

Ви наймаєте фахівця не лише за його навички та компетенції, а й за ту енергію, яку він випромінює та готовий вкладати в роботу. Вона вкрай важлива для швидкого та успішного закриття встановлених задач. Перевтома, стрес, відчуття недооціненості можуть спровокувати синдром емоційного вигорання (який, до речі, було включено Всесвітньою організацією охорони здоров’я в Міжнародну класифікацію хвороб (ICD-11), до категорії «Фактори, що впливають на стан здоров’я населення та звернення до закладів охорони здоров’я»). Навіть найпродуктивніші співробітники «вигорають», тому при постановці задач розраховуйте час так, щоб члени вашої команди мали мінімум «овертаймів». Знизити ризик вигорання також допоможуть:

  • кілька 10-15-хвилинних перерв протягом робочого дня, які можна витратити на коротку прогулянку, руханку, читання книги чи навіть просто перегляд соцмереж;
  • «розвантажувальний» день мінімум 1 раз на тиждень, відведений виключно на виконання завдань без обговорень, брейнштормів та мітингів;
  • ваше позитивне мислення, яке важливо регулярно доносити до команди.

Вигорання на роботі

 

Дотримуйтесь балансу в контролі робочих процесів

CMO повинен бути залученим у виконання спільної роботи, але в той же час не варто впадати в іншу крайність та контролювати кожну дрібницю. Якщо учасники проєкту відчуватимуть, що ви постійно за ними пильнуєте, оцінюючи кожен крок — це не лише знизить рівень довіри команди до вас, а відіб’є будь-яке бажання проявляти ініціативу та індивідуальні підходи у закритті задач. 

 

Налагодьте комунікацію всередині команди

Комунікація — ключ до ефективного управління командою. Це підтверджує дослідження Aiir consulting, за результатами якого, 86% працівників називають неефективне спілкування та відсутність гарної взаємодії з командою основними причинами проблем у роботі. Директор з маркетингу повинен постійно підтримувати залученість співробітників протягом всіх етапів роботи над проєктом. 

  • Чесно та відкрито обговорюйте разом з усіма членами команди цілі робочих процесів, визначте роль та інтерес кожного учасника проєкту;
  • спостерігайте «зі сторони», як спілкуються між собою члени команди;
  • прислухайтесь до слів кожного, хто висловив свою думку. Навіть якщо ідея колеги вам не дуже зрозуміла, поясніть свої сумніви та подякуйте за проявлену ініціативу.

 

Вирішуйте внутрішні конфлікти

Якщо брати до уваги можливі наслідки, конфлікти поділяються на продуктивні — ті, що сприяють ефективному вирішенню проблеми та покращують подальші відносини в колективі; та деструктивні — коли сторони не хочуть враховувати інтереси один одного і наполягають на виконанні тільки своїх умов. Іноді складно швидко оцінити, який саме конфлікт відбувається, але в будь-якому випадку для CMO важливо — не залишатись осторонь. Керівник повинен вирішувати спірні ситуації між його підлеглими. Потрібно вчасно «загасити полум’я», бути об’єктивним та не ставати на захист певного співробітика, знецінючи думку іншого.

Рішення конфліктів підлеглих

 

Заохочуйте високий професіоналізм

В невеликих компаніях директор з маркетингу часто поєднує декілька позицій. Наприклад він може як розробляти, так і самостійно впроваджувати PPC-просування продукту. Разом з тим, будь-який учасник проєкту може стати лідером. Одне із завдань CMO вчасно помітити лідерські якості підлеглого та не боятися розкривати їх. Добре в цьому допомагає делегування задач. Це вимагає певної довіри та свободи дій у рамках своєї ролі. Але сприяння росту та розвитку своїх підлеглих — ознака хорошого та впевненого у собі керівника. 



 

Цікавтеся думкою команди 

В зоні відповідальності CMO — надавати постійний зворотний зв’язок команді, вказувати на помилки та допомагати їх виправити. Але важливо також прислуховуватися до думки підлеглих. Головне — не боятися критики. Іноді її сприймати непросто (особливо досвідченим CMO), але це допоможе відточити лідерські навички та покращити стиль керівництва.

Зворотний зв'язок від команди

 

Проводьте тімбілдінги

Неформальні тімбілдінги покращують комунікацію між учасниками проєкту та підвищують рівень довіри до керівника, зменшують ризики вигорання співпрацівників, надають можливість підлеглим відчути свою значимість та цінність. При чому корисно зустрічатися з колегами поза межами роботи не лише з приводу «важливих дат» (успішна презентація проєкту замовникам, закриття проміжного етапу тощо), а й просто після «складного тижня». Або ж впровадити традиції сумісного дозвілля, наприклад кожної другої п’ятниці місяця. Зазвичай, для вдалого тімбілдінга достатньо символічних смаколиків, цікавої настільної гри та гарного настрою колег.

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності