Головна » Блог » Як вижити бізнесу в умовах всесвітньої пандемії?

Як вижити бізнесу в умовах всесвітньої пандемії?

21.05.2020

Юрій Копишинський, CEO Webpromo


Зміст:

  1. Про кризу
  2. Ситуація на сьогодні: хто потонув, а хто залишився на плаву під час карантину
  3. Як бізнес відреагував на ситуацію з карантином
  4. Вчимося на чужих помилках: яким повинен бути план дій під час кризи: 

Криза, з яким світова економіка зіткнулася сьогодні, сильно відрізняється від ситуацій 2008-го чи 2014-го року. Коронавірус повністю паралізував одні сфери діяльності й змусив ввести жорсткі обмеження для інших. Найгостріше це відчули компанії, які працюють на ринку B2B. Звичайно, ті хто пустити в дію онлайн-канали просування і до карантину, постраждали менше. Але і їм довелося шукати шляхи виходу з кризи. У цій статті розповідаємо як бізнесу підлаштовуватися під нові правила гри й при цьому отримувати максимальний профіт від просування в інтернеті. 

Ситуація на сьогодні: хто потонув, а хто залишився на плаву під час карантину

Відкриті дані Опендатабот говорять про те, що серед представників малого бізнесу найбільше постраждала ринкова торгівля, планова медицина і стоматологія, а також сфера освіти. Криза останньої, швидше за все, пов’язана з тим, що сюди відносяться і приватні дитячі сади, адже більшості освітніх проєктів карантин зіграв тільки на руку — у людей з’явився додатковий час на навчання. Очевидним є той факт, що істотні втрати несуть представники індустрії краси, а також сфер розваги й туризму.

Що стосується великих гравців, то тут, в першу чергу, погіршується стан справ в металургійній промисловості. Для України основними ринками збуту металопрокату є нафтовидобувні країни, тому ціни на продукти металургії сильно залежать від вартості нафти, яка зараз тільки падає. Серйозні проблеми й у представників транспортної галузі. Якщо вірити підрахункам BRDO, то в цьому році Укрзалізниця втратить 10 млрд грн, або 10% річного доходу.

Але так званий “чорний лебідь” приніс і позитивні зміни в деякі сфери. Всесвітня пандемія дала додатковий поштовх для розвитку онлайн-торгівлі. В умовах закриття всіх офлайн-магазинів (за винятком продуктових), люди були змушені купувати товари онлайн. А зараз, коли вони звикли робити це в один клік, їм навряд чи захочеться витрачати на покупки більше часу. Багато інтернет-магазинів відзначають зростання обсягу продажів. За відкритими даними в інтернеті кількість покупок на маркетплейсі Prom.ua в березні цього року зросла на 51% в порівнянні з березнем 2019 го. На майданчику люди активно купують взуття для занять спортом, картини за номерами, розвиваючі ігри для дітей, а також харчові продукти, корми для тварин і побутову хімію.

Як бізнес відреагував на ситуацію з карантином

У кризові періоди потрібно приймати зважені рішення і обов’язково думати про довгострокову перспективу. Ціна помилки в цей час дуже висока. Проте, багато підприємців діяли імпульсивно і повністю зупинили рекламні кампанії або скоротили витрати на них. До чого це призведе?

Карантин коли-небудь закінчиться, а ось наслідки невірних рішень залишаться. Скорочуючи витрати на рекламу або повністю відмовляючись від неї, ви позбавляєте себе потенційних клієнтів. Чому? Давайте розберемо докладніше:

  • Той факт, що seo-просування не дає миттєвого результату, відомий всім. Але якщо ви зупиняєте роботи по сайту, то не тільки гальмуєте процес, а ще й відкочується назад. Пошукові системи регулярно викочують нові апдейти, під які потрібно миттєво підлаштовуватися. Відмова від співробітництва з командою seo-фахівців на час обійдеться куди дорожче, ніж продовження робіт по сайту в складний період. 
  • Зниження ефективності реклами. У цьому випадку закон Парето не діє і 20% бюджету не принесуть 80% результату. Якщо кампанія доречна зараз, то скорочувати на неї витрати не варто. Але можна їх перенаправити на актуальні напрямки. Наприклад, якщо ви займаєтеся виготовленням меблів, то запускайте кампанії на робочі столи і ортопедичні крісла. В умовах віддаленої роботи співробітникам доводиться самим забезпечувати собі комфортні робочі умови.  
  • Відмовляючись від того чи іншого каналу просування ви повністю ламаєте свою маркетингову стратегію і втрачаєте клієнтів. У багатьох сферах потенційні клієнти не приймають рішення відразу, тому кожен канал у воронці продажів грає свою роль. І відмова від одного з них можливий тільки перевірки гіпотези про те, що інструмент неефективний.  

Вчимося на чужих помилках: яким повинен бути план дій під час кризи

CRO/Analytics

Якщо ви займаєтеся продажами через сайт, не забувайте налаштовувати системи аналітики. 90% комерційних сайтів в нашій країні використовують Google Analytics. Сервіс безкоштовний, при цьому в ньому можна отримати всю інформацію про ефективність залучених каналів. Якщо ви не підключили його до свого ресурсу, то зверніться до рекламного агентства або команді розробників, з якими співпрацюєте.

Для просування меблевого та аграрного бізнесу настройка аналітики особливо важлива. Вище ми вже говорили про те, що в деяких нішах користувачі не приймають рішення відразу. Ці сфери відносяться до таких, тому недооцінювати дані аналітики тут навіть трохи небезпечно. Є ризик відмовитися від каналу, який ефективно працює на якомусь певному етапі.

Специфіка аграрного бізнесу часто полягає в тому, що клієнти не можуть вчиняти певні дії на сайті (наприклад, додати товар в кошик як в інтернет-магазині). У цьому випадку використовується динамічний коллтрекінг (calltracking). Інструмент дозволяє відстежити джерело кожного дзвінка з сайту і зв’язати сам дзвінок з користувачем. Тобто, ви отримуєте всі дані про останній — з якого джерела і пристрої він перейшов, скільки разів до цього був на сайті і які дії в який час там робив, а також його місто, вік/стать, інтереси й т.п.

Як працює динамічний коллтрекінг? Підключаючи сервіс, ви орендуєте або купуєте пул номерів — кілька SIP-номерів, які закріплюються за вашим бізнесом. І з цього пулу-номерів, кожному відвідувачу показується якийсь із них. Один номер показується одному відвідувачу. І якщо на сайті одночасно знаходиться декілька відвідувачів, значить кожен з них побачить свій унікальний номер. У момент дзвінка ми вже знаємо кому який номер показали, а значить можемо пов’язати сам дзвінок з конкретним відвідувачем. За такою логікою і формується зв’язок між дзвінком і сеансом або джерелом трафіку.

Якщо аналітика налаштована і всі канали залучають на сайт відвідувачів, але обсяг продажів не збільшується, слід звернути увагу на юзабіліті (зручність користування сайтом). Для відвідувачів може бути важлива будь-яка дрібниця, включаючи розмір і колір кнопки купити. Чи варто говорити про те як впливають на ваші продажі серйозні проблеми на зразок низькій швидкості завантаження сайту?

Як приклад можна привести наше співробітництво з Leroy Merlin. Після того як ми провели юзабіліті-аудит і успішно його впровадили кількість продажів на сайті збільшилася на 270% (при такій же кількості відвідувачів).

Доход и коэффициент конверсий leroy merlin

Подробиці можна прочитати в кейсі, який ми розмістили на шому блозі

Контекстна реклама в B2B сегменті

Контекстна рекламу для B2B сегменту відрізняється високим рівнем конкуренції, тривалим циклом реалізації угод і обмеженістю попиту. Але, незважаючи на це, грамотний мікс каналів і інструментів дає можливість отримати високу ступінь рентабельності.

P переваг контекстної реклами: можливість таргетингу, чіткі показники для оцінки результатів і порівняно швидкий запуск. Але перед стартом необхідно переконатися, що сайт працює коректно, розкриває суть і переваги продукції, має зручну навігацію з усіх пристроїв, на ньому є можливість залишити заявку або зробити замовлення і на нього налаштована система аналітики. Також важливу роль відіграє швидкість завантаження ресурсу. Якщо вона низька, то велика частина користувачів закриватимуть сайт практично відразу, а плата за клік при цьому буде стягуватися.

Який підхід в рекламі дозволить збільшити кількість клієнтів? У першу чергу, необхідно працювати зі сформованим попитом на товар або послугу (тобто з аудиторією, яка вже знаходиться на останніх етапах воронки прийняття рішення). Для цього завдання застосовується реклама в пошуковій мережі. Вона відображається в результатах видачі коли користувач вводить ключові слова (наприклад, “купити диван недорого”).

Якщо тематика вузька і не містить високочастотних ключових слів, ми застосовуємо фрази з суміжних тематик, які також може використовувати наша ЦА.

У B2B сегменті рішення про покупку / замовлення рідко приймаються швидко, отже необхідно зробити кілька “торкань” користувача, для того, щоб переконати його зробити вибір. Для цієї мети ми використовуємо ремаркетингові кампанії, які дозволяють повторно взаємодіяти з аудиторією сайту.

Для розширення охоплення цільової аудиторії застосовується реклама в Медійній мережі Google, до якої входить понад 2 млн. Сайтів різних тематик. Реклама в КМС пропонує широкі можливості націлення на аудиторію, такі як:

  1. Показ графічних оголошень на вибраних вручну сайтах
  2. Показ на сайтах, які відповідають певній тематиці (наприклад “Промислові матеріали та обладнання”, “Виробництво” і т.д)
  3. Показ на основі інтересів користувачів. 

Також широкі можливості для взаємодії з B2B аудиторією пропонують такі соціальні мережі як Facebook і LinkedIn. Ключовою особливістю є використання існуючої бази клієнтів для подальшого показу оголошень і збір look-a-like (схожі) аудиторій на основі машинного навчання і вихідної бази.

Результати: Застосовуючи вищезгаданий підхід для роботи з аудиторіями, а також взаємодіючи зі сформованим попитом, ми генеруємо від 50 звернень щомісяця для сайту з продажу великої сільгосптехніки.

Результат просування сільгосптехніки за допомогою контекстної реклами

Результат просування сільгосптехніки за допомогою контекстної реклами

Контекстна реклама для сайту з продажу меблевої фурнітури щомісяця приносить мінімум 500 тис грн. При цьому ROAS становить 700%.

Результат продвижения мебельной фурнитуры с помощью контекстной рекламы

Які можливості відкриває SEO

SEO (англ. Search Engine Optimization) або пошукова оптимізація — це комплекс заходів щодо оптимізації сайту для підняття його позицій в результатах видачі пошукових систем (Google й ін.) По певних запитах користувачів. Якщо говорити простими словами, то мета seo-просування полягає в тому, щоб користувач після введення свого запиту побачив на першій сторінці саме ваш сайт (чим вище, тим краще).

Від інших інструментів SEO відрізняється тим, що дозволяє досягти низької вартості залучення цільових відвідувачів на сайт. Вона може варіюватися від декількох копійок до кількох гривень, що в кілька разів нижча від аналогічної вартості залучення за допомогою контекстної реклами. Саме цим і пояснюється привабливість каналу в інтернет-маркетингу.

Не можна заперечувати, що пошукова оптимізація вимагає більше часу для отримання результатів у вигляді клієнтів (на відміну від контекстної реклами), але це компенсується вартістю послуг.

Компанія “ВіЯр” — одна з тих, хто відразу відчув як важливо бути онлайн. Вони не тільки не стали скорочувати витрати на SEO, але і збільшили їх. Під час карантину компанія запустила онлайн-сервіс «Viyar Bazar», який об’єднує майстрів з виготовлення меблів і їх потенційних замовників. Чому це важливий і логічний крок? Зараз користувачам потрібні інструменти, які допомагають вирішувати їхні потреби в умовах суворих обмежень. Зараз ми працюємо над просуванням сервісу.

Ще один яскравий приклад онлайн-присутності в B2B сегменті — компанія «БТУ-Центр» (український виробник мікробних і ферментних препаратів для сільського господарства). У перші дні карантину компанія відразу ж повідомила відвідувачам сайту, що виробництво працює в колишньому режимі й розповіла які заходи вживаються для захисту співробітників і партнерів. Всі особисті зустрічі й колективні заходи були замінені на телефонні дзвінки або відеозустрічі. Також компанія запустила акцію “Безкоштовна доставка” для всього асортименту продукції на період карантину. Ця інформація, а також контакти всіх регіональних представників «БТУ-Центр», була відображена на сайті.

Чому займатися seo-просуванням потрібно саме зараз?

  • На момент виходу з кризи ви вже будете займати позиції в пошуку, що дасть вам +1 постійний канал залучення клієнтів.
  • Сьогодні всі користувачі, незалежно від їх потреб, звикають вирішувати свої завдання в онлайні. Як ми вже згадували вище, цей патерн поведінки однозначно залишить свій відбиток і на вашій цільової аудиторії.
  • Якщо вас наздожене чергову кризу, сайт продовжить працювати на вас.

Якщо ж у вас ще немає сайту, то варто звернутися за послугою “SEO на етапі розробки”. В цьому випадку ви можете непогано заощадити, адже вам не доведеться витрачати гроші на технічний аудит і два рази звертатися до розробників.

Результати пошукової оптимізації сайту в популярних тематиках видно через 2-4 місяці постійних робіт по SEO. Це відмінна можливість розкрутити сайт з нуля і внести зміни у свою бізнес-стратегію, щоб обігнати конкурентів.

Висновки:

Всесвітня пандемія змінила правила гри. Бізнес, який робив ставку на офлайн, виявився в програші. Деякі так і не змогли перебудуватися. Куди краще ситуація склалася у тих, хто спочатку долучили онлайн-канали для просування або почав працювати з ними під час карантину. Однак мало просто йти в онлайн, потрібно використовувати грамотні маркетингові стратегії й вміти працювати з інструментами. У блозі Webpromo ми викладаємо корисні статті та кейси. Крім того, ми готові надати допомогу підприємцям, які опинилися в складній ситуації й зараз надаємо новим клієнтам знижку у 25%, яка діє в перший місяць співпраці. Знижка надається по промокоду “антикризовареклама”.

Піти в затишшя і здатися або освоїти нові інструменти й обігнати конкурентів? Вирішувати вам.

Последние материалы рубрики

Як дати доступ до рекламного кабінету Facebook: покрокова інструкція та ролі в акаунті

Як дати доступ до рекламного кабінету Facebook: покрокова...

Як відкрити доступ до рекламного кабінету в Facebook? Є два способи: через Facebook Business Manager або Business Suite і через Facebook Ads. Читайте докладну...

101 приклад як оформити сторінку з помилкою 404

101 приклад як оформити сторінку з помилкою 404

Виберіть особистий стиль оформлення досить популярною сторінки з помилкою 404 в інтернеті. Подумайте, якою ви б хотіли її побачити, щоб...

Як надати або прибрати доступ до файлів в Google Docs. Налаштування та обмеження

Як надати або прибрати доступ до файлів в Google Docs....

Чи знали ви, що більшість користувачів мережі не вміють відкривати або забороняти доступ до файлів гугл диску? Створити і надіслати...

Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб опинитися в Топі Google

Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб...

Розповімо про особливості роботи алгоритмів в пошукових системах, чому не кожен текст може бути SЕО-статтею, чим займається і що...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті