Як змінився рейтинг соціальних мереж в Україні та світі: актуальна статистика після 24 лютого 2022 року
22.07.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова
Канали соцмереж — це вже не просто спосіб спілкування. На платформах користувачі ведуть сторінки, щоб проявити власну позицю. Вони активно коментують публікації, висловлюють думку щодо всього, що відбувається у світі.
Повномасштабне вторгнення Росії в Україну не залишилося осторонь і для соціальних мереж. Політична ситуація вплинула на кількість користувачів та популярність майданчиків. Порівняємо, як змінилася ситуація після 24 лютого 2022 року, як це вплинуло на статистику на основі дослідження агентства PlusOne.
До початку війни
Раніше ми писали про популярні соцмережі в Україні за 2021 рік. Лідируючою платформою за кількістю скачувань стала TikTok, стрімко набравши 12 млн українських користувачів, переважно серед молоді. Якщо говорити про загальну статистику, то рейтинг виглядав так:
- YouTube — 23.5 млн
- Facebook — 16,4 млн
- Instagram — 15,8 млн
- TikTok — 12 млн
Рекомендуємо статтю «Рейтинг популярних пошукових систем у світі та Україні за 2022 рік. Порівнюємо результати минулого та поточного року». Як змінилися показники та статистика пошукових систем за два роки?
Після початку війни
Комунікаційне агентство Plusone провело дослідження, як 24 лютого змінило картину для діджитал у тому числі, станом на липень 2022 року. Деякі соціальні мережі втратили велику кількість користувачів.
- YouTube залишається на колишній позиції — 23 млн
- Facebook — 15,6 млн.
- Instagram — 13,2 млн
- TikTok також зберігає 4-й рядок — 12 млн
Порівняння відеохостингу YouTube та платформи коротких відеороликів TikTok. На скріншоті видно перевагу TikTok серед молодої аудиторії. YouTube воліє старше покоління.
Така сама тенденція спостерігається у протистоянні Facebook та Instagram. Покоління до 29 років обирають Instagram, від 30+ користуються Facebook.
Падіння Facebook та Instagram
Сильно змінилася після початку війни в Україні статистика соціальних мереж Facebook, Instagram.
- Facebook — кількість українських користувачів зменшилася на 150 тис. і становить 15,6 млн.
- Instagram обвалився на 2,5 млн і зараз налічує 13,2 млн акаунтів
Причини падіння
Згідно з дослідженням на коливання могло вплинути:
- більшість користувачів Instagram виїхала за кордон;
- українці стали менше проводити часу у соцмережах.
Можливо, Фейсбук по-іншому став обчислювати географічну прив’язку користувача, ніж Інстаграм. Наприклад, якщо людина поїхала до Польщі, то Facebook може визначити її в українській аудиторії, а Instagram уже до польської.
Ситуація щодо регіонів України
Практично у кожній області видно різниця до/після початку війни. Зниження популярності фейсбук спостерігається на тимчасово окупованих територіях (Херсонська, Миколаївська та Харківська області). Зростання зафіксовано у Дніпропетровській та Черкаській областях.
Як і раніше, більшість українського населення воліє користуватися Facebook.
Україна та ЄС: популярність Facebook та Instagram
У більшості європейських країн за популярністю лідирує Facebook. Лише у трьох із них Instagram перевершив його — Швеція, Іспанія та Німеччина
Статистика соцмереж у світі
Statista у січні опублікувала звіт, підрахувавши кількість активних користувачів на місяць. Рейтинг виглядає так:
Перші рядки зайняли:
- Facebook — 2,91 млн
- YouTube — 2,56 млн
- WhatsApp — 2 млн
- Instagram — 1,47 млн
- Weixin — 1,26 млн
- TikTok — 1 млн
Усього активних користувачів соціальних мереж налічується 4,62 млрд, що становить 58,4% всього світового населення.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Як маркетологу заповнити бриф на таргетовану рекламу, щоб повернути інвестиції;
- Тренди CRO на 2022 рік: готові рішення для зростання;
- 6 правил автоматизації контекстної реклами.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.