Платформа Google Merchant Center. Що потрібно знати для запуску реклами в покупках Google?
25.01.2022
25 років тому Google створювався як система для пошуку інформації та створення універсальної інтегрованої бібліотеки даних. Через стільки часу проривний, але вузько спеціалізований проект перетворився на потужний інструмент для ведення та просування бізнесу.
Корпорація розробила послуги для компаній різних рівнів та специфіки. У цій статті ми поговоримо про платформу Google Merchant Center та Google Shopping — інструменти для просування товарів, інтернет-магазинів у контекстно-медійній мережі.
Зміст:
1. Що таке Google Merchant Center?
2. Як зареєструватися в Google Merchant Center?
3. Як розпочати роботу в Google Merchant Center?
- Дані про компанію
- Підтвердження сайту
- Параметри доставки
- Додавання товарів
- Ознайомлення із правилами
- Підсумкова перевірка
5. Як запустити рекламу в Google Shopping?
6. Висновок
Що таке Google Merchant Center?
Google Merchant Center створений для зручності просування товарів незалежно від кількості. Продаєте ви 1000 найменувань, або 10 000 — формуйте товарний фід, завантажуйте на платформу та запускайте рекламу в Google Ads або Google Merchant Center.
В оголошенні користувач бачить зображення та найменування товару, його ціну та назву компанії-продавця. Залежно від пошукового запиту механізм платформи змінить зміст оголошення, підібравши відповідну позицію з фіда. Існує стандартний та розширений типи акаунта. Останній дозволяє додавати до облікового запису більше 1 фіда для різних магазинів.
Як зареєструватися в Google Merchant Center?
Для реєстрації на платформі необхідно мати обліковий запис у Google. Створіть його, якщо не користувалися сервісами пошукового гіганта. Далі перейдіть до сервісу, та натисніть кнопку “Почати”, або “Створити обліковий запис”.
Сторінка, на яку ви потрапите, за замовчуванням може відкритися англійською мовою. Користувачі мають можливість змінити мову на іншу в підвалі сайту (є українська та російська). Ознайомтеся з короткою інструкцією та натисніть кнопку “Створити”.
Наступний крок — внесення інформації про компанію: назву, часовий пояс та країна.
Google Merchant Center передбачає 2 способи купівлі товарів: на сайті або в магазині. Вам потрібно вказати, як саме відбувається продаж у вас.
На закінчення можна підключити до облікового запису Shopify і Paypal, а також вказати, яку розсилку ви згодні отримувати на електронну пошту від сервісу.
Після прийняття умов використання ви потрапите до робочого простору платформи.
|
Як розпочати роботу в Google Merchant Center
Між реєстрацією та повноцінною роботою з платформою користувачам потрібно пройти 6 етапів наповнення облікового запису інформацією:
Дані про компанію
Необхідно вказати фактичну адресу компанії: місто, вулицю, номер будинку та індекс. Сервіс також запитує номер телефону на підтвердження власності організації (користувачі його побачать).
Підтвердження сайту
Введіть у полі URL вашого веб-ресурсу, щоб заявити на нього права. Для їх підтвердження скористайтесь одним із 4-х способів:
- Додайте HTML-тег на головну сторінку сайту;
- Завантажте файл HTML на сервер веб-ресурсу;
- Скористайтеся Google Tag Manager;
- Підв’яжіть до сайту Google Analytics.
Параметри доставки
Цей етап поділено на 3 розділи: охоплення служби, дата та вартість доставки. Вкажіть назву служби доставки, країни, в яких вона діє, та валюту операцій.
У налаштуваннях дати слід зазначити:
- Час, до якого має бути зроблено замовлення, щоб його відправили того ж дня;
- Часовий пояс;
- Час обробки. Якщо товар може бути відправлений у день замовлення, у цьому полі слід зазначити “0”.
- Час транспортування;
- Дні, в які здійснюється обробка та транспортування.
Для вартості доставки розроблено гнучкі налаштування:
- Безкоштовна для замовлень дорожче за певну суму (вкажіть порогову суму замовлення та вартість доставки);
- Повністю безкоштовна;
- Діапазон цін (можна вказати кілька варіантів);
- Єдина ціна (зазначте 1 ціну за всі доставки).
Розширені установки дозволяють встановити вартість доставки на окремі товари за допомогою транспортних етикеток.
Додавання товарів
Товари можна імпортувати з сайту, завантажувати поштучно або за допомогою фіда. Фід — це файл, який містить необхідні дані про товари (зображення, артикули, описи, специфікації). Щоб використати фід, виберіть опцію “Завантажити одразу багато”.
Вкажіть країну та мову.
Вкажіть назву фіда та виберіть спосіб завантаження:
- З Google таблиць;
- З сайту за розкладом (товари з’являтимуться на платформу з веб-ресурсу у вказаний час);
- З зовнішнього носія (завантаження із жорсткого диска, флешки);
- За допомогою Content API.
Завантажте фід зручним для вас способом.
Ознайомлення із правилами
На цьому етапі потрібно прочитати всю доступну інформацію, щоб уникнути блокувань та непорозумінь з адміністрацією Google Merchant Center.
Підсумкова перевірка
Останній крок: ви підтверджуєте заповнення попередніх полів та запитуєте підсумкову перевірку. Зазвичай вона триває 3 дні. Після підтвердження картки товари з’являться у пошуковій видачі.
Що таке Google Shopping?
Якщо Google Merchant Center призначений для відображення в пошуковій видачі товарних карток, то Google Shopping — це інструмент їхнього просування, вид рекламних оголошень.
Рекламна кампанія в Google Shopping підходить:
- Інтернет-магазини з великим асортиментом товарів;
- Інтернет-магазини з ніш з високою вартістю кліку (користувачі отримають більш наочну інформацію про товар, це відсіє частина нецільових переходів);
- Компаніям, у яких часто змінюються ціни (оновлення прайсу відбувається через фід).
Як запустити рекламу в Google Shopping?
Після налаштування Google Merchant Center та завантаження фіда картки ваших товарів відображатимуться у пошуковій видачі вкладки “Покупки”. Для формування з них рекламних товарних оголошень виконайте такі дії:
- Створіть нову кампанію в Google Ads, вибравши тип “Торгівельна”;
- Вкажіть мету просування “Продажу”;
- Введіть ідентифікатор Google Merchant Center;
- Налаштувати показ об’яв у кількох країнах збуту;
- Визначте, чи будуть покази об’яв на партнерських сайтах;
- Уточніть локації, де транслюватиметься реклама (області, міста, райони);
- Вкажіть бюджет, розмір ставок;
- Виберіть спосіб показу — стандартне або прискорене використання бюджту;
- Вкажіть розклад показів об’яв.
Додаткові можливості реклами в Google Shopping:
- Функція “Локальний”. За наявності офлайн-магазину реклама буде показана користувачам, що знаходяться поруч торгової точки.
- Товарний фільтр. Виключає із рекламної кампанії обрані товари.
- Пріоритет. Якщо запущено кілька рекламних кампаній, функція дозволяє визначити пріоритетність.
Окремі оголошення генеруються автоматично на основі даних фіду. Для зручності аналітики можна розбити товари на групи. Ідентифікатори груп прописуються у фіді в стовпцях “Ярлик клієнта 0” та “Бренд”. Це дає можливість розділити оголошення по бренду, категорії та за заданими самостійно параметрами.
Висновок
Рекламні оголошення Google Shopping отримують менший CTR, ніж текстова контекстна реклама. Але при цьому кліки якісніші. Формат оголошення, в якому користувач бачить відразу зображення товару та його ціну, відсіює нецільовий трафік. Автоматична підстановка даних з фіду позбавляє рекламодавців постійного коригування рекламних кампаній, а можливість групувати оголошення дозволяє ефективно управляти товарним асортиментом, оперативно реагуючи на поведінку користувачів.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Чому контекстна та таргетована реклама є неефективною для магазинів з товарами 18+. Як просувати сайт?;
- Персоналізація сайту: як мотивувати клієнта до покупки?;
- Як Google ранжує сайти? Ключові слова як фактор.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.